ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Cererea pentru servicii de marketing digital a crescut cu 33% în primul semestru din an (analiză)

29 August 2023   |   Agerpres

Conform sursei citate, piaţa de marketing digital este strâns legată de cea de ecommerce.

 
 
Cererea pentru servicii de promovare online a crescut cu 33% în perioada ianuarie-iunie 2023 faţă de aceeaşi perioadă de anul trecut, companiile alocând bugete de până la 150.000 euro lunar pentru campanii de marketing digital, potrivit datelor Limitless Agency, o agenţie de marketing digital din România.

În acest context, în urma campaniilor online din acest an, Limitless Agency a generat vânzări de peste 35 de milioane de euro pentru clienţii săi. La nivel de business, compania a înregistrat o creştere de aproape 30% în trimestrul doi faţă de primul trimestru din an, estimând că va încheia anul cu o cifră de afaceri de peste 4 milioane de euro.

"Piaţa de marketing digital locală îşi continuă creşterea în acest an, fiind într-un proces de maturizare. Creşterea este generată atât de dezvoltarea industriei de ecommerce şi a apariţiei a tot mai multe magazine online, cât şi de orientarea companiilor către canale de promovare cu rezultate eficiente într-un ritm mai rapid. De aceea, indiferent de mărime, companiile investesc în promovare online de la 1.000 euro lunar până la sume foarte mari, de 150.000 euro, o mare parte din buget fiind alocat în campanii SEO, urmate de cele PPC. Deşi încă nu poate fi comparată cu pieţele din nordul Europei, piaţa de marketing digital din România devine tot mai puternică şi începe să fie un sector tot mai important în economia ţării", declară Daniel Slăvenie, CEO&Partner Limitless Agency.


Conform sursei citate, piaţa de marketing digital este strâns legată de cea de ecommerce. Spre exemplu, în cazul Limitless Agency, din întreg portofoliul de clienţi, 75% dintre companiile care investesc în promovare online sunt din sectorul ecommerce şi restul de 25% din sectorul de servicii. Companiile care investesc cel mai mult în marketing digital sunt din domeniile fashion, casă şi grădină, servicii, medical, auto, food, beauty, IT&C, baby şi home & deco.

Companiile alocă bugete lunare între 1.000 de euro şi 150.000 de euro pentru servicii de promovare prin campanii PPC (Google Shopping Ads, Facebook Ads) şi campanii SEO, vizând creşterea numărului de clienţi, creşterea vânzărilor şi a valorii comenzii medii, dar şi creşterea vizibilităţii brandului.

În prezent, valoarea pieţei de marketing digital din România este estimată la 180 milioane de euro, potrivit datelor IAB Europe (asociaţia industriei de marketing şi publicitate online din Europa). Astfel, comparativ cu alte pieţe din Europa de Vest şi de Nord, piaţa de publicitate digitală din România este o piaţă mică, cu doar 46% de cumpărători online din totalul locuitorilor cu acces la Internet versus 95%-97% cumpărători online în pieţele dezvoltate din totalul populaţiei, arată analiza Limitless Agency.

În plus, în ceea ce priveşte bugetele alocate promovării online, ad spend, România reprezintă doar 121 de milioane de euro dintr-un total de peste 80 de miliarde de euro la nivelul Europei, în 2022, fiind pe locul 24 din 29 între ţările europene, potrivit datelor IAB Europe.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 4888 / 19477
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Finanțările sindicalizate își păstrează poziția solidă, iar club-deal-urile câștigă teren pe piață, spun avocații din practica de Banking & Finance de la NNDKP | Valentin Voinescu (Partener): ”Am remarcat o creștere a interesului din partea fondurilor de investiții și a creditorilor non-bancari. Profilul clientului a evoluat: companiile sunt mai bine informate, mai receptive la structuri mixte și tot mai interesate de optimizarea costurilor și a structurii de capital”
Women in Business Law EMEA Awards 2025 | CMS câștigă titlul de de “Firma anului în România”. Un avocat in-house local, desemnat ”General Counsel of the Year” pentru regiune
LegiTeam: Atorney at Law (0 - 2 years) - Dispute Resolution | Reff & Associates
Tranzacție rară pe piața românească | Cum au lucrat avocații Legal Ground în proiectul legat de achiziția unor obligațiuni ‘tokenizate’, înregistrate și tranzacționate prin sistemul blockchain. Mihai Dudoiu (Partener): ”Pe lângă aspectele comune unor proiecte de finanțare ‘clasice’, a fost necesară integrarea unei componente de fintech. Arhitectura juridică a trebuit adaptată unui cadru relativ nou și încă în formare din punct de vedere normativ”
Clifford Chance a asistat băncile în legătură cu emisiunea record de 1,5 miliarde RON a Băncii Transilvania, prima sa emisiune de obligațiuni sustenabile denominată în lei. Proiect coordonat din București, cu avocați din Londra în echipă
BizLawyer îi prezintă pe avocații care au devenit parteneri în ultimele runde de promovări | Corina Roman, avocat format în câteva firme mari, spune că a regăsit „cu drag”, la BACIU PARTNERS, aceeași preocupare pentru knowledge și dedicare față de mandatele primite de la clienți. “Nu am crezut niciodată că voi lucra într-un proiect cu sateliți, dar iată că aici am avut această ocazie. Și mi-a plăcut enorm, pentru că m-a scos din zona de confort. Acum, datorită acelei experiențe, știm mai multe și putem explora și acest tip de proiecte la nivel de echipă”
BRD coordonează un club loan de 190 mil. € pentru NE Property BV. Avocații CMS au consiliat consorțiul bancar în această finanțare
LegiTeam: Lawyer - Corporate M&A | Reff & Associates
Cine sunt campionii pieței locale evidențiați în ultimul clasament IP Stars 2025 | Baciu Partners are cele mai multe recomandări în prima bandă din domeniul mărcilor. ZRVP și Dincă & Speciac sunt pe primul palier al performanței, urmate de Mușat & Asociații și NNDKP
CMS își consolidează echipa din România prin promovarea a șapte avocați | Horea Popescu, managing partner CMS România: ”Aceste promovări reflectă nu doar calitatea muncii lor, ci și energia și dedicarea cu care aduc rezultate remarcabile clienților noștri și ne poziționează perfect pentru a ne continua creșterea și dezvoltarea competențelor”
LegiTeam | Mitel & Asociații recrutează avocat cu experiență (Litigii și Soluționare a Disputelor)
Țuca Zbârcea & Asociații câștigă pentru Silcotub un litigiu major privind recalcularea prețului energiei electrice în lumina Ordonanței de urgență nr. 27 ̸ 2022
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...