Curtea de Conturi: Registrul matricol unic al universităţilor necesită îmbunătăţiri în privinţa informaţiilor oferite şi a securităţii bazei de date
29 August 2024
AgerpresCurtea de Conturi a verificat eficacitatea utilizării Registrului Educaţional Integrat (REI) în vederea îmbunătăţirii managementului universitar şi a creşterii nivelului de transparenţă a informaţiilor găzduite de această platformă.
Registrul matricol unic al universităţilor din România conţine deficienţe în privinţa calităţii informaţiilor disponibile, iar securitatea bazelor de date nu este la nivelul standardelor în domeniu, au constatat auditorii de la Curtea de Conturi, în urma unei misiuni de audit al performanţei realizate la Ministerul Educaţiei,
Conform unui comunicat remis, joi, Curtea de Conturi a verificat eficacitatea utilizării Registrului Educaţional Integrat (REI) în vederea îmbunătăţirii managementului universitar şi a creşterii nivelului de transparenţă a informaţiilor găzduite de această platformă.
Misiunea a fost efectuată de Serviciul pentru Auditarea Sistemelor Informatice şi a urmărit verificarea modului în care este administrată baza de date electronice în care sunt înregistraţi studenţii din România, pentru a îndeplini scopurile pentru care a fost înfiinţată. Baza de date auditată se numeşte Registrul matricol unic al universităţilor din România (RMUR) şi în ea sunt înregistraţi toţi studenţii din universităţile de stat sau particulare acreditate ori autorizate să funcţioneze provizoriu.
Conform unui comunicat remis, joi, Curtea de Conturi a verificat eficacitatea utilizării Registrului Educaţional Integrat (REI) în vederea îmbunătăţirii managementului universitar şi a creşterii nivelului de transparenţă a informaţiilor găzduite de această platformă.
Misiunea a fost efectuată de Serviciul pentru Auditarea Sistemelor Informatice şi a urmărit verificarea modului în care este administrată baza de date electronice în care sunt înregistraţi studenţii din România, pentru a îndeplini scopurile pentru care a fost înfiinţată. Baza de date auditată se numeşte Registrul matricol unic al universităţilor din România (RMUR) şi în ea sunt înregistraţi toţi studenţii din universităţile de stat sau particulare acreditate ori autorizate să funcţioneze provizoriu.
"RMUR conţine deficienţe în privinţa calităţii informaţiilor disponibile, iar securitatea bazelor de date nu este la nivelul standardelor în domeniu. Acestea sunt câteva dintre concluziile acţiunii de audit ce a vizat funcţionarea şi administrarea Registrului, în perioada 2022-2023, şi în urma căreia s-au constatat o serie de riscuri pentru integritatea datelor", se menţionează în comunicat.
Pentru desfăşurarea misiunii au fost examinate reglementările legale din domeniu, politicile şi procedurile adoptate la nivelul Unităţii Executive pentru Finanţarea Învăţământului Superior, a Cercetării, Dezvoltării şi Inovării (UEFISCDI), Regulamentul RMUR, rapoarte de activitate, alte documente şi informaţii puse la dispoziţia echipei de audit de către UEFISCDI.
De asemenea, pentru a înţelege modul de funcţionare a sistemului, a fost observat cum sunt utilizate ecranul de autentificare, meniurile şi generarea rapoartelor. Testarea controalelor implementate în aplicaţie şi a rezultatelor generate de rapoarte s-au făcut prin intermediul conturilor de acces create pe parcursul misiunii. În plus, în vederea realizării auditului, Curtea de Conturi a realizat o serie de interviuri cu persoanele care au atribuţii în cadrul UEFISCDI şi a trimis chestionare unui eşantion de utilizatori din cadrul universităţilor.
"În raportul de audit s-a reţinut faptul că activităţile şi operaţiunile IT ale UEFISCDI nu au fost conduse de politici şi proceduri elaborate formalizat, aprobate şi implementate.
Curtea de Conturi a mai constatat şi faptul că UEFISCDI a luat măsuri pentru asigurarea securităţii reţelei şi a sistemului informatic, fără o analiză periodică a riscurilor de securitate. De asemenea, nu au fost implementate Planul de continuitate a activităţii (BCP), precum şi cel de recuperare în caz de dezastre (DRP)", subliniază sursa citată.
Totodată, auditorii au semnalat că Registrul matricol unic are nevoie de îmbunătăţiri şi în ceea ce priveşte vizualizarea traseului educaţional, identificarea situaţiilor de dublă finanţare, interoperabilitate cu operatorii de transport feroviar, furnizarea de date statistice şi istorice, accesul la date pentru alte instituţii publice, precum şi de arhivarea datelor.
"Curtea de Conturi a formulat o serie de recomandări pentru Unitatea Executivă pentru Finanţarea Învăţământului Superior, a Cercetării, Dezvoltării şi Inovării. O recomandare este migrarea în cloud-ul guvernamental. În plus, auditorii au recomandat creşterea gradului de securitate a bazei de date, prin efectuarea periodică a unor analize de risc pe securitate. O altă recomandare ţine de implementarea unor măsuri specifice pentru protecţia datelor cu caracter personal, dar şi de îmbunătăţirea gradului de folosire a informaţiilor stocate în baza de date. Nu în ultimul rând, auditorii au recomandat ca vizualizarea informaţiilor privind traseul educaţional al studenţilor şi cursanţilor să fie reglementată, astfel încât aceste informaţii să poată fi folosite pentru formularea şi implementarea de politici publice în domeniul educaţiei", se precizează în comunicatul Curţii de Conturi.
Registrul matricol unic al universităţilor din România (RMUR) este administrat de Unitatea Executivă pentru Finanţarea Învăţământului Superior, a Cercetării, Dezvoltării şi Inovării (UEFISCDI). RMUR urmează a fi înlocuit de Registrul unic naţional integrat al diplomelor şi actelor de studii (RUNIDAS).
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 758 / 18216 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
ZRVP: 30 de ani de tradiție în avocatură, un nou look pentru viitor | Cosmin Vasile (managing partner): Noua imagine reflectă identitatea și tradiția brandului nostru, reinterpretate într-o manieră modernă și îndrăzneață
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Mușat & Asociații a obținut rejudecarea cererii de revizuire în cazul torționarilor lui Gheorghe Ursu
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Filip & Company a asistat Mozaik Investments la vânzarea unui pachet minoritar din acțiunile 5 to go către Invenio Partners și ACP
Mușat & Asociații își actualizează identitatea vizuală și lansează un nou website
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
INTERVIURI 2+1 | Povestea lui “Timi”, numele de alint al biroului NNDKP din Nord-Vestul țării, înființat acum 20 de ani într-o perioadă fără smartphone, Google sau LinkedIn, spusă de doi avocați care au trăit intens toate etapele devenirii sale ca furnizor pentru mediul de afaceri local, standard de etică și membru al comunității academice: ”Vineri la prânz încă nu se născuse ideea; luni, la 10:15, era aprobată”. Mai apoi, ”cu profesionalism, corectitudine și smerenie” a devenit ”un organism viu și adaptabil, care se modelează după viața afacerilor din regiune în fiecare moment”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...