ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

BizLawyer îi prezintă pe avocații care au devenit parteneri în ultimele runde de promovări | De vorbă cu Adina Vlaicu (Popescu & Asociații), un om statornic, serios, carismatic, atent la detalii și la nevoile clienților: ”Trebuie să fii mereu la curent cu schimbările legislative, să te specializezi în domeniile în plină dezvoltare și să anticipezi nevoile pieței. Networking-ul strategic și implicarea în dezbateri profesionale te ajută să rămâi relevant. Dar, mai presus de toate, trebuie să îți placă ceea ce faci – pasiunea este cea care te ține în joc pe termen lung”

28 Martie 2025   |   Ștefania Enache

Adina Vlaicu și-a construit traseul profesional pas cu pas, cariera sa având o fundație solidă bazată pe multă muncă și dedicare.

 
 
Adina Vlaicu a făcut un pas major în carieră, fiind promovată, la începutul acestui an, în poziția de partener al firmei Popescu & Asociații. Această schimbare vine la pachet cu multe provocări, dar și cu noi oportunități de dezvoltare profesională.  „Promovarea mea ca partener reprezintă nu doar o confirmare a maturizării profesionale, ci și un vot de încredere care mă motivează să mă autodepășesc. Există multe elemente care însoțesc promovarea, două dintre acestea fiind prioritare – responsabilitatea și entuziasmul – viziunea nu mai este limitată la mandatele efectiv gestionate, ci presupune și o implicare proactivă în direcția dezvoltării firmei, a echipei și în elaborarea unor strategii care să ne mențină în top. Parteneriatul nu se rezumă numai la exemplele de mai sus, ci presupune și o identificare cu firma din care faci parte. Discutăm despre o nouă dimensiune, cu obiective ample, cu componentă de business, organizațională, profesională. Mentoratul reprezintă un alt aspect care mă preocupă – să pot sprijini avocații aflați la început de drum în dezvoltarea abilităților profesionale. Succesul în profesie nu vine automat, ci este rezultatul unui efort susținut și constant în echipă, efort care trebuie să fie încurajat încă din perioada de început în avocatură, fie că ne referim la stagiatură sau la primul contact cu avocatura de business”, explică interlocutoarea BizLawyer.


Adina Vlaicu și-a construit traseul profesional pas cu pas, cariera sa având o fundație solidă bazată pe multă muncă și dedicare. Se declară norocoasă datorită faptului că a avut șansa de a se forma sub îndrumarea unor profesori de renume în domeniu. Ca urmare a întâlnirilor acestea fericite a avut oportunitatea de a dobândi cunoștințe atât în domeniul legislației naționale, cât și internaționale, cea din urmă fiind materializată prin experiența acumulată pe parcursul studiilor universitare la Facultatea de Drept din cadrul Universității La Coruña din Spania. „În cei 14 ani de profesie, am primit recunoașterea constantă a faptului că sunt un om statornic, serios, carismatic, atent la detalii și la nevoile clienților. De peste zece ani, îmi desfășor activitatea alături de colegii avocați din echipa Popescu & Asociații, o decizie care mi-a marcat evoluția atât din punct de vedere profesional, cât și personal. Fiecare etapă parcursă până în prezent a avut un rol important în formarea mea ca avocat, atât din perspectiva informațiilor profesionale dobândite, cât și din perspectiva cunoașterii conceptului de business în avocatură”, menționează avocatul.

Dorința de a ajuta oamenii și de a lupta pentru dreptate a fost cea care a motivat-o  pe Adina Vlaicu să se îndrepte către studiile în domeniul juridic.

Avocatura de business a atras-o datorită faptului că fiecare mandat aduce cu sine provocări noi, care reclamă adaptarea strategiei, iar impactul deciziilor juridice este imens. „Am ales zona de prevenție și conformitate pentru că îmi place să fiu cu un pas înainte – să identific riscuri, să construiesc mecanisme de protecție pentru companii, să găsesc soluții înainte ca problemele să devină crize. Avocatura de business este un domeniu complex, dinamic, extrem de competitiv, în care încrederea, previzibilitatea și proactivitatea fac diferența între servicii avocațiale bune și servicii avocațiale de excepție”, completează partenerul Popescu & Asociații.

