ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Care sunt aspectele pe care pun preț reprezentanții Schoenherr atunci când analizează CV-ul unui avocat stagiar și cum este ales un nou membru în echipă | Ana Lupșor, HR manager: Ne dorim să îi păstrăm alături de noi pe studenții care s-au integrat cu succes și au demonstrat potențial în stagiile de practică derulate în cadrul firmei. Ei sunt prima noastră opțiune în procesul de recrutare și, astfel, cei mai mulți avocați stagiari ni s-au alăturat pe această cale

06 Decembrie 2023   |   Ștefania Enache

Colegii noi sunt incluși automat în toate activitățile locale și internaționale din calendarul de training și dezvoltare existent la nivelul grupului Schoenherr. Fiecare dintre avocații stagiari care se alătură firmei este alocat de la bun început unei echipe, urmând să se specializeze de la început într-o arie de practică

Avocaţii stagiari cooptaţi de Schoenherr în această toamnă şi Ana Lupşor, managerul de resurse umane al firmei de avocatură

 
 
Schoenherr și Asociații SCA a cooptat, toamna aceasta, patru avocați stagiari, care s-au alăturat echipelor de dreptul UE și dreptul concurenței, financiar-bancar, respectiv litigii și arbitraje.Trei dintre aceștia au fost selectați după derularea mai multor stagii de practică în cadrul firmei.De altfel, casa de avocatură este foarte implicată în pregătirea noilor generații de profesioniști, având în fiecare an studenți în practică, dar și participanți la programul Schoenherr de internship de vară.

„Anul acesta, studenții care ni s-au alăturat pentru un stagiu de practică de vară au fost selectați în urma concursului de eseuri „law, sweet law”, a cărui ediție a doua a avut loc în prima parte a acestui an. Concursul de eseuri li se adresează studenților în anul de studii al II-lea și al III-lea la facultățile de Drept ale universităților din România. Toți participanții la concurs sunt eligibili pentru programul de internship plătit organizat de Schoenherr și Asociații SCA”, explică Ana Lupșor, managerul de resurse umane al firmei de avocați.


Astfel, în această vară, zece studenți, din București, Cluj, Timișoara și Warwick s-au alăturat echipei Schoenherr pentru stagii de practică. Ana Lupșor menționează că, ținând cont de opțiunile personale și de necesarul la nivelul firmei, fiecare dintre interni este alocat/ă unei echipe și sub îndrumarea unui mentor.

De altfel, stagiile de acest tip, fie ele derulate în timpul verii sau pe parcursul anului, sunt o ocazie ideală pentru studenți să vadă cum arată viața într-o firmă internațională de avocatură. Totodată, avocații Schoenherr au posibilitatea să ajungă să îi cunoască pe studenți în situații reale de muncă. „Astfel, în unele cazuri, stagiile de practică se materializează în propuneri efective de începere a colaborării cu studenții respectivi, odată ce aceștia devin avocați stagiari. Acesta este și cazul cu trei dintre stagiarii care ni s-au alăturat în această toamnă. Toți sunt entuziaști, creativi, dinamici, cu abilități bune de lucru în echipă, pasionați de domeniul juridic și dornici de învățare – calități pe care le-am remarcat în timpul stagiilor de practică și care ne-au convins să le propunem să ni se alăture după examenul de admitere în Barou, pe care l-au trecut cu brio”, precizează interlocutoarea BizLawyer.

Managerul de resurse umane al Schoenherr și Asociații SCA amintește faptul că firma tocmai a lansat cea de a treia ediție a concursului de eseuri „law, sweet law”. „Termenul de depunere a eseurilor este 15 decembrie 2023, iar avocații firmei sunt nerăbdători să citească lucrările pe care le vom primi și să îi cunoască pe studenții care ne vor deveni interni vara viitoare”, punctează Ana Lupșor.




