ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

INTERVIU | Ionuț Bohâlțeanu, Managing Partner Bohâlțeanu & Asociații, firma de avocați care asistă Bursa de Valori la înființarea Contrapărții Centrale: Semnarea acordului cu CC&G era un element vital în demararea procesului de autorizare. Proiectul va căpăta viteză în perioada următoare

03 August 2020   |   A.D.

Mai multe informații referitoare la provocările acestui proiect, în interviul acordat publicației nostre de Ionuț Bohâlțeanu, Managing Partner Bohâlțeanu & Asociații.

 
 
Avocații firmei Bohâlțeanu & Asociații coordonează toate operațiunile juridice necesare înființării Contrapărții Centrale (CCP), infrastructură menită a crea premisele pentru o dezvoltare accelerată a pieței de capital. Proiectul înființării CCP a trecut într-o altă etapă, săptămâna aceasta, după acordul semnat cu Cassa di Compensazione e Garanzia (CC&G), unul dintre liderii de servicii post-tranzacționare și parte a London Stock Exchange Group (LSEG), și va intra în procesul de autorizare care va fi demarat cu BNR și continuat cu ASF. Pandemia a încetinit proiectul, dar, odată semnat acordul de hosted solution, lucrurile vor căpăta viteză în perioada următoare, spune Ionuț Bohâlțeanu.


Mai multe informații referitoare la provocările acestui proiect, în interviul acordat publicației nostre de Ionuț Bohâlțeanu, Managing Partner Bohâlțeanu & Asociații.

BizLawyer: Bursa de Valori București a anuntat recent că a fost semnat un acord între CC&G, parte a London Stock Exchange Group și CCP.RO BUCHAREST S.A., parte a Grupului Bursa de Valori București (BVB), prin care vor fi oferite servicii specifice contrapărții centrale din România. Avand în vedere că Bohâlțeanu & Asociații coordonează toate operațiunile juridice necesare înființării Contrapărții Centrale (CCP), ne puteți explica, fără să încălcăm acordurile de confidențialitate, ce implică acest acord ?

Ionuț Bohâlțeanu:
Acordul semnat de CC&G si CCP RO presupune punerea la dispozitie de catre CC&G a solutiei informatice necesare autorizarii si functionarii CCP, precum si suport in procesul de autorizare, avand in vedere expertiza dobandita de CC&G in procese similare. Dat fiind ca partile s-au pus de acord din vedere comercial, chestiunile negociate intens au fost destul de putine si au tinut de transpunerea cat mai acurata a intelegerii partilor in documentele contractuale.

La ultima discuție pe această temă, purtată vara trecută cu dumneavoastră, proiectul contrapărții centrale abia trecuse de prima fază, de coagulare a acționariatului, de înființare a societății și de vărsare a capitalului social și intra pe traseul obținerii autorizațiilor din partea organismelor de reglementare locale și europene. Cum stă astăzi, după un an de zile?

Date fiind pandemia care a intervenit intre timp - cu o intensitate mai mare in Italia -, precum si faptul ca semnarea acordului cu CC&G era un element vital in demararea procesului de autorizare, procesul a fost incetinit, insa, odata semnat acordul de hosted solution, lucrurile vor capata viteza in perioada urmatoare.

În acel interviu spuneați că elementul forte al activității avocaților în acest proiect era pragmatismul, în sensul că a trebuit să satisfaceți toate, sau mare parte a doleanțelor participanților în proiect, dar în același timp să protejați interesele generale. A rămas acesta cuvântul cheie sau mai poate fi adăugat ceva?

In continuare vom avea de-a face cu aceleasi provocari avand in vedere calitatea actionarilor CCP, precum si faptul ca aceasta entitate atat de necesara pietei de capital romanesti va trebui sa deserveasca atat nevoile jucatorilor din piata de energie, cat si entitatilor active pe piata de capital - investitori, emitenti, brokeri, banci.


Citește și
→   Bohâlțeanu & Asociații, avocații Bursei de Valori București în proiectul înființării Contrapărții Centrale. Ionuț Bohâlțeanu, Managing Partner: Piața de capital primește un impuls extrem de important. România poate deveni un hub regional


Câți avocați din echipa Bohâlțeanu & Asociații au fost implicați în proiect și cine au fost coordonatorii?

Pana acum echipa implicata a numarat 7 avocati specializati pe corporate, piata de capital si banking, coordonatorii echipei fiind Daniela Milculescu si cu mine, fiecare cu ariile de practica pe care le conduce.

Care sunt pașii următori pentru operaționalizarea contrapărții centrale? Ce mai trebuie făcut și în ce orizont de timp?

