Cum a fost școala de vară organizată de Stratulat Albulescu & Asociații și care a fost feedback-ul primit de la studenți | Firma vrea să coopteze absolvenți ai promoției 2023 pentru a-și consolida anumite arii. De vorbă cu Delia Bîjnea, responsabilă cu organizarea stagiilor de practică și recrutarea avocaților stagiari, despre așteptări și cerințe, procesul de integrare și avantajele oferite celor care intră în echipă
17 Octombrie 2023
Ștefania EnachePentru SAA, procesul de integrare are un rol major, având menirea de a crea condiții favorabile pentru folosirea deplină a potențialului noilor membri ai echipei, prin acomodarea lor cu colegii, cu avocații coordonatori, cu complexitatea mediului, dar și prin asimilarea de către aceștia a normelor de conduită specifice grupului din care fac parte și a cerințelor din cadrul firmei.
Delia Bijnea - Head of Marketing & Communications |
Firmele de avocatură își aleg viitorii specialiști încă de pe băncile facultăților.Stagiile de practică pe care le organizează an de an le oferă posibilitatea de a intra în contact cu reprezentanți ai noilor generații.În plus, le ajută să descopere așteptările tinerilor în ceea ce privește profesia, modul de lucru, echipa etc.În cadrul Stratulat Albulescu & Asociații (SAA), școala de vară a devenit deja o tradiție.Încă de la începutul fiecărui an firma începe să primească solicitări pentru efectuarea stagiilor de practică. În urma unui interviu de tip discuție liberă, sunt selectați studenții care urmează să se pregătească alături de avocații SAA. „În vara aceasta ne-au fost alături patru tineri, atât studenți în cadrul Facultății de Drept, cât și studenți în cadrul unor universități prestigioase din străinătate, care au aplicat pentru un stagiu de practică în cadrul societății noastre”, precizează Delia Bijnea – Head of Marketing & Communications și responsabilă cu organizarea stagiilor de practică și recrutarea avocaților stagiari în cadrul SAA.
Odată selecția făcută, tinerii interacționează cu avocații SAA, astfel încât ei pot vedea „pe viu” cum se derulează activitatea acestor profesioniști. „În funcție și de așteptările acestora, am hotărât să nu alocăm studenții unei anumite arii de practică, ci să le acordăm șansa de a se familiariza cu mai multe domenii/ arii de drept și spețe. Astfel, am oferit studenților posibilitatea de a interacționa cu cât mai mulți avocați și de a decide ulterior spre ce ramură doresc să se îndrepte. Practic, avocații din cadrul SAA și-au putut îndrepta solicitările către un anumit student sau către toți, iar ei au răspuns cerințelor în funcție de disponibilitate și/sau interesul pentru un anumit domeniu. În practică, s-a dovedit că această abordare a funcționat foarte bine, iar feedbackul primit – atât de la avocații noștri pe de o parte, cât și de la studenți, pe de altă parte – a fost unul foarte bun”, explică Delia Bijnea.
Programul unui stagiu de practică în cadrul SAA include mai multe etape. Prima dintre ele este orientarea. Astfel, în prima zi studenții sunt introduși în mediul de lucru al firmei, participând la un tur al biroului și făcând cunoștință cu toți membri echipei SAA. Totodată, tot în prima zi, studenții primesc informații despre firma de avocatură, reguli interne, cultură și așteptări.
Urmează apoi stagiul de practica propriu-zis. Pe tot parcusul acestuia, stagiarii lucrează sub supravegherea avocaților colaboratori din diverse arii de practică și contribuie la elaborarea documentelor juridice, în primul rand, prin realizarea diverselor cercetări juridice. De asemenea, studenții au ocazia să participe la ședințe de judecată, alături de avocații SAA din cadrul departamentului de litigii, cu scopul de a se familiariza cu mediul și pentru a putea să înțeleagă mai bine diferența între un avocat litigator și un avocat de consultanță.
