EY Future Consumer Index: Consumatorii învață să trăiască cu mai puțin, pe fondul creşterii costului vieții și al schimbărilor climatice
15 Noiembrie 2023
BizLawyeru 71% dintre consumatori plănuiesc să amâne achizițiile până la reducerile de Black Friday sau cele de Crăciun u 54% dintre consumatori își propun să cheltuiască mai puțin pentru a economisi bani u 46% dintre consumatori sunt extrem de îngrijorați de schimbările climatice
Georgiana Iancu, Partener, Lider Consumer Products & Retail, EY România |
Îngrijorarea îi determină pe mai mult de jumătate (54%) dintre consumatori să plănuiască să cumpere mai puțin în viitor, în încercarea de a economisi bani (73%) și pentru că simt că nu au nevoie de articole noi (49%). Un procent de 39% dintre respondenții din întreaga lume au motivat faptul că vor cheltui mai puțin pentru a ajuta mediul înconjurător. Accesoriile de modă au ajuns în topul listei categoriilor de produse pentru care consumatorii intenționează să cheltuiască mai puțin (61% dintre respondenți), urmate de jucării și gadgeturi (51%) și îmbrăcăminte și încălțăminte (44%). În plus, 80% dintre consumatori plănuiesc să cheltuiască mai puțin pe articole pentru socializare, deoarece caută să petreacă mai mult timp acasă (41% dintre respondenți, în creștere cu 6 puncte procentuale față de octombrie 2022).
Căutând modalități de a-și proteja bugetele, respondenții plănuiesc să gătească și să se distreze mai des acasă, în comparație cu octombrie 2022 (în creștere cu 9% și, respectiv, 5%) și renunţă la mâncarea livrată, 43% dintre ei plănuind acum să comande mai puțin (în creștere cu 12% față de octombrie 2022). În ciuda faptului că 61% dintre respondenți au spus că mărcile locale îi ajută să economisească bani, 64% au declarat că aceste produse le satisfac nevoile la fel de bine ca și produsele de brand, interesul consumatorilor pentru mărcile locale a scăzut în toate categoriile. Rezultatele studiului arată că 35% dintre consumatori sunt din ce în ce mai dispuși să plătească în plus pentru mărci în care au încredere - cu 10% mai mult decât în februarie 2022.
Campaniile de reduceri stimulează participarea consumatorilor
Sărbătorile de sfârșit de an, cu marile evenimente promoționale vor continua să atragă consumatorii, 61% dintre respondenți la nivel global plănuind să facă cumpărături de Black Friday și Singles' Day (75% în China, 54% în Europa, 50% în SUA), o creștere semnificativă în China față de noiembrie 2021. 71% au declarat că intenționează să amâne efectuarea unor achiziții până la aceste ocazii speciale, comparativ cu doar 48% în noiembrie 20211. Studiul EY arată o creștere de 16 puncte procentuale a consumatorilor care fac cumpărături în principal sau numai online în acest sezon festiv, cu o scădere de 14 puncte procentuale a cumpărătorilor care achiziționează articole „în principal sau numai în magazin", comparativ cu anul trecut. Cu toate acestea, cu puține schimbări în ceea ce privește cheltuielile generale planificate pentru sărbătorile de sfârșit de an, respondenții rămân foarte conștienți de bugetele pe care le pot aloca în acest scop. Consumatorii din SUA și Europa intenționează să cheltuiască mai puțin de sărbători (39% și, respectiv, 35%), în comparație cu consumatorii chinezi (11%), mulți dintre aceștia intenționând să cheltuiască mai mult (45%).
Georgiana Iancu, Partener, Lider Consumer Products & Retail, EY România: „Consumatorii au demonstrat în repetate rânduri în ultimii ani că se pot adapta diverselor schimbări cu care s-au confruntat. Ei reevaluează în mod constant ceea ce consideră esențial și evită din ce în ce mai mult achizițiile impulsive, neesențiale. Însă experiența rămâne importantă ca factor decisiv pentru consumatori, atunci când aleg să facă cumpărături online în loc să se îndrepte spre un magazin. Vom putea vedea în săptămânile următoare și cum evoluează obiceiurile de consum ale românilor pe parcursul unor evenimente promoționale precum Black Friday, dar și în perioada premergătoare sărbătorilor de iarnă".
