ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Dispute Resolution | Echipa Stratulat Albulescu este implicată atât mandate cu elemente de extraneitate, cât și în proiecte care pun în discuție mai multe arii de practică. Firma are o activitate intensă pe plan local și a căpătat vizibilitate externă tot mai mare prin prisma mandatelor gestionate, listării în ghidurile juridice și prezenței la evenimentele de profil internaționale

09 August 2024   |   Ștefania Enache

Portofoliul de clienți gestionat de Stratulat Albulescu este format, în special, din persoane juridice, cu capital străin sau românesc, majoritatea fiind firme consacrate în segmentul lor de activitate.

Adriana Dobre (Partner) si Bogdan Cimbru (Partner)

 
 
Echipa de litigii are un rol semnificativ în activitatea firmei Stratulat Albulescu & Asociații (SAA), componenta de litigii ajungând la 15% - 20% din volumul total de activitate al biroului de avocatură. Departamentul include 12 profesioniști, împărțiți în trei grupuri de lucru distincte, fiecare dintre acestea fiind axat pe anumite tipuri de litigii.  Coordonarea lor este asigurată de Roxana Catea (Counsel), Luiza Ionescu-Donoiu (Counsel) și Adriana Dobre (Partner).  Totodată, Adriana este și coordonatorul întregului departament de litigii (Head of Litigation).  „Dat fiind numărul semnificativ al avocaților din departament și experiența lor extrem de variată, suntem în măsură să acoperim eficient și cu o rată de succes mare absolut toată paleta de probleme prelitigioase sau litigioase de care se pot lovi societățile sau personele fizice”, punctează Adriana Dobre. Separat, litigiile din sfera dreptului penal (criminal law & while collar crime) sunt gestionate și coordonate de către Bogdan Cimbru, Partner.


Ritmul de lucru al avocaților axați pe această practică este unul efervescent, litigiile în care experții sunt implicați fiind unele complexe, cu atingere în zone diverse. Printre dosarele care acoperă o pondere semnificativă din timpul profesioniștilor SAA, se detașează disputele de contencios admnistrativ, în special cele de urbanism, litigiile de drept imobiliar, disputele privind răspunderea contractuală, disputele de drept societar, litigiile de muncă și insolvența.

„Având în vedere faptul că avem deja o echipă închegată de câțiva ani, putem spune că remarcăm o oarecare constantă în volumul de activitate. Litigiile au existat și vor fi mereu, românii având un apetit pentru litigare, doar tipologia acestora mai comportă fluctuații de la un moment la altul, în funcție de dificultățile survenite în economie la un moment dat”, precizează Adriana Dobre.

În acest context, interlocutoarea BizLawyer amintește litigiile din domeniul urbanismului, litigiile privind PUZ-urile nepuse pe ordinea de zi a Consiliului General al Municipiului București, anularea autorizațiilor de construire, anulare/actualizare PUG, litigii privind refuzul de eliberare a unor avize, acțiuni în despăgubiri și amendarea autorităților publice. „Există categorii de litigii pe care le putem numi constante în practica noastră, indiferent de contextul economico-social: litigiile în răspundere contractuală, insolvențe, litigii de muncă, litigii în materia asigurărilor, litigii de drept imobiliar (exproprieri, litigii cu ANRP)”, adaugă avocatul.




Crește vizibilitatea firmei de avocatură pe plan internațional

Portofoliul de clienți gestionat de Stratulat Albulescu este format, în special, din persoane juridice, cu capital străin sau românesc, majoritatea fiind firme consacrate în segmentul lor de activitate (servicii private de sănătate, industria de fitness, învățământ și educație, real estate, telecomunicații, retail, servicii bancare și de plăți, automotive). „O parte semnificativă dintre clienți ne-a fost alături de la înființarea societății sau încă din primii ani de activitate, iar alții ni s-au alăturat pe parcurs, ca urmare a recomandărilor primite. Deși poate suna drept slogan de marketing, nu este așa. Clienții care au interacționat cu noi pentru un mandat punctual, au continuat ulterior colaborarea cu echipa noastră pentru alte proiecte, dată fiind satisfacția anterioară pentru serviciile primite”, subliniază Partenerul SAA.

