INTERVIU | Din vorbă în vorbă cu Alexandru Iorgulescu, promovat recent pe poziția de Partener la ZRVP: ”Capacitatea de anticipare a mișcărilor adversarului, posibilitatea de a vedea conexiuni acolo unde acestea nu sunt evidente intră în ceea ce eu consider talent. Acesta nu oferă garanția succesului în avocatură, întrucât trebuie dublat de cunoștințe temeinice de drept, de deprinderea tehnicilor de argumentare ̸ persuasiune, de o pregătire minuțioasă a fiecărui caz. Ceea ce se adaugă la talent pentru a completa rețeta succesului în avocatură se poate obține numai prin muncă susținută”
16 Septembrie 2024
M. T.Citiți, mai jos, prima parte a interviului acordat de Alexandru Iorgulescu, Partener ZRVP, publicației noastre. A doua parte va fi publicată mâine dimineață.
Alexandru Iorgulescu, Partener ZRVP |
Absolvent al facultăților de Drept si Administrație și Afaceri din cadrul Universității București, Alexandru Iorgulescu și-a început cariera de avocat la Zamfirescu Racoti Vasile & Partners (ZRVP) și a parcurs timp de 13 ani fiecare treaptă de senioritate până la cea de partener al firmei de avocați căreia i s-a alăturat ca stagiar, în 2011. În prezent, activează în cadrul echipei de Litigii a societății, unde coordonează practicile de Insolvență, Drept bancar și Dreptul asigurărilor. ”Studiile de administrație și afaceri m-au ajutat mult în avocatură întrucât mi-au completat perspectiva juridică, din care eram obișnuit să privesc lucrurile, cu cea antreprenorială. Înțelegând fenomenul, am dobândit o ușurință în a explica instanțelor anumite decizii de afaceri, în a creiona acel context în care argumentația în sprijinul clientului să prindă și să convingă”, a explicat avocatul, într-un interviu acordat BizLawyer.
În ce privește activitatea departamentului, după promovare el spune că va urmări două direcții principale: una de consolidare a poziției pe piață, iar cealaltă de diversificare a ofertei de servicii și de explorare a unor noi oportunități. ”În toate domeniile în care activez ZRVP are o reputație cunoscută și o bază considerabilă de clienți corporativi, care îmi dă un confort, dar în același timp mă și obligă”, a arătat avocatul.
Alexandru Iorgulescu este de părere inovația ia naștere atunci când experiența se întâlnește cu creativitatea. ”Inovația ușurează munca, iar în domeniul avocaturii, deși mai puțin sesizabilă, ea este binevenită. Cred că în prezent, inovația în avocatură se va manifesta cu precădere pe planul înglobării elementelor de tehnologia informației, cum ar fi automatizarea unor procese cronofage, utilizarea roboților în obținerea de date/verificarea unor ipoteze, cum ar fi cele care derivă din studiul jurisprudenței”, a punctat avocatul, în discuția cu redactorii BizLawyer.
****
BizLawyer: Din luna martie ați făcut un pas înainte în carieră, devenind partener al firmei ZRVP. Vă rugăm să oferiți cititorilor noștri câteva informații de background pentru a vă cunoaște mai bine.
Alexandru Iorgulescu: Am absolvit două facultăți (Drept și Administrație și Afaceri), ambele în cadrul Universității București, un program de master în drept financiar bancar și al asigurărilor și mai multe cursuri de specializare. Am susținut examenul de barou în prima sesiune după terminarea facultății de Drept în 2010 și am devenit avocat în martie 2011. Atât stagiatura cât și restul vieții de avocat le-am trăit în cadrul ZRVP, unde am parcurs timp de 13 ani fiecare treaptă de senioritate până la cea de partener.
Am debutat în firmă la un moment la care echipele din departamentul de litigii nu erau încă pe deplin conturate, având marea oportunitate de a lua contact cu proiecte din diferite arii de practică. M-am regăsit în cele în care componenta de ”business„ este mai pregnantă, un rol hotărâtor avându-l și maestrul Stan Tîrnoveanu, care mi-a insuflat microbul insolvenței. O experiență care mi-a lărgit orizonturile în domeniul financiar-bancar și mi-a deschis dorința de a aprofunda fenomenul a reprezentat-o detașarea în cadrul departamentului juridic al uneia din cele mai importante bănci din România. În prezent, activez în cadrul echipei de litigii a societății, unde coordonez practicile de insolvență, drept bancar și dreptul asigurărilor.
