Bucureşti şi Cluj-Napoca se află într-un stadiu incipient al dezvoltării de soluţii de mobilitate urbană inteligentă (Index PwC)
08 Octombrie 2024 Agerpres
Potrivit sursei citate, Bucureştiul înregistrează unele progrese la capitolele gestionarea traficului, sustenabilitatea mediului, mobilitatea activă şi iniţiative de mobilitate inteligentă şi un progres notabil la transportul public. În schimb, Cluj Napoca a făcut progrese mari la managementul traficului, progrese notabile la sustenabilitatea mediului şi transport public şi unele progrese la mobilitatea activă şi iniţiative de mobilitate inteligentă.
Bucureşti şi Cluj-Napoca se află într-un stadiu incipient al evoluţiei către soluţiile de mobilitate urbană inteligentă, clasându-se în ultima categorie a indexului "Smart Cities Mobility", realizat de PwC Europa Centrală şi Est (PwC ECE), conform unui comunicat remis, marţi, spre publicare.
Indicele, care cuprinde 25 de oraşe din Polonia, Cehia, Bulgaria, România, Ungaria, Slovacia, Slovenia, Croaţia, Ucraina, Lituania, Letonia, Estonia, Serbia, Kazahstan şi Azerbaidjan, se bazează pe date colectate pentru categoriile: gestionarea traficului, sustenabilitatea mediului, transportul public şi mobilitatea activă. Statele sunt notate cu calificativele: "stadiu incipient", "unele progrese", "progrese notabile", "progrese mari" şi "practică excelentă".
Indicele, care cuprinde 25 de oraşe din Polonia, Cehia, Bulgaria, România, Ungaria, Slovacia, Slovenia, Croaţia, Ucraina, Lituania, Letonia, Estonia, Serbia, Kazahstan şi Azerbaidjan, se bazează pe date colectate pentru categoriile: gestionarea traficului, sustenabilitatea mediului, transportul public şi mobilitatea activă. Statele sunt notate cu calificativele: "stadiu incipient", "unele progrese", "progrese notabile", "progrese mari" şi "practică excelentă".
"Realizarea obiectivelor ambiţioase ale Pactului Verde European, în special reducerea drastică a emisiilor din transporturi, reprezintă o provocare majoră pentru oraşele europene. Deşi există progrese, este nevoie de o accelerare a transformărilor. Infrastructura pentru vehicule electrice, deşi în creştere, necesită un efort mai susţinut din partea autorităţilor locale. Reproiectare zonelor urbane este esenţială pentru îmbunătăţirea calităţii aerului şi reducerea poluării. Viitorul dezvoltării urbane inteligente depinde de o combinaţie de tehnologie, implicare civică şi colaborare între autorităţi", a declarat Dinu Bumbăcea, liderul departamentului de Consultanţă în Afaceri PwC România.
Potrivit sursei citate, Bucureştiul înregistrează unele progrese la capitolele gestionarea traficului, sustenabilitatea mediului, mobilitatea activă şi iniţiative de mobilitate inteligentă şi un progres notabil la transportul public. În schimb, Cluj Napoca a făcut progrese mari la managementul traficului, progrese notabile la sustenabilitatea mediului şi transport public şi unele progrese la mobilitatea activă şi iniţiative de mobilitate inteligentă. Celor două oraşe din România, incluse în categoria a treia - la început de drum către mobilitatea inteligentă, se alătură Almaty (Kazakhstan), Baku (Azerbaidjan), Belgrad (Serbia), Kiev (Ucraina) şi Sofia (Bulgaria).
Prima categorie a indexului - lideri în mobilitatea inteligentă - cuprinde oraşele Bratislava, Brno, Gdansk, Kosice, Ostrava, Praga, Tallinn şi Varşovia.
A doua categorie - progrese pozitive către mobilitatea inteligentă, cuprinde oraşele Budapesta, Katowice, Ljubljana, Lodz, Lviv, Riga, Rzeszow, Vilnius, Wroclaw şi Zagreb.
Traficul aglomerat este o problemă persistentă în oraşele analizate, Budapesta, Bucureşti, Kiev şi Varşovia prezentând niveluri de congestie deosebit de ridicate, de peste 40%, pe baza timpului mediu (în termeni percentuali) pierdut din cauza traficului aglomerat în comparaţie cu circulaţia normală.
În timp ce situaţia poluării aerului din oraşele analizate s-a îmbunătăţit în general de la an la an, doar unul dintre oraşele analizate, Tallinn, are niveluri de poluare a aerului care respectă recomandările Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii (OMS). Oraşele cu cea mai proastă calitate a aerului sunt, în ordine: Almaty, Belgrad, Baku, Cluj Napoca, Katowice, Rzeszow, Ostrava, Kosice, Ljubljana, Lodz, Bucureşti şi Tbilisi.
În ceea ce priveşte transportul public, oraşele cehe Brno, Ostrava şi Praga au cele mai mici costuri în raport cu venitul lunar, şi raportează cea mai mare rată de utilizare zilnică între 53% şi 69% dintre călătorii, faţă de media regională de 49%. Această utilizare ridicată poate fi atribuită, cel puţin parţial, accesibilităţii transportului public în aceste oraşe şi regimurilor de subvenţionare.
