ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Carpatica Feroviar România ţinteşte afaceri de 700 milioane de lei în 2026 şi o cotă de piaţă de 30%

15 Octombrie 2025   |   Agerpres

Pentru viitor se doreşte integrarea companiei în "hinterland-ul portului Constanţa".

 
 
Noua companie Carpatica Feroviar România îşi propune să ocupe 30% din piaţa de transport feroviar de mărfuri şi ţinteşte din 2026 o cifră de afaceri de minimum 700 de milioane de lei, cu o creştere anuală sustenabilă de 10%, a declarat, miercuri, directorul general al companiei, Daniel Apostolache, la Zilele Feroviare.

"Ne propunem ca societate să atingem o cotă de piaţă de 30% din piaţa de transport feroviar de marfă. Pentru acest lucru, recrutarea vizează un număr maxim de 2.500 de salariaţi. Ţintim în primul an, şi anume de la anul, o cifră de afaceri de minimum 700 de milioane de lei, cu o creştere sustenabilă în fiecare an de 10%. Pentru aceasta propunem continuu optimizarea fluxului de transport pentru un sistem integrat de planificare, monitorizare şi analiză a performanţelor", a afirmat acesta.


Pentru viitor, a continuat Apostolache, se doreşte integrarea companiei în "hinterland-ul portului Constanţa".

"Portul Constanţa reprezintă poarta României de intrare şi de ieşire a mărfurilor atât pe canalul Middle Corridor, toate mărfurile venite din China şi tot ce înseamnă România ca ţară de tranzit pentru Europa. Propunem să integrăm societatea cu servicii foarte clare de preluare cu rapiditate a mărfurilor din portul Constanţa şi asigurarea unor timpi de tranzit buni către toate frontierele României şi cu prioritate spre Vest. Avem - şi ne propunem să avem un acces direct - la zona vamală a Uniunii Europene. Toate ofertele noastre de transport vor fi analizate şi vor fi competitive în contextul unei pieţe feroviare de marfă deschisă, în care ne propunem să accedem şi am făcut solicitări către tot ce înseamnă coridoare internaţionale, şi am făcut cerere să aderăm la Middle Corridor pentru rail to sea, tot ce înseamnă parteneriate strategice cu ţările care pot contribui cu mărfuri de tranzit prin România", a susţinut el.

În plus, compania vine cu soluţii pentru agenţii economici care nu au mărfuri pentru un tren complet cu grupuri de vagoane sau vagoane izolate.

"Ne dorim să sprijinim tranziţia către un transport mai verde şi sustenabil, să susţinem transportul intermodal, de la modul rutier către modul feroviar, prin creşterea bazei de transport feroviar de marfă şi să mutăm mărfurile de pe rutier, un mediu poluant, practic o asumare a României de a implementa Green Deal-ul. Şi pentru acest lucru m-am gândit că trebuie să revenim şi să promovăm traficul izolat sau grupuri de vagoane, trenuri economice pentru mai mulţi clienţi, pentru mai multe destinaţii. Contribuim, astfel, la soluţii pentru agenţii economici care poate nu au mărfuri pentru un tren complet şi atunci vom transporta şi grupuri de vagoane sau vagoane izolate, beneficiind de reţeaua extinsă de transport pe care Carpatica îşi propune să o opereze, declarat fiind ca operator naţional, în care ne propunem să acoperim toate zonele României. Vrem să integrăm aceste servicii feroviare în lanţuri multimodale door-to-door, să oferim soluţii clienţilor noştri pentru a facilita conectivitatea atât pentru fluxurile asiatice prin Middle Corridor, cât şi, aşa cum am spus, integrarea în hinterland-ul portului Constanţa pe toate coridoarele existente", a dat asigurări directorul general.

Şeful companiei a anunţat că, în cele şapte luni de la înfiinţarea acesteia, a semnat contracte comerciale cu diverse companii, printre care: OMV Petrom, Romcim, Azomureş, Cargo, Socar, Malbi trans, Rofersped.

"În acest timp de şapte luni am avut o campanie activă de a semna contracte comerciale. Practic, nu puteam să lansez o campanie de recrutare dacă nu aveam o bază pentru cine să lucrăm. (...) Avem contracte comerciale semnate, astfel încât aceşti salariaţi pe care îi vizăm vor avea de muncă şi vor avea de muncă serios, asigurând locuri de muncă sigure şi stabile. Urmează să mai participăm la licitaţii care vor fi lansate prin SEAP şi nu vom exclude niciun contract. Toţi clienţii vor fi importanţi, nu există clienţi mari sau mici. Nu promit miracole, dar promit disciplină, transparenţă, performanţă. Fiecare kilometru parcurs va însemna încredere recâştigată şi parteneriate consolidate. Promitem ceva mai mult decât transport feroviar de marfă, respectiv încredere responsabilitate şi un viitor sigur", a arătat Daniel Apostolache.

El a ţinut să sublinieze că noua companie nu este CFR Marfă şi nu vor fi repetate greşelile din trecut.

