ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Europa este forţată să-şi restructureze industria auto

21 Februarie 2024   |   AGERPRES

Pe fondul ritmului lent al adoptării EV, directorii din industria auto discută diverse proiecte, de la punerea la comun a resurselor de investiţii la gruparea afacerilor în jurul graniţelor Europei, pentru a concura mai bine în viitor. Următoarele luni sunt cruciale.

 
 
Volkswagen, Renault şi Stellantis se gândesc la ceva inimaginabil: explorează legături cu concurenţii pentru a produce vehicule electrice (EV) mai ieftine şi pentru a face faţă ameninţărilor existenţiale, transmite Bloomberg.

În condiţiile în care rivalii din China şi Tesla Inc expun slăbiciunea competitivă a celor mai mari producători auto europeni, devine clar că sporeşte necesitatea adoptării unor măsuri cât mai rapid, iar o menţinere a practicilor actuale este o opţiune riscantă.

Există "o recunoaştere perfectă că în viitor firmele care nu sunt pregătite să facă faţă concurenţei din China se vor confrunta cu dificultăţi", aprecia recent Carlos Tavares, directorul general al Stellantis NV, compania creată în 2021 în urma fuziunii dintre Fiat (Italia) şi grupul PSA (Franţa).


Pe fondul ritmului lent al adoptării EV, directorii din industria auto discută diverse proiecte, de la punerea la comun a resurselor de investiţii la gruparea afacerilor în jurul graniţelor Europei, pentru a concura mai bine în viitor. Următoarele luni sunt cruciale.

În 2024, vânzările de maşini complet electrice ar urma să înregistreze cel mai lent ritm de creştere din 2019, conform datelor Bloomberg. Chiar şi în cazul Tesla încetinirea are efect. Declinul de 20% al acţiunilor din acest an a şters aproximativ 150 miliarde de dolari din capitalizarea sa bursieră, mai mult decât dublu faţă de valoarea Volkswagen.

Turbulenţele cu care se confruntă industria auto includ scăderea subvenţiilor şi sporirea frustrării consumatorilor, în condiţiile în care politicile de mediu le afectează buzunarele. Alegerile din SUA şi Europa ar putea alimenta lipsa de încredere în EV.

În 2025 intră în vigoare în UE reglementări mai dure privind emisiile, astfel încât producătorii trebuie să vândă mai multe maşini alimentate cu baterii, altfel se vor confrunta cu amenzi. În cel mai sever scenariu, Volkswagen AG s-ar putea confrunta cu amenzi de peste două miliarde de euro (2,2 miliarde de dolari), dacă nu face suficiente eforturi pentru reducerea emisiilor flotelor, arată calculele Bloomberg.

În condiţiile sporirii presiunilor asupra companiilor europene pentru a vinde mai multe EV, producătorii chinezi sprijiniţi de stat intră pe piaţă cu modele deseori mai bune şi mai ieftine.

Marca Dolphin, de la BYD Co, costă cu aproximativ 7.000 euro mai puţin decât VW ID.3.

Dacă producătorii auto din Europa nu reuşesc să vină cu un Plan B, riscă să submineze industria unde lucrează aproximativ 13 milioane de persoane, responsabilă pentru aproximativ 7% din economia UE.

Directorul general al Renault, Luca de Meo, susţine o alianţă asemănătoare cu acordul prin care s-a creat producătorul european de avioane care concurează cu Boeing. Un "Airbus al industriei auto" ar ajuta la împărţirea costurilor masive pentru producerea de vehicule electrice ieftine, susţine şeful Renault.

Interesul în împărţirea costurilor a apărut la finalul anului trecut, când Renault a prezentat un concept pentru o maşină electrică de oraş la un preţ de sub 20.000 de euro, jumătate din preţul VW ID.3.

Şeful Stellantis, Carlos Tavares, discută liber despre interesul în fuziuni şi achiziţii (M&A), în timp ce alţii se concentrează mai mult pe colaborări mai puţin dificile.

Luca de Meo a dezminţit speculaţiile privind o combinaţie majoră, declarând pentru Bloomberg că agilitatea este mult mai importantă decât mărimea. El a confirmat că Renault discută o astfel de platformă electrică comună cu rivalii "din toate părţile".

"Suntem foarte deschişi la acest tip de investiţii pentru că este foarte dificil să faci bani cu maşinile mici şi încercăm să găsim o modalitate", a adăugat şeful Renault.

O alianţă importantă în Europa va avea efecte şi în SUA, unde General Motors (GM) şi Ford Motor reduc de asemenea investiţiile EV şi au indicat că sunt deschişi la parteneriate cu alte companii auto.

