ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Comisia Europeană oferă noi clarificări privind drepturile pasagerilor care utilizează transportul aerian

22 Iulie 2024   |   Agerpres

Drepturile pasagerilor definite la nivelul UE sunt aplicate de furnizorii de servicii de transport şi sunt respectate de organismele naţionale.

 
 
Comisia Europeană a publicat, luni, orientări interpretative revizuite privind drepturile pasagerilor care utilizează transportul aerian, care vor facilita respectarea reglementărilor şi vor armoniza punerea în aplicare de către organismele naţionale, informează un comunicat de presă al Executivului comunitar.

Începând din 2016, Comisia furnizează orientări pentru a răspunde preocupărilor comune exprimate de organismele naţionale de aplicare a legii, de pasageri şi de asociaţiile acestora, precum şi de reprezentanţii industriei. Revizuirea publicată luni ţine seama în special de hotărârile Curţii de Justiţie din 2016 care clarifică anumite dispoziţii, permiţând o aplicare mai eficace şi mai coerentă a normelor. De asemenea, a fost adăugată o nouă secţiune privind perturbările masive ale călătoriilor.


Tot luni, au fost publicate orientări interpretative revizuite privind drepturile persoanelor cu handicap şi ale persoanelor cu mobilitate redusă atunci când călătoresc pe calea aerului.

"Prin orientările de astăzi, continuăm să sprijinim autorităţile naţionale şi operatorii de transport, în special în ceea ce priveşte drepturile persoanelor cu handicap şi ale persoanelor cu mobilitate redusă. La rândul său, acest lucru îi va ajuta pe cetăţeni, întrucât sondajul Eurobarometru de astăzi arată că nu sunt întotdeauna pe deplin conştienţi de drepturile lor. În luna noiembrie a anului trecut, Comisia a propus ca furnizorii să informeze pasagerii cu privire la drepturile lor şi să abordeze drepturile pentru călătoriile multimodale. Solicit Parlamentului şi Consiliului să convină rapid asupra acestor noi norme privind călătoriile multimodale pentru a proteja mai bine europenii, indiferent de modul în care călătoresc", a declarat comisarul responsabil pentru transporturi, Wopke Hoekstra.

Drepturile pasagerilor definite la nivelul UE sunt aplicate de furnizorii de servicii de transport şi sunt respectate de organismele naţionale. Disparităţile dintre practicile naţionale pot crea confuzie pentru pasageri atunci când aceştia se confruntă cu provocări în timpul călătoriei, în special dacă acestea se întind pe frontierele UE. De asemenea, poate fi dificil pentru pasageri să înţeleagă măsurile necesare şi să găsească asistenţa adecvată.

Orientările de astăzi sunt însoţite de publicarea unui nou sondaj Eurobarometru, care subliniază că majoritatea europenilor consideră în continuare că nu dispun de suficiente informaţii cu privire la drepturile pasagerilor, chiar dacă gradul de conştientizare a crescut în comparaţie cu acum cinci ani.

Rezultatele arată că respondenţii s-au simţit cel mai bine informaţi cu privire la drepturile pasagerilor pentru călătoriile cu trenul (33%), urmate de transportul aerian (30%), autocarul (27%) şi apoi vaporul/feribotul (16%). Sondajul arată, de asemenea, că 84% dintre respondenţii care au solicitat asistenţă pentru persoanele cu handicap sau cu mobilitate redusă au fost mulţumiţi de răspuns.

35% dintre călători au primit informaţii cu privire la drepturile pasagerilor, în creştere cu 13 puncte procentuale faţă de 2019. Cel mai frecvent, aceasta a fost în gări (9%, + 5). 75% dintre pasagerii din avion au primit informaţii înainte de călătorie cu privire la drepturile lor, comparativ cu 6% pentru transportul feroviar, 51% pentru autocare şi 54% pentru nave/feriboturi.

