
Cererea pentru servicii de marketing digital a crescut cu 33% în primul semestru din an (analiză)
29 August 2023
AgerpresConform sursei citate, piaţa de marketing digital este strâns legată de cea de ecommerce.
Cererea pentru servicii de promovare online a crescut cu 33% în perioada ianuarie-iunie 2023 faţă de aceeaşi perioadă de anul trecut, companiile alocând bugete de până la 150.000 euro lunar pentru campanii de marketing digital, potrivit datelor Limitless Agency, o agenţie de marketing digital din România.
În acest context, în urma campaniilor online din acest an, Limitless Agency a generat vânzări de peste 35 de milioane de euro pentru clienţii săi. La nivel de business, compania a înregistrat o creştere de aproape 30% în trimestrul doi faţă de primul trimestru din an, estimând că va încheia anul cu o cifră de afaceri de peste 4 milioane de euro.
"Piaţa de marketing digital locală îşi continuă creşterea în acest an, fiind într-un proces de maturizare. Creşterea este generată atât de dezvoltarea industriei de ecommerce şi a apariţiei a tot mai multe magazine online, cât şi de orientarea companiilor către canale de promovare cu rezultate eficiente într-un ritm mai rapid. De aceea, indiferent de mărime, companiile investesc în promovare online de la 1.000 euro lunar până la sume foarte mari, de 150.000 euro, o mare parte din buget fiind alocat în campanii SEO, urmate de cele PPC. Deşi încă nu poate fi comparată cu pieţele din nordul Europei, piaţa de marketing digital din România devine tot mai puternică şi începe să fie un sector tot mai important în economia ţării", declară Daniel Slăvenie, CEO&Partner Limitless Agency.
În acest context, în urma campaniilor online din acest an, Limitless Agency a generat vânzări de peste 35 de milioane de euro pentru clienţii săi. La nivel de business, compania a înregistrat o creştere de aproape 30% în trimestrul doi faţă de primul trimestru din an, estimând că va încheia anul cu o cifră de afaceri de peste 4 milioane de euro.
"Piaţa de marketing digital locală îşi continuă creşterea în acest an, fiind într-un proces de maturizare. Creşterea este generată atât de dezvoltarea industriei de ecommerce şi a apariţiei a tot mai multe magazine online, cât şi de orientarea companiilor către canale de promovare cu rezultate eficiente într-un ritm mai rapid. De aceea, indiferent de mărime, companiile investesc în promovare online de la 1.000 euro lunar până la sume foarte mari, de 150.000 euro, o mare parte din buget fiind alocat în campanii SEO, urmate de cele PPC. Deşi încă nu poate fi comparată cu pieţele din nordul Europei, piaţa de marketing digital din România devine tot mai puternică şi începe să fie un sector tot mai important în economia ţării", declară Daniel Slăvenie, CEO&Partner Limitless Agency.
Conform sursei citate, piaţa de marketing digital este strâns legată de cea de ecommerce. Spre exemplu, în cazul Limitless Agency, din întreg portofoliul de clienţi, 75% dintre companiile care investesc în promovare online sunt din sectorul ecommerce şi restul de 25% din sectorul de servicii. Companiile care investesc cel mai mult în marketing digital sunt din domeniile fashion, casă şi grădină, servicii, medical, auto, food, beauty, IT&C, baby şi home & deco.
Companiile alocă bugete lunare între 1.000 de euro şi 150.000 de euro pentru servicii de promovare prin campanii PPC (Google Shopping Ads, Facebook Ads) şi campanii SEO, vizând creşterea numărului de clienţi, creşterea vânzărilor şi a valorii comenzii medii, dar şi creşterea vizibilităţii brandului.
În prezent, valoarea pieţei de marketing digital din România este estimată la 180 milioane de euro, potrivit datelor IAB Europe (asociaţia industriei de marketing şi publicitate online din Europa). Astfel, comparativ cu alte pieţe din Europa de Vest şi de Nord, piaţa de publicitate digitală din România este o piaţă mică, cu doar 46% de cumpărători online din totalul locuitorilor cu acces la Internet versus 95%-97% cumpărători online în pieţele dezvoltate din totalul populaţiei, arată analiza Limitless Agency.