Sunteți licențiat în Drept, dar aveți studii aprofundate și în Administrație și Afaceri. Vă rugăm să ne spuneți de ce ați ales să profesați ca avocat și ce avantaj vă oferă studiile în domeniul economiei.
Încă din facultate m-a atras profesia de avocat și cu precădere avocatura de litigii. Stagiile de practică pe care le-am făcut în cadrul unor societăți/cabinete specializate în litigii, inclusiv în cadrul ZRVP, au făcut ca atracția să se transforme în pasiune, pasiune pe care am cultivat-o și care mă motivează și astăzi. Practic, nu am simțit niciodată că sunt pus în fața unei alegeri. Am continuat în mod natural în domeniul care m-a provocat, pe care îl simțeam potrivit firii mele și unde aveam convingerea că pot ajunge sa performez, valorificând cunoștințele dobândite.
Studiile de administrație și afaceri m-au ajutat mult în avocatură întrucât mi-au completat perspectiva juridică, din care eram obișnuit să privesc lucrurile, cu cea antreprenorială. Înțelegând fenomenul, am dobândit o ușurință în a explica instanțelor anumite decizii de afaceri, în a creiona acel context (de piață etc) în care argumentația în sprijinul clientului să prindă și să convingă.
În majoritatea mandatelor mele dimensiunea comercială este profund ancorată în problema juridică. Influența este și mai importantă în domeniul insolvenței, întrucât lucrăm cu un întreg instrumentar de concepte și noțiuni de afaceri, iar înțelegerea și folosirea corectă a lui trebuie să facă parte din bagajul unui avocat specializat în domeniu.
Ce schimbari au apărut in activitatea dumneavoastra în urma acestei promovări? Ce responsabilități aduce pasul înainte?
Sub aspectul modului în care lucrez, promovarea impune o mai bună gestiune a timpului, întrucât va trebuie să acomodez noi sarcini administrative și organizatorice, cu atât mai mult cu cât din luna mai echipa s-a mărit. Voi continua să mă preocup de atragerea și dezvoltarea clientelei și să contribui la imaginea firmei, în ariile de practică pe care le coordonez. Principala responsabilitate rezidă în a menține standardul ridicat de profesionalism ce ne plasează în top în directoarele internaționale. Mă voi asigura în continuare că reperele la care țin și pe care le-am promovat intern legate de calitatea lucrărilor, de interacțiunea cu clienții sunt în continuare urmărite și respectate. Deopotrivă asum și misiunea de a motiva și contribui la creșterea profesională a colegilor mei mai tineri.
Ce credeți că v-a recomandat pentru aceasta promovare? De unde credeti că a venit leadership-ul profesional și în ce etape ?
Sunt de părere că între elementele care au contribuit se numără finalizarea cu succes a mai multor proiecte importante, respectiv asumarea în cadrul acestora a inițiativei. S-au mai adăugat și disponibilitatea mea de muncă, tenacitatea orientată către acumulare continuă și atenția la detalii.
În fine, tind să cred că preocuparea constantă de a avea colaborări cât mai bune cu fiecare dintre colegi, respectiv de a fi un litigator non-conflictual în interiorul firmei au contat deopotrivă. Am construit relații solide, și sunt sigur că ele vor continua chiar dacă drumurile ni se vor despărți la un moment dat.
