ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Ce calități trebuie să demonstreze tinerii stagiari care vor să se alăture echipei Stratulat Albulescu & Asociații. Cum sunt integrați nou-veniții și care sunt beneficiile apartenenței la firma în care jumătate dintre avocați au sub 30 de ani

13 Octombrie 2021   |   Ștefania Enache

Cu toate perturbările temporare provocate de pandemia COVID-19, firma de avocatură a văzut oportunități semnificative pe piața de profil din România, iar reprezentanții SAA au rămas optimiști și încrezători că cererea de servicii juridice va continua să rămână constantă sau chiar va crește o dată cu diminuarea efectelor pandemiei.

Delia Bîjnea, Head of Marketing & Communications - Stratulat Albulescu & Asociatii

 
 
Firmele de avocatură sunt în continuare cu ochii pe talentele din piață, fiecare organizație având propriul program prin care încearcă să recruteze candidați cu potențial.Stagiile de practică sunt cel mai bun prilej pentru a intra în contact cu generația tânără care se pregătește să bată la ușa profesiei.Pentru echipa Stratulat Albulescu & Asociații (SAA) proiectele de acest tip au devenit o tradiție. Prin urmare, și în această vară, studenții au avut ocazia să învețe sub îndrumarea experților SAA.

Încă de la începutul anului 2021, firma de avocatură a primit solicitări în vederea efectuării stagiilor de practică de vară. „Am fost plăcut impresionați atât de numărul mare de solicitări primite, cât și de varietatea instituțiilor de învățământ din care provin tinerii care au aplicat pentru programe de internship. Am primit solicitări atât din partea celor două bine-cunoscute asociații de studenți din cadrul Facultății de Drept – Universitatea din București (ASD și ELSA), cât și din partea studenților din cadrul altor universități din București sau din străinătate (ex: UK/ Londra) sau chiar din partea unor elevi de liceu, care au dorit să cunoască mediul avocaturii de business cu scopul de a decide ulterior dacă vor parcurge acest drum și vor aplica la o facultate de drept sau nu”, explică Delia Bîjnea, Head of Marketing & Communications  și responsabilă cu organizarea stagiilor de practică și recrutarea avocaților stagiari în cadrul SAA.


În urma procesului de selecție desfășurat la începutul lunii iunie, nu mai puțin de zece dintre tinerii care au aplicat pentru un stagiu de practică în cadrul SAA au avut șansa de a lucra cu echipa casei de avocatură.

Delia Bîjnea menționează că, pe tot parcursul stagiului de practică din vara 2021, studenții (în special cei din anii terminali) au avut la dispoziție un program de pregătire variat, ce a presupus atât training-uri pe diverse arii de practica (Arbitraj, Litigii, M&A etc), cât și training-uri tehnice (formatare documente Word, Adobe, etc.) – menite să le ușureze munca.

„Studenții au interacționat foarte bine cu toți avocații din cadrul echipei SAA. În funcție și de așteptările acestora, am hotărât să nu alocăm studenții unei anumite arii de practică, ci să le acordăm șansa de a se familiariza cu mai multe domenii/ arii de drept și spețe. Astfel, am oferit studenților posibilitatea de a interacționa cu cât mai mulți avocați și de a decide ulterior (în cunoștință de cauză) spre ce ramură doresc să se îndrepte. Practic, avocații din cadrul SAA și-au putut îndrepta solicitările către o anumită persoană (student/elev) sau către toți, iar ei au răspuns cerințelor în funcție de disponibilitate și/sau interesul pentru un anumit domeniu”, subliniază interlocutorul BizLawyer.




În practică, s-a dovedit că această abordare a funcționat foarte bine, iar feedbackul primit (atât de la avocații pe de o parte, cât și de la studenți, pe de altă parte) a fost unul foarte bun. „La finalul stagiului de practică (din luna iulie spre exemplu) efectuat de studenții din ani terminali, avocații noștri fondatori (Silviu StratulatManaging Partner și Andrei AlbulescuPartner) au avut o întâlnire  în cadrul căreia internii au oferit și primit feedback cu privire la activitatea desfășurată în cadrul SAA și nu numai, iar cei doi avocați parteneri au prezentat detalii despre parcusul profesional al tinerilor avocați în cadrul unei societăți de avocatură de business, precum și opțiunile pe care le au absolvenții unei Facultăți de Drept, atât în România, cât și în străinătate”, adaugă Delia Bîjnea.

Se fac recrutări

Referitor la viitorii avocați care s-ar putea alătura echipei în următorii ani, SAA a remarcat printre studenții care au făcut practică vara aceasta și potențiali viitori colegi și speră ca o colaborare cu aceștia să se și concretizeze în viitorul cât mai apropiat.

