ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Europa este forţată să-şi restructureze industria auto

21 Februarie 2024   |   AGERPRES

Pe fondul ritmului lent al adoptării EV, directorii din industria auto discută diverse proiecte, de la punerea la comun a resurselor de investiţii la gruparea afacerilor în jurul graniţelor Europei, pentru a concura mai bine în viitor. Următoarele luni sunt cruciale.

 
 
Volkswagen, Renault şi Stellantis se gândesc la ceva inimaginabil: explorează legături cu concurenţii pentru a produce vehicule electrice (EV) mai ieftine şi pentru a face faţă ameninţărilor existenţiale, transmite Bloomberg.

În condiţiile în care rivalii din China şi Tesla Inc expun slăbiciunea competitivă a celor mai mari producători auto europeni, devine clar că sporeşte necesitatea adoptării unor măsuri cât mai rapid, iar o menţinere a practicilor actuale este o opţiune riscantă.

Există "o recunoaştere perfectă că în viitor firmele care nu sunt pregătite să facă faţă concurenţei din China se vor confrunta cu dificultăţi", aprecia recent Carlos Tavares, directorul general al Stellantis NV, compania creată în 2021 în urma fuziunii dintre Fiat (Italia) şi grupul PSA (Franţa).


Pe fondul ritmului lent al adoptării EV, directorii din industria auto discută diverse proiecte, de la punerea la comun a resurselor de investiţii la gruparea afacerilor în jurul graniţelor Europei, pentru a concura mai bine în viitor. Următoarele luni sunt cruciale.

În 2024, vânzările de maşini complet electrice ar urma să înregistreze cel mai lent ritm de creştere din 2019, conform datelor Bloomberg. Chiar şi în cazul Tesla încetinirea are efect. Declinul de 20% al acţiunilor din acest an a şters aproximativ 150 miliarde de dolari din capitalizarea sa bursieră, mai mult decât dublu faţă de valoarea Volkswagen.

Turbulenţele cu care se confruntă industria auto includ scăderea subvenţiilor şi sporirea frustrării consumatorilor, în condiţiile în care politicile de mediu le afectează buzunarele. Alegerile din SUA şi Europa ar putea alimenta lipsa de încredere în EV.

În 2025 intră în vigoare în UE reglementări mai dure privind emisiile, astfel încât producătorii trebuie să vândă mai multe maşini alimentate cu baterii, altfel se vor confrunta cu amenzi. În cel mai sever scenariu, Volkswagen AG s-ar putea confrunta cu amenzi de peste două miliarde de euro (2,2 miliarde de dolari), dacă nu face suficiente eforturi pentru reducerea emisiilor flotelor, arată calculele Bloomberg.

În condiţiile sporirii presiunilor asupra companiilor europene pentru a vinde mai multe EV, producătorii chinezi sprijiniţi de stat intră pe piaţă cu modele deseori mai bune şi mai ieftine.

Marca Dolphin, de la BYD Co, costă cu aproximativ 7.000 euro mai puţin decât VW ID.3.

Dacă producătorii auto din Europa nu reuşesc să vină cu un Plan B, riscă să submineze industria unde lucrează aproximativ 13 milioane de persoane, responsabilă pentru aproximativ 7% din economia UE.

Directorul general al Renault, Luca de Meo, susţine o alianţă asemănătoare cu acordul prin care s-a creat producătorul european de avioane care concurează cu Boeing. Un "Airbus al industriei auto" ar ajuta la împărţirea costurilor masive pentru producerea de vehicule electrice ieftine, susţine şeful Renault.

Interesul în împărţirea costurilor a apărut la finalul anului trecut, când Renault a prezentat un concept pentru o maşină electrică de oraş la un preţ de sub 20.000 de euro, jumătate din preţul VW ID.3.

Şeful Stellantis, Carlos Tavares, discută liber despre interesul în fuziuni şi achiziţii (M&A), în timp ce alţii se concentrează mai mult pe colaborări mai puţin dificile.

Luca de Meo a dezminţit speculaţiile privind o combinaţie majoră, declarând pentru Bloomberg că agilitatea este mult mai importantă decât mărimea. El a confirmat că Renault discută o astfel de platformă electrică comună cu rivalii "din toate părţile".

"Suntem foarte deschişi la acest tip de investiţii pentru că este foarte dificil să faci bani cu maşinile mici şi încercăm să găsim o modalitate", a adăugat şeful Renault.