În tot acest timp, studenții pot adresa întrebări avocaților de la care primesc diverse taskuri, primind totodată feedback cu privire la toate livrabilele gestionate de ei. „Oferim studenților merituoși, care își demonstrează abilitățile și potențialul, posibilitatea de a reveni în cadrul firmei după absolvirea Facultății de Drept și ulterior promovării examenului de admitere în Barou. Interacțiunea cu studenții a fost una foarte bună. Din punct de vedere procedural, în general, obișnuiesc ca la finalul fiecărui stagiu de practică să solicit feedback atât de la avocați, cât și de la studenți. Astfel, la finalul ultimului stagiu de practică din vara aceasta, feedbackul primit de la avocații care au colaborat în mod direct cu studenții, a fost unul foarte bun. Aceștia au apreciat implicarea studenților, care s-au descurcat foarte bine și s-au încadrat întotdeauna în deadline-uri. Studenții din această vară au fost operativi și au lăsat impresia că sunt foarte dornici de cunoaștere. Atât în timpul task-urilor, cât și ulterior, au adresat întrebări adiționale privind situațiile cu care s-au confruntat, au rezolvat task-urile cu seriozitate și au fost interesați să afle mai multe despre diferite arii de practică. Feedback-ul general a fost că studenții au avut o atitudine pozitivă, au fost receptivi la indicațiile primite, au livrat la timp task-urile și au depus toate diligențele necesare astfel încât să ajute cât mai mult avocații. De asemenea, putem spune că și în acest an s-au evidențiat cel puțin doi studenți pe care ne-am dori să-i avem alături de noi la finalul anului următor, după ce vor promova examenul de admitere în Barou”, mai spune Delia Bijnea.
Și feedback-ul primit de la studenți la finalul stagiului de practică din vară a fost unul foarte bun. Aceștia au fost deosebit de încântați de faptul că au fost implicați în diverse proiecte, au apreciat disponibilitatea avocaților coordonatori de a le explica anumite concepte și proceduri având chiar oportunitatea de a-și clarifica nelămuririle cu privire la aria de practică în care își doresc să activeze după terminarea facultății.
Firma vrea să-și consolideze anumite arii de practică
Și anul acesta echipa Stratulat Albulescu urmează să se mărească, firma dorindu-și să consolideze diverse arii de practică prin cooptarea de avocați stagiari, absolvenți ai promoției 2023. „Cu o parte dintre ei am stabilit deja toate detaliile colaborării noastre (fiind studenți care ne-au fost alături și în stagiile de practică anterioare) și doar așteptăm să promoveze examenul de admitere în Barou, urmând să ni le alăture în calitate de colegi. La acest moment ne gândim la un număr de patru sau cinci absolvenți. De regulă, alocarea noilor colegi se face atât în funcție de preferințele acestora cât și de nevoile punctuale și chimia pe care o preconizăm că o poate avea un nou coleg cu o anume arie de practică și echipa din cadrul SAA”, menționează interlocutoarea BizLawyer.
Așteptările pe care Stratulat Albulescu le are de la avocații stagiari sunt unele firești. În această categorie, Delia Bijnea include cunoștințele juridice solide, arătând că firma își dorește alături absolvenți care au o bază solidă în ceea ce privește cunoștințele juridice și care pot înțelege și aplica principiile juridice în practică. Acest lucru implică înțelegerea legislației relevante.
De asemenea, este importantă capacitatea de analiză și sinteză, astfel că tinerii avocați ar trebui să fie capabili să efectueze cu ușurință analize juridice și să poată sintetiza în mod eficient informațiile juridice pentru a susține argumentele în mod corespunzător. Și comunicarea bună este esențială în aproape orice profesie, nu doar cea juridică, iar SAA în dorește alături profesioniști care pot comunica clar, atât în scris, cât și verbal, atât cu colegii de echipă, cât și cu clienții.
