
Consiliul UE a adoptat o nouă lege pentru mai multe staţii de reîncărcare şi de realimentare în întreaga Europă
25 Iulie 2023
AgerpresÎn plus, staţii de realimentare cu hidrogen care deservesc atât autoturisme, cât şi camioane trebuie instalate începând cu 2030 în toate nodurile urbane şi la fiecare 200 km de-a lungul reţelei centrale TEN-T.
Ca urmare a adoptării, marţi, a Regulamentului privind infrastructura pentru combustibili alternativi (RICA), în Europa vor fi instalate, în următorii ani, mai multe staţii de reîncărcare şi de realimentare cu combustibili alternativi, ceea ce va permite sectorului transporturilor să îşi reducă în mod semnificativ amprenta de carbon, informează un comunicat de presă al Consiliului UE.
"Noua lege reprezintă o etapă importantă a politicii noastre "Pregătiţi pentru 55", care prevede o capacitate publică de reîncărcare mai mare pe străzile oraşelor şi de-a lungul autostrăzilor din întreaga Europă. Suntem optimişti că, în viitorul apropiat, cetăţenii îşi vor putea încărca autoturismele electrice la fel de uşor ca în prezent în staţiile de benzină tradiţionale", a declarat ministrul spaniol al Transporturilor, Raquel Sanchez Jimenez.
"Noua lege reprezintă o etapă importantă a politicii noastre "Pregătiţi pentru 55", care prevede o capacitate publică de reîncărcare mai mare pe străzile oraşelor şi de-a lungul autostrăzilor din întreaga Europă. Suntem optimişti că, în viitorul apropiat, cetăţenii îşi vor putea încărca autoturismele electrice la fel de uşor ca în prezent în staţiile de benzină tradiţionale", a declarat ministrul spaniol al Transporturilor, Raquel Sanchez Jimenez.
Printre principalele obiective specifice de implementare care vor trebui îndeplinite în 2025 sau 2030 se numără acela că, începând din 2025, trebuie instalate staţii de reîncărcare rapidă de cel puţin 150 kW pentru autoturisme şi camionete la fiecare 60 km de-a lungul principalelor coridoare de transport ale UE, aşa-numita "reţea transeuropeană de transport (TEN-T)". De asemenea, staţiile de reîncărcare pentru vehicule grele cu o putere de ieşire de minimum 350 kW trebuie instalate la fiecare 60 km de-a lungul reţelei centrale TEN-T şi la fiecare 100 km în reţeaua globală TEN-T mai mare începând cu 2025, cu o acoperire completă a reţelei până în 2030.
În plus, staţii de realimentare cu hidrogen care deservesc atât autoturisme, cât şi camioane trebuie instalate începând cu 2030 în toate nodurile urbane şi la fiecare 200 km de-a lungul reţelei centrale TEN-T.
Similar, porturile maritime care primesc un număr minim de nave mari de pasageri sau nave-container trebuie să furnizeze energie electrică de la mal pentru astfel de nave până în 2030 iar aeroporturile trebuie să furnizeze energie electrică aeronavelor staţionate până în 2025 şi la toate poziţiile de staţionare la distanţă până în 2030.
Utilizatorii de vehicule electrice sau pe bază de hidrogen trebuie să poată plăti cu uşurinţă la punctele de reîncărcare sau de realimentare cu carduri de plată sau dispozitive fără contact, fără a fi nevoie de abonament şi în condiţii de transparenţă deplină a preţurilor. La rândul lor, operatorii punctelor de reîncărcare sau de realimentare trebuie să furnizeze consumatorilor informaţii complete prin mijloace electronice cu privire la disponibilitatea, timpul de aşteptare sau preţul la diferite staţii.
În urma adoptării oficiale de astăzi de către Consiliu, noul regulament va fi publicat în Jurnalul Oficial al UE după vară şi va intra în vigoare în a douăzecea zi de la data publicării. Noile norme se vor aplica începând cu şase luni de la intrarea în vigoare a regulamentului.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 4601 / 18939 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
Rundă de promovări în mai multe arii de practică în biroul Kinstellar din București. Magdalena Răducanu preia rolul de Partener, alți șase avocați fac un pas înainte în carieră | Victor Constantinescu (Managing Partner): ”Aceste promovări recente nu sunt doar etape importante în cariera colegilor noștri, ci și confirmare a abilității lor de leadership și a rolurilor esențiale în cadrul biroului nostru”
LegiTeam: Atorney at Law | Dispute Resolution for commercial ̸ administrative litigation and arbitration | Reff & Associates
Răsturnare de situație: doar trei case locale de avocați rămân în topul global al celor mai bune 100 de firme implicate în arbitraje internaționale | Filip & Company intră în top, iar două firme cu un trecut bogat în domeniul arbitrajelor și prezență constantă în ghidurile de profil au părăsit clasamentul. ZRVP și LDDP rămân pilonii prezenței românești în GAR 100, ediția 2025
Promovări în echipa Filip & Company: Andreea Bănică și Alin Grapă ajung pe poziția de Counsel, alți patru avocați urcă în ierarhie | Cristina Filip, co-managing partner: ”Prin aceste promovari consolidăm fundamentele organizației printr-o noua generație de avocați excepționali”
BACIU PARTNERS câștigă premiul ‘Firma de Copyright & Design a Anului în România’ la gala Managing IP EMEA Awards 2025, desfășurată la Londra. Andreea Bende (Partener), premiată ca ‘Practicianul Anului în România’ | Ana-Maria Baciu, Managing Partner: ”Este o reconfirmare a faptului că principiile pe care le integrăm în fiecare proiect creează în mod constant valoare tangibilă, vizibilă și demnă de recunoaștere”
CMS România își mărește echipa în România prin cooptarea strategică a unui senior counsel și lansează practica de Apărare | Horea Popescu (Managing Partner): „Cristian Băcanu se remarcă printr-o combinație unică de experiență juridică, leadership în sectorul public și viziune internațională, ceea ce îl recomandă ca un membru valoros al echipei noastre”
Cei mai buni litigatori din România, văzuți de Chambers Europe 2025 | Cine sunt practicienii apreciați de clienți în practica de Dispute Resolution și ce spun clienții despre aceștia. Nouă avocați români sunt evidențiați în practica de arbitraj
Trei avocați români de la Bondoc & Asociații, Filip & Company și DLA Piper sunt considerați ‘Eminent Practitioners’ în practica de fuziuni și achiziții. Clasamentul Chambers Europe 2025, cu cei mai buni avocați de Corporate ̸ M&A din România
“ICC Arbitration Breakfast in Romania” – eveniment privind arbitrajul ICC, 14 mai 2025, București
NNDKP a asistat MedLife cu privire la majorarea limitei unui credit sindicalizat cu 50 milioane EUR. Ce avocați au fost în echipa de proiect
Schoenherr a asistat Verbund cu privire la achiziția unui proiect eolian de 272 MW de la Monsson. Echipa a fost coordonată de Monica Cojocaru (partner)
LegiTeam: POPESCU & ASOCIAȚII recrutează avocați stagiari (București)
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...