Firmele care au accesat anumite facilitați anul acesta ar trebui să se aștepte la controale ale autorităților fiscale. Cum acționează avocații BSMP pentru diminuarea riscurilor și ce sfaturi le dau clienților
03 Noiembrie 2020
Ștefania EnacheÎn cadrul BSMP, avocații din zona de consultanță și litigatorii au reușit întotdeauna să colaboreze armonios astfel încât să firme să ofere clientului servicii complete și complexe.
Ionut Bohâlteanu, Managing Partner Bohâlteanu & Asociatii si Anda Călin, Senior Associate |
Avocații se așteaptă ca, în perioada următoare, firmele care au accesat anumite facilități din partea statului să facă obiectul unor acțiuni de control ale autorităților fiscale. Ionuț Bohâlțeanu, Managing Partner Bohâlțeanu & Asociații (BSMP) și coordonator al Departamentului de Fiscalitate, este de părere că, în contextul în care ne aflăm și care afectează toți pionii din societate, inclusiv activitatea autorităților fiscale este și trebuie să fie ușor diferită, adaptată și adaptabilă, din punct de vedere legal, desigur.
„Măsurile luate în vederea facilitării trecerii prin perioada marcată de pandemia generată de COVID 19 vor trebui monitorizate ca efecte ale implementării lor.Cu alte cuvinte, societățile care au accesat anumite facilitați ar trebui să se aștepte să primească în control și autoritățile fiscale la un moment dat. În acest sens, îi sfătuim pe clienți să facă toate diligențele necesare respectării tuturor pașilor și condițiilor în cazul în care accesează astfel de facilități și de, asemenea, să își îndeplinească la zi obligațiile fiscale”, explică Partenerul BSMP.
„Măsurile luate în vederea facilitării trecerii prin perioada marcată de pandemia generată de COVID 19 vor trebui monitorizate ca efecte ale implementării lor.Cu alte cuvinte, societățile care au accesat anumite facilitați ar trebui să se aștepte să primească în control și autoritățile fiscale la un moment dat. În acest sens, îi sfătuim pe clienți să facă toate diligențele necesare respectării tuturor pașilor și condițiilor în cazul în care accesează astfel de facilități și de, asemenea, să își îndeplinească la zi obligațiile fiscale”, explică Partenerul BSMP.
Efectele schimbărilor legislative
Ultimele luni au adus foarte multe noutăți legislative generate de pandemia COVID-19. Pe acest fond, firmele din România au fost stimulate să identifice soluții inovative pentru a face față schimbărilor operate de aceste acte normative. „Cu toate acestea, în foarte multe situații, a fost dificil de găsit cea mai potrivită soluție, tocmai din cauza lipsei de claritate a noilor acte normative. Spre exemplu, prevederile Ordonanței de Urgență a Guvernului nr. 29/2020 venite în sprijinul IMM-urilor afectate de măsurile pentru prevenirea răspândirii COVID-19 au generat ample discuții privind obiectul măsurii – amânare la plată, suspendare a plății chiriei, soluții alternative etc. Scurt-circuitele apar, de regulă, în contextul în care spiritul și litera legii nu converg, situație în care se nasc interpretări diferite și incertitudine în ceea ce privește modalitățile de aplicare a legii în cazuri concrete”, precizează Anda Călin, Senior Associate BSMP.
Analizele experților BSMP indică faptul că, la ora actuală, industria HoReCa și industria turismului par a fi cele mai afectate. „Interdicțiile din perioada stării de urgență și nu numai și-au pus amprenta asupra multora dintre operatorii în aceste domenii, fiind limitată și chiar întreruptă activitatea acestora. Tot astfel, observăm că evoluția pandemiei are repercusiuni continue prin măsurile sporadice sau intempestive luate în cadrul stării de alertă, care presupun restricții cu impact major asupra acestor domenii”, subliniază Anda Călin.
Ce trebuie făcut în cazul unui control?
