ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Creștere semnificativă a EBITDA pentru Telekom Romania în T2 2021

05 August 2021   |   BizLawyer

• EBITDA ajustată după IFRS-16 a crescut cu 14,5%, pe fondul disciplinei costurilor, care a atenuat efectul negativ în venituri generat de pandemie și sezonalitate; • Îmbunătățire continuă a Marjei Nete; • Creștere susținută a numărului de abonați pe segmentele cheie mobile.

 
 
Grupul Telekom Romania anunță indicatorii cheie de performanță pentru al doilea trimestru al anului 2021, încheiat la 30 iunie 2021.

În ciuda efectelor de durată ale pandemiei COVID-19 asupra economiei românești, indicatorii financiari au continuat să crească. EBITDA ajustată după IFRS-16 a crescut cu 14,5%, ajungând la 41,4 milioane euro în trimestrul 2 al acestui an, în comparație cu aceeași perioadă a anului trecut, continuând evoluția crescătoare, vizibilă în ultimele trimestre. Fluxul de numerar a rămas pozitiv în T2 2021, pentru al 9-lea trimestru consecutiv, ca urmare a disciplinei stricte a numerarului și a controlului costurilor. Veniturile, în valoare de 216,8 milioane euro, au scăzut ușor comparativ cu aceeași perioadă din 2020, datorită redresării mai lente a economiei românești în urma impactului negativ al pandemiei.


Veniturile din activitatea de voce fixă au fost de 11,3 milioane euro în T2 2021, ușor în spatele trimestrului anterior. Veniturile din internet fix au ajuns la 16,7 milioane euro, în ușoară scădere comparativ cu nivelurile pre-pandemice. Tendința globală actuală în utilizarea tehnologiilor TV vechi a dus la o scădere a abonaților serviciilor de televiziune, la 1,07 milioane. Pe de altă parte, produsul Smart TV Stick a înregistrat o creștere semnificativă a bazei de clienți în T2, cu 24% față de T1 2021.

În ceea ce privește telefonia mobilă, compania a continuat să atragă noi abonați. Trimestrul al doilea s-a încheiat cu 1,7 milioane de abonați postpaid, reprezentând o creștere de 7,8% de la an la an pe acest segment vital de clienți, fiind al 5-lea trimestru consecutiv de creștere. De asemenea, pe segmentul convergent fix-mobil (FMC), baza de abonați continuă să crească, ajungând la 916.000 de clienți, cu 4% mai mult de la an la an. Veniturile totale din serviciile mobile obținute în T2 se ridică la 97,8 milioane euro, ceea ce reprezintă o reducere cu 4,9% față de aceeași perioadă a anului trecut. Acest fapt se datorează scăderii veniturilor din soluții de sistem și din interconectare, determinate de diminuarea traficului terminat în rețea, în timp ce trecerea strategică de la prepaid la postpaid a atenuat impactul negativ asupra veniturilor. Baza totală de clienți mobili a fost de 3,54 milioane la sfârșitul trimestrului 2 al acestui an.

Baza de costuri a Telekom Romania continuă să fie parte din programul de transformare a costurilor pe termen lung, început în a doua jumătate a anului 2018, care generează cu succes îmbunătățiri operaționale semnificative. Acesta reprezintă un factor important al creșterii susținute a EBITDA și a fluxului de numerar al companiei, determinând o reducere anuală de 4% a costurilor indirecte, comparativ cu trimestrul 2 din 2020.

„Ca parte a transformării strategice a Telekom din ultimii ani, am depus eforturi pentru a crea o bază financiară solidă pentru companie și pentru a deveni mai rezistenți în fața presiunilor pieței externe. Rezultatele financiare ale celui de-al doilea trimestru arată că am adoptat direcția strategică corectă, care dă rezultate, deoarece am reușit să creștem EBITDA în fiecare an, în ciuda unui mediu economic dificil, după un an cu pandemie și chiar compensând efectele sezoniere din trecut”, a declarat Nicolas MAHLER, Director Financiar al Telekom Romania.

