ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Rebecca Marina, counsel în cadrul firmei Filip & Company după ultima rundă de promovări: “Am găsit aici oameni care îmi împărtășesc principiile și valorile de viață și care mi-au devenit prieteni și mentori sau pentru care eu am devenit mentor mai târziu. Orice promovare vine cu responsabilități și noi roluri în echipă”

21 Mai 2024   |   Ștefania Enache

Rebecca Marina, counsel în cadrul firmei Filip & Company după ultima rundă de promovări: Am găsit aici oameni care îmi împărtășesc principiile și valorile de viață și care mi-au devenit prieteni și mentori sau pentru care eu am devenit mentor mai târziu. Orice promovare vine cu responsabilități și noi roluri în echipă

 
 
Rebecca Marina s-a format profesional în cadrul firmei de avocatură Filip & Company, alăturându-se echipei încă din timpul facultății, în 2014, atunci când, la finalul anului trei de studiu, a participat la un stagiu de practică.  „Mi-a plăcut foarte mult și mi-a arătat o nouă latură a avocaturii de business”, punctează avocatul. Între timp, în 2015, și-a finalizat studiile, iar în toamna aceluiași an a promovat și examenul de admitere în barou. A evoluat în carieră pas cu pas, iar în luna martie 2024 a fost promovată la poziția de counsel în cadrul firmei Filip & Company.  „Orice promovare vine cu responsabilități și noi roluri în echipă, iar în cazul meu asta se traduce printr-o aplecare mai atentă și activă asupra activităților de business development, meținerea și crearea de noi relații cu clienții, coordonarea echipei de proiect precum și a celei departamentale și, în general, administrarea proiectelor și a resurselor”, subliniază interlocutoarea BizLawyer.


Rebecca Marina și-a făcut studiile în cadrul Facultății de Drept a Universității din București, locul în care și-a clădit fundația de cunoștințe pe care se bazează pregătirea sa.

Ulterior, s-a alăturat avocaților din firma Filip & Company, activând de la început în echipa de Finance & Banking. „Încă din primii ani de profesie am fost implicată în tranzacții de finanțare, achiziții și vânzări de portofolii de împrumuturi performante și neperformante, iar ulterior am asistat în cele mai importante tranzacții de M&A din sectorul financiar – bancar din România. Am început prin a lucra în proiecte de finanțare și de reglementare din domeniul financiar-bancar. Începând cu anul 2017 am început să lucrez și în proiectele de M&A de pe piața financiară, dar și în proiectele ce implică noile tehnologii și reglementarea fintech-urilor în România. Îmbinarea proiectelor de tip tranzacție (de finanțare sau de M&A) cu cele de tip reglementare m-au ajutat să am o privire mai amplă de tip 360 de grade asupra business-urilor clienților noștri și să încerc să le înțeleg din toate punctele de vedere, nu doar din perspectivă juridică. Tranzacțiile de finanțare și M&A sunt proiecte dinamice, unde negocierile și capacitatea de a gândi strategic, „on the spot” și de a convinge joacă un rol important, pe când proiectele de tip reglementare sunt importante pentru a fi mereu la zi cu noutățile legislative, cu dezvoltarea pieței și cu noii jucători”, precizează avocatul.




După promovarea la poziția de counsel, Rebecca Mariana va continua să se implice în mod direct în proiecte, în executarea lor precum și în relația cu clientul și structurarea asistenței juridice necesare. „Un counsel este implicat în revizuirea documentației și a asistenței acordate clientului și în coordonarea proiectului, în timp ce este implicat și în gestionarea relațiilor cu clienții și urmărește să asigure consecvența și performanța echipei pe proiecte. La nivel intern, Counselul are un rol important în creșterea și dezvoltarea colegilor mai tineri, mentoratul și coeziunea echipei”, detaliază avocatul.

Filip & Company, prima sa alegere profesională

După finalizarea facultății și admiterea în barou, prima sa alegere profesională a fost Filip & Company, deoarece și-a dat seama încă din timpul stagiului de practică pe care l-a efectuat aici că este o firmă de avocatură foarte dinamică, cu un spirit tânăr, antreprenorial, unde are șansa de a învăța foarte multe și unde este încurajată gândirea „outside the box” și creativitatea. „După aproape nouă ani de când am devenit avocat și de când sunt parte din această echipă, sunt fericită să spun că așa este și nu mi-au fost înșelate așteptările. Mai mult decât atât, am găsit aici oameni care îmi împărtășesc principiile și valorile de viață și care mi-au devenit prieteni și mentori sau pentru care eu am devenit mentor mai târziu”, declară Rebecca.  