De asemenea, o parte semnificativă dintre mandatele pe care echipa SAA le gestionează vin din partea firmelor internaționale de avocatură, care nu au un birou local în România. „Astfel, am fost implicați în foarte multe proiecte pentru a asigura asistență juridică și reprezentare unor clienți internaționali, atât în mandate non-litigioase (chestionare privind mai multe jurisdicții) sau prelitigioase (opinii juridice a căror analiză vizează răspunsuri cheie la situația cu care se confruntă clientul), cât și în mandate care presupun reprezentarea clienților în fața instanțelor de judecată din România. Problemele de drept din respectivele spețe vizau dreptul proprietății intelectuale (contrafacere), drept vamal, formarea contractelor în dreptul românesc, răspundere pentru ruperea negocierilor cu rea credință, răspundere contractuală, neînțelegerile dintre asociați, insolvență”, explică Adriana Dobre.

Multe dintre mandatele pe care echipa le gestionează se bazează pe recomandările primite, fie de la clienții care au lucrat deja cu Stratulat Albulescu, fie de la alte firme de avocatură, cu care avocații au mai colaborat pe alte mandate. „În acest context, precizăm că suntem mai mult decât fericiți de consecvența și fidelitatea cu care clienții noștri au tratat relația profesională cu Stratulat Albulescu și pentru oportunitatea de a îi sprijini în fiecare provocare ce urmează. Credem că satisfacția clienților este justificată, date fiind eforturile noastre de a aloca fiecare proiect către cel mai potrivit avocat din echipă, de a lucra eficient în echipe de proiect formate din avocați cu senioritate diferită, de a avea o gândire strategică, pragmatică și orientată spre nevoile clientului, de a găsi abordări inovative și axate pe rezolvarea problemelor”, nuanțează interlocutoarea BizLawyer.

Firma de avocatură se mândrește cu o activitate intensă pe plan local, însă are o vizibilitate și notorietate tot mai mare și pe plan internațional (prin prisma mandatelor gestionate, listării în directoarele internaționale, prezenței la evenimentele de profil interacționale). „Am avut ocazia, în ultimii ani, să colaborăm cu firme de avocați de pe toate continentele. Voi enumera doar câteva exemple punctuale. În cursul acestui an am colaborat (prin oferirea de asistență juridică) cu o firmă de avocați din Germania pentru soluționarea unor aspecte legate de insolvența unei societăți din România. Totodată, am lucrat alături de o firmă de avocați din Italia pentru a asista un client al acelei societăți, in procedura de recuperare a sumelor plătite cu titlu de despăgubiri de la persoana responsabilă de producerea riscului asigurat. De asemenea, în prezent gestionăm un proiect complex de contrafacere, în cadrul căruia lucrăm alături de o societate de avocatură din Polonia. Un alt mandat încredințat recent de o firmă internațională de avocatură a privit probleme de drept vamal și proprietate intelectuală”, detaliază Adriana Dobre.

Reprezentanții SAA se declară bucuroși de faptul că eforturile lor pentru a dezvolta practica de Dispute resolution au fost recunoscute și în cadrul directoarelor internaționale de avocatură. Astfel, în ultima sa ediție, Chambers a inclus firma Stratulat Albulescu în band 4, iar Legal 500 a evidențiat-o la Firms to watch.



O
piniile unor profesioniști care ocupă poziții de top în departamentele juridice ale unor companii importante, pe platforma www.in-houselegal.ro. Urmărește temele dezvoltate de avocați sau membri ai comunității In-houseLegal și propune subiecte.



Complexitatea unui dosar este influențată de mulți factori

Sunt mulți factori care pot influența complexitatea unui mandat: problema de drept dezbătută, care poate primi în jurisprudență rezolvări diferite, situația factuală dificil de înțeles (din cauza aspectelor tehnice) sau dificil de probat, atitudinea procesuală a părților, probele avute la dispoziție, caracterul inovator al dosarului.