O alianţă importantă în Europa va avea efecte şi în SUA, unde General Motors (GM) şi Ford Motor reduc de asemenea investiţiile EV şi au indicat că sunt deschişi la parteneriate cu alte companii auto.

VW, Stellantis şi Renault lucrează în mod independent la modele care costă 25.000 euro sau mai puţin, în timp ce Mercedes şi BMW vor să lanseze până la mijlocul deceniului câteva noi modele EV cu tehnologie îmbunătăţită.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 866 / 17226
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Filip & Company a asistat AROBS la cea mai mare operațiune de majorare de capital a unei companii de tehnologie listată la BVB. Olga Niță, partenerul care a coordonat echipa de proiect: ”Operațiunea nu doar că subliniază angajamentul față de creștere și inovație, dar contribuie semnificativ la dezvoltarea și consolidarea pieței noastre de capital”
Totul despre admiterea la Facultatea de Drept a Universitații București | Prof. univ. dr. Răzvan Dincă, decanul Facultății, despre examen: ”În elaborarea subiectelor se va proceda, ca în fiecare an, la câteva inovații de format menite să asigure selectarea candidaților care și-au însușit substanțial materiile concursului, fără a se limita la rutina formatului de subiecte practicat în anii precedenți. În ultimii ani s-a urcat de la 3,8 candidați pe loc spre 5 candidați pe loc cu finanțare publică și sperăm ca în acest an să menținem tendința de creștere a numărului de candidați și implicit a concurenței”
Industria farmaceutică, o ramură strategică pentru reindustrializarea României, este sprijintă prin implicarea moleculară a avocaților de la Bulboacă & Asociații în tranzacțiile de finanțare și refinanțare a unui lider din domeniul farmaceutic
Filip & Company a asistat grupul Digi Spania la încheierea a două contracte semnificative cu Telefónica Móviles España | Alexandru Bîrsan, partener: ”Aceasta este cea de-a patra tranzacție importantă pe care Digi o încheie în Spania în ultimele 15 luni”
RTPR alături de Global Records, compania independentă de top de muzică dance din CEE, la semnarea parteneriatul strategic cu Believe, una dintre cele mai importante companii de muzică digitală din lume
RMGC a pus deoparte 1,5 milioane de dolari pentru anularea deciziei în litigiul tranșat în favoarea României și pentru recuperarea costurilor generate de procedura de arbitraj | Cererea de anulare a fost depusă la secretarieatul ICSID. Compania vrea să lupte în instanță și pentru licența de exploatare de la Roșia Montană, anulată de ANRM luna trecută
Popescu & Asociații își extinde echipa de profesioniști și anunță cooptarea în structura de conducere a avocatului Bogdan ILEA, fost secretar de stat în Ministerul Justiției, care va coordona practica de Regulatory, Government & Public Affairs | Octavian POPESCU, Managing Partner: ”Profesionalismul și dedicarea sa sunt aliniate perfect cu valorile noastre”
Filip & Company a asistat Banca Transilvania în tranzacția de securitizare sintetică cu Banca Europeană de Investiții și Fondul European de Investiții
Cariere în Drept | Povestea Andreei Ungureanu, absolventă a Facultății de Drept din Iași, care a ales magistratura, după un program de master în Științe Penale, dorindu-și să activeze ca procuror. ”Deși pentru început se poate dovedi dificil și frustrant, este esențial pentru un tânăr la început de drum să dobândească lecția răbdării și o modestie a pașilor mici, făcuți cu tenacitate, către un ideal ce urmează a fi șlefuit”, spune tânăra, azi auditor de justiție în cadrul INM
Schoenherr și Asociații SCA | Sebastian Guțiu, numit ca membru supleant al Curții Internaționale de Arbitraj ICC
România a depus o cerere de anulare a hotărârii Tribunalului ICSID prin care a fost obligată să plătească 42,2 mil. € plus dobânzi și cheltuieli unor companii dezvoltatoare de centrale fotovoltaice | Biroul din Paris al unei firme americane și avocații MPR Partners din București reprezintă România în acestă fază a arbitrajului, reclamanții merg cu King & Spalding (Houston și Paris)
CMS obține o hotărâre importantă pentru producătorii de energie electrică și gaze naturale din România. Horia Drăghici, Partener: Această soluție a instanței poate facilita procesul de negociere, în favoarea proprietarilor de proiecte energetice
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...