VW, Stellantis şi Renault lucrează în mod independent la modele care costă 25.000 euro sau mai puţin, în timp ce Mercedes şi BMW vor să lanseze până la mijlocul deceniului câteva noi modele EV cu tehnologie îmbunătăţită.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 2891 / 19251
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
BizLawyer îi prezintă pe avocații care au devenit parteneri în ultimele runde de promovări | De vorbă cu Andrei Cosma (BACIU PARTNERS), revenit în avocatura locală după ce a activat ca general counsel pentru o firmă de tehnologie din Malta: ”Cred că succesul în avocatură apare atunci când un avocat înțelege cu adevărat distincția - și îmbinarea - dintre profesia de avocat și avocatura ca business. Ambele concepte au o importanță de sine stătătoare și trebuie creată o simbioză pentru a tinde spre succes”
Women Lawyers | Pentru Mateea Codreanu, apartenența la echipa Mușat & Asociații, în care a evoluat până la poziția de Partener, a fost decisivă în formarea sa: ”Este o provocare să începi parcursul avocațial ca avocat stagiar într-o firmă de avocatură lider, dar totodată și o premisă pentru o dezvoltare profesională rapidă”
Liviu Togan părăsește Dentons, unde coordona practica de drept penal și investigații și se alătură din nou firmei Mușat & Asociații, pe poziția de Partner: “Revin în cadrul unei echipe pe care o cunosc și în care am încredere”
LMG Life Sciences Awards EMEA 2025 | Kinstellar, Muşat & Asociaţii, NNDKP și Popescu & Asociații, pe lista scurtă din care va fi aleasă peste câteva zile ”South East Europe Firm of the Year”. Popescu & Asociații concurează cu patru firme internaționale de top pentru titlul de ”White Collar Crime Firm of the Year”, iar unul dintre partenerii săi, Mirel Rădescu, este printre cei patru finaliști la categoria ”White Collar Crime Lawyer of the Year”
Avocații Kinstellar spun că semnalul cel mai pregnant din ultima perioadă e dat de proiectele de reorganizare și apreciază că anul acesta va crește numărul companiilor care fac disponibilizări masive. Clienții sunt interesați de consolidarea politicilor privind prevenirea și combaterea hărțuirii la locul de muncă, precum și de regândirea modului de organizare a muncii, pe fondul unei tendințe de creștere a volumului de cauze privind litigiile de muncă | Activitate intensă în practica de Employment, evidențiată de ghidurile juridice internaționale, cu mandate diverse și o echipă expusă la proiecte cu un caracter multidisciplinar
GNP obține o soluție favorabilă pentru un operator de platformă, ce ar putea să contureze o practică constantă și predictibilă, în baza căreia autoritățile de reglementare naționale vor analiza întinderea răspunderii furnizorilor de servicii intermediare. Problemele juridice ridicate în acest litigiu vizează în principal modul de interpretare și aplicare a reglementărilor din Regimul eCommerce și DSA | Avocații Octavian Adam (Partener), Cristina Badea (Senior Associate) și Alice Moisac (Associate), în prim plan
Rising Stars | Eduard Morariu, unul dintre cei mai buni absolvenți ai generației 2022, a ales să profeseze ca avocat la Filip & Company, unde urmărește să se dezvolte în câteva dintre ramurile mai „nișate” ale Dreptului: „Parcursul meu a presupus implicarea în multe dosare de instanță și arbitraj, unele chiar de importanță națională, cu probleme de drept sensibile, dar și cu echipe de avocați excepționali, care le-au făcut față cu o măiestrie la care nu pot decât să aspir”
Cum lucrează echipele Băncilă, Diaconu și Asociații (EY Law) și Grants & Incentives Avisory (EY), în proiectele care vizează accesarea ajutoarelor de stat, în care au o rată de succes mai mare de 90% | Ramificarea multidisciplinară a expertizei permite echipei să ofere clienților o viziune completă asupra pașilor de parcurs și modului în care pot implementa soluțiile propuse, astfel încât să obțină cele mai mari beneficii. Ce servicii integrate asigură clienților și care sunt strategiile pentru maximizarea șanselor de obținere a fondurilor
OMV Aktiengesellschaft a mers pe mâna avocaților de la ZRVP într-un alt arbitraj ICC cu statul român și a câștigat încă 47 mil. €, plus dobânzi. Pretenții de alte 50 mil. € la orizont, într-o procedură nouă, inițiată în decembrie 2024, în care lucrează deja aceeași echipă de avocați
PNSA susține juridic Turneul Internațional Stradivarius
Premieră juridică în România | Popescu & Asociații obține prima despăgubire integrală pentru expropriere: peste 60 mil. lei pentru Viorelo International. Succesul este rezultatul unei strategii juridice riguroase, elaborate și implementate de o echipă interdisciplinară de specialiști
Premieră pe piața avocaturii din România: NNDKP, desemnată pentru a șaptea oară „Firma de avocatură a anului în România” la gala premiilor Chambers Europe 2025. | Ion Nestor, Co-Managing Partner: ” Această recunoaștere, care vine în anul în care sărbătorim 35 de ani de activitate, reprezintă încă o confirmare a poziției de top pe care NNDKP o ocupă pe piața avocaturii din România și validează munca, performanța și rezultatele excelente obținute de întreaga echipă”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...