„De foarte puține ori, am fost puși în situația de a spune că avem un litigiu simplu, care se soluționeze rapid și cu o soluție predictibilă. Mai degrabă, ne aflăm în situația inversă, în care cercetăm mult practica, spre a ști care trebuie să fie linia argumentativă acțiunii și cât de mult putem devoala argumente în primele acte de procedură depuse în dosar. Lucrul pe dosar este de multe ori un fel de mers pe sârmă în faza scrisă și dans după cum se cânta în faza orală a procesului civil. Dacă ar fi să amintim un mandat complex, aducem în discuție cererea pentru atragerea răspunderii civile delictuale pentru ruperea abuzivă și intempestivă a negocierilor privind încheierea unui contract de vânzare-cumpărare, pentru care clientul oferise un pret de peste 40 de milioane de euro. Dificultatea litigiului constă în a explica conceptul de bună-credință în negocieri și diferența fină dintre această obligație și dreptul de a rupe negocierile”, susține Partenerul SAA.

De altfel, alegerea celor mai complicate dosare din ultima perioadă este o provocare, întrucât majoritatea mandatelor în care avocații sunt implicați sunt caracterizate prin particularități specifice, caracter inovativ – generator de jurisprudență, caracter pronunțat tehnic, dosare care ridică probleme sensibile de drept, ce au primit dezlegări diferite în practică.

Multe dintre mandatele complexe ale Departamentului de Litigii sunt coordonate de Adriana Dobre – în calitate de Head of Dispute Resolution Department.

Echipa SAA este implicată atât în mandate cu elemente de extraneitate, cât și în mandate care pun în discuție mai multe arii de practică (contencios administrativ și achiziții publice, fiscal și civil, civil și insolvență, civil și penal etc).

Printre aceste proiecte, se remarcă un litigiu care izvorăște din încălcarea obligației Primarului General de a înscrie un PUZ pe ordinea de zi a CGMB, întrucât Primarul a invocat o multitudine de excepții și a apelat la diferite tertipuri procedurale, în speranța respingerii cererii de chemare în judecată (a revocat referatul de aprobare emis anterior de fostul Primar, a invocat o excepție de nelegalitate).

În aceeași linie se înscrie și un litigiu constând în obligarea Primarului la plata unor penalități și amenzi pentru neexecutarea unei obligații stabilită printr-o hotărâre judecătorească definitivă. „Este util să menționăm că nu am identificat foarte multe precedente în practică. Suplimentar acestui demers menționăm și un litigiu pentru atragerea răspunderii civilă delictuale a Primarului pentru prejudiciul cauzat prin neînscrierea PUZ-ului pe ordinea de zi a CGMB”, atrage atenția interlocutoarea BizLawyer.

Avocații SAA sunt implicați și într-un litigiu constând în actualizarea/anularea parțială a PUG, spre a reflecta realitatea factuală actuală. Particularitatea acestui litigiu este dată de caracterul pronunțat tehnic al argumentelor deduse judecății.

De asemenea, asigură reprezentarea unui client într-un litigiu în care clientul firmei reclamă abuzul de drept și solicită atragerea răspunderii civile delictuale ca urmare a depunerii abuzive a unui număr însemnat de petiții, cereri de chemare și judecată și plângeri nefondate, formulate în scopul de a obstrucționa liniștita exercitare a dreptului de proprietate.

Totodată, într-un alt dosar, SAA asigură reprezentarea unui client, care a solicitat obligarea pârâtului la plata unor servicii facturate, deși nu a avut contract scris, care să consființească derularea relației contractuale.

În plus, în materie de arbitraj, în prezent societatea de avocatură este implicată în acțiunea în anularea unei sentințe arbitrale pronunțată de Curtea de Arbitraj Comercial Internațional de pe lângă Camera de Comerț și Industrie a României și în procedurile de executare a mai multor hotârâri arbitrale pronunțate în alte state.