Din punctul său de vedere, unul dintre cele mai mari atuuri ale Filip & Company pentru studenți și tinerii avocați îl reprezintă colectivul de avocați seniori, care sunt  întotdeauna dornici și deschiși să mentoreze, să îi învețe pe cei mai tineri și să îi implice în proiecte complexe din prima zi de stagiatură și să le ofere expunerea pe care cu toții și-o doresc în fața clienților. „ În calitate de Senior Associate și Associate în Filip & Company am lucrat cu toți partenerii în multiple proiecte ce aveau o componentă de finance sau M&A. Am avut ocazia să învăț de la fiecare câte ceva, atât profesional, cât și uman, despre ce înseamnă să fii un avocat de succes, să înțelegi care sunt interesele și dorințele clientului, cum le poți obține fără să îți pierzi umanitatea, empatia și dragostea față de profesie. Această listă lungă de profesioniști și oameni minunați din echipa Filip & Company începe cu Alina Stancu Bîrsan și Alexandra Manciulea, care au fost și continuă să fie mentorii mei și care mi-au oferit informațiile și instruirea necesară pentru a duce la capăt proiecte de finanțare și M&A complexe. Însă cel mai important lucru oferit a fost încrederea acordată foarte devreme în carieră, susținerea și deschiderea la ideile și nevoile mele”, mai spune interlocutoarea BizLawyer.

Rebecca Marina mărturisește faptul că există mai mulți oameni pe care îi admiră, fie din cadrul firmei, fie din afara acesteia, care o inspiră prin realizările lor și modul lor de abordare a activităților profesionale. „În ceea ce privește colegii din firmă, îi admir pe cei care demonstrează un nivel ridicat de integritate și dedicare în domeniul lor de activitate. Aceștia sunt cei care își pun pasiunea în ceea ce fac și sunt mereu deschiși să împărtășească cunoștințele lor și să îi sprijine pe ceilalți în dezvoltarea lor profesională. Sunt încă impresionată cum colegi mai experimentați decât mine din firmă continuă să fie atât de pasionați de drept și de avocatură chiar și după 15 sau 20 de ani de profesie. Asta îmi demonstrează de fiecare dată că mă aflu în locul potrivit, înconjurată de oamenii pe care îi admir și de la care am ce să învăț.În afara firmei, mă inspiră liderii și profesioniștii din diverse domenii care demonstrează excelență în munca lor și care sunt capabili să facă schimbări pozitive în comunitatea lor sau în societate în ansamblu. Admirația mea se îndreaptă către cei care sunt inovatori, curajoși și care reușesc să rămână fideli valorilor lor în timp ce își urmăresc viziunea și obiectivele”, nuanțează avocatul.

Primul lucru pe care Rebecca Marina îl spune studenților care vin în practică la Filip & Company este că trebuie să își caute cu grijă locul în care să profeseze. „Avocatura, prin natura ei, este o profesie care cere un efort continuu, multe ore din zi muncite și un program încărcat astfel încât trebuie să îți placă suficient de mult oamenii alături de care vei petrece atât de mult timp. Echipa Filip & Company creează un mediu de lucru plăcut, tânăr, relaxat, în care este susținută performanța, dar și evoluția personală. Cei tineri, la început de carieră, au acces la mentori și avocați experimentați care să îi învețe și să îi îndrume, primesc know-how și traininguri juridice și de „soft skills” constante. Pentru avocații cu experiență deja, este mediul perfect în care primești expunere la clienți și proiecte interesante și șansa de a crește și de a promova rapid și susținut”, apreciază avocatul.

Interlocutoarea BizLawyer este de părere că Filip & Company are, în primul rând, o echipă de profesioniști foarte bine pregătită atât în materie de finanțări, cât și de M&A. „Este un mix de oameni cu multă experiență și cunoștințe, alături de oameni tineri dornici să învețe care au energia și „drive-ul” specific primilor ani de profesie. Dar cred ca cel mai mult se diferențiază prin vibe-ul antreprenorial și dorința de a ajuta clientul și tranzacția/afacerea să se întâmple. Avocații Filip & Company își cunosc și înțeleg foarte bine rolul de mediatori în tranzacții și de parteneri ai clienților, iar asta cred ca este și lucrul pe care clienții, dar și colegii din profesie îl apreciază cel mai mult la noi.Desigur, este important să remarcăm și echipa dinamică, ce este întotdeauna gata să ofere asistență în orice domeniu, prezentă alături de client (uneori la ore care nu sunt cele mai confortabile) și care își doreste întotdeauna să ofere susținere și asistență rapidă, fără întârzieri.”, menționează specialistul Filip & Company.



O
piniile unor profesioniști care ocupă poziții de top în departamentele juridice ale unor companii importante, pe platforma www.in-houselegal.ro. Urmărește temele dezvoltate de avocați sau membri ai comunității In-houseLegal și propune subiecte.



