ANAF şi-a depăşit planul de colectare în primele şase luni; Boloş: Avem un grad de realizare de 100,6% a programului de încasări
24 Iulie 2024
AgerpresDatele pentru primul semestru din 2024 arată încasări totale de 218,5 miliarde de lei, în creştere cu 17,8%, cu 33,04 miliarde lei mai mult decât în perioada similară din anul 2023.
ANAF şi-a depăşit planul de colectare în primele şase luni din 2024, iar faţă de planul asumat la începutul anului plusul de încasări de venituri bugetare este de 1,2 miliarde de lei, a anunţat miercuri ministrul Finanţelor, Marcel Boloş.
"Ştiţi că am recurent discuţii cu Direcţiile Generale Regionale ale Finanţelor Publice din toată ţara, pentru a evalua acţiunile întreprinse pentru colectarea eficientă şi pentru combaterea evaziunii fiscale. Vin astăzi cu o veste bună: ANAF şi-a depăşit planul de colectare în primele şase luni din 2024. Avem un grad de realizare de 100,6% a programului de încasări venituri bugetare, respectiv un plus de 1,2 miliarde lei faţă de planul asumat la începutul anului", a scris ministrul Finanţelor, pe pagina sa de Facebook.
"Ştiţi că am recurent discuţii cu Direcţiile Generale Regionale ale Finanţelor Publice din toată ţara, pentru a evalua acţiunile întreprinse pentru colectarea eficientă şi pentru combaterea evaziunii fiscale. Vin astăzi cu o veste bună: ANAF şi-a depăşit planul de colectare în primele şase luni din 2024. Avem un grad de realizare de 100,6% a programului de încasări venituri bugetare, respectiv un plus de 1,2 miliarde lei faţă de planul asumat la începutul anului", a scris ministrul Finanţelor, pe pagina sa de Facebook.
Datele pentru primul semestru din 2024 arată încasări totale de 218,5 miliarde de lei, în creştere cu 17,8%, cu 33,04 miliarde lei mai mult decât în perioada similară din anul 2023.
În ceea ce priveşte încasarea TVA, Boloş a anunţat un plus de 6,58 miliarde de lei (creştere cu 15,6%).
"Sigur că cerinţele de îmbunătăţire a activităţii vor fi întotdeauna valide şi reflectă dorinţa noastră comună de a avea un sistem fiscal cât mai echitabil şi mai eficient. În acest sens, nu pot fi negate progresele importante în atingerea planului nostru de colectare a veniturilor, şi vreau să subliniez rolul pe care digitalizarea ANAF îl are în acest proces. Chiar dacă măsurile implementate nu sunt pe placul tuturor şi unele schimbări au fost cel puţin provocatoare, digitalizarea înseamnă că de la lună la lună vom avea inspecţii fiscale mai puţin împovărătoare pentru contribuabili şi mai puţin costisitoare pentru ANAF, cu o abordare mai uniformă în cadrul analizei de risc şi din partea inspectorilor aflaţi în control", a subliniat sursa citată.
Potrivit acestuia, deşi la nivel global, în prima jumătate a anului numărul controalelor este similar celui de anul trecut, s-au aplicat mai multe sancţiuni, ceea ce arată o creştere a nivelului de eficienţă.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 941 / 18216 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
ZRVP: 30 de ani de tradiție în avocatură, un nou look pentru viitor | Cosmin Vasile (managing partner): Noua imagine reflectă identitatea și tradiția brandului nostru, reinterpretate într-o manieră modernă și îndrăzneață
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Mușat & Asociații a obținut rejudecarea cererii de revizuire în cazul torționarilor lui Gheorghe Ursu
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Filip & Company a asistat Mozaik Investments la vânzarea unui pachet minoritar din acțiunile 5 to go către Invenio Partners și ACP
Mușat & Asociații își actualizează identitatea vizuală și lansează un nou website
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
INTERVIURI 2+1 | Povestea lui “Timi”, numele de alint al biroului NNDKP din Nord-Vestul țării, înființat acum 20 de ani într-o perioadă fără smartphone, Google sau LinkedIn, spusă de doi avocați care au trăit intens toate etapele devenirii sale ca furnizor pentru mediul de afaceri local, standard de etică și membru al comunității academice: ”Vineri la prânz încă nu se născuse ideea; luni, la 10:15, era aprobată”. Mai apoi, ”cu profesionalism, corectitudine și smerenie” a devenit ”un organism viu și adaptabil, care se modelează după viața afacerilor din regiune în fiecare moment”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...