ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Firmele care au accesat anumite facilitați anul acesta ar trebui să se aștepte la controale ale autorităților fiscale. Cum acționează avocații BSMP pentru diminuarea riscurilor și ce sfaturi le dau clienților

03 Noiembrie 2020   |   Ștefania Enache

În cadrul BSMP, avocații din zona de consultanță și litigatorii au reușit întotdeauna să colaboreze armonios astfel încât să firme să ofere clientului servicii complete și complexe.

Ionut Bohâlteanu, Managing Partner Bohâlteanu & Asociatii si Anda Călin, Senior Associate

 
 
Avocații se așteaptă ca, în perioada următoare, firmele care au accesat anumite facilități din partea statului să facă obiectul unor acțiuni de control ale autorităților fiscale. Ionuț Bohâlțeanu, Managing Partner Bohâlțeanu & Asociații (BSMP) și coordonator al Departamentului de Fiscalitate, este de părere că, în contextul în care ne aflăm și care afectează toți pionii din societate, inclusiv activitatea autorităților fiscale este și trebuie să fie ușor diferită, adaptată și adaptabilă, din punct de vedere legal, desigur.

„Măsurile luate în vederea facilitării trecerii prin perioada marcată de pandemia generată de COVID 19 vor trebui monitorizate ca efecte ale implementării lor.Cu alte cuvinte, societățile care au accesat anumite facilitați ar trebui să se aștepte să primească în control și autoritățile fiscale la un moment dat. În acest sens, îi sfătuim pe clienți să facă toate diligențele necesare respectării tuturor pașilor și condițiilor în cazul în care accesează astfel de facilități și de, asemenea, să își îndeplinească la zi obligațiile fiscale”, explică Partenerul BSMP.


Efectele schimbărilor legislative

Ultimele luni au adus foarte multe noutăți legislative generate de pandemia COVID-19. Pe acest fond, firmele din România au fost stimulate să identifice soluții inovative pentru a face față schimbărilor operate de aceste acte normative. „Cu toate acestea, în foarte multe situații, a fost dificil de găsit cea mai potrivită soluție, tocmai din cauza lipsei de claritate a noilor acte normative. Spre exemplu, prevederile Ordonanței de Urgență a Guvernului nr. 29/2020 venite în sprijinul IMM-urilor afectate de măsurile pentru prevenirea răspândirii COVID-19 au generat ample discuții privind obiectul măsurii – amânare la plată, suspendare a plății chiriei, soluții alternative etc. Scurt-circuitele apar, de regulă, în contextul în care spiritul și litera legii nu converg, situație în care se nasc interpretări diferite și incertitudine în ceea ce privește modalitățile de aplicare a legii în cazuri concrete”, precizează Anda Călin, Senior Associate BSMP.

Analizele experților BSMP indică faptul că, la ora actuală, industria HoReCa și industria turismului par a fi cele mai afectate. „Interdicțiile din perioada stării de urgență și nu numai și-au pus amprenta asupra multora dintre operatorii în aceste domenii, fiind limitată și chiar întreruptă activitatea acestora. Tot astfel, observăm că evoluția pandemiei are repercusiuni continue prin măsurile sporadice sau intempestive luate în cadrul stării de alertă, care presupun restricții cu impact major asupra acestor domenii”, subliniază Anda Călin.




Ce trebuie făcut în cazul unui control?

Din cauza faptului că funcționează un instinct de autoapărare, în cazul unui control, operatorul economic resimte presiunea autorităților fiscale investigatoare. Ionuț Bohâlteanu sfătuiește firmele ca, în astfel de situații, să solicite opinii juridice avizate, astfel încât să nu se lovească de neclarități și să beneficieze de suport de specialitate pe parcursul întregii proceduri. În plus, datorită suportului juridic de specialitate, firma controlată va pune la dispoziția autorităților toate informațiile și documentele necesare pentru finalizarea investigației.

„Atitudinea autorităților în contextul pandemiei COVID-19 pare a fi una pozitivă vizavi de dificultățile prin care trec operatorii economici din diversele sectoare de activitate, încercând să vină în sprijinul celor mai afectate categorii cu o serie de facilități. Din experiența noastră, până în prezent s-a menținut acest trend, însă ne putem aștepta ca, după aplanarea efectelor generate de COVID-19, exigențele și verificările autorităților (în special fiscale) să comporte modificări semnificative”, mai spune avocatul.