Tinerii își doresc să poată avea un rol activ

În urma discuțiilor cu studenții, avocații au constatat că elementele pe care tinerii le apreciază sunt caracterul internațional al firmei, cultura internă pe care ajung să o descopere pe parcursul stagiilor de practică, faptul că pot avea un rol activ și sunt realmente parte dintr-o echipă de avocați care le explică proiectele și îi implică activ. „Mai mult, ca perspectivă de carieră, sunt atrași de accentul pe care îl punem pe programele de training și dezvoltare pentru avocați, cum ar fi platforma noastră de e-learning, întâlnirile internaționale anuale cu întregul grup de practică din care fac parte, participarea la evenimentul People and Culture Summit din Viena etc. Nu în ultimul rând, sunt foarte apreciate de către studenți, și nu numai, numeroasele ocazii de a socializa și a petrece timp cu colegii în țară și în străinătate. Tinerii interesați de o carieră în avocatură sunt atrași de oportunitățile de creștere, de accesul la proiecte mari și complexe, de o cultură organizațională centrată pe oameni și, totodată, de echilibrul dintre viața profesională și cea personală”, mai spune Ana Lupșor.

Atunci când analizează CV-ul unui avocat stagiar și aleg un nou membru în echipă, reprezentanții Schoenherr pun foarte mult preț pe activitățile sale extracurriculare din timpul studiilor universitare – stagii de practică, participarea la școli de vară și concursuri (de eseuri, de procese simulate), implicarea activă în activitatea asociațiilor studențești etc. „Ne dorim să îi păstrăm alături de noi pe studenții care s-au integrat cu succes și care au demonstrat potențial în cadrul stagiilor de practică derulate în cadrul Schoenherr. De aceea, ei sunt prima noastră opțiune în procesul de recrutare și, astfel, cei mai mulți avocați stagiari ni s-au alăturat pe această cale”, subliniază interlocutoarea BizLawyer.

Odată selectați, toți nou-veniții – indiferent de poziție – trec prin aceiași pași în programul de onboarding, care include o serie de prezentări interne și training-uri în persoană și online pe platforma de învățare a firmei. Managerul de resurse umane arată că toate aceste etape sunt menite să faciliteze înțelegerea rapidă a modului de lucru, a sistemelor și a resurselor disponibile, precum și dezvoltarea continuă a acelor soft skills esențiale în activitatea lor de zi cu zi.

„Colegii noi sunt incluși automat în toate activitățile locale și internaționale din calendarul de training și dezvoltare existent la nivelul grupului Schoenherr. Fiecare dintre avocații stagiari care ni se alătură este alocat de la bun început unei echipe, urmând să se specializeze de la început într-o arie de practică. Procesul de evaluare individuală a performanțelor se desfășoară la sfârșitul fiecărui an fiscal. Criteriile avute în vedere în cadrul evaluării sunt structurate astfel încât să definească o imagine cat mai amplă asupra fiecărui membru al echipei, incluzând calitatea lucrărilor, volumul de lucru, abilitățile și competențele individuale, precum și nivelul de integrare în echipă”, completează Ana Lupșor.

Schoenherr și Asociații SCA vine mereu în întâmpinare viitorilor profesioniști de pe piața avocaturii, firma organizând cu regularitate întâlniri cu studenții la Drept – fie ca parte a programelor de employer branding, fie în cadrul unor inițiative ale asociațiilor studențești. De asemenea, merge la târguri de job-uri, găzduiește întâlniri cu studenții. Chiar înainte la începerea acestui an universitar, a organizat o astfel de întâlnire la sediul casei de avocatură, cu studenții de anul întâi, ca parte a proiectului „Freshers' Week” al ELSA București. „Pentru noi, astfel de ocazii sunt ideale pentru ca avocații noștri să împărtășească din experiența lor cu studenții. Și, mai ales, folosim acest tip de întâlniri pentru a-i asculta activ pe studenți, a afla ce îi interesează, ce îi motivează, cum își imaginează ei viitorul (lor) în avocatură. Aceste experiențe ne sunt foarte utile în a ne adapta la cerințele noii generații. Dacă e să îmi permit un sfat pentru cei aflați la început de carieră, acela este să își asculte instinctul – ei știu cel mai bine cu ce rezonează, ce își doresc, prin urmare ei știu cum să ocolească deciziile în carieră care ar putea reprezenta un compromis pentru ei”, argumentează Ana Lupșor.