---------------------------------------------

                              Citește și

→   Noi promovări în structura de conducere a firmei POPESCU & ASOCIAȚII. Adina VLAICU, Andreea MIHALACHE și Mirel RĂDESCU devin parte a echipei de management | Octavian POPESCU, Managing Partner: ”Sunt profesioniști de elită, cu notorietate și impact remarcabil în domeniile lor de expertiză, iar prezența lor în structura noastră de coordonare consolidează poziția firmei ca partener juridic de încredere în mediul de business”

--------------------------------------------

O echipă unită poate face imposibilul posibil

Din punctul său de vedere, în avocatură, efortul personal reprezintă fundamentul evoluției profesionale. „Talentul și inovația au menirea unor puncte forte în procesul de evaluare și gestionare al mandatelor, însă fără muncă susținută, nu poți excela. Aș defini ponderea ca fiind 90% muncă și 10% talent. Fără perseverență, studiu continuu, seriozitate și atenție la detalii, talentul nu poate compensa. Avocatura reprezintă o meserie în care rezultatele se construiesc etapizat, cu rigoare și cu entuziasm”; argumentează interlocutoarea BizLawyer.

Totodată, este important și cât de mult lucrezi, dar și cu cine, aceste două aspecte fiind cruciale în formarea unui profesionist. „Calitatea muncii și dedicarea definesc rezultatele, dar echipa și mentorii fac diferența între un rezultat bun și unul excepțional. Este similar unui puzzle: fiecare contribuție individuală completează imaginea de ansamblu. Oricât de bun ai fi, nu poți reuși singur. O echipă unită poate face imposibilul posibil. Da, contează cât muncești, dar mai important este să muncești inteligent și alături de oamenii potriviți. La Popescu & Asociații am găsit și am contribuit la consolidarea acestei structuri: o echipă de profesioniști pasionați, serioși, cu care pot să construiesc și să inovez. Pot spune că, aici, colaborarea cu colegi experimentați și orientați spre excelență a conturat în mod pozitiv dezvoltarea mea profesională”, nuanțează avocatul.

Pe parcursul formării sale a avut mentori care i-au ghidat pașii în carieră și cărora le este recunoscătoare pentru toate eforturile manifestate constant în dezvoltarea sa. De la aceste persoane a învățat atât tehnici juridice, cât și cum să își păstreze calmul în situații-limită, cum să citească un adversar într-o negociere și cum să își susțină punctul de vedere fără ezitare. „Acum încerc, la rândul meu, să transmit mai departe ce am învățat. Cu toate acestea, învățarea reprezintă un proces continuu, iar studiul constant și schimbul de idei și experiență cu colegii din domeniu sunt esențiale pentru a putea oferi servicii la cele mai înalte standarde de performanță”, mai spune interlocutoarea BizLawyer.

În opinia sa, avocatura nu poate fi privită ca o activitate tehnică, bazată pe competențe practice limitate. Adina Vlaicu subliniază faptul că avocatura este o profesie nobilă, cu standarde etice și profesionale înalte, un veritabil mod de viață. „Nu suntem avocați numai în cadrul unui program bine definit, ci purtăm pe umeri o responsabilitate majoră cu privire la toate problemele care ne sunt încredințate”, punctează partenerul Popescu & Asociații.

De asemenea, consideră că inerent colaborării cu avocații din cadrul echipei, ai posibilitatea de a învăța ce presupune exercitarea profesiei de avocat și de a-ți însuși acele componente care sunt potrivite viziunii proprii.
„Observația, experiența și mentoratul în domeniu sunt esențiale în formarea unui avocat bun. La Popescu & Asociații construim un mediu bazat pe valori comune, în care fiecare avocat se simte motivat să contribuie pentru obținerea celor mai bune soluții juridice pentru clienți, un mediu în care se construiesc relații de prietenie durabilă. Faptul că echipa nu este formată doar din avocați, ci aceștia sunt și prieteni, are un impact pozitiv în procesul dezvoltării durabile a societății”, adaugă avocatul.

Faptul că este parte dintr-o firma așa cum este Popescu & Asociații vine la pachet cu multe avantaje. Printre acestea, nominalizează, în principal, dinamismul, complexitatea proiectelor și libertatea de a gândi outside the box. În plus, avocații firmei au acces la proiecte de mare anvergură, la clienți care îi provoacă să găsească soluții inovatoare și la o echipă unde colaborarea este reală și efectivă, nu doar un concept prezentat iluzoriu pe hârtie.

Adina Vlaicu își alege cu mare grijă oamenii cu care lucrează, menționând faptul că Popescu & Asociații caută, în primul rând, seriozitate, cea care reprezintă fundamentul pe care se construiește orice carieră solidă în avocatură. Dorința de a învăța și perseverența sunt alte două calități urmărite și apreciate de reprezentanții casei de avocatură. „Talentul contează, dar fără disciplină și determinare, nu poate fi valorificat pe deplin. Găsirea oamenilor cu potențial nu este întotdeauna ușoară, însă la Popescu & Asociații reușim să atragem avocați motivați, care înțeleg că performanța vine din muncă susținută și din dorința de a se depăși în fiecare zi”, atrage atenția interlocutoarea BizLawyer.