Oraşele poloneze raportează rate ridicate de infrastructură pentru biciclete, Wroclaw (63,8%) şi Varşovia (49,5%) având rate ridicate de infrastructură separată pentru biciclete în raport cu lungimea totală a drumurilor, cum ar fi piste pentru biciclete, piste pentru biciclete şi pietoni şi benzi pentru biciclete. Lviv este oraşul cu cea mai mare rată a infrastructurii segregate pentru biciclete, de 70%, ceea ce se datorează dezvoltării active a infrastructurii pentru biciclete, cu peste 100 km deja construiţi înainte de începerea invaziei ruse la scară largă în 2022.
De asemenea, oraşele incluse în index au, în medie, proporţii marginal mai mari de persoane care folosesc bicicleta ca mijloc de transport într-o zi obişnuită, decât media din Uniunea Europeană. Kievul are cea mai mare rată de persoane care călătoresc pe jos de la origine la destinaţie într-o zi obişnuită, de 35%, urmat îndeaproape de Bucureşti, Budapesta, Kosice şi Ljubljana, cu 29%.
Misiunea PwC este de a construi încredere în cadrul societăţii şi de a contribui la rezolvarea unor probleme importante. Suntem o reţea de firme prezentă în 151 de ţări cu mai mult de 360.000 de profesionişti ce oferă servicii de calitate în domeniul auditului, consultanţei fiscale şi consultanţei pentru afaceri.
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
| Articol 2525 / 20237 | Următorul articol |
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Bohâlțeanu și Asociații a asistat Microfruits SA în achiziționarea pachetului majoritar de acțiuni emise de Armătura SA, cu o echipă coordonată de Ionuț Bohâlțeanu (Managing Partner) | Proiectul a presupus o analiză juridică amplă și o coordonare atentă între toate părțile implicate
ITR World Tax 2026 | Brandurile din avocatura locală cu o activitate notabilă în domeniul taxelor urcă în top. NNDKP, CMS, PNSA, TZA, Schoenherr, Băncilă, Diaconu și Asociații, Mușat & Asociații sau Popescu & Asociații, printre cele mai bune firme locale evidențiate pe palierele de General corporate tax, Transfer pricing și Tax controversy
Baciu Partners și coordonatoarea sa au urcat pe primul loc pe podium la gala inaugurală Legal 500 - CEE Awards | Ana-Maria Baciu, după ce a primit distincția „Romania Lawyer of the Year”, iar BACIU PARTNERS a fost desemnată „CEE IP Firm of the Year”: ”Încrederea nu se câștigă printr-o conjunctură, ci prin consistență, prezență și prin convingerea că lucrurile pot fi mereu făcute altfel, în beneficiul direct al echipei și clienților. Standardul pe care îl impune este clar: să livrezi claritate și rigoare în permanență și să ai curajul să gândești diferit, înțelegând miza reală”
Practica de Banking & Finance de la Bondoc & Asociații rămâne calibrată pe proiecte de mare anvergură, execuție la standarde internaționale și expunere transfrontalieră constantă | De vorbă cu partenerele Simona Petrișor și Diana Ispas despre tendințe, tipuri de finanțări, structuri inovatoare și provocările anului din acest sector. Portofoliul de proiecte îmbină ”verdele”, infrastructura și consolidarea bancară, repere clare ale unui an încărcat
Legal500 a desemnat Clifford Chance Badea drept Casa de Avocatură a Anului în România în 2025 | Daniel Badea, Managing Partner: Premiile primite încununează aproape 20 de ani de excelență profesională, de-a lungul cărora ne-am consolidat poziția de lider pe piața de avocatură din România și din regiune, câștigând în paralel aprecierea întregii rețele globale Clifford Chance
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat definitiv Achiziții & Corporate| Consultanță
D&B David și Baias confirmă reziliența M&A: achiziții strategice dominante, mecanisme flexibile, grafic de lucru modelat de conformare și componenta tehnică. Echipa livrează soluții prompte în proiecte cu arhitectură complexă, aliniind interesele vânzătorilor cu obiectivele investitorilor și orchestrând integrarea post-closing | Anda Rojanschi (Partener): „Tranzacția de succes este aceea în care cele două afaceri se integrează după finalizarea deal-ului”. O regulă care devine rutină operațională prin rigoare, colaborare și coordonare interdisciplinară
Schoenherr lansează a cincea ediție a concursului de eseuri „law, sweet law‟, cu premii totale de 21.000 lei
Filip & Company a asistat ACP Credit în acordarea unei investiții de capital grupului Dental Elite Clinics. Alexandra Manciulea (partener) și Rebecca Marina (counsel) au coordonat echipa
ZRVP aniversează în 2025 trei decenii de avocatură | Cosmin Vasile, Managing Partner: “Am crescut organic, am construit fără grabă și fără artificii, și am ajuns aici pentru că am rămas fideli profesiei și valorilor ei. Rămânem, după 30 de ani, cu aceleași ținte primordiale: perfecțiunea juridică și formarea de avocați care să ne împărtășească pasiunea, valorile și viziunea”
Mitel & Asociații se remarcă în practica de Concurență prin rigoare și sincronizare, oferind clienților remedii țintite, viteză procedurală și certitudine în calendarul de closing | Sub coordonarea partenerului Șerban Suchea, firma asigură trasee clare de conformare, maximizează predictibilitatea autorizărilor și păstrează direcția tranzacțiilor într-un peisaj normativ exigent și bine articulat
CMS, implicată în proiectul câștigător al premiului „Investiția Anului” în cadrul SEE Property Forum Awards 2025 pentru al doilea an consecutiv
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...









RSS