Consumatorii se adaptează la nevoile legate de schimbările climatice
După o vară cu fenomene meteorologice extreme, costuri energetice în creștere și modificări continue ale recoltelor și culturilor, consumatorii se confruntă cu efectele în timp real ale schimbărilor climatice. 42% dintre ei se gândesc să schimbe alimentele pe care le consumă, din cauza faptului că schimbările climatice au dus la creșterea prețurilor sau la limitarea disponibilității, iar 29% au fost deja nevoiți să facă noi alegeri. Procentul de consumatori care au început deja să cumpere produse care îi protejează de impactul schimbărilor climatice este, de asemenea, ridicat, de 25%. Impactul resimțit merge dincolo de alimente și produse, 48% dintre consumatorii cu vârste cuprinse între 18 și 42 de ani (generația Z și milenialii) se relochează sau se gândesc să se relocheze într-o zonă cu o climă mai blândă, iar 62% își adaptează sau se gândesc să își adapteze locuințele, pentru a face faţă schimbărilor climatice. Mai mulți consumatori au menționat că se gândesc să facă aceste schimbări în comparație cu cei care au făcut deja acest lucru, ceea ce indică faptul că urmează un comportament mai adaptabil.
Generațiile acționează și cheltuiesc în mod diferit raportat la sustenabilitate
Future Consumer Index evidențiază dorinţa consumatorilor de a cumpăra mai bine pentru ei înșiși și pentru planetă - o noțiune adesea proclamată de generațiile mai tinere, dar acționată de generațiile mai în vârstă, conform datelor actuale ale studiului. Generațiile mai în vârstă sunt mai active în adoptarea unor comportamente de stil de viață pentru a-și reduce impactul de mediu: 65% dintre baby boomeri (58-76 de ani) aduc pungi reutilizabile la magazin, comparativ cu doar 43% din generația Z, iar 63% dintre baby boomeri reciclează sau refolosesc ambalajele după utilizare, comparativ cu 48% dintre mileniali. Dintre aceste două exemple de acțiuni sustenabile, consumatorii europeni au fost cei mai activi, în comparație cu cei din SUA și China2. Cu toate acestea, atunci când vine vorba de a cheltui mai sustenabil, generațiile mai tinere se uită în bugetul lor și verifică de două ori afirmațiile companiilor3. 37% din generația Z au indicat că sunt dispuși să plătească pentru bunuri și servicii mai durabile, comparativ cu 29% din generația baby boomers. 31% dintre membrii generației Z au verificat ratingurile de sustenabilitate ale produselor, comparativ cu 18% dintre cei din generația baby boomers.
Responsabilitatea pentru schimbare
Mai mult de două treimi (67%) dintre respondenți motivează disponibilitatea de a-și schimba obiceiurile deoarece sunt real preocupați de fragilitatea planetei. Un procent de 56% dintre respondenți consideră că ei sunt cei care ar trebui să împingă companiile să obțină rezultate sociale și de mediu mai bune, 73% spun că firmele trebuie să genereze schimbarea, iar 77% spun că guvernul ar trebui să o facă.
Georgiana Iancu: „În cazul consumatorilor români, nu ar fi ușor să facem o corelare tangibilă între percepțiile și comportamentele lor. Deseori, ei sunt nevoiți să își adapteze stilul de viață pentru a răspunde provocărilor cu care se confruntă, în principal cele legate de creșterea prețurilor. Astfel, obiceiurile privind un consum mai sustenabil ar putea fi, mai degrabă, efectul și nu un obiectiv al consumatorilor români".
1. Consumatorii care vor participa la campaniile din perioada Sărbătorilor: 56% vor participa la nivel global - 53% China, 55% Europa, 50% SUA.
