ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Consiliul Concurenţei: S-au îmbunătăţit condiţiile de racordare la reţeaua de energie electrică a E-Distribuţie Muntenia

28 Iunie 2023   |   Agerpres

Conform monitorizării realizate de autoritatea de concurenţă, numărul racordărilor finalizate în 2022 a crescut cu circa 64% faţă de 2019, în condiţiile în care numărul de cereri de racordare înregistrate în 2022 a crescut cu 61% faţă de 2019 şi cu circa 63% faţă de perioada anterioară implementării angajamentelor, respectiv anul 2018.

 
 
Condiţiile de racordare la reţeaua de energie electrică a E-Distribuţie Muntenia (EDM) s-au îmbunătăţit ca urmare a implementării angajamentelor asumate de companie în cadrul investigaţiei declanşate de Consiliul Concurenţei privind un posibil abuz de poziţie dominantă al acestei companii pe piaţa distribuţiei de energie electrică în zona de reţea pentru care deţine licenţă.

Potrivit unui comunicat al autorităţii de concurenţă, în perioada 2019-2022, EDM a implementat un set de măsuri care a condus la optimizarea procesului de racordare la reţeaua electrică de distribuţie prin creşterea transparenţei şi promovarea drepturilor consumatorilor în cadrul fiecărei faze a procesului. În acelaşi timp, EDM a fost obligată să asigure un tratament corect şi nediscriminatoriu pentru toţi participanţii la acest proces, fie că sunt utilizatori sau alţi prestatori de servicii.


EDM a realizat un ghid de racordare pentru utilizatori, şi-a îmbunătăţit sistemul informatic intern pentru a elimina suspiciunile privind un eventual tratament preferenţial şi a organizat sesiuni de pregătire pentru angajaţii implicaţi în administrarea dosarelor de racordare. Aceste măsuri au generat beneficii directe şi imediate pentru consumatori, constând într-o mai bună gestionare a cererilor de racordare şi scăderea duratei medii a procesului, comentează Consiliul Concurenţei.

Conform monitorizării realizate de autoritatea de concurenţă, numărul racordărilor finalizate în 2022 a crescut cu circa 64% faţă de 2019, în condiţiile în care numărul de cereri de racordare înregistrate în 2022 a crescut cu 61% faţă de 2019 şi cu circa 63% faţă de perioada anterioară implementării angajamentelor, respectiv anul 2018.

De asemenea, numărul total de avize tehnice de racordare emise şi numărul celor emise în termenul legal au crescut în 2022 (cu 50%, respectiv cu 60%), atât faţă de anul anterior implementării angajamentelor, cât şi faţă de perioada de început a implementării acestora.

În anul 2022, durata medie de emitere a unui aviz tehnic de racordare a fost mai redusă decât în perioada anterioară angajamentelor, deşi a prezentat fluctuaţii pe parcursul celor trei ani de monitorizare, fiind influenţată în special de modificările legislative frecvente.

Numărul contractelor de racordare semnate în 2022 a fost la un nivel mult mai ridicat decât în anul 2018 (+57%) şi, de asemenea, numărul certificatelor de racordare emise a crescut semnificativ (+158%) faţă de perioada de început sau anterioară implementării angajamentelor.

În plus, angajamentele asumate de EDM au fost implementate în mod voluntar şi în cadrul celorlalte companii de distribuţie din cadrul grupului Enel, E-Distribuţie Banat şi E-Distribuţie Dobrogea, care şi-au îmbunătăţit activitatea de racordare comparativ cu ceilalţi distribuitori din piaţă.

Investigaţia derulată de Consiliul Concurenţei a vizat un potenţial abuz de poziţie dominantă, manifestat printr-o posibilă discriminare a companiilor de pe piaţa serviciilor conexe distribuţiei, ca urmare a selectării unor societăţi care elaborează studii de soluţie, proiectează şi execută lucrări de instalaţii electrice, pe alte criterii decât cele prevăzute în procedurile de achiziţie publică sau libera alegere a utilizatorului, precum şi prin influenţarea duratei, a costurilor de racordare la reţeaua de energie electrică a municipiului Bucureşti şi a opţiunii utilizatorilor de a alege prestatorii de servicii conexe.

EDM şi-a asumat o serie de angajamente pentru a elimina îngrijorările concurenţiale care au condus la declanşarea investigaţiei şi pentru a îmbunătăţi mediul concurenţial pe pieţele conexe distribuţiei de energie electrică. Angajamentele asumate de EDM au fost monitorizate de autoritatea de concurenţă pentru o perioadă de 3 ani de la implementare, respectiv până la sfârşitul anului 2022.

Consiliul Concurenţei a colaborat cu Autoritatea Naţională de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE) cu privire la angajamentele asumate de EDM, iar apoi a informat instituţia despre efectele măsurilor realizate, ce pot constitui un exemplu de bună practică pentru ceilalţi operatori de distribuţie, precizează sursa citată.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 4131 / 18231
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
ZRVP: 30 de ani de tradiție în avocatură, un nou look pentru viitor | Cosmin Vasile (managing partner): Noua imagine reflectă identitatea și tradiția brandului nostru, reinterpretate într-o manieră modernă și îndrăzneață
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
INTERVIURI 2+1 | Povestea lui “Timi”, numele de alint al biroului NNDKP din Nord-Vestul țării, înființat acum 20 de ani într-o perioadă fără smartphone, Google sau LinkedIn, spusă de doi avocați care au trăit intens toate etapele devenirii sale ca furnizor pentru mediul de afaceri local, standard de etică și membru al comunității academice: ”Vineri la prânz încă nu se născuse ideea; luni, la 10:15, era aprobată”. Mai apoi, ”cu profesionalism, corectitudine și smerenie” a devenit ”un organism viu și adaptabil, care se modelează după viața afacerilor din regiune în fiecare moment”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Băiculescu & Asociații continuă extinderea. Alți doi avocați se alătură firmei, întărind departamentele de Drept Penal și Litigii | Vasile Băiculescu (Managing Partner): ”Fundația unei societăți de avocatură este formată din echipe solide, orientate spre soluții și dedicare pentru client. Continuăm să creștem pentru a oferi un serviciu de calitate”
Insolvență ̸ Restructurare | În spatele scenei, alături de echipa NNDKP, într-o discuție cu trei dintre coordonatorii acestui segment de practică ce a generat venituri de cca. 11 % din total, anul trecut. Debt-recovery rămâne în continuare o parte importantă din activitatea echipei. Focusul tinde să migreze spre procedurile de pre-insolvență, iar componenta de turnaround și restructurare crește în mod constant. Numărul procedurilor de insolvență va crește cu 10-12% în următorii doi ani, estimează avocații
Bondoc și Asociații obține o clarificare importantă la ÎCCJ cu privire la stabilirea competenței pentru soluționarea litigiilor în legătură cu încheierea contractelor finanțate din fonduri alocate prin PNRR, de către beneficiari privați care nu au obligația aplicării procedurilor de achiziție publică
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...