De altfel, firma de avocatură are poziții deschise pentru absolvenții promoției 2021. „Încă de la jumătatea lunii august am demarat campania de recrutare stagiari – promoția 2021 - și am publicat anunțuri pe social media (Facebook, LinkedIn, Twitter), conform cărora invităm tinerii absolvenți – mai ales pe cei ai promoției 2021, însă nu numai – să aplice pentru postul de avocat colaborator junior în cadrul SAA”, amintește Delia Bîjnea.

Cei care vor să facă parte din echipa SAA trebuie să știe că sunt căutați tinerii profesioniști motivați să își croiască o cariera în avocatura de business, cu o atitudine îndreptată spre performanță și care dețin abilități excelente de comunicare și research. Nu în ultimul rând, trebuie să fie persoane pozitive, empatice și cu o inteligență emoțională pe măsură.


Intră pe portalul de concurență pentru mai multe articole referitoare la proiectele avocaților din această arie de practică
 
„Noi putem spune că suntem într-un continuu proces de recrutare și suntem deschiși să atragem talente noi pe tot parcursul anului. Pentru SAA nu există o anumită perioadă dedicată acestor inițiative. Inclusiv recrutările pentru stagiarii de anul I, le demarăm chiar cu ceva timp înainte de examenul de admitere în Barou. Dacă ne referim la modalități, putem spune că atragem talente noi: din rândul studenților care efectuează stagii de practică în cadrul firmei noastre; din rândul celor care aplică direct pentru posturile vacante din cadrul firmei (în urma publicării diverselor anunțuri de recrutare); ca urmare a recomandărilor făcute de colegii din cadrul societății noastre de avocatură cu privire la colegi de facultate sau pe care i-au întâlnit în alte etape ale carieriei lor profesionale ”, arată reprezentantul SAA.

Delia Bîjnea punctează faptul că  unul dintre cele mai mari atuuri ale firmei în care activează este reprezentat de expunerea și vizibilitatea foarte mare în piață, oferită inclusiv tinerilor avocați din cadrul SAA. „Absolut toți colegii noștri sunt încurajați să participe la evenimente, să se implice cât pot de mult în partea de marketing și business development și să aibă cât mai multe inițiative. Suntem foarte deschiși la toate sugestiile și propunerile colegilor noștri, iar in cadrul firmei noastre aceștia au cu adevărat ocazia să-și formeze, iar mai apoi să-și dezvolte/crească brandul personal”, nuanțează specialistul în marketing și comunicare.

De altfel, în cadrul SAA, orice avocat își dorește (indiferent de nivelul de senioritate) are posibilitatea de a scrie/publica articole, de a participe la diverse evenimente, și de a fi prezent în publicațiile atât de business, cât și de specialitate. Firma obișnuiește să își promoveze avocații merituoși încă din primii ani ai carierei. „De exemplu, puteți observa că în comunicatele noastre de presă referitoare la diversele tranzacții/proiecte, menționăm toți avocații cu rol important în desfășurarea unui proiect, nu doar coordonatorii – și astfel, ne bucurăm să vedem un interes din ce în ce mai mare al acestora pentru implicarea în cât mai multe proiecte”, mai spune Delia Bîjnea.

Cu toate perturbările temporare provocate de pandemia COVID-19, firma de avocatură a văzut oportunități semnificative pe piața de profil din România, iar reprezentanții SAA au rămas optimiști și încrezători că cererea de servicii juridice va continua să rămână constantă sau chiar va crește o dată cu diminuarea efectelor pandemiei.

„Astfel, având în vedere modul în care ne-am raportat la fiecare criză din trecut și oportunitățile pe care criza actuală le-a oferit, a fost un pas firesc să recrutam avocați în general, iar în special stagiari/ avocați tineri. Dacă avem în vedere strict stagiarii, pe parcursul anului trecut ni s-au alăturat patru stagiari: doi dintre aceștia au susținut examenul de definitivat în toamna anului trecut, iar ceilalți doi vor susține examenul de definitivat anul acesta. În plus față de aceștia doi din urmă (recrutați în anul 2020), în cadrul echipei noastre mai sunt alți patru stagiari, recrutați în anul 2019, care, de asemenea, în toamna anului acesta vor susține examenul de definitivat”, declară Delia Bîjnea.