"Mi-am asumat greşelile trecute ale companiei venind cu un nou concept model, pe o structură operaţională nouă, pe o echipă bazată pe indicatori de performanţă şi criterii de performanţă atent analizate, cu o orientare precisă spre piaţă şi dezvoltare organică, în care utilizarea responsabilă şi eficientă a resurselor materiale şi umane să fie o prioritate pentru mine. Vom acorda atenţie portofoliului de clienţi strategic, aşa cum suntem angajaţi", a subliniat acesta.

Apostolache a precizat, totodată, că structura organizaţională referitoare la noua companie sunt total diferite de cele ale CFR Marfă.

"Conceptul şi structura organizaţională sunt total diferite în cadrul Carpatica Fertoviar, în care nu vom mai propune regionale, nu vom mai propune o conducere dată către opt regionale, aşa cum era, şi vom asuma o conducere la nivel central în care vom avea un dispecerat unic central, vom avea manager de clientelă pentru toţi clienţii, vom avea o monitorizare în timp real a trenurilor, montând GPS pe fiecare locomotivă şi fiecare tren. Clienţii vor avea un key account în aşa fel încât vor putea urmări în timp real trenul aflat în circulaţie. Toate aceste lucruri vin cu un proces amplu de digitalizare, în care ne dorim să automatizăm procesele şi să monitorizăm în permanenţă materialul rulant, să gestionăm mult mai bine toate resursele şi să avem un grad de promptitudine ridicat printr-un timp de răspuns rapid, atât în executarea prestaţiei, cât şi în oferirea de soluţii şi oferte comerciale imediate, să nu mai pierdem contracte pe motiv că nu am avut un timp de răspuns rapid către potenţialii beneficiari", a menţionat Apostolache.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 7 / 20157
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
ZRVP aniversează în 2025 trei decenii de avocatură | Cosmin Vasile, Managing Partner: “Am crescut organic, am construit fără grabă și fără artificii, și am ajuns aici pentru că am rămas fideli profesiei și valorilor ei. Rămânem, după 30 de ani, cu aceleași ținte primordiale: perfecțiunea juridică și formarea de avocați care să ne împărtășească pasiunea, valorile și viziunea”
Practica de Concurență de la Țuca Zbârcea & Asociații rămâne etalon pe piața locală, cu o echipă evidențiată în ghidurile internaționale și performanță constantă în mandatele încredințate | Raluca Vasilache (Partener): Ultimul an a fost cu adevărat special, având privilegiul de a lucra în câteva tranzacții stimulante din punct de vedere profesional. A crescut considerabil practica în domeniul autorizării investițiilor străine și se remarcă o pondere mai mare a investigațiilor
Mitel & Asociații se remarcă în practica de Concurență prin rigoare și sincronizare, oferind clienților remedii țintite, viteză procedurală și certitudine în calendarul de closing | Sub coordonarea partenerului Șerban Suchea, firma asigură trasee clare de conformare, maximizează predictibilitatea autorizărilor și păstrează direcția tranzacțiilor într-un peisaj normativ exigent și bine articulat
CMS, implicată în proiectul câștigător al premiului „Investiția Anului” în cadrul SEE Property Forum Awards 2025 pentru al doilea an consecutiv
Bohâlțeanu & Asociații a stat alături de asociații Auto Brand SRL în tranzacția prin care BPW Group a intrat pe piața locală. Ionuț Bohâlțeanu (Managing Partner) și Anda Călin (Managing Associate), în prim plan
LegiTeam: Junior lawyers 0-1 years - Dispute Resolution Practice | GNP Guia Naghi and Partners
Lexology IP Rankings 2025 | Cine sunt profesioniștii care setează standardele pe o piață din ce în ce mai competitivă: Ana-Maria Baciu, Răzvan Dincă, Dana Blaer și Ciprian Dragomir, printre avocații a căror poziționare confirmă maturizarea sectorului local și relevanța lui în arhitectura regională a proprietății intelectuale
CMS CAMERON MCKENNA NABARRO OLSWANG LLP SCP is looking for junior lawyers
Radiografia unui an intens în practica de Employment la KPMG Legal – Toncescu și Asociații | Arhitectura normelor de dreptul muncii arată ca un șantier în lucru: reglementări noi, intenții bune, dar și intersecții nerezolvate între acte normative, zone fără busolă și practici care alunecă în interpretări divergente. De vorbă cu membrii echipei despre provocările perioadei, proiectele cheie și prioritățile clienților, în linie cu valul normativ
Practica de M&A de la Volciuc-Ionescu accelerează într-o piață mai activă, unde conformarea multiplă și mecanismele sofisticate de preț ̸ structurare ridică miza juridică. “O tranzacție este cu adevărat de succes dacă, după closing, integrarea noii afaceri decurge fluent, sinergiile preconizate se realizează efectiv și nu apar probleme majore care să-i erodeze valoarea”, spun avocații | În spatele fiecărui mandat finalizat se află o combinație atent dozată de expertiză, colaborare și reziliență
Filip & Company asistă OH Holding Limited în finalizarea tranzacției prin care fondul de investiții intră în acționariatul Lensa. Echipa, coordonată de Alina Stancu Bîrsan (partener)
Filip & Company a asistat Victoriabank în finalizarea achiziției OCN “Microinvest” SRL în Republica Moldova. Alina Stancu Bîrsan (partener) a coordonat echipa
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...