Din cauza faptului că funcționează un instinct de autoapărare, în cazul unui control, operatorul economic resimte presiunea autorităților fiscale investigatoare. Ionuț Bohâlteanu sfătuiește firmele ca, în astfel de situații, să solicite opinii juridice avizate, astfel încât să nu se lovească de neclarități și să beneficieze de suport de specialitate pe parcursul întregii proceduri. În plus, datorită suportului juridic de specialitate, firma controlată va pune la dispoziția autorităților toate informațiile și documentele necesare pentru finalizarea investigației.
„Atitudinea autorităților în contextul pandemiei COVID-19 pare a fi una pozitivă vizavi de dificultățile prin care trec operatorii economici din diversele sectoare de activitate, încercând să vină în sprijinul celor mai afectate categorii cu o serie de facilități. Din experiența noastră, până în prezent s-a menținut acest trend, însă ne putem aștepta ca, după aplanarea efectelor generate de COVID-19, exigențele și verificările autorităților (în special fiscale) să comporte modificări semnificative”, mai spune avocatul.
Suportul firmei de avocatură
Anda Călin amintește faptul că avocații intervin atât pe partea de consultanță fiscală (procedura de investigare/control în sine), cât și ulterior, pe partea de litigii, când au de contestat și susținut în instanță nelegalitatea măsurilor impuse de autoritatea fiscală. „Astfel cum menționam într-o ediție anterioară, tendința clienților este de a se confrunta direct cu autoritățile, pe baza sfaturilor și lucrărilor pregătite de noi și într-o proporție mai mică apelează la avocați pentru a gestiona relația directă cu autoritățile. În situația investigațiilor/controlului autorităților fiscale, de regulă, dacă se finalizează cu decizii prin care se iau măsuri față de operatorul economic, acesta simte nevoia să apeleze la specialiști în drept fiscal. Cu ajutorul nostru, operatorul economic poate înțelege situația de fapt și de drept și poate ști care sunt pașii și variantele/opțiunile pe care le are în combaterea măsurilor stabilite de autoritățile fiscale considerate de acesta nelegale sau în aplicarea acestora de așa manieră încât să afecteze cât mai puțin activitatea sa”, punctează avocatul.
„Sigur că ne-am dori să trăim într-o societate în care litera și spiritul legii să apere clientul care într-adevăr a fost nedreptățit în urma unei măsuri nelegale a Fiscului. Ne încurajăm clienții, însă, să înțeleagă întâi care e situația legală, care sunt normele încălcate de Fisc și care sunt căile prin care clientul poate obține anularea măsurilor abuzive. Sfătuit complet, clientul are mai multă încredere să urmeze căile legale pentru a îndepărta efectele unei masuri abuzive și nelegale”, completează Ionuț Bohâlțeanu.
În cadrul BSMP, avocații din zona de consultanță și litigatorii au reușit întotdeauna să colaboreze armonios astfel încât să firme să ofere clientului servicii complete și complexe. În funcție de structura și natura litigiului, este formată o echipă dedicată și personalizată. Argumentarea și pașii se stabilesc după o prealabilă discuție cu clientul și analiza situației de fapt și de drept (stabilită în detaliu în prealabil), ținând cont de specificul fiecărei spețe.
„Pentru clienții noștri și cazurile cu care putem fi învestiți nu stabilim limite însemnând asistarea și reprezentarea doar în fața instanțelor românești. În scopul și dorința unui act juridic complex în sprijinul clienților, alegem când este cazul să colaborăm cu colegi specialiști din alte țări”, mai spune Partenerul BSMP.
Intră pe portalul de concurență pentru mai multe articole referitoare la proiectele avocaților din această arie de practică |
Echipa oferă consultanță duală
Echipa de fiscalitate a BSMP este formată dintr-un nucleu de trei persoane, fiind coordonată de Ionuț Bohâlțeanu, partener. Casa de avocatură este una dintre puținele societăți de profil care oferă clienților beneficiul de a se bucura de consultanță duală – juridică și fiscală, Ionuț Bohâlțeanu fiind deopotrivă consultant fiscal și avocat cu o experiență covârșitoare în ambele sale calități. Pe viitor, firma speră să lărgească echipa de fiscalitate, întrucât numărul mandatelor de fiscalitate și de tip „hibrid” este în continuă ascensiune.