Relativ la cea de-a doua întrebare, consider că formarea mea ca lider s-a realizat treptat și este rezultatul acumulării experienței, dar și valorificării lecțiilor primite în cadrul fiecărui mandat ori proiect în care am intrat. Un rol crucial în modelarea abilităților mele l-au avut exemplul și sfaturile primite de la mentorii din cadrul firmei, respectiv de la partenerii Stan Tîrnoveanu, Călin-Andrei Zamfirescu și Cosmin Vasile. Am remarcat și încerc să replic verticalitatea și pragmatismul, dar și capacitatea lor de a inspira, de a coagula forțe, respectiv de a fi în continuare motivați și după 20-30 de ani de avocatură. În același timp mizez pe formarea continuă și încerc să fiu mereu la zi cu toate noutățile, să iau parte la cât mai multe manifestări profesionale și științifice din domeniile care mă preocupă. Sunt foarte atent și la feedbackul pe care îl primesc de la clienți și colegi.
Opiniile unor profesioniști care ocupă poziții de top în departamentele juridice ale unor companii importante, pe platforma www.in-houselegal.ro. Urmărește temele dezvoltate de avocați sau membri ai comunității In-houseLegal și propune subiecte.
Aveți o agendă proprie, propuneri de optimizare a activității? Promovarea dumneavoastră va aduce idei noi/schimbări în activitatea departamentului?
În ce privește activitatea departamentului, voi urmări două direcții principale: una de consolidare a poziției pe piață, iar cealaltă de diversificare a ofertei de servicii și de explorare a unor noi oportunități. În toate domeniile în care activez ZRVP are o reputație cunoscută și o bază considerabilă de clienți corporativi, care îmi dă un confort, dar în același timp mă și obligă.
Sesizez o nevoie constantă de adaptare la trendurile avocaturii de business și de aceea trebui să fim pregătiți. Spre exemplu, în domeniul insolvenței, este previzibilă dezvoltarea unei cereri de asistență în proceduri tip pre-pack. În același timp, clienții solicită tot mai des informații și consultanță privind soluțiile de redresare a afacerii. O conștientizare a existenței unor opțiuni de redresarea business-ului (recent introduse în legea 85/2014) nu poate decât să ne bucure. Pe de altă parte, tot mai mulți investitori sunt interesați de achiziționarea de active în cadrul procedurii insolvenței. Va trebui sa venim așadar în întâmpinarea acestora cu pachete dedicate de asistență, care să înglobeze atât consultanță cât și reprezentare în eventuale litigii în care, spre exemplu, procedura dobândirii dreptului ori dreptul în sine ar fi contestate.
Nu în ultimul rând, sub aspectul optimizării, lucrez împreună cu partenerul senior la o analiză a mandatelor de insolvență pentru a vedea ce putem îmbunătăți sub aspectul operativității, al dialogului cu celelalte părți din procedură, respectiv al politicii de onorarii.
În opinia dvs, ce înseamnă talent și inovație în avocatură? Cât la sută e muncă și cât la sută e talent în evoluția unui avocat?
Talentul îl percep ca pe un set de trăsături și capacități mai degrabă native, care dau individului șansa de a reuși în profesie. Capacitatea de anticipare a mișcărilor adversarului, posibilitatea de a vedea conexiuni acolo unde acestea nu sunt evidente intră în ceea ce eu consider talent. Acesta nu oferă garanția succesului în avocatură, întrucât trebuie dublat de cunoștințe temeinice de drept, de deprinderea tehnicilor de argumentare/persuasiune, de o pregătire minuțioasă a fiecărui caz. Ori ceea ce se adaugă la talent pentru a completa rețeta succesului în avocatură se poate obține numai prin muncă susținută.
Dacă ar fi să încerc o proporție, cred că aceasta ar fi undeva la 20% talent și 80% muncă, însă evident că nu este o rețetă ce se poate aplica oricând, oricărui individ.
Inovația ia naștere atunci când experiența se întâlnește cu creativitatea. Inovația ușurează munca, iar în domeniul avocaturii, deși mai puțin sesizabilă, ea este binevenită. Cred că în prezent, inovația în avocatură se va manifesta cu precădere pe planul înglobării elementelor de tehnologia informației, cum ar fi automatizarea unor procese cronofage, utilizarea roboților în obținerea de date/verificarea unor ipoteze, cum ar fi cele care derivă din studiul jurisprudenței.
Ce contează mai mult? Cum și cât lucrezi sau cu cine lucrezi? Meseria se fură sau depinde totul de colaborarea cu superiorii? Valorile firmei sunt importante?