„Un ingredient cheie al succesului financiar al Telekom constă în concentrarea companiei pe gestionarea riguroasă a fluxurilor de numerar și în eforturile concertate de revizuire structurală a bazei de costuri. Prin programul Cash for Growth, numeroase inițiative au fost implementate începând din 2018 și continuăm să aducem optimizări, pentru a compensa orice efect excesiv al pandemiei asupra rezultatelor noastre.”

„Digitalizarea și simplificarea proceselor interne și a interacțiunii cu clienții continuă să fie unii dintre cei mai importanți piloni ai dezvoltării companiei. Pe plan intern, la sfârșitul lunii iunie, am depășit o etapă importantă: am trecut de pragul de peste 200 roboți activi. Comparativ cu T2 2020, am implementat încă 100 de roboți în procesele noastre interne, având în prezent peste 220 de procese automatizate. Pe plan extern, numărul clienților care primesc factura în format digital a crescut cu 39%, iar ponderea clienților activi în aplicația MyAccount a crescut cu 24%, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut.”

„Tot ceea ce dezvoltăm este cu accent pe client. Astfel, în urma sondajului* realizat la începutul anului, prin care am încercat să înțelegem ce apreciază clienții la furnizorul lor de servicii de telecomunicații, unde ar vedea îmbunătățiri și cum îi putem ajuta, am lansat noi funcționalități, automatizând toate procesele pe care clienții le pot efectua pe site-ul companiei. Acum, aceștia accesează online toate informațiile de care au nevoie și pot efectua digital, din confortul și siguranța propriei case, toate operațiunile de cumpărare a produselor și serviciilor din portofoliul companiei.”

„Suntem, de asemenea, foarte mândri să vedem că eforturile noastre de eficientizare energetică dau roade, deoarece ne străduim să devenim mai sustenabili în fiecare zi. Prin urmare, continuăm să investim în surse alternative de energie, cum ar fi panourile solare, ajungând în prezent la peste 100 de locații dotate cu panouri fotovoltaice sau soluții inteligente, pentru a reduce consumul din magazinele noastre. Toate aceste inițiative de utilizare a energiei regenerabile fac parte dintr-o misiune mai mare, de a transforma Telekom Romania într-o companie sustenabilă. Prin aceasta, reducem emisiile de CO2, împreună cu minimizarea consumului de combustibili și gestionarea curată a deșeurilor”, a adăugat MAHLER.

„Produsele noastre inovatoare, creșterea numărului de abonați în segmente cheie și inițiativa de digitalizare a serviciilor, împreună cu programul de transformare a costurilor aflat în curs, ne permit să consolidăm și mai mult indicatorii financiari, chiar și în fața provocărilor externe semnificative, cum ar fi continuarea pandemiei COVID-19. Strategia noastră rămâne în vigoare și vom continua să o implementăm, pentru a ne asigura că atât compania fixă, cât și cea mobilă obțin performanță financiară solidă, continând să oferim clienților aceleași servicii, ca și până acum”, a conchis Nicolas MAHLER.

La 28 iulie 2021, Comisia Europeană (CE) a aprobat, condiționat, acordul anunțat la 9 noiembrie 2020 între OTE și Orange România pentru vânzarea pachetului de acțiuni de 54% pe care OTE îl deține în Telekom Romania Communications SA („TKR”). În mod specific, aprobarea este condiționată de vânzarea de către TKR a participației sale de 30% din Telekom Romania Mobile Communications S.A. (TKRM). În prezent, OTE deține 70%, iar TKR deține 30%. OTE intenționează să achiziționeze pachetul de acțiuni de 30% de la TKR, ajungând astfel la 100% din acțiunile TKRM, sub rezerva aprobărilor necesare.