„Când vorbim de rata de succes, sunt multe mai multe aspecte și criterii de luat în calcul. Spre exemplu, o anulare parțială a unui act poate fi la fel de importantă ca anularea integrală a unei alte măsuri fiscale. Noi spunem că suntem încrezători în echipa noastră și susținem rezultatele în favoarea clienților”, a conchis Ionuț Bohâlțeanu.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 1271 / 1865 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Insolvență ̸ Restructurare | Bulboacă & Asociații reprezintă atât debitori aflați în insolvență sau pre-insolvență, în mandate ce implică atragere de fresh money, parteneri equity noi, negocieri cu creditori existenți pentru reașezarea creditelor și a garanțiilor actuale, cât și investitori și finanțatori dispuși să investească în companii aflate în astfel de proceduri. Cătălin Petrea, Deputy Managing Partner: “Ne implicăm total în proiecte în care credem că există o șansă reală de restructurare. Preferăm să nu folosim elemente inovative, ci strategii testate, care să reechilibreze raportul de încredere dintre participanții la proceduri”
INTERVIU | Transferul echipei de Tax and Finance de la Noerr către Kinstellar s-a finalizat cu succes. Iulian Sorescu, partener și unul dintre coordonatorii practicii: ”Mesajul nostru este unul de continuitate și de încredere. Pentru clienți, tranziția aduce accesul la o echipă și mai mare, cu o combinație de expertiză juridică și financiară care acoperă toate nevoile companiilor nu doar la nivel local, dar și la nivel internațional”
LegiTeam: Lawyer - Corporate M&A | Reff & Associates
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat definitiv | Litigii
RTPR, alături de Autonom Services la o nouă emisiune de obligațiuni corelate cu obiective de sustenabilitate. Echipa, coordonată de Mihai Ristici (Partener) și Vlad Stamatescu (Counsel)
Mergermarket - League Tables of Legal Advisors (Q3 2024) | Piața de M&A a continuat să se redreseze în primele nouă luni și a înregistrat creșteri de 18,8% la nivel global și de 23% în Europa. CMS, printre primele în clasamentul global și în Europa. Schoenherr și Wolf Theiss, număr mare de tranzacții asistate în Europa Centrală și de Est
(VIDEO) INTERVIURI ESENȚIALE | Horea Popescu, Managing Partner CMS România: ”Am avut privilegiul de a fi implicați în câteva dintre tranzacțiile esențiale din economie. Cifrele arată foarte bine, am învățat ce trebuie să facem pentru a merge odată cu curentul, dar și împotriva acestuia, când este cazul”
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Laura Rudnyanszky, Global Regulatory Lead – Accenture, profesionist al Dreptului antrenat în proiecte complexe, care coordonează azi o echipă de avocați în reglementări globale: ”În carieră, îmi respect clienții și echipa, tratând fiecare provocare cu profesionalism și empatie. Aspirația mea este să ocup o poziție de conducere în cadrul unei organizații care valorizează inovația și responsabilitatea socială, unde să pot influența pozitiv modul în care se practică dreptul și cum se integrează tehnologia în procesele juridice”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Andreea Zvâc, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Wolf Theiss, despre mediul în care s-a împlinit profesional, implicare și valori: “În avocatură ai posibilitatea de a fi creativ și nu te plictisești niciodată. Pentru o evoluție sustenabilă și coerentă a unui avocat, munca și pasiunea ar trebui să fie pe primul loc”
UniCredit Bank a încheiat cu succes cea mai mare emisiune a sa pe piaţa locală de obligațiuni corporative negarantate, în valoare de 750 mil. lei. Clifford Chance Badea a asigurat consultanța juridică
BeeFast primește o nouă finanțare în valoare de 450.000 USD pentru extinderea internațională și dezvoltare. Avocații Baciu Partners, în tranzacție, cu o echipă coordonată de Corina Roman (Partener)
LegiTeam | MITEL & ASOCIAȚII recrutează avocat cu experiență (Real Estate)
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...