Consider că la succes nu se poate ajunge decât printr-o combinație între cele două elemente. Pe de-o parte, în avocatura de business suntem mereu sunt presiunea timpului, astfel că dobândirea capacității de a gestiona un volum mare de muncă înseamnă un progres evident. Mentoratul și lucrul în echipă cu avocați mai experimentați sunt deopotrivă catalizatoare ale creșterii în profesie, iar de ele beneficiezi din plin într-o firmă ca a noastră. În ce mă privește, apreciez importante și relațiile profesionale cu clienții, întrucât și de la ei am avut multe de învățat, dincolo de feedbackul valoros pe care mi l-au oferit.
Avocatura rămâne o profesie în care meseria se fură, dar se și împărtășește, astfel că o dinamica bună în raporturile cu superiorii contează la fel de mult ca acumulările bazate pe practică și observație. Un maestru bun îți oferă atât îndrumare, dar iți poate și deschide uși către proiecte mai complexe sau clienți mai importanți.
Aderarea la valorile și obiectivele firmei este o condiție pentru a putea face parte dintr-o formă colectivă de exercitare a profesiei. Fără o sinergie de valori, grupul nu poate rămâne unul unit. Atașamentul primește ca răsplată sentimentul de apartenență. Un avocat care împărtășește aceleași valori cu ale firmei, este apreciat și recompensat intern, beneficiind de o mai mare satisfacție profesională și personală.Considerati ca există în avocatura de business cicluri de vârstă corespunzătoare etapelor carierei? Pot fi „arse” anumite cicluri?
Da, și e și firesc să fie așa, întrucât majoritatea elementelor care contribuie la promovare, inclusiv încrederea clienților în respectivul avocat se dobândesc în timp. Totuși, aceste cicluri de vârstă nu sunt întotdeauna stricte și pot varia în funcție de firma de avocatură, de calitățile individuale ale fiecărui avocat.
În avocatura de litigii, e greu sa arzi etapele întrucât dincolo de ce se învață din carte există un set de abilități, un know-how care este specific avocatului de bară, și el vine doar cu experiența de instanță. Este posibil ca unii avocați să avanseze mai rapid prin aceste etape, datorită performanțelor excepționale, talentului ori chiar șansei, dată spre exemplu de o cerere mai mare într-o anumită specializare juridică, însă o ”ardere” prea rapidă poate fi dezavantajoasă. Atât pentru firmă, care se poate vedea în situația de a fi învestit cu atribuții de coordonare avocați care nu au abilități de bază necesare la nivelele superioare, dar și pentru individ, întrucât un efort în condiții de presiune crescută poate duce la epuizare profesională.
Intră pe portalul de concurență pentru mai multe articole referitoare la proiectele avocaților din această arie de practică |
Care a fost cel mai fericit moment de împlinire profesională din cariera dumneavoastra?
În rândul împlinirilor profesionale care mă onorează este evident, la loc de cinste promovarea ca partener al ZRVP. Este încununarea unor eforturi susținute timp de 13 ani, care nu au avut neapărat acest scop, ci o preocupare pentru îmbunătățire constantă, atât profesională cât și personală.
Distinct de acest moment, consider drept împliniri profesionale și mandatele în care am obținut victorii după lupte lungi și grele în instanță și care mi-au pus la încercare abilitățile. Au fost mai multe astfel de mandate de-a lungul timpului și pe toate le prețuiesc ca experiențe valoroase și motivatoare.
Daca ar fi sa aleg unul mai recent ar fi cel în care am reușit recuperarea unei creanțe încasate pe nedrept de adversar de la client după aproximativ șapte ani de judecată. Am reușit să arătăm modul just de interpretare a legii și a dispozitivului titlului obținut împotriva clientului prin ultimul demers posibil - contestația la executare. Practic, prima soluție favorabilă a venit după șase etape procesuale fără succes derulate în procesul de fond și în contestație la titlu, care ne-au decepționat atât pe noi ca avocați cât și pe client. Am continuat să cred și să mă mobilizez pentru că știam că aveam dreptatea de partea mea, soluția definitivă confirmându-mi atât raționamentul juridic, cât și încrederea în justiție.