După aprobare, finalizarea vânzării pachetului de 54% deținut în TKR către Orange România este așteptată în următoarele câteva luni, odată ce măsurile CE de remediere au fost realizate și au fost îndeplinite restul condițiilor precedente.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 11112 / 17257
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
CMS îl promovează pe Andrei Cristescu în poziția de Counsel în cadrul biroului din România. Horea Popescu (Managing Partner): Andrei reflectă perfect valorile CMS, mai ales prin munca sa în echipă și implicarea în mentoratul colegilor juniori
Băncilă, Diaconu și Asociații SPRL a asistat Goodpack SRL, societate parte din portofoliul CEECAT Capital, în procesul de achiziție a Paccor Romania SRL
Wolf Theiss a asistat fondurile Cerberus Capital Management și Revetas Capital în legătură cu vânzarea complexului de birouri The Landmark din București. Partenerul Ileana Glodeanu a coordonat echipa multidisciplinară de avocați
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Ștefania Andruhovici, Directorul Departamentul Juridic - Electrica SA: „Misiunea de a promova principii sănătoase se extinde dincolo de cadrul biroului, datoria noastră fiind aceea de a fi, prin tot ceea ce facem, un exemplu pentru cei din jur”
Studiu Refinitiv | Piața tranzacțiilor de M&A crește în primul semestru din 2024. Avans de 18% la nivel global și de 39% pe piețele emergente. CMS își menține pozițiile fruntașe în clasamente, Clifford Chance și Schoenherr se remarcă în Europa și două firme cu prezență la București rămân în top la nivel global
Cel mai amplu domeniu de master din România și din istoria învățământului juridic superior românesc, la Facultatea de Drept din Universitatea București. Anul acesta vor fi 14 programe, unele derulate în colaborare cu instituții de învățământ din străinătate | Prof. univ. dr. Răzvan Dincă, decanul Facultății: “Atunci când comunicarea în domeniile la care se referă specializarea se face, din cauza caracterului lor global, în limba engleză, organizăm și noi programele în limba engleză pentru administrarea corectă a terminologiei juridice specifice”
Filip & Company a asistat AROBS la cea mai mare operațiune de majorare de capital a unei companii de tehnologie listată la BVB. Olga Niță, partenerul care a coordonat echipa de proiect: ”Operațiunea nu doar că subliniază angajamentul față de creștere și inovație, dar contribuie semnificativ la dezvoltarea și consolidarea pieței noastre de capital”
RTPR alături de Global Records, compania independentă de top de muzică dance din CEE, la semnarea parteneriatul strategic cu Believe, una dintre cele mai importante companii de muzică digitală din lume
RMGC a pus deoparte 1,5 milioane de dolari pentru anularea deciziei în litigiul tranșat în favoarea României și pentru recuperarea costurilor generate de procedura de arbitraj | Cererea de anulare a fost depusă la secretarieatul ICSID. Compania vrea să lupte în instanță și pentru licența de exploatare de la Roșia Montană, anulată de ANRM luna trecută
Popescu & Asociații își extinde echipa de profesioniști și anunță cooptarea în structura de conducere a avocatului Bogdan ILEA, fost secretar de stat în Ministerul Justiției, care va coordona practica de Regulatory, Government & Public Affairs | Octavian POPESCU, Managing Partner: ”Profesionalismul și dedicarea sa sunt aliniate perfect cu valorile noastre”
Filip & Company a asistat Banca Transilvania în tranzacția de securitizare sintetică cu Banca Europeană de Investiții și Fondul European de Investiții
Cariere în Drept | Povestea Andreei Ungureanu, absolventă a Facultății de Drept din Iași, care a ales magistratura, după un program de master în Științe Penale, dorindu-și să activeze ca procuror. ”Deși pentru început se poate dovedi dificil și frustrant, este esențial pentru un tânăr la început de drum să dobândească lecția răbdării și o modestie a pașilor mici, făcuți cu tenacitate, către un ideal ce urmează a fi șlefuit”, spune tânăra, azi auditor de justiție în cadrul INM
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...