Gradul de satisfacţie cu privire la modul în care au fost gestionate perturbările semnificative este cel mai ridicat în cazul zborurilor (66%, + 12 pp, urmat de nave/feriboturi (53%, -3 pp), căi ferate (52%, + 8 pp) şi autocare (50%, + 8 pp).

UE este singura zonă din lume în care pasagerii sunt protejaţi de un set complet de drepturi - indiferent dacă călătoresc cu avionul, cu trenul, cu vaporul sau cu autobuzul şi autocarul. Drepturile pasagerilor se bazează pe trei elemente-cheie: nediscriminarea; informare precisă, în timp util şi accesibilă; asistenţa imediată şi proporţională.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 3061 / 20323
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Kinstellar asistă Integral Capital Group în achiziția unei participații majoritare la clinica de fertilizare in vitro Calla, prin subsidiara sa Embryos
Filip & Company a asistat consorțiul de bănci care a intermediat a doua emisiune de obligațiuni prin care Romgaz a atras 500 de mil. € de pe piețele internaționale| Alexandru Bîrsan (managing partner) și Olga Niță (partener) au coordonat echipa
IAM Global Leaders 2026 | 13 români, printre care Ana-Maria Baciu (Baciu Partners), Sorina Olaru și Florina Firaru (NNDKP), Alina Tugearu (ZRVP) și Răzvan Dincă (RD&A) au intrat în liga celor mai apreciați specialiști în domeniul brevetelor, la nivel global. Prin ce s-au remarcat aceștia și cum îi văd clienții
Filip & Company a asistat BCR și BRD în legătură cu oferta publică inițială a Cris Tim Family Holding | Olga Niță (partener) și Alexandru Bîrsan (managing partner) au coordonat echipa
Cum arată practica de Concurență de la NNDKP: anvergură și consistență, echipă compactă, dar profund specializată, disciplină procedurală și gândire strategică. Pe prima bandă a ghidurilor juridice internaționale, semn că performanța nu este episodică, ci rezultatul unei culturi profesionale care asigură calitate, ritm și claritate în mandate complexe | De vorbă cu Anca Diaconu (Partener) și Oana Popescu-Mitricoaia (Senior Associate) despre munca avocaților în proiecte în care miza, presiunea de timp și finețea analizei fac diferența
Clifford Chance Badea a asistat Cris-Tim Family Holding în legătură cu IPO-ul istoric în valoare de 454,35 milioane RON | Daniel Badea (Managing Partner): ”Sperăm ca succesul Cris-Tim să încurajeze și alte branduri românești să vină pe bursă”
Filip & Company a asistat DIGI Romania S.A. în legătură cu emisiunea de obligațiuni de 600 mil. €. Alexandru Bîrsan (managing partener) a coordonat echipa
ANALIZĂ | Cum a răspuns România acuzațiilor aduse de Nova Group Investments la ICSID: Tribunalul arbitral a respins teza „campaniei coordonate”, dar a penalizat statul pentru „retorica ofensivă”. România a câștigat cauza pe fond, dar a fost sancționată simbolic prin soluția pe costuri, pentru maniera în care și-a condus apărarea
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat definitiv Dreptul muncii | Consultanță
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat definitiv Real Estate | Consultanță
Cum lucrează una dintre cele mai performante echipe de Concurență de pe piața locală și care sunt particularitățile ce o diferențiază | O discuție cu Manuela Guia (Managing Partener GNP Guia Naghi & Partners) și Otilia Vîlcu (Partener), despre munca avocaților pe toată plaja serviciilor de concurență, standarde înalte și modul în care operează astfel încat să asigure clienților siguranță, claritate, robustețe probatorie și soluții care trec testul autorităților și al instanțelor
România solicită despăgubiri de 2 miliarde de euro la Curtea Internațională de Arbitraj din Londra pentru blocarea proiectului „Casa Radio” din București, dezvoltat de Plaza Centers NV | Statul și investitorii se înfruntă pe două planuri, comercial și investițional, cu seturi de remedii și probatoriu diferite, dar și cu potențiale efecte de interferență
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...