„În domeniul penal-comercial (și aici ne referim la noul drept penal adaptat la nevoile clienților de business) gestionăm dosare/proiecte atât pentru clienți de anvergură, cât și pentru clienți care, deși nu au o cifra de afaceri foarte mare, se confruntă cu probleme juridice interesante și sofisticate. Este de prisos să mai spunem că indiferent de dimensiunea clientului, dedicarea și implicarea noastră rămân aceleași. Cu o experiență profesională de peste 15 ani, cu mii de dosare gestionate în toate fazele procesuale și în fața instanțelor de cel mai înalt grad de jurisdicție, echipa noastră face față atât cerințelor clienților noștri cât și jurisprudenței aflată în continuă evoluție”, menționează Bogdan Cimbru, Partener SAA, cel care împreună cu un avocat colaborator gestionează departamentul de drept penal în cadrul firmei.

„Având în vedere numărul și complexitatea mandatelor, suntem încrezători și optimiști că deținem toate resursele necesare gestionării cu succes a mandatelor încredințate. Departamentul de litigii este alcătuit din trei echipe distincte, dar compacte care cuprind toate specializările ce se subsumează conceptului de dispute resolution. Avem avocați cu experință profesionala semnificativă, care se bucură de o bună reputație, dar și avocați tineri, cu minte iscoditoare și dorința de a crește, ceea ce ne permite să oferim suport juridic full service eficient.

Deopotrivă menționăm și experiența bogată a avocaților coordonatori, care le permite asigurarea unei strategii optime, speculând astfel pârghiile procesuale care pot fi exploatate cu succes în fiecare caz în parte și la momentul oportun. Toate aceste resurse pe care le avem la îndemână se îmbină armonios cu specialiștii externi cu care colaborăm când situația o impune (executori judecătorești, firme de traduceri, experți cu diverse specializări sau chiar avocați străini)”, încheie Adriana Dobre.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 110 / 1879
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Mușat & Asociații a obținut rejudecarea cererii de revizuire în cazul torționarilor lui Gheorghe Ursu
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Filip & Company a asistat Mozaik Investments la vânzarea unui pachet minoritar din acțiunile 5 to go către Invenio Partners și ACP
Mușat & Asociații își actualizează identitatea vizuală și lansează un nou website
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
INTERVIURI 2+1 | Povestea lui “Timi”, numele de alint al biroului NNDKP din Nord-Vestul țării, înființat acum 20 de ani într-o perioadă fără smartphone, Google sau LinkedIn, spusă de doi avocați care au trăit intens toate etapele devenirii sale ca furnizor pentru mediul de afaceri local, standard de etică și membru al comunității academice: ”Vineri la prânz încă nu se născuse ideea; luni, la 10:15, era aprobată”. Mai apoi, ”cu profesionalism, corectitudine și smerenie” a devenit ”un organism viu și adaptabil, care se modelează după viața afacerilor din regiune în fiecare moment”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Băiculescu & Asociații continuă extinderea. Alți doi avocați se alătură firmei, întărind departamentele de Drept Penal și Litigii | Vasile Băiculescu (Managing Partner): ”Fundația unei societăți de avocatură este formată din echipe solide, orientate spre soluții și dedicare pentru client. Continuăm să creștem pentru a oferi un serviciu de calitate”
Insolvență ̸ Restructurare | În spatele scenei, alături de echipa NNDKP, într-o discuție cu trei dintre coordonatorii acestui segment de practică ce a generat venituri de cca. 11 % din total, anul trecut. Debt-recovery rămâne în continuare o parte importantă din activitatea echipei. Focusul tinde să migreze spre procedurile de pre-insolvență, iar componenta de turnaround și restructurare crește în mod constant. Numărul procedurilor de insolvență va crește cu 10-12% în următorii doi ani, estimează avocații
Bondoc și Asociații obține o clarificare importantă la ÎCCJ cu privire la stabilirea competenței pentru soluționarea litigiilor în legătură cu încheierea contractelor finanțate din fonduri alocate prin PNRR, de către beneficiari privați care nu au obligația aplicării procedurilor de achiziție publică
Țuca Zbârcea & Asociații a oferit asistență juridică în legătură cu obținerea unei facilități de credit în valoare de 29,5 mil. € de către o societate parte a Weerts Group
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...