Proiecte care pun în valoare profesioniștii


Din primul moment în care s-a alăturat echipei Filip & Company, Rebecca Marina a avut șansa de a se implica și apoi de a coordona proiecte interesante și care să o pună în valoare ca profesionist. „În acest sens îmi amintesc de finanțările de mare amploare unde am avut posibilitatea de a coordona avocați din alte jurisdicții, cât și de achizițiile din sistemul financiar-bancar în care am fost parte din echipă încă de la început și în care am coordonat echipe formate din zeci de colegi din multiple arii de practică. Am avut șansa de a crește profesional într-o echipă care mi-a dat încrederea că pot înota, uneori mi s-a părut că sunt aruncată în apă singură în tranzacții, dar întotdeauna am știut că sunt colegi seniori care îmi pot răspunde la întrebări și care vor avea grijă să nu mă înec. Cred că acesta este modul cel mai bun prin care poți crește profesional în mod real în avocatură, prin expunere directă la proiecte, la clienți, când ești lăsat să îți spui părerea, să faci greșeli și apoi ești ajutat să le rectifici”, povestește interlocutoarea BizLawyer.

Cariera sa de până acum i-a oferit multe momente de împlinire, de fericire profesională. În opinia sa, cel mai fericit moment este finalul proiectului atunci când avocatul își dă seama ce a reușit să construiască și are un client mulțumit în fața ta. „ La nivel strict personal și de împlinire a mea ca avocat, menționez prima dată când am fost numită în publicațiile internaționale în calitate de „Rising Star” în martie 2020 când nu aveam nici cinci ani de profesie și eram Associate, fiind una dintre cele mai tinere persoane astfel menționate în aria Finance & Banking”, adaugă Rebecca.

Dintre proiectele interesante în care s-a implicat, avocatul nominalizează achizițiile din sectorul financiar – bancar,  așa cum au fost achizițiile Bancpost și Idea Bank de către Banca Transilvania, achiziția business-ului Orange Money de către Alpha Bank în 2023. „Implicarea în astfel de proiecte presupune asistență acordată clientului încă de la structurarea proiectului, realizarea exercițiului de due diligence care uneori poate fi uriaș și implică expertiză din toate domeniile de activitate și asistență pe toată perioada tranzacției, de la negocieri până la finalizarea acesteia cu succes”, atrage atenția interlocutoarea BizLawyer.

Totodată, Rebecca Marina a oferit asistență unui mare grup bancar internațional care a pătruns pe piața de online banking și creditare online din România și alături de care a structurat practic modelul de business, aplicația bancară, documentația și în general interfața cu clienții.

De asemenea, a participat la numeroase tranzacții de finanțare, acționând fie de partea împrumutatului (cum este cazul grupului Digi), fei de partea consorțiului de bănci (cum este finanțarea grupului Green).

În următorii doi-trei ani, Rebecca Marina își dorește să aibă agenda de lucru plină cu proiecte noi, interesante și complexe, în care să i se ofere șansa de a-și dezvolta și mai mult abilitățile de negociere și coordonare. „Din perspectiva provocărilor profesionale, cred că acestea vor ține mai mult de ieșirea din zona de confort profesională, prin preluarea mai multor atribuții de business development, gestionarea relațiilor cu clienții și public speaking (prin participarea la evenimente și conferințe). Voi lua fiecare astfel de provocare pe rând, cu entuziasm, așa cum am facut-o și până acum, cu o atitudine pozitivă ce caracterizează echipa Filip & Company”, transmite avocatul.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 172 / 1881
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
ZRVP: 30 de ani de tradiție în avocatură, un nou look pentru viitor | Cosmin Vasile (managing partner): Noua imagine reflectă identitatea și tradiția brandului nostru, reinterpretate într-o manieră modernă și îndrăzneață
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Mușat & Asociații a obținut rejudecarea cererii de revizuire în cazul torționarilor lui Gheorghe Ursu
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Filip & Company a asistat Mozaik Investments la vânzarea unui pachet minoritar din acțiunile 5 to go către Invenio Partners și ACP
Mușat & Asociații își actualizează identitatea vizuală și lansează un nou website
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
INTERVIURI 2+1 | Povestea lui “Timi”, numele de alint al biroului NNDKP din Nord-Vestul țării, înființat acum 20 de ani într-o perioadă fără smartphone, Google sau LinkedIn, spusă de doi avocați care au trăit intens toate etapele devenirii sale ca furnizor pentru mediul de afaceri local, standard de etică și membru al comunității academice: ”Vineri la prânz încă nu se născuse ideea; luni, la 10:15, era aprobată”. Mai apoi, ”cu profesionalism, corectitudine și smerenie” a devenit ”un organism viu și adaptabil, care se modelează după viața afacerilor din regiune în fiecare moment”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...