În plus, sunt foarte importante spiritul de echipă și dorința de cunoaștere. „Capacitatea de a lucra în echipă este importantă în majoritatea firmelor de avocatură, deoarece mai toate proiecte necesită colaborare cu colegii și clienții. Totodată, ne dorim alături tineri profesioniști motivați, dedicați și pasionați de domeniul juridic, dornici să învețe mereu ceva nou. În esență, ne dorim ca toți absolvenții care vor să se alăture firmei să fie pasionați de ceea ce fac, să fie dornici să învețe cât mai multe lucruri practice și să se dezvolte”, nuanțează Delia Bijnea.
Opiniile unor profesioniști care ocupă poziții de top în departamentele juridice ale unor companii importante, pe platforma www.in-houselegal.ro. Urmărește temele dezvoltate de avocați sau membri ai comunității In-houseLegal și propune subiecte.
Integrarea avocaților stagiari
Pentru SAA, procesul de integrare are un rol major, având menirea de a crea condiții favorabile pentru folosirea deplină a potențialului noilor membri ai echipei, prin acomodarea lor cu colegii, cu avocații coordonatori, cu complexitatea mediului, dar și prin asimilarea de către aceștia a normelor de conduită specifice grupului din care fac parte și a cerințelor din cadrul firmei.
„Încă din prima zi a lor în firmă, le punem la dispoziție un Welcome Pack, menit să le ușureze acomodarea și să îi ajute în identificarea diverselor aspecte pe care nu le cunosc în primele zile. Mai precis, SAA Welcome Pack conține informații și documente care le vor fi de ajutor pe tot parcursul activității în cadrul SAA, precum informații cu privire la House Style-ul firmei, ghiduri pentru îndeplinirea unor activități juridice; users & passwords pentru diverse publicații juridice, template-uri de documente etc.”, detaliază interlocutoarea BizLawyer.
Programul standard de lucru în cadrul firmei Statulat Albulescu este flexibil, adaptat noilor tendințe în zona de business. „Ne așteptăm ca fiecare avocat să acorde un număr de cel puțin opt ore de lucru atât pentru îndeplinirea temelor de lucru, cât și pentru dezvoltarea profesională sau personală. Atât avocații stagiari, cât și orice avocat nou venit în firma noastră, sunt alocați unui grup de lucru/arie de practică, coordonată de către un avocat asociat (Partner) sau avocat colaborator coordonator (Managing Associate sau Counsel). Din punctul de vedere al procesului de evaluare, acesta se realizeaza pe două planuri: permanent, pe tot parcursul anului (feedbackul se primește punctual, pe parcursul sau după finalizarea fiecărui task/proiect în parte) – iar acest tip de evaluare este specific cu precădere avocaților stagiari; și la finalul fiecărui an financiar, o dată cu evaluările anuale – proces la care iau parte toți membrii echipei”, subliniază Delia Bijnea.
Poziția pe care Stratulat Albulescu o ocupă în liga avocaturii de business le conferă celor care intră în echipă o serie de avantaje. Unul dintre cele mai apreciate beneficii este expunerea și implicarea activă în proiecte complexe, cu posibilitatea reală a avocaților tineri de a interacționa în mod direct atât cu avocații coordonatori cât și cu clienții SAA. „În ceea ce privește onorariile de intrare în firmă oferite stagiarilor, acestea sunt, cu siguranță, în linie cu cele din cadrul firmelor mari de avocatură din București, atât locale, cât și internaționale. Acestea sunt actualizate anual ținându-se cont, în primul rând, de evoluția profesională dar, și de alți factori, precum senioritatea în cadrul firmei sau rata inflației. Ne bucură faptul că aproape toți avocații stagiari recrutați în ultimii doi ani ne sunt alături și în prezent și chiar au dobândit un rol important în cadrul departamentelor din care fac parte”, completează Delia Bijnea.