In urmatoarea perioada va incepe procesul de autorizare care va dura intre 18 si 24 de luni, proces care va fi demarat cu BNR si continuat cu ASF. Odata emisa autorizatia de contraparte centrala, CCP va incepe operatiunile.

Care au fost cele mai interesante proiecte în care aţi asistat clienți în segmentul/practica de Capital Markets în ultimul an ? Ce tip de clienți apelează, în general, la serviciile firmei dumneavoastră pentru asistență pe piața de capital?

In ultima perioada am observat o mutare a interesului pe infiintarea si operarea de platforme/proiecte de fundraising pentru companii mici si mijlocii, precum si pentru companii de real estate care incearca sa atraga fonduri pentru proiecte. De asemenea avem in pregatire doua emisiuni de obligatiuni, precum si o admitere la tranzactionare pe piata regular a BVB.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 1377 / 1897
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
VIDEO | Dicționar de arbitraj: Abuzul de Drept în arbitraj (Powered by ZRVP)
Cum a evoluat anul trecut Ioana Gelepu The Office Litigation & Enforcement, butic de litigii evidențiat de ghidurile juridice internaționale, și care au fost proiectele care au antrenat un număr considerabil de analize juridice | Ioana Gelepu, fondator: ”Sunt mulțumită că am reușit să mă implic în toate detaliile proiectelor pe care le gestionăm, suficient de variate cât să satisfacă setea mea neobosita de nou”
Meet the Professionals | Monica Constantin, Legal & Corporate Affairs Director - Bergenbier SA, avocat ”antrenat” în multinaționale și cu o bogată experiență dobândită în gestionarea unor tranzacții de referință pe piața locală: ”Oamenii pe care i-am întâlnit au făcut diferența și au contribuit la dezvoltarea și la evoluția mea, atât colegi din business, din interiorul echipelor din care am făcut parte, cât și liderii care mi-au servit drept model”
Cum poți dezvolta o carieră internațională cu programul Erasmus+ | Povestea lui Constantin Roșca, absolvent de Drept plecat din Fălticeni, care a ales să studieze la Universitatea din Istanbul. El este azi masterand în Drept Internațional Public în cadrul Universității Koç, cea mai prestigioasă din Turcia și stagiar în cadrul biroului Esenyel ̸ Partners, unul din cele mai cunoscute birouri internaționale de avocatură și consultanță juridică din țara desfășurată pe două continente
CMS Emerging Europe M&A 2024 ̸ 25 | Piața de M&A din Europa emergentă se redresează, ajungând la cele mai ridicate niveluri din 2018 până în prezent. Horea Popescu, Partener CMS România: „Optimismul pare să devină marca anului 2025”
Filip & Company devine prima firmă de avocatură independentă din CEE care adoptă Harvey, platformă de IA generativă de ultimă generație care s-a remarcat prin precizie, securitate și versatilitate | Cristina Filip (managing partner): ”Este un pas transformator care îmbunătățește, mai degrabă decât înlocuiește, experiența și contribuția umană”
Țuca Zbârcea & Asociații promovează un nou Partener Equity în structura de conducere a firmei. Șerban Pâslaru se alătură celor 8 fondatori ai firmei de avocatură | Florentin Țuca, Managing Partner: ”Este un semnal pe care vrem să-l transmitem generațiilor viitoare de avocați, un semn de deschidere către partenerii care doresc să aibă un rol mai pronunțat în treburile firmei”
Promovare la RTPR: Bogdan Cordoș, expertul în energie care s-a alăturat firmei imediat după absolvirea facultății, face un pas înainte în carieră și devine partener | Costin Tărăcilă, Managing Partner: ”Suntem mândri de echipa noastră care numără unii dintre cei mai talentați și experimentați avocați din România”
Mitel & Asociații recrutează avocat cu experiență (Litigii și Soluționare a Disputelor)
România căștigă arbitrajul ICSID cerut de 15 grupuri de investitori și 28 de persoane fizice din 7 țări, care cereau compensații de 256 mil. € pentru tratamentul aplicat de autorități | Tribunalul arbitral a decis că țara noastră nu a încălcat niciuna din garanțiile acordate investitorilor, iar reclamanții îi vor plăti jumătate din costurile de arbitraj suportate în acest dosar
Noi promovări în structura de conducere a firmei POPESCU & ASOCIAȚII. Adina VLAICU, Andreea MIHALACHE și Mirel RĂDESCU devin parte a echipei de management | Octavian POPESCU, Managing Partner: ”Sunt profesioniști de elită, cu notorietate și impact remarcabil în domeniile lor de expertiză, iar prezența lor în structura noastră de coordonare consolidează poziția firmei ca partener juridic de încredere în mediul de business”
Mitel & Asociatii recrutează avocat cu experienta (Real Estate)
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...