În plus, în ceea ce priveşte bugetele alocate promovării online, ad spend, România reprezintă doar 121 de milioane de euro dintr-un total de peste 80 de miliarde de euro la nivelul Europei, în 2022, fiind pe locul 24 din 29 între ţările europene, potrivit datelor IAB Europe.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 3967 / 18556 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam: CMS CAMERON MCKENNA NABARRO OLSWANG LLP SCP is looking for: Associate | Corporate and M&A Practice Group (2-4 years definitive ̸ qualified lawyer)
LegiTeam: WH Simion & Partners is looking for a Senior Associate
Chambers Global 2025 | RTPR rămâne singura firmă de avocați listată pe prima poziție în ambele arii de practică analizate: Corporate ̸ M&A și Banking & Finance. Filip & Company și Schoenherr sunt în prima bandă în Corporate ̸ M&A. Firmele care au cei mai mulți avocați evidențiați sunt RTPR (9), Filip & Company (7), CMS (5) și Clifford Chance Badea (5)
Rising Stars | Bianca Bănățeanu, șef de promoție al seriei I a generației anului 2024 a decis să se îndrepte spre magistratură: ”Am ales să susțin probele de admitere la INM, după ce am oscilat de câteva ori între avocatură și magistratură. Sunt conștientă de responsabilitatea pe care o implică profesia de judecător, însă satisfacția pe care o simți atunci când știi că ai contribuit la înlăturarea unei situații de inechitate, la soluționarea unor probleme cu care oamenii se confruntă zi cu zi, mi se pare de neegalat”
Cum văd coordonatorii departamentelor juridice din companiile mari industriile în care activează și provocările anului 2025 | Monica Constantin, Legal & Corporate Affairs Director Bergenbier SA: ”Echipele noastre colaborează strâns pentru a preveni riscurile ce vin cu toate schimbările legislative. Vom continua acțiunile de conformare la modificările legislative și pe cele de prevenție. Menținem focusul pe strategia de sustenabilitate și continuăm să investim în dezvoltarea echipei”
Trei ofertanți intră în a doua rundă a vânzării Amethyst Healthcare, lanț paneuropean de radioterapie cu șase clinici în România. Goldman Sachs supraveghează tranzacția
Cum se modelează o carieră în Drept cu programul Erasmus | Povestea Raisei Manolescu, studentă în ultimul an la Iași, dar și o comparație între două sisteme: ”Dacă la noi accentul este pe memorarea multor informații, la universitatea din Coimbra accentul cădea pe un dialog autentic între student și profesor, pe spiritul critic, pe utilizarea unor concepte juridice în situații practice. Am simțit că atitudinea non-formală a profesorilor de la seminare a dus la crearea unui mediu academic mai dinamic”
Filip & Company asistă Adrem în vânzarea a 20% din acțiuni către ROCA Investments. Monica Stătescu (partener): ”Această tranzacție este un exemplu de colaborare strategică între antreprenori români”
Kinstellar și-a relocat birourile în Globalworth Tower, pe fondul extinderii echipei. Cushman & Wakefield Echinox a asistat firma de avocați în acest proiect și în vânzarea fostului sediu din centrul Capitalei
Înalta Curte de Casație a decis în premieră restituirea TVA aferentă taxei clawback | Victoria obținută de avocații Băncilă, Diaconu și Asociații împreună cu EY România pentru un jucător de top din industria farmaceutică va avea implicații pentru toată industria farmaceutică
Stratulat Albulescu o recrutează pe Andreea Șerban de la Reff & Asociații, pe poziția de Partener
Practica de protecție a datelor este o componentă strategică a firmei Wolf Theiss, existând o cerere crescătoare în acest domeniu. Viitorul acestei arii este unul promițător, având în vedere majorarea volumului de date prelucrate și evoluțiile tehnologice rapide, spun avocații | Flavius Florea - Counsel: „Un aspect cheie este legat de avansul tehnologic, cum ar fi utilizarea tot mai frecventă a inteligenței artificiale și provocările aferente respectării principiilor GDPR”
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...