Pentru a va implica direct, proiectele trebuie sa fie de o anumita dimensiune, sa aiba in spate un client mare, sau sunt alte criterii?
În proiectele complexe și cu mize mari sunt implicat constant întrucât răspund așteptării clienților de a fi reprezentați la nivel de partener. În același timp, când vorbim de contribuții din partea mai multor membri ai echipei, de elemente pluridisciplinare, de aportul unor experți, etc se impune o viziune strategică/integratoare.
De multe ori însă, aspectele provocatoare de drept le întâlnești în mandate cu mize mai mici, așa că îmi fac timp pentru a urmări și oferi sprijin echipei și în aceste mandate. Avem în prezent un grup care a acumulat o experiență considerabilă în avocatură (media fiind peste șapte ani) și în care am încredere că știe atât să prioritizeze cât și să acorde atenția cuvenită fiecărui proiect, indiferent de anvergură, de prestigiului clientului.
Vă rog să descrieți două-trei proiecte care se disting prin importanța dată de numele clienților sau valoare în care ați avut o contribuție relevantă pentru finalizarea cu succes a acestora și să ne spuneți care a fost contribuția dumneavoastră.
Am finalizat recent un proiect important în care am asistat inițial un consorțiu de bănci în procedura insolvenței unui centru comercial (mall), pentru ca ulterior cesionării creanțelor de către bănci să continuăm asistența pentru unul dintre cei mai mari importanți administratori de portofolii ce activează în România. Timp de peste opt ani am trecut printr-o multitudine de probleme de insolvență ce au vizat specificul creanței, evaluarea activului, negocierea și propunerea planului de reorganizare, susținerea legalității sale în fața contestațiilor, probleme care ne-au pus pe rând atât în poziția de adversari, cât și de aliați ai debitorului. În tot acest timp am reușit atât să consolidăm poziția clientului cât și să evităm afectarea businessului, centrul comercial trecând la scurt timp după deschidere pe profit și menținând o performanță bună în observație și reorganizare, pentru ca în prezent acesta să se pregătească sa iasă din insolvența și să reintre în circuitul economic.
Un alt proiect interesant a luat naștere în urma derulării și finalizării unei executări silite împotriva clientului, ulterior invalidată complet ca urmare a desființării titlului. În cadrul demersurilor extrem de laborioase de recuperare a creanței, am contribuit la obținerea unei soluții definitive inedite în jurisprudența românească pronunțată în contradictoriu cu o instituție internațională, care obținuse câștig de cauză în fond prevalându-se de imunitatea de jurisdicție. Soluția este importantă nu numai datorită părților implicate și raționamentelor cu care am convins instanța, ci și pentru că generează perspectiva recuperării rapide a debitului.
În rândul succeselor care nu au implicat un litigiu propriu-zis menționez recuperarea rapidă și cu costuri minimale a unei garanții în bani de o valoare considerabilă de la unul dintre marii jucători pe piața asigurărilor intrat în faliment. M-am asigurat că regimul special a respectivei garanții (care nu a intrat în patrimoniul asigurătorului) este înțeles și valorificat pentru a preîntâmpina asimilarea cu restul creanțelor de plată, situație ce ar fi avut drept consecință nu numai diminuarea sumei de recuperat, ci și o durată extrem de lungă până la încasare.
Citește și
→ Alina Tugearu, după 18 ani de avocatură în cadrul ZRVP și un parcurs profesional de excepție, în care s-a ridicat de la poziția de stagiar la cea de Partener, intrând și pe radarul directoarelor internaționale care îi evidențiază pe cei mai buni profesioniști din România. ”Cel mai important a fost faptul că eram în locul potrivit și cu oamenii potriviți, într-un mediu unde am avut ‘o tonă’ de proiecte și litigii din care să învăț și să cresc. Eram parte dintr-o echipă tânără și plină de entuziasm, și ne-am distrat de minune ocupându-ne de dosare complexe”
→ INTERVIU | Cosmin Vasile, singurul avocat român evidențiat ca Thought Leader atât în practica de Arbitration, cât și de Commercial Litigation, în Who’s Who Legal ̸ Lexology: ”Avem șansa să fim implicați într-un număr foarte mare de arbitraje internaționale, de la comerciale la investiționale, dar și în numeroase arbitraje domestice. Pe de altă parte, reputația firmei noastre de litigatori excepționali ne dă șansa să gestionăm numeroase proiecte semnificative ca miză, sonoritate a părților implicate și care au o componentă internațională”
Care sunt cele mai importante proiecte ale firmei aflate în lucru acum, în care sunteți direct implicat ?