Firma Stratulat Albulescu & Asociații este una tânără, mai ales în spirit, echipa fiind format în proporție de 50% din avocați care au sub 30 ani. „Deși este absolut necesar ca în anumite arii de practică să recrutăm avocați cu experiență, gata formați, în general preferăm să recrutăm absolvenți pe care să-i învățăm, să-i modelăm și să-i formăm noi”, punctează reprezentanta casei de avocați.




Integrarea noilor veniți


Odată selectați, candidații „intră în pâine”, iar procesul de integrare (“induction”) începe încă din prima zi cu turul biroului, prezentarea facilităților din cadrul biroului, prezentarea colegilor și a procedurilor interne. Primele zile au în principal rolul de familiarizare al noului membru al echipei cu mediul și cu cultura organizațională. Ulterior, noii veniți sunt invitați să participe la diverse training- uri, atât tehnice (printing, Word, Excel, etc.), cât și de specialitate (specifice diverselor arii de practică).

„Programul de lucru în cadrul firmei noastre este de la 09.00 la 19.00 pentru avocați și de la 09.00 la 18.00 pentru personalul administrativ. Nou veniții (nu numai stagiarii, ci toți avocații în general) sunt alocați unei arii de practică, coordonată de către un avocat asociat (Partner) sau avocat colaborator coordonator. Evaluarea se face pe două fronturi: permanent, pe tot parcursul anului (feedbackul se primește punctual, pe parcursul sau după finalizarea fiecărui task în parte); la finalul fiecărui an calendaristic, odată cu evaluările anuale”, subliniază Delia Bîjnea.

În cadrul firmei SAA, stagiarii au ocazia să lucreze atât cu clienți, cât și cu avocați din întreaga lume pe diverse aspecte de drept (în funcție de departamentul din care fac parte). De asemenea, toți stagiarii sunt în general implicați în tranzacții complexe, acordând asistență juridică unora dintre cele mai mari companii din diverse sectoare și industrii, desigur cu atenta coordonare a avocaților seniori. „ În ceea ce privește onorariile de intrare în firmă oferite stagiarilor, acestea sunt cu siguranță în linie cu cele din cadrul firmelor mari de avocatură din București sau din cadrul celor internaționale”, precizează Delia Bîjnea.

În ultimii ani, se observă că atât așteptările, cât și comportamentul tinerilor pe piața muncii au o anumită specificitate. Expertul SAA face și un top al așteptărilor tinerilor care intră pe piața muncii, nominalizând: aspectele financiare/onorariile ofertante, colectivul (atmosfera din cadrul firmei și posibilitatea reală de evoluție profesională și promovare.

„Desigur, ordinea elementelor de mai sus variază în funcție de individ, însă în mare acestea am observat că sunt așteptările esențiale ale tinerilor avocați din ultima perioadă. Dată fiind experiența ultimului an, posibilitatea de a lucra remote (o zi pe săptămână / la nevoie), nu este neapărat în topul așteptărilor tinerilor care intră pe piața muncii, ci mai degrabă se numără printre așteptările avocaților cu experiență. Renumele firmei de avocatură este iar un aspect foarte important pe care trebuie să-l menționăm și care este des invocat de către tineri în momentul în care decid cu ce firma de avocatură vor să meargă mai departe. Am constatat că tinerii avocați se documentează din ce în ce mai mult și cunosc din ce în ce mai bine piața avocaturii de business, chiar dinainte de a face parte din ea. Ne bucură să întâlnim în cadrul interviurilor (și nu numai) tineri informați, care cunosc firmele de avocatură și specificul fiecăreia dintre ele chiar dinainte de a lua contact cu acestea ”, detaliază specialistul.

Tinerii absolvenți au o viziune diferită de cea a celor care și-au terminat studiile în 2000 – 2010 în ceea ce privește munca. De exemplu, absolvenții ultimilor ani nu mai par a accepta anumite norme și restricții impuse de viața profesională într-o casă de avocatură de top, pe care colegii cu mai multă experiență le-au întâmpinat cu mai multă reziliență poate. „Tinerii prețuiesc libertatea, sunt atenți mai mult la nevoile lor spirituale și nu mai sunt dispuși să-și sacrifice timpul liber în favoarea carierei. Investesc în ei înșiși, în călătorii și dezvoltare personală, iar acesta este un lucru pe care îl înțelegem și îl apreciem! Probabil sfatul pe care l-am putea da absolvenților Facultății de Drept aflați la început de carieră este să îndrăznească și să fie curioși! Să fie curioși, să pună cât mai multe întrebări, să se documenteze și să fie de încredere și responsabili. Cu siguranță, dorința de a acumula cât mai multă informație, coroborată cu experiența practică și cu simțul lucrului făcut cu răspundere, conduce la o variantă câștigătoare”, concluzionează Delia Bîjnea.