Suportul firmei de avocatură

Anda Călin amintește faptul că avocații intervin atât pe partea de consultanță fiscală (procedura de investigare/control în sine), cât și ulterior, pe partea de litigii, când au de contestat și susținut în instanță nelegalitatea măsurilor impuse de autoritatea fiscală. „Astfel cum menționam într-o ediție anterioară, tendința clienților este de a se confrunta direct cu autoritățile, pe baza sfaturilor și lucrărilor pregătite de noi și într-o proporție mai mică apelează la avocați pentru a gestiona relația directă cu autoritățile. În situația investigațiilor/controlului autorităților fiscale, de regulă, dacă se finalizează cu decizii prin care se iau măsuri față de operatorul economic, acesta simte nevoia să apeleze la specialiști în drept fiscal. Cu ajutorul nostru, operatorul economic poate înțelege situația de fapt și de drept și poate ști care sunt pașii și variantele/opțiunile pe care le are în combaterea măsurilor stabilite de autoritățile fiscale considerate de acesta nelegale sau în aplicarea acestora de așa manieră încât să afecteze cât mai puțin activitatea sa”, punctează avocatul.

„Sigur că ne-am dori să trăim într-o societate în care litera și spiritul legii să apere clientul care într-adevăr a fost nedreptățit în urma unei măsuri nelegale a Fiscului. Ne încurajăm clienții, însă, să înțeleagă întâi care e situația legală, care sunt normele încălcate de Fisc și care sunt căile prin care clientul poate obține anularea măsurilor abuzive. Sfătuit complet, clientul are mai multă încredere să urmeze căile legale pentru a îndepărta efectele unei masuri abuzive și nelegale”, completează Ionuț Bohâlțeanu.

În cadrul BSMP, avocații din zona de consultanță și litigatorii au reușit întotdeauna să colaboreze armonios astfel încât să firme să ofere clientului servicii complete și complexe. În funcție de structura și natura litigiului, este formată o echipă dedicată și personalizată. Argumentarea și pașii se stabilesc după o prealabilă discuție cu clientul și analiza situației de fapt și de drept (stabilită în detaliu în prealabil), ținând cont de specificul fiecărei spețe.

„Pentru clienții noștri și cazurile cu care putem fi învestiți nu stabilim limite însemnând asistarea și reprezentarea doar în fața instanțelor românești. În scopul și dorința unui act juridic complex în sprijinul clienților, alegem când este cazul să colaborăm cu colegi specialiști din alte țări”, mai spune Partenerul BSMP.


Intră pe portalul de concurență pentru mai multe articole referitoare la proiectele avocaților din această arie de practică

Echipa oferă consultanță duală


Echipa de fiscalitate a BSMP este formată dintr-un nucleu de trei persoane, fiind coordonată de Ionuț Bohâlțeanu, partener. Casa de avocatură este una dintre puținele societăți de profil care oferă clienților beneficiul de a se bucura de consultanță duală – juridică și fiscală, Ionuț Bohâlțeanu fiind deopotrivă consultant fiscal și avocat cu o experiență covârșitoare în ambele sale calități. Pe viitor, firma speră să lărgească echipa de fiscalitate, întrucât numărul mandatelor de fiscalitate și de tip „hibrid” este în continuă ascensiune.

„Când vorbim de rata de succes, sunt multe mai multe aspecte și criterii de luat în calcul. Spre exemplu, o anulare parțială a unui act poate fi la fel de importantă ca anularea integrală a unei alte măsuri fiscale. Noi spunem că suntem încrezători în echipa noastră și susținem rezultatele în favoarea clienților”, a conchis Ionuț Bohâlțeanu.
   
