ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

BERD, misiune de de diagnosticare a nevoilor de soluţii de supervisory technology la ASF

21 Ianuarie 2025   |   AGERPRES

Misiunea reprezintă un exerciţiu de diagnoză cu privire la instrumentele IT folosite în activitatea de supraveghere în asigurări.

 
 
Reprezentanţii Băncii Europene pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare (BERD) se află în aceste zile la Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) pentru o misiune de diagnosticare, radiografiere a nevoilor de soluţii de supervisory technology, ce urmează a fi adoptate la nivelul Autorităţii, a anunţat, marţi, preşedintele instituţiei, Alexandru Petrescu.

"Avem chiar în aceste zile o misiune de diagnosticare, radiografiere a nevoilor de soluţii de supervisory technology, ce urmează a fi adoptate la nivelul Autorităţii de Supraveghere Financiară pentru sectorul de asigurări şi, împreună cu BERD, sunt încrezător că vom ajunge la un nivel de digitalizare ca să ne pună în amonte de orice fel de posibile incidente, degradări economice, astfel încât Autoritatea să fie mai mult în poziţia de a corija şi de a recomanda şi mai puţin în poziţia de a constata diferite tipuri de insuccese economice, să le spunem", a declarat Alexandru Petrescu, la ceremonia de listare pe Bursă a emisiunii de obligaţiuni a companiei Autonom.


Misiunea reprezintă un exerciţiu de diagnoză cu privire la instrumentele IT folosite în activitatea de supraveghere în asigurări. La finalul acestui proiect de consultanţă, derulat cu finanţare BERD, vor fi făcute recomandări bazate pe practica similară, pentru îmbunătăţirea sistemului informatic necesar în activitatea de supraveghere în asigurări.

De asemenea, Alexandru Petrescu a vorbit despre proiectul de transformare digitală în valoare de 98,6 milioane de lei depus spre finanţare la finalul anului trecut.

Conform unui comunicat al instituţiei, proiectul a fost depus în cadrul apelului de proiecte aferent Programului Creştere Inteligentă, Digitalizare şi Instrumente Financiare (PoCIDIF), Prioritatea 2, şi este menit să redefinească modul în care ASF îşi desfăşoară activitatea şi interacţionează cu piaţa financiară nebancară.

Odată evaluat şi acceptat la finanţare, proiectul, intitulat "Digitalizarea Accesului pentru Cetăţeni şi Companii la Investiţii prin Asigurarea unei Pieţe Financiare Sustenabile", va reprezenta un pas semnificativ în modernizarea şi eficientizarea funcţiilor de reglementare, autorizare, supraveghere şi control ale ASF, inclusiv a activităţii de petiţii şi de soluţionare alternativă a litigiilor, precum şi în zona de educaţie financiară.

Iniţiativa vine ca răspuns la nevoia de transformare digitală a proceselor interne de lucru, identificată în toate funcţiile de business ale ASF, şi la noile provocări în procesul de adoptare a cadrului european de reglementare ce susţine obiectivul de integrare a noilor concepte privind finanţele digitale şi finanţele sustenabile.

Obiectivul general al proiectului este implementarea unui sistem informatic integrat care să sprijine ASF în eforturile de dezvoltare şi diversificare a serviciilor publice electronice oferite către mediul de afaceri, administraţia publică şi publicul larg prin procese interne optimizate de tehnologii digitale.

Cu o perioadă de implementare de trei ani, proiectul va reprezenta o investiţie substanţială în viitorul procesului de supraveghere financiară din România, caracterizat de transparenţă, servicii publice îmbunătăţite pentru cetăţeni şi companii şi o interacţiune optimizată cu entităţile financiare reglementate şi supravegheate.

Totodată, implementarea acestui proiect va permite ASF să răspundă mai prompt provocărilor pieţei financiare care se află într-o continuă evoluţie, precum şi imperativelor de aliniere la priorităţile-cheie derivate din cadrul de reglementare la nivel european.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 209 / 18522
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Filip & Company asistă Adrem în vânzarea a 20% din acțiuni către ROCA Investments. Monica Stătescu (partener): ”Această tranzacție este un exemplu de colaborare strategică între antreprenori români”
Kinstellar și-a relocat birourile în Globalworth Tower, pe fondul extinderii echipei. Cushman & Wakefield Echinox a asistat firma de avocați în acest proiect și în vânzarea fostului sediu din centrul Capitalei
Cum văd anul 2025 avocații considerați Leading Lawyers de ghidurile juridice internaționale | Azi, de vorbă cu Gabriela Cacerea, Partener NNDKP și unul dintre coordonatorii practicii de M&A: ”Cuvântul cheie pentru a descrie piața fuziunilor și achizițiilor din 2024 în România este ‘reziliență’. Sperăm să își mențină traiectoria moderat ascendentă, în 2025, dar începutul de an nu pare să aducă o certitudine din această perspectivă; suntem în prezența unor circumstanțe de potențială încetinire în următoarele luni”
Chambers Global 2025 | RTPR rămâne singura firmă de avocați listată pe prima poziție în ambele arii de practică analizate: Corporate ̸ M&A și Banking & Finance. Filip & Company și Schoenherr sunt în prima bandă în Corporate ̸ M&A. Firmele care au cei mai mulți avocați evidențiați sunt RTPR (9), Filip & Company (7), CMS (5) și Clifford Chance Badea (5)
Cum văd coordonatorii departamentelor juridice din companiile mari industriile în care activează și provocările anului 2025 | Monica Constantin, Legal & Corporate Affairs Director Bergenbier SA: ”Echipele noastre colaborează strâns pentru a preveni riscurile ce vin cu toate schimbările legislative. Vom continua acțiunile de conformare la modificările legislative și pe cele de prevenție. Menținem focusul pe strategia de sustenabilitate și continuăm să investim în dezvoltarea echipei”
Înalta Curte de Casație a decis în premieră restituirea TVA aferentă taxei clawback | Victoria obținută de avocații Băncilă, Diaconu și Asociații împreună cu EY România pentru un jucător de top din industria farmaceutică va avea implicații pentru toată industria farmaceutică
Trei ofertanți intră în a doua rundă a vânzării Amethyst Healthcare, lanț paneuropean de radioterapie cu șase clinici în România. Goldman Sachs supraveghează tranzacția
Stratulat Albulescu o recrutează pe Andreea Șerban de la Reff & Asociații, pe poziția de Partener
Practica de protecție a datelor este o componentă strategică a firmei Wolf Theiss, existând o cerere crescătoare în acest domeniu. Viitorul acestei arii este unul promițător, având în vedere majorarea volumului de date prelucrate și evoluțiile tehnologice rapide, spun avocații | Flavius Florea - Counsel: „Un aspect cheie este legat de avansul tehnologic, cum ar fi utilizarea tot mai frecventă a inteligenței artificiale și provocările aferente respectării principiilor GDPR”
Noi promovări în echipa RTPR | Andreea Nedeloiu devine Counsel, alți cinci avocați au terminat stagiatura și vin pe poziția de Associate
Promovări la Voicu & Asociații | Roxana Neguțu devine Senior Partner, noi poziții ocupate în cadrul Firmei
Academia Română, reprezentată de Popescu & Asociații, obține o victorie semnificativă într-un proiect complex de retrocedare | Echipa coordonată de Octavian POPESCU (Managing Partner), Andreea MIHALACHE (Partner) și Ana Maria BULEA-CIURARU (Associate) stabilește un precedent important în protejarea bunurilor de importanță națională
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...