În domeniul bancar asigurăm reprezentarea a patru bănci într-o serie de procese generate de un control ANPC, respectiv de emiterea subsecventă de către Președintele ANPC a unor măsuri privind modalitatea de restituire a împrumuturilor, cu impact asupra majorității portofoliului de credite. Un alt mandat important în domeniu vizează asistența într-o cerere de dizolvare a unei bănci românești.
În domeniul insolvenței suntem implicați în două proceduri de insolvență ce vizează societăți românești cu capital străin, în privința cărora operează interdicții și sancțiuni impuse de Uniunea Europeană. Se pun probleme legate de modul de interpretare a unor prevederi legale din materia deschiderii procedurii la cererea debitorului, dar și aspecte interesante legate de însăși dreptul unor astfel de debitori de a fi supuși procedurii, de posibilitatea valorificării bunurilor acestora în baza legii insolvenței etc.
Un proiect cu care pot spune că am crescut (fiind început acum mai bine de 10 ani) implică acordarea de asistență și reprezentare unei societăți de proiect aflată în insolvență în mai multe litigii împotriva unității administrativ-teritoriale, pentru recuperarea unor creanțe de valoare mare. Pe același client îl asistăm într-o echipă extinsă cu departamentul de consultanță în identificarea soluțiilor de valorificare a principalului activ deținut în patrimoniu, o clădire de birouri de clasă A situată în București.
În lucru avem și un mandat pentru un client din industria textilă pe care îl asistăm într-o dispută complexă între profesioniști, cu reverberații și în materie de concurență, împotriva celei mai mari platforme de vânzări online din România, dispută derivând din comerțul pandemic cu produse de tip medical.
Avocatura este o piata in care concurenta este dura. Ce trebuie sa faca un profesionist pentru urca și a se mentine in linia intai?
Atingerea și menținerea pe primul loc într-o arie de practică de este condiționată de oferirea unui standard de calitate al serviciului și de menținerea lui ca o constantă. Aici intră expertiză, profesionalism, implicare dar și adaptabilitate și capacitatea de inovare. Pentru mine un profesionist din linia întâi este acea go-to-person în domeniul în care activează, recunoscut nu numai de clienți ci și de piață în ansamblu.
Construirea unor relații de durată cu clienții este vitală, la fel cum este și suportul firmei. Ca partener trebuie să oferi încredere că problema fiecăruia este tratată cu maximă atenție. Într-o piață în continuă evoluție, pe măsură ce noi parteneri se separă și înființează noi societăți, e necesar un grad mai mare de personalizare a serviciilor, de apropiere față de client, de networking. Astfel, chiar dacă în mare parte dialogul nostru ca avocați se poartă instituțional (cu departamentul juridic/de work-out al clientului), nu trebuie abandonat raportul interuman. În acest scop încerc să găsesc timp să vorbesc la telefon și să mă întâlnesc constant cu clienții, fie în persoană, fie prin videoconferință.
În fine, linia întâi impune integritate și etică profesională, în absența cărora nici munca și nici succesele nu vor primi recunoaștere, sau ea va fi una de scurtă durată.
Ce va urma, care sunt planurile de viitor? Care ar fi marile provocări profesionale pentru dvs., într-un orizont de 3-5 ani?
În rândul principalelor provocări se numără menținerea pe primul loc în directoarele internaționale în materie de litigii și insolvență. Este misiunea mea să supraveghez și sa mă asigur ca toți clienții vor continua să primească servicii de cea mai înaltă calitate, dar și să fie informați constant, pentru a le da confortul că am făcut tot ce ținea de noi să atingem rezultatul urmărit.