2. Aducerea pungilor de cumpărături reutilizabile la magazin: Europa 61%, SUA 40%, China 34%.
3. Consumatorii europeni: Franța, Marea Britanie, Germania, Danemarca, Suedia, Finlanda, Norvegia, Italia, Spania, Țările de Jos.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 2977 / 18364 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
VIDEO | Dicționar de arbitraj: Abuzul de Drept în arbitraj (Powered by ZRVP)
Cum a evoluat anul trecut Ioana Gelepu The Office Litigation & Enforcement, butic de litigii evidențiat de ghidurile juridice internaționale, și care au fost proiectele care au antrenat un număr considerabil de analize juridice | Ioana Gelepu, fondator: ”Sunt mulțumită că am reușit să mă implic în toate detaliile proiectelor pe care le gestionăm, suficient de variate cât să satisfacă setea mea neobosita de nou”
CMS Emerging Europe M&A 2024 ̸ 25 | Piața de M&A din Europa emergentă se redresează, ajungând la cele mai ridicate niveluri din 2018 până în prezent. Horea Popescu, Partener CMS România: „Optimismul pare să devină marca anului 2025”
Meet the Professionals | Monica Constantin, Legal & Corporate Affairs Director - Bergenbier SA, avocat ”antrenat” în multinaționale și cu o bogată experiență dobândită în gestionarea unor tranzacții de referință pe piața locală: ”Oamenii pe care i-am întâlnit au făcut diferența și au contribuit la dezvoltarea și la evoluția mea, atât colegi din business, din interiorul echipelor din care am făcut parte, cât și liderii care mi-au servit drept model”
Filip & Company devine prima firmă de avocatură independentă din CEE care adoptă Harvey, platformă de IA generativă de ultimă generație care s-a remarcat prin precizie, securitate și versatilitate | Cristina Filip (managing partner): ”Este un pas transformator care îmbunătățește, mai degrabă decât înlocuiește, experiența și contribuția umană”
Țuca Zbârcea & Asociații promovează un nou Partener Equity în structura de conducere a firmei. Șerban Pâslaru se alătură celor 8 fondatori ai firmei de avocatură | Florentin Țuca, Managing Partner: ”Este un semnal pe care vrem să-l transmitem generațiilor viitoare de avocați, un semn de deschidere către partenerii care doresc să aibă un rol mai pronunțat în treburile firmei”
Promovare la RTPR: Bogdan Cordoș, expertul în energie care s-a alăturat firmei imediat după absolvirea facultății, face un pas înainte în carieră și devine partener | Costin Tărăcilă, Managing Partner: ”Suntem mândri de echipa noastră care numără unii dintre cei mai talentați și experimentați avocați din România”
Mitel & Asociații recrutează avocat cu experiență (Litigii și Soluționare a Disputelor)
România căștigă arbitrajul ICSID cerut de 15 grupuri de investitori și 28 de persoane fizice din 7 țări, care cereau compensații de 256 mil. € pentru tratamentul aplicat de autorități | Tribunalul arbitral a decis că țara noastră nu a încălcat niciuna din garanțiile acordate investitorilor, iar reclamanții îi vor plăti jumătate din costurile de arbitraj suportate în acest dosar
Noi promovări în structura de conducere a firmei POPESCU & ASOCIAȚII. Adina VLAICU, Andreea MIHALACHE și Mirel RĂDESCU devin parte a echipei de management | Octavian POPESCU, Managing Partner: ”Sunt profesioniști de elită, cu notorietate și impact remarcabil în domeniile lor de expertiză, iar prezența lor în structura noastră de coordonare consolidează poziția firmei ca partener juridic de încredere în mediul de business”
Mitel & Asociatii recrutează avocat cu experienta (Real Estate)
Băiculescu și Asociații asistă una dintre cele mai mari companii de brokeraj din România într-o tranzacție de 2.000.000 RON | Antonia Prisacaru, Head of Litigation: ”Un exemplu de cooperare eficientă între echipă și client, dar și o provocare în gestionarea unor etape juridice complexe, de la litigii până la finalizarea negocierilor”
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...