
Consiliul Concurenţei a identificat unele bariere în procesul de racordare a clienţilor casnici la reţelele de distribuţie a energiei electrice (studiu)
08 Ianuarie 2024
AGERPRESAutoritatea de concurenţă a finalizat studiul privind racordarea clienţilor casnici la reţelele de distribuţie a energiei electrice, după ce a primit şi analizat punctul de vedere al Autorităţii Naţionale de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE).
Consiliul Concurenţei a identificat unele bariere în procesul de racordare a clienţilor casnici la reţelele de distribuţie a energiei electrice, în cadrul unui studiu, una dintre acestea referindu-se la dificultăţile întâmpinate de utilizatorii finali în a înţelege pe deplin activitatea de racordare, care este una complexă, ce implică parcurgerea multor proceduri tehnice.
Conform unui comunicat remis AGERPRES, autoritatea de concurenţă a finalizat studiul privind racordarea clienţilor casnici la reţelele de distribuţie a energiei electrice, după ce a primit şi analizat punctul de vedere al Autorităţii Naţionale de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE).
Astfel, Consiliul Concurenţei apreciază că elaborarea unui cod de bune practici în activitatea de racordare a utilizatorilor poate conduce la reducerea unor termene din cadrul procesului de racordare.
Conform unui comunicat remis AGERPRES, autoritatea de concurenţă a finalizat studiul privind racordarea clienţilor casnici la reţelele de distribuţie a energiei electrice, după ce a primit şi analizat punctul de vedere al Autorităţii Naţionale de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE).
Astfel, Consiliul Concurenţei apreciază că elaborarea unui cod de bune practici în activitatea de racordare a utilizatorilor poate conduce la reducerea unor termene din cadrul procesului de racordare.
Potrivit studiului, în perioada 2018 - 2022, numărul racordărilor clienţilor casnici la reţelele de distribuţie a energiei a crescut, operatorii alocând fonduri mai importante atât pentru branşarea noilor consumatori, cât şi pentru extinderea reţelelor electrice de interes public.
"Această intensificare a activităţii a avut loc în urma implementării prevederilor prin care costurile racordării au fost suportate de operatorii sistemelor de distribuţie. Cu toate acestea, au existat şi disfuncţionalităţi în procesul de racordare generate, în principal, de modificările frecvente ale legislaţiei, care au obligat operatorii de distribuţie să îşi reorganizeze, repetat, activitatea. În plus, durata medie anuală a procesului de racordare a crescut cu circa 30%", precizează reprezentanţii Consiliului Concurenţei.
Conform sursei citate, în cadrul studiului, autoritatea de concurenţă a identificat şi unele bariere în procesul de racordare. Una dintre acestea se referă la dificultăţile întâmpinate de utilizatorii finali în a înţelege pe deplin activitatea de racordare, care este una complexă, ce implică parcurgerea multor proceduri tehnice.
În plus, dacă în perioada dintre primul semestru din 2020 şi până în semestrul al doilea din 2021, legislaţia prevedea suportarea de către operatorii sistemelor de distribuţie a costurilor racordării, reglementările actuale prevăd că solicitantul (consumator casnic) este obligat să suporte contravaloarea efectivă a lucrărilor de proiectare şi execuţie a branşamentului, fiind despăgubit de operator doar în limita valorii medii a unui branşament, valoare stabilită de ANRE.
"În concluzie, este nevoie să se asigure un cadru legal clar şi predictibil, în care să fie consultaţi actorii vizaţi de potenţialele schimbări. De asemenea, Consiliul Concurenţei apreciază că elaborarea unui cod de bune practici în activitatea de racordare a utilizatorilor poate conduce la reducerea unor termene din cadrul procesului de racordare", se menţionează în document.
Studiul privind activitatea de racordare a clienţilor casnici la reţelele de distribuţie a energiei electrice poate fi consultat pe site-ul instituţiei.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 3779 / 19675 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
PNSA a asistat una dintre cele mai mari finanțări acordate în ultimii ani | Grupul Ameropa, client tradițional al casei de avocatură, semnează o facilitate de refinanțare de 1,35 miliarde USD cu un sindicat format din trei bănci. Partenerul Bogdan C. Stoica a coordonat echipa, cu contribuția Ioanei Lazăr (Senior Associate) și a Crinei Stan (Associate)
LegiTeam: Lawyer - Dispute Resolution and Employment | GNP Guia Naghi and Partners
Tranzacție majoră în energia verde: RTPR asistă OX2 la vânzarea unui parc eolian de 96 MW. Echipă cu avocații A&O Shearman pe parte juridică, EY - consultant financiar pentru vânzător
LegiTeam: Lawyer - Pharma & Regulatory and Public Procurement Team | GNP Guia Naghi and Partners
Kinstellar își consolidează practica de Energie din București prin recrutarea Ralucăi Gabor (Counsel) | Iustinian Captariu, coordonatorul practicii regionale de Energie a Kinstellar: ”Alăturarea Ralucăi ne întărește angajamentul de a excela într-unul dintre cele mai dinamice și strategice sectoare din România”
Țuca Zbârcea & Asociații stabilește un precedent important în domeniul serviciilor digitale și comerțului electronic | Reprezentarea, asigurată de o echipă coordonată de Alina Ungureanu (partner) și Cătălina Ionescu (senior associate)
Schoenherr i-a asistat pe fondatorii Purcari Wineries în legătură cu oferta publică de preluare voluntară de acțiuni ale companiei de către Maspex. Narcisa Oprea (partener) a coordonat echipa
bpv GRIGORESCU ȘTEFĂNICĂ și Andronic and Partners au gestionat juridic, în plan local, achiziția startup-ului Planable, fondat în Moldova și România, de către SE Ranking. Firme de avocatură din SUA și Moldova, în tranzacție
Kinstellar a asistat cumpărătorul East Grain într-una dintre cele mai mari tranzacții din agrobusiness din ultimii ani. Vânzătorii au fost asistatați de avocați italieni, care au coordonat și echipa din București a unei firme internaționale
Filip & Company a asistat OLX în vânzarea Kiwi Finance | Alina Stancu Bîrsan, partener: ”Această tranzacție reflectă dinamica accelerată a pieței locale de servicii financiare și interesul în creștere pentru tranzacții în segmente-cheie”
Bondoc si Asociații asistă un consorțiu de bănci și instituții financiare în finanțarea de 331 milioane EUR pentru faza a doua a parcului eolian Vifor din Buzău. Echipa, coordonată de partenerii Simona Petrișor, Diana Ispas și Monica Iancu, cu suportul partenerului Cosmin Stăvaru
Schoenherr și Asociații promovează trei avocați în pozițiile managing attorney at law și senior attorney at law | Sebastian Guțiu (managing partner): ”Schoenherr continuă să se extindă în România, unde echipa noastră numără în prezent peste 75 de avocați și avem planuri mari pentru perioada următoare”
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...