Specialistul Stratulat Albulescu are și un sfat aplicabil studenților din cadrul Facultății de Drept și anume acela de a efectua cât mai multe stagii de practică, deoarece este important ca ei să înțeleagă cât mai devreme ce înseamnă avocatura de business și să se familiarizeze cu mediul, pentru a putea decide în cunoștință de cauză dacă li se potrivește sau nu.
Delia Bijnea are și două sugestii pentru cei care au absolvit deja și sunt la începutul carierei, îndemnându-i să continue să învețe și să-și dezvolte abilitățile profesionale. De asemenea, îi sfătuiește să își contruiască cu atenție o imagine profesională și o rețea solidă de contacte în mediul de business. „Domeniul juridic este unul în continuă schimbare, așa că este esențial să rămâneți mereu la curent cu noile proiecte și inițiative legislative. Participați la cât mai multe seminarii, conferințe și cursuri de formare profesională pentru a vă păstra cunoștințele actualizate. Încercați să construiți o imagine de buni profesioniști și experți în domeniul vostru de activitate. Participați la conferințe de profil, publicați articole în revistele de specialitate și presa de afaceri, acordați atenție la profilul vostru pe rețelele profesionale etc. Din punctul meu de vedere, seriozitatea și perseverența sunt două calități esențiale în călătoria noastră către succes și împlinire. Seriozitatea se reflectă în angajamentul nostru de a ne concentra asupra obiectivelor noastre, de a aborda sarcinile cu responsabilitate și de a ne respecta promisiunile. Este motorul care ne menține în cursul dorit, indiferent de provocări, în timp ce perseverența ne ajută să depășim diversele obstacole”, este mesajul transmis de interlocutoarea BizLawyer.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 355 / 1879 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Mușat & Asociații a obținut rejudecarea cererii de revizuire în cazul torționarilor lui Gheorghe Ursu
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Filip & Company a asistat Mozaik Investments la vânzarea unui pachet minoritar din acțiunile 5 to go către Invenio Partners și ACP
Mușat & Asociații își actualizează identitatea vizuală și lansează un nou website
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
INTERVIURI 2+1 | Povestea lui “Timi”, numele de alint al biroului NNDKP din Nord-Vestul țării, înființat acum 20 de ani într-o perioadă fără smartphone, Google sau LinkedIn, spusă de doi avocați care au trăit intens toate etapele devenirii sale ca furnizor pentru mediul de afaceri local, standard de etică și membru al comunității academice: ”Vineri la prânz încă nu se născuse ideea; luni, la 10:15, era aprobată”. Mai apoi, ”cu profesionalism, corectitudine și smerenie” a devenit ”un organism viu și adaptabil, care se modelează după viața afacerilor din regiune în fiecare moment”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Băiculescu & Asociații continuă extinderea. Alți doi avocați se alătură firmei, întărind departamentele de Drept Penal și Litigii | Vasile Băiculescu (Managing Partner): ”Fundația unei societăți de avocatură este formată din echipe solide, orientate spre soluții și dedicare pentru client. Continuăm să creștem pentru a oferi un serviciu de calitate”
Insolvență ̸ Restructurare | În spatele scenei, alături de echipa NNDKP, într-o discuție cu trei dintre coordonatorii acestui segment de practică ce a generat venituri de cca. 11 % din total, anul trecut. Debt-recovery rămâne în continuare o parte importantă din activitatea echipei. Focusul tinde să migreze spre procedurile de pre-insolvență, iar componenta de turnaround și restructurare crește în mod constant. Numărul procedurilor de insolvență va crește cu 10-12% în următorii doi ani, estimează avocații
Bondoc și Asociații obține o clarificare importantă la ÎCCJ cu privire la stabilirea competenței pentru soluționarea litigiilor în legătură cu încheierea contractelor finanțate din fonduri alocate prin PNRR, de către beneficiari privați care nu au obligația aplicării procedurilor de achiziție publică
Țuca Zbârcea & Asociații a oferit asistență juridică în legătură cu obținerea unei facilități de credit în valoare de 29,5 mil. € de către o societate parte a Weerts Group
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...