Între planurile de viitor se numără încercarea de diversificare a tipului de servicii pe care îl prestăm pentru a putea ajunge un one-stop--shop în ariile de practică pe care le coordonez. Aceasta presupune atât dezvoltarea cunoștințelor și abilităților echipei, astfel încât să putem acoperi o sferă cât mai diversificată de probleme, dar și atragerea de noi categorii de clienți corporativi care să ne permită să practicăm cu precădere politici de taxare bazate onorarii orare.
O altă preocupare a mea vizează păstrarea unității și climatului bun pe care îl avem în cadrul echipei, dar și a gradului de motivare necesar pentru ca fiecare membru să obțină satisfacții profesionale din ceea ce face. Nu în ultimul rând, mi-as dori sa pot sa transmit cât mai mult din know-how-ul acumulat către cei din echipă.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 86 / 1869 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Filip & Company a asistat Qemetica în obținerea aprobării Consiliului Concurenței pentru achiziția diviziei de siliciu precipitat a PPG
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat definitiv, cu experiență relevantă în profesie între 5-8 ani | Litigii
CMS, desemnată de Mergermarket drept firma anului în domeniul fuziunilor și achizițiilor în Europa Centrală și de Est
Țuca Zbârcea & Asociații și britanicii de la Legal500 au lansat ediția 2024 a GC Powerlist Romania
LegiTeam: Lawyer - Corporate M&A | Reff & Associates
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat definitiv | Litigii
Frații Micula obțin în SUA încă un verdict în defavoarea României, care ar trebui să plătească penalitați de 14 mil. USD, după ce un judecător american a aprobat sancțiuni de pană la 100.000 USD ̸ săptămână, considerând că reclamanții nu au primit întreaga sumă din hotărârea ICSID pronunțată în 2013 | Curtea de Justiție a Uniunii Europene a confirmat luna trecută decizia de a interzice României să plătească sumele din sentința arbitrală, invocând încălcări ale normelor privind ajutoarele de stat
Reff & Asociații | Deloitte Legal lansează o nouă ediție a proiectului educațional „Law Is Awesome!”, dedicat studenților care vor să devină avocați de business
Cum văd coordonatorii departamentelor juridice din companiile mari industriile în care activează și provocările anului 2025 | Alexandru Dinuță, Legal and Administrative Manager la Amromco Energy: ”În următoarea perioadă ne așteptăm la majorări de taxe și impozite, dar și la liberalizarea prețului energiei. O creștere a prețurilor la energie în Europa nu poate aduce decât un val imediat de scumpiri resimțit local”
Insolvență ̸ Restructurare | Bulboacă & Asociații reprezintă atât debitori aflați în insolvență sau pre-insolvență, în mandate ce implică atragere de fresh money, parteneri equity noi, negocieri cu creditori existenți pentru reașezarea creditelor și a garanțiilor actuale, cât și investitori și finanțatori dispuși să investească în companii aflate în astfel de proceduri. Cătălin Petrea, Deputy Managing Partner: “Ne implicăm total în proiecte în care credem că există o șansă reală de restructurare. Preferăm să nu folosim elemente inovative, ci strategii testate, care să reechilibreze raportul de încredere dintre participanții la proceduri”
INTERVIU | Transferul echipei de Tax and Finance de la Noerr către Kinstellar s-a finalizat cu succes. Iulian Sorescu, partener și unul dintre coordonatorii practicii: ”Mesajul nostru este unul de continuitate și de încredere. Pentru clienți, tranziția aduce accesul la o echipă și mai mare, cu o combinație de expertiză juridică și financiară care acoperă toate nevoile companiilor nu doar la nivel local, dar și la nivel internațional”
(VIDEO) INTERVIURI ESENȚIALE | Horea Popescu, Managing Partner CMS România: ”Am avut privilegiul de a fi implicați în câteva dintre tranzacțiile esențiale din economie. Cifrele arată foarte bine, am învățat ce trebuie să facem pentru a merge odată cu curentul, dar și împotriva acestuia, când este cazul”
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...