--------------------------------------------------------

                                        Citește și



→   Academia Română, reprezentată de Popescu & Asociații, obține o victorie semnificativă într-un proiect complex de retrocedare | Echipa coordonată de Octavian POPESCU (Managing Partner), Andreea MIHALACHE (Partner) și Ana Maria BULEA-CIURARU (Associate) stabilește un precedent important în protejarea bunurilor de importanță națională





-----------------------------------------------------------------

Misiunea partenerului într-o firmă de avocatură


Misiunea unui partener într-o firmă de avocatură este una complexă. Activitatea celui care ocupă această poziție nu presupune numai coordonarea proiectului. Partenerul este implicat în abordarea strategiei, supervizarea activităților și realizarea mentoratului, interacțiunea cu clienții, manifestând un rol tripartit – de lider, strateg și avocat litigant. „Leadership-ul strategic presupune viziune și adaptarea strategiei la nevoile clienților, un veritabil atu în proiectele de conformitate, prevenție a corupției, politici de prevenire a spălării banilor, ce au ca scop identificarea de riscuri și gestionarea acestora în activitatea curentă a clienților. Rezumând toate cele de mai sus, avocatul partener trebuie să se implice nemijlocit în proiecte, să gestioneze eficient latura operațională a firmei și să urmărească dezvoltarea constantă a relațiilor cu clienții”, susține Partenerul Popescu & Asociații.

Munca Adinei Vlaicu implică proiecte majore pentru firma din care face parte. În ultima perioadă, a gestionat preponderent mandate care au îmbinat strategii de prevenție cu obiective de conformitate și dezvoltare corporativă.

Unul dintre cele mai provocatoare cazuri a vizat reprezentarea unei companii acuzate de încălcări ale normelor de mediu, într-un context de reglementare instabil și sub presiunea opiniei publice. Apărările pe latura penală au fost completate de o strategie amplă de restructurare a operațiunilor, asigurând conformitatea cu normele europene și obținând, în paralel, finanțare pentru modernizare. „Acest proiect a demonstrat clar cum conformitatea și dezvoltarea sustenabilă pot deveni elemente esențiale ale unei apărări eficiente”, comentează avocatul.

Un alt mandat de mare complexitate a implicat o companie farmaceutică, în contextul unor acuzații de fraudă legate de transferurile de proprietate intelectuală. „Cazul a necesitat nu doar o apărare tehnică, bazată pe analiza detaliată a documentației tranzacționale, ci și o gestionare atentă a riscurilor reputaționale și operaționale, având în vedere impactul asupra rețelei de distribuție și expunerea la sancțiuni semnificative. Am reușit să demonstrăm legitimitatea transferurilor, asigurând astfel atât protecția juridică a clientului, cât și continuitatea afacerii”, precizează interlocutoarea BizLawyer.

Partenerul Popescu & Asociații explică faptul că îi este dificil să realizeze o departajare a proiectelor firmei în funcție importanța acestora, în contextul în care echipa din care face parte abordează fiecare mandat încredințat cu același nivel de rigoare și implicare. „Mai mult, activitatea noastră este dinamică, fiind materializată în multiple proiecte care acoperă atât zona de conformitate și prevenție juridică, cât și litigii cu miză ridicată. În acest sens, coordonez proiecte ce vizează alinierea cerințelor de conformitate cu strategiile de creștere ale companiilor din sectoare de interes strategic, care implică atât analiza și evaluarea standardelor de risc, cât și restructurarea operațiunilor, pentru a asigura conformitatea cu standardele internaționale, astfel încât activitatea clienților să se dezvolte în condiții de siguranță. În paralel, suntem implicați în proiecte majore în sectorul financiar, unde strategia defensivă trebuie să răspundă atât cerințelor penale, cât și exigențelor autorităților de reglementare. Obiectivele nu vizează doar obținerea unor soluții favorabile, ci și clarificarea unor aspecte esențiale privind standardele de responsabilitate managerială post-fuziune, cu impact asupra întregului sector. Nu în ultimul rând, gestionăm și proiecte în care este necesară o cunoaștere aprofundată a mediului bursier, a instrumentelor și investițiilor financiare, strategia fiind calibrată în raport de modalitatea de preluare a companiilor, tranzacționarea activelor, respectiv analiza și abordarea acestor operațiuni din perspectiva dreptului penal al afacerilor. Aceste proiecte reflectă o tendință tot mai evidentă în practica noastră: apărarea nu se rezumă doar la litigiile din sala de judecată sau la gestionarea investigațiilor, ci integrează din ce în ce mai mult strategii de prevenție, conformitate și adaptare juridică la obiectivele de dezvoltare ale companiilor”, detaliază avocatul.