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 1175 / 1769
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Titlurile știintifice sunt irevocabile, indiferent de forma în care au intrat în circuitul civil | Decizie de referință a ICCJ, obținută de avocații ZRVP. Alexandru Iorgulescu (partener) și Alina Munteanu (senior associate), în prim plan
Cariere în Drept | Cum a perceput Vasile Țurcan, român din Basarabia, învățământul juridic românesc pe care l-a absolvit cu 9,85 și care au fost primele impresii după: ”Raportat la obligativitatea celor doi ani de stagiu, găsirea unui coordonator este o activitate extrem de anevoioasă, dacă ai niște așteptări minime de la această colaborare: să fii plătit măcar cu minimul pe economie conform Statutului profesiei, să ai o minimă libertate și acces la clienți proprii sau să beneficiezi de o îndrumare efectivă, nu doar expusă în contract”
Kinstellar asistă Globalworth în vânzarea unui portofoliu cu o valoare de cca. 110 mil. € către WDP, într-una dintre cele mai mari tranzacții de logistică ale anului. Victor Constantinescu, Managing Partner: ”Tranzacția a avut propriile provocări, dar prin muncă temeinică și cu ajutorul echipelor noastre extraordinare s-a încheiat cu succes” | Ce firme de avocați au mai lucrat în proiect
Cei mai buni profesioniști în domeniul brevetelor, văzuți de ”IAM Patent 1000 - 2024” | ZRVP, NNDKP și Răzvan Dincă & Asociaţii au cea mai bună poziționare, iar Mușat & Asociații și Baciu Partners sunt în prim plan. Ce firme au cei mai mulți avocați listați și ce spun clienții despre aceștia
Departamentul de Dispute Resolution contribuie cu peste 80% la cifra de afaceri a firmei Șerban & Asociații și este de așteptat ca veniturile să crească anul acesta. Casa de avocați este în discuții pentru preluarea unor mandate de arbitraj internațional | Radu Șerban (Partener): ”Volumul de muncă a fost unul intens, atât pe latura de penal a departamentului, cât și pe cea de civil, iar gradul de sofisticare este unul foarte ridicat”
Cum lucrează echipele din practica de Dispute Resolution de la Băiculescu și Asociații, ce mandate gestionează și care sunt proiectele reprezentative în care asistă clienții | Vasile Băiculescu, Managing Partner: ”Anul trecut a fost unul crucial, societatea noastră prosperând în acest domeniu mai mult decât oricând, atât prin îmbogățirea substanțială a portofoliului de clienți, cât și prin rezultatele obținute în dosare. În 2024, asistăm la o clară continuare a evoluției”
CMS îl promovează pe Andrei Cristescu în poziția de Counsel în cadrul biroului din România. Horea Popescu (Managing Partner): Andrei reflectă perfect valorile CMS, mai ales prin munca sa în echipă și implicarea în mentoratul colegilor juniori
Băncilă, Diaconu și Asociații SPRL a asistat Goodpack SRL, societate parte din portofoliul CEECAT Capital, în procesul de achiziție a Paccor Romania SRL
Wolf Theiss a asistat fondurile Cerberus Capital Management și Revetas Capital în legătură cu vânzarea complexului de birouri The Landmark din București. Partenerul Ileana Glodeanu a coordonat echipa multidisciplinară de avocați
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Ștefania Andruhovici, Directorul Departamentul Juridic - Electrica SA: „Misiunea de a promova principii sănătoase se extinde dincolo de cadrul biroului, datoria noastră fiind aceea de a fi, prin tot ceea ce facem, un exemplu pentru cei din jur”
Cel mai amplu domeniu de master din România și din istoria învățământului juridic superior românesc, la Facultatea de Drept din Universitatea București. Anul acesta vor fi 14 programe, unele derulate în colaborare cu instituții de învățământ din străinătate | Prof. univ. dr. Răzvan Dincă, decanul Facultății: “Atunci când comunicarea în domeniile la care se referă specializarea se face, din cauza caracterului lor global, în limba engleză, organizăm și noi programele în limba engleză pentru administrarea corectă a terminologiei juridice specifice”
Filip & Company a asistat AROBS la cea mai mare operațiune de majorare de capital a unei companii de tehnologie listată la BVB. Olga Niță, partenerul care a coordonat echipa de proiect: ”Operațiunea nu doar că subliniază angajamentul față de creștere și inovație, dar contribuie semnificativ la dezvoltarea și consolidarea pieței noastre de capital”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...