
BERD, misiune de de diagnosticare a nevoilor de soluţii de supervisory technology la ASF
21 Ianuarie 2025
AGERPRESMisiunea reprezintă un exerciţiu de diagnoză cu privire la instrumentele IT folosite în activitatea de supraveghere în asigurări.
Reprezentanţii Băncii Europene pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare (BERD) se află în aceste zile la Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) pentru o misiune de diagnosticare, radiografiere a nevoilor de soluţii de supervisory technology, ce urmează a fi adoptate la nivelul Autorităţii, a anunţat, marţi, preşedintele instituţiei, Alexandru Petrescu.
"Avem chiar în aceste zile o misiune de diagnosticare, radiografiere a nevoilor de soluţii de supervisory technology, ce urmează a fi adoptate la nivelul Autorităţii de Supraveghere Financiară pentru sectorul de asigurări şi, împreună cu BERD, sunt încrezător că vom ajunge la un nivel de digitalizare ca să ne pună în amonte de orice fel de posibile incidente, degradări economice, astfel încât Autoritatea să fie mai mult în poziţia de a corija şi de a recomanda şi mai puţin în poziţia de a constata diferite tipuri de insuccese economice, să le spunem", a declarat Alexandru Petrescu, la ceremonia de listare pe Bursă a emisiunii de obligaţiuni a companiei Autonom.
"Avem chiar în aceste zile o misiune de diagnosticare, radiografiere a nevoilor de soluţii de supervisory technology, ce urmează a fi adoptate la nivelul Autorităţii de Supraveghere Financiară pentru sectorul de asigurări şi, împreună cu BERD, sunt încrezător că vom ajunge la un nivel de digitalizare ca să ne pună în amonte de orice fel de posibile incidente, degradări economice, astfel încât Autoritatea să fie mai mult în poziţia de a corija şi de a recomanda şi mai puţin în poziţia de a constata diferite tipuri de insuccese economice, să le spunem", a declarat Alexandru Petrescu, la ceremonia de listare pe Bursă a emisiunii de obligaţiuni a companiei Autonom.
Misiunea reprezintă un exerciţiu de diagnoză cu privire la instrumentele IT folosite în activitatea de supraveghere în asigurări. La finalul acestui proiect de consultanţă, derulat cu finanţare BERD, vor fi făcute recomandări bazate pe practica similară, pentru îmbunătăţirea sistemului informatic necesar în activitatea de supraveghere în asigurări.
De asemenea, Alexandru Petrescu a vorbit despre proiectul de transformare digitală în valoare de 98,6 milioane de lei depus spre finanţare la finalul anului trecut.
Conform unui comunicat al instituţiei, proiectul a fost depus în cadrul apelului de proiecte aferent Programului Creştere Inteligentă, Digitalizare şi Instrumente Financiare (PoCIDIF), Prioritatea 2, şi este menit să redefinească modul în care ASF îşi desfăşoară activitatea şi interacţionează cu piaţa financiară nebancară.
Odată evaluat şi acceptat la finanţare, proiectul, intitulat "Digitalizarea Accesului pentru Cetăţeni şi Companii la Investiţii prin Asigurarea unei Pieţe Financiare Sustenabile", va reprezenta un pas semnificativ în modernizarea şi eficientizarea funcţiilor de reglementare, autorizare, supraveghere şi control ale ASF, inclusiv a activităţii de petiţii şi de soluţionare alternativă a litigiilor, precum şi în zona de educaţie financiară.
Iniţiativa vine ca răspuns la nevoia de transformare digitală a proceselor interne de lucru, identificată în toate funcţiile de business ale ASF, şi la noile provocări în procesul de adoptare a cadrului european de reglementare ce susţine obiectivul de integrare a noilor concepte privind finanţele digitale şi finanţele sustenabile.
Obiectivul general al proiectului este implementarea unui sistem informatic integrat care să sprijine ASF în eforturile de dezvoltare şi diversificare a serviciilor publice electronice oferite către mediul de afaceri, administraţia publică şi publicul larg prin procese interne optimizate de tehnologii digitale.
Cu o perioadă de implementare de trei ani, proiectul va reprezenta o investiţie substanţială în viitorul procesului de supraveghere financiară din România, caracterizat de transparenţă, servicii publice îmbunătăţite pentru cetăţeni şi companii şi o interacţiune optimizată cu entităţile financiare reglementate şi supravegheate.
Totodată, implementarea acestui proiect va permite ASF să răspundă mai prompt provocărilor pieţei financiare care se află într-o continuă evoluţie, precum şi imperativelor de aliniere la priorităţile-cheie derivate din cadrul de reglementare la nivel european.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 1346 / 19659 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
Schoenherr i-a asistat pe fondatorii Purcari Wineries în legătură cu oferta publică de preluare voluntară de acțiuni ale companiei de către Maspex. Narcisa Oprea (partener) a coordonat echipa
LegiTeam: Lawyer - Pharma & Regulatory and Public Procurement Team | GNP Guia Naghi and Partners
bpv GRIGORESCU ȘTEFĂNICĂ și Andronic and Partners au gestionat juridic, în plan local, achiziția startup-ului Planable, fondat în Moldova și România, de către SE Ranking. Firme de avocatură din SUA și Moldova, în tranzacție
LegiTeam: Lawyer - Dispute Resolution and Employment | GNP Guia Naghi and Partners
Kinstellar a asistat cumpărătorul East Grain într-una dintre cele mai mari tranzacții din agrobusiness din ultimii ani. Vânzătorii au fost asistatați de avocați italieni, care au coordonat și echipa din București a unei firme internaționale
Filip & Company a asistat OLX în vânzarea Kiwi Finance | Alina Stancu Bîrsan, partener: ”Această tranzacție reflectă dinamica accelerată a pieței locale de servicii financiare și interesul în creștere pentru tranzacții în segmente-cheie”
Bondoc si Asociații asistă un consorțiu de bănci și instituții financiare în finanțarea de 331 milioane EUR pentru faza a doua a parcului eolian Vifor din Buzău. Echipa, coordonată de partenerii Simona Petrișor, Diana Ispas și Monica Iancu, cu suportul partenerului Cosmin Stăvaru
Schoenherr și Asociații promovează trei avocați în pozițiile managing attorney at law și senior attorney at law | Sebastian Guțiu (managing partner): ”Schoenherr continuă să se extindă în România, unde echipa noastră numără în prezent peste 75 de avocați și avem planuri mari pentru perioada următoare”
CMS | Join Our Team: Tax Consultant - Tax Department
LegiTeam: Lawyer - Tax Controversy and Tax Litigation | Reff & Associates
WTR Global Leaders 2025 | Ana-Maria Baciu (Baciu Partners), Sorina Olaru și Florina Firaru (NNDKP), Ciprian Dragomir (TZA) și Alina Tugearu (ZRVP), printre cei 17 români care au intrat în liga celor mai apreciați specialiști în domeniul mărcilor, la nivel global. Cine sunt aceștia, prin ce s-au remarcat și cum îi văd clienții
Provocările cu care se vor confrunta companiile în anul 2025, pe segmentul de Muncă ̸ Resurse Umane, sunt multiple și complexe, depășind adesea simpla conformitate legislativă, avertizează avocații firmei D&B David și Baias | Dan Dascălu, Partener: ”Necesitatea de a anticipa modificările, de a comunica transparent cu angajații și partenerii sociali, precum și riscurile asociate nerespectării prevederilor, cresc presiunea asupra angajatorilor”
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...