Adina Vlaicu crede cu tărie că profesionistul care dorește să urce în carieră și să se mențină mereu în linia întâi trebuie să fie serios, ușor adaptabil și să aibă curaj. „Trebuie să fii mereu la curent cu schimbările legislative, să te specializezi în domeniile în plină dezvoltare, cum ar fi reglementările privind inteligența artificială, și să anticipezi nevoile pieței. Networking-ul strategic și implicarea în dezbateri profesionale te ajută să rămâi relevant. Dar, mai presus de toate, trebuie să îți placă ceea ce faci – pasiunea este cea care te ține în joc pe termen lung”, concluzionează partenerul Popescu & Asociații. 
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 189 / 2111
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Bondoc și Asociații, consultanții vânzătorilor in tranzacția prin care Mplus, verticala de BPTO a grupului croat Bosqar, a preluat Valoris Center. Echipa, coordonată de Monica Iancu (partener) și și Gabriela Pop (managing counsel)
Bohâlțeanu și Asociații a asistat Microfruits SA în achiziționarea pachetului majoritar de acțiuni emise de Armătura SA, cu o echipă coordonată de Ionuț Bohâlțeanu (Managing Partner) | Proiectul a presupus o analiză juridică amplă și o coordonare atentă între toate părțile implicate
ITR World Tax 2026 | Brandurile din avocatura locală cu o activitate notabilă în domeniul taxelor urcă în top. NNDKP, CMS, PNSA, TZA, Schoenherr, Băncilă, Diaconu și Asociații, Mușat & Asociații sau Popescu & Asociații, printre cele mai bune firme locale evidențiate pe palierele de General corporate tax, Transfer pricing și Tax controversy
Baciu Partners și coordonatoarea sa au urcat pe primul loc pe podium la gala inaugurală Legal 500 - CEE Awards | Ana-Maria Baciu, după ce a primit distincția „Romania Lawyer of the Year”, iar BACIU PARTNERS a fost desemnată „CEE IP Firm of the Year”: ”Încrederea nu se câștigă printr-o conjunctură, ci prin consistență, prezență și prin convingerea că lucrurile pot fi mereu făcute altfel, în beneficiul direct al echipei și clienților. Standardul pe care îl impune este clar: să livrezi claritate și rigoare în permanență și să ai curajul să gândești diferit, înțelegând miza reală”
Legal500 a desemnat Clifford Chance Badea drept Casa de Avocatură a Anului în România în 2025 | Daniel Badea, Managing Partner: Premiile primite încununează aproape 20 de ani de excelență profesională, de-a lungul cărora ne-am consolidat poziția de lider pe piața de avocatură din România și din regiune, câștigând în paralel aprecierea întregii rețele globale Clifford Chance
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat definitiv Achiziții & Corporate| Consultanță
D&B David și Baias confirmă reziliența M&A: achiziții strategice dominante, mecanisme flexibile, grafic de lucru modelat de conformare și componenta tehnică. Echipa livrează soluții prompte în proiecte cu arhitectură complexă, aliniind interesele vânzătorilor cu obiectivele investitorilor și orchestrând integrarea post-closing | Anda Rojanschi (Partener): „Tranzacția de succes este aceea în care cele două afaceri se integrează după finalizarea deal-ului”. O regulă care devine rutină operațională prin rigoare, colaborare și coordonare interdisciplinară
Schoenherr lansează a cincea ediție a concursului de eseuri „law, sweet law‟, cu premii totale de 21.000 lei
Filip & Company a asistat ACP Credit în acordarea unei investiții de capital grupului Dental Elite Clinics. Alexandra Manciulea (partener) și Rebecca Marina (counsel) au coordonat echipa
ZRVP aniversează în 2025 trei decenii de avocatură | Cosmin Vasile, Managing Partner: “Am crescut organic, am construit fără grabă și fără artificii, și am ajuns aici pentru că am rămas fideli profesiei și valorilor ei. Rămânem, după 30 de ani, cu aceleași ținte primordiale: perfecțiunea juridică și formarea de avocați care să ne împărtășească pasiunea, valorile și viziunea”
Mitel & Asociații se remarcă în practica de Concurență prin rigoare și sincronizare, oferind clienților remedii țintite, viteză procedurală și certitudine în calendarul de closing | Sub coordonarea partenerului Șerban Suchea, firma asigură trasee clare de conformare, maximizează predictibilitatea autorizărilor și păstrează direcția tranzacțiilor într-un peisaj normativ exigent și bine articulat
CMS, implicată în proiectul câștigător al premiului „Investiția Anului” în cadrul SEE Property Forum Awards 2025 pentru al doilea an consecutiv
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...