Schoenherr și Asociații SCA numără în prezent 60 avocați și consultanți, fiind una dintre cele mai mari firme regionale de avocatură în Europa Centrală și de Est/Europa de Sud-Est. A fost înființată în Viena în anul 1950 și și-a început activitatea în România în anul 1996. Ana Lupșor coordonează activitatea de resurse umane a Schoenherr și Asociații SCA din anul 2008, fiind implicată în proiecte de HR și employer branding la nivel local și regional.



 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 6 / 129
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Lawyer - Corporate M&A | Reff & Associates
De vorbă cu Alexandru Victor Savi-Nims, Chief Legal Officer - One United Properties, unul dintre profesioniștii care crede în diversitate și consideră că, în calitate de coordonator, trebuie să cuprinzi cât mai multe domenii de competență și să dai dovadă de independență și verticalitate | Despre principii de viață și oamenii care i-au modelat profilul profesional: ”Cel puțin ultimii 15 ani mi-au conturat un parcurs profesional eterogen, ce a construit un manager legal robust și, cumva, rar în România, prin diversitatea domeniilor în care am fost implicat și prin complexitatea proiectelor”
Cum văd avocații considerați Leading Lawyers în M&A anul 2024 | Azi, de vorbă cu Bogdan C. Stoica, Partener PNSA: Anul va fi dominat de investitorii strategici, deja prezenți în România sau în regiune. Fondurile se vor concentra în continuare pe tranzacții de dimensiuni mai degrabă reduse, pe investiții în start-up-uri, pe împărțirea riscului între ținte de dimensiuni mai mici. Mă aștept ca România să conteze în anii următori din ce în ce mai mult în regiune în ce privește numărul și valoarea tranzacțiilor M&A
Ce firme au ales studenții aflați în fruntea listelor de absolvenți ai Facultății de Drept și cum au fost primii pași în profesie | Azi, despre avocatura văzută „din interior”, alături de Alexandra Tuță, unul dintre cei mai buni absolvenți ai promoției 2021, care a ales să se alăture echipei Reff & Asociații: ”Mi-am dorit dintotdeauna să fiu avocat litigant și, deși începutul a fost marcat de emoții, aș opta din nou pentru același parcurs profesional, întrucât este cel care mă împlinește”
Filip & Company asistă în vânzarea Infobest către AROBS Transilvania Software
Cum lucrează multi-premiata echipă Răzvan Dincă & Asociații în proiectele de IP dintre cele mai diverse, ce solicită adesea abilități complexe | Răzvan Dincă, Managing Partner: ”Succesul dosarelor a depins mai mult ca oricând de efortul și contribuția colegilor mei și, în aceste condiții, nivelul de performanță a activității noastre ca firmă de avocatură a continuat să crească”
RTPR asistă AROBS la achiziția Infobest România. Echipa, coordonată de Alina Stăvaru (Partner) și Andrei Toșa (Managing Associate)
Filip & Company a asistat Ministerul Finanțelor Publice în prima emisiune de obligațiuni verzi în valoare de 2 miliarde de euro
Clifford Chance Badea a asistat aranjorii în prima emisiune de obligațiuni verzi lansată de România pe piețele externe, în valoare de 2 miliarde Euro. Mădălina Rachieru-Postolache (Partener) și Cosmin Anghel (Counsel) au coordonat echipa
Bulboacă & Asociații, alături de investitori în două tranzacții care concentrează la început de an forțe economice considerabile pentru sectoare de business strategice economic și social. Asistență în expansiunea Grupului LuxVet în România și la investiția BERD în R.Power Renewables
CMS a obținut o victorie strategică în față Curții de Apel Ploiești - Sesizare CCR privind legea de organizare și funcționare a DLAF. Echipa de drept penal a fost coordonată de Mihai Jiganie-Șerban (Partener)
Ce firme au ales studenții aflați în fruntea listelor de absolvenți ai Facultății de Drept și cum au fost primii pași în profesie | Azi, despre avocatura văzută „din interior”, alături de Alexandra Șipoteanu, una dintre premiantele anului 2021, care s-a alăturat echipei Stoica & Asociații: “Am pășit în carieră cu foarte mult entuziasm și cu o enormă dorință de a acumula cât mai multe cunoștințe teoretice și practice. Mediul colegial călduros și respectuos este în mod indubitabil un factor ce contribuie la dezvoltarea și creșterea profesională”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...