 

Citește pe
In-house Legal Romania:

→   Meet the Professionals | Mihaela Racleș, Legal Compliance Director - PROFI: Până nu înțelegi business-ul și piața în care compania își desfășoară activitatea, nu ai cum să excelezi în ceea ce faci. Cred că tocmai acest aspect diferențiază un legal in-house foarte bun de o casă de avocatură. Și mai cred că tot acest aspect, de înțelegere a business-ului, este cel care determină departamentele juridice să aleagă anumite case de avocatură cu care să construiască relații de colaborare pe termen lung



 
→   Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Alex Potlog, Legal Director AbbVie pentru UK și Irlanda: Experiența mea în industria farma a însemnat colaborarea cu oameni extrem de inteligenți și talentați, pentru care prioritatea o reprezintă pacienții. Am văzut o industrie acționând proactiv la nivel global, demonstrând viziune și curaj, angajată la toate palierele societății și contribuind semnificativ la efortul colectiv de a depăși această situație dificilă
 
→   De vorbă cu unul dintre cei mai experimentați profesioniști ai Dreptului, inclus de Legal 500 pe lista celor mai influenți General Counsels din Europa Centrală și de Est | Radu Culic, Head of Legal la Roche România: Cheia de boltă este mentalitatea membrilor echipei juridice pe care o coordonez. Noi spunem „da, este posibil dacă...” și nu, „nu se poate pentru că...”


 
→   Provocările unei fuziuni în industria farma, gestionată integral de juriștii interni ai companiei. Cum a lucrat echipa condusă de Mihaela Scărlătescu, Head of Legal and Compliance Director la Farmexim & Help Net în proiectul integrării unui lanț regional de farmacii




→   Meet the Professionals | Elena Iacob, Head of Legal and Compliance - Alliance Healthcare: Prețuiesc oamenii, în toate reușitele ei au un rol esențial. Performanța nu este doar despre rezultate, cifre, ci și despre spiritul echipei, interacțiune și colaborare, despre încredere și emoții. Avocatul intern nu mai este doar un consultant, el a devenit un un veritabil partener de discuții în cadrul procesului decizional al companiei, este parte din decizie
 



 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 985 / 1879
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Mușat & Asociații a obținut rejudecarea cererii de revizuire în cazul torționarilor lui Gheorghe Ursu
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Filip & Company a asistat Mozaik Investments la vânzarea unui pachet minoritar din acțiunile 5 to go către Invenio Partners și ACP
Mușat & Asociații își actualizează identitatea vizuală și lansează un nou website
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
INTERVIURI 2+1 | Povestea lui “Timi”, numele de alint al biroului NNDKP din Nord-Vestul țării, înființat acum 20 de ani într-o perioadă fără smartphone, Google sau LinkedIn, spusă de doi avocați care au trăit intens toate etapele devenirii sale ca furnizor pentru mediul de afaceri local, standard de etică și membru al comunității academice: ”Vineri la prânz încă nu se născuse ideea; luni, la 10:15, era aprobată”. Mai apoi, ”cu profesionalism, corectitudine și smerenie” a devenit ”un organism viu și adaptabil, care se modelează după viața afacerilor din regiune în fiecare moment”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Băiculescu & Asociații continuă extinderea. Alți doi avocați se alătură firmei, întărind departamentele de Drept Penal și Litigii | Vasile Băiculescu (Managing Partner): ”Fundația unei societăți de avocatură este formată din echipe solide, orientate spre soluții și dedicare pentru client. Continuăm să creștem pentru a oferi un serviciu de calitate”
Insolvență ̸ Restructurare | În spatele scenei, alături de echipa NNDKP, într-o discuție cu trei dintre coordonatorii acestui segment de practică ce a generat venituri de cca. 11 % din total, anul trecut. Debt-recovery rămâne în continuare o parte importantă din activitatea echipei. Focusul tinde să migreze spre procedurile de pre-insolvență, iar componenta de turnaround și restructurare crește în mod constant. Numărul procedurilor de insolvență va crește cu 10-12% în următorii doi ani, estimează avocații
Bondoc și Asociații obține o clarificare importantă la ÎCCJ cu privire la stabilirea competenței pentru soluționarea litigiilor în legătură cu încheierea contractelor finanțate din fonduri alocate prin PNRR, de către beneficiari privați care nu au obligația aplicării procedurilor de achiziție publică
Țuca Zbârcea & Asociații a oferit asistență juridică în legătură cu obținerea unei facilități de credit în valoare de 29,5 mil. € de către o societate parte a Weerts Group
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...