EY Future Consumer Index: Consumatorii învață să trăiască cu mai puțin, pe fondul creşterii costului vieții și al schimbărilor climatice
15 Noiembrie 2023 BizLawyer
u 71% dintre consumatori plănuiesc să amâne achizițiile până la reducerile de Black Friday sau cele de Crăciun u 54% dintre consumatori își propun să cheltuiască mai puțin pentru a economisi bani u 46% dintre consumatori sunt extrem de îngrijorați de schimbările climatice
| |
|
Georgiana Iancu, Partener, Lider Consumer Products & Retail, EY România |
Îngrijorarea îi determină pe mai mult de jumătate (54%) dintre consumatori să plănuiască să cumpere mai puțin în viitor, în încercarea de a economisi bani (73%) și pentru că simt că nu au nevoie de articole noi (49%). Un procent de 39% dintre respondenții din întreaga lume au motivat faptul că vor cheltui mai puțin pentru a ajuta mediul înconjurător. Accesoriile de modă au ajuns în topul listei categoriilor de produse pentru care consumatorii intenționează să cheltuiască mai puțin (61% dintre respondenți), urmate de jucării și gadgeturi (51%) și îmbrăcăminte și încălțăminte (44%). În plus, 80% dintre consumatori plănuiesc să cheltuiască mai puțin pe articole pentru socializare, deoarece caută să petreacă mai mult timp acasă (41% dintre respondenți, în creștere cu 6 puncte procentuale față de octombrie 2022).
Căutând modalități de a-și proteja bugetele, respondenții plănuiesc să gătească și să se distreze mai des acasă, în comparație cu octombrie 2022 (în creștere cu 9% și, respectiv, 5%) și renunţă la mâncarea livrată, 43% dintre ei plănuind acum să comande mai puțin (în creștere cu 12% față de octombrie 2022). În ciuda faptului că 61% dintre respondenți au spus că mărcile locale îi ajută să economisească bani, 64% au declarat că aceste produse le satisfac nevoile la fel de bine ca și produsele de brand, interesul consumatorilor pentru mărcile locale a scăzut în toate categoriile. Rezultatele studiului arată că 35% dintre consumatori sunt din ce în ce mai dispuși să plătească în plus pentru mărci în care au încredere - cu 10% mai mult decât în februarie 2022.
Campaniile de reduceri stimulează participarea consumatorilor
Sărbătorile de sfârșit de an, cu marile evenimente promoționale vor continua să atragă consumatorii, 61% dintre respondenți la nivel global plănuind să facă cumpărături de Black Friday și Singles' Day (75% în China, 54% în Europa, 50% în SUA), o creștere semnificativă în China față de noiembrie 2021. 71% au declarat că intenționează să amâne efectuarea unor achiziții până la aceste ocazii speciale, comparativ cu doar 48% în noiembrie 20211. Studiul EY arată o creștere de 16 puncte procentuale a consumatorilor care fac cumpărături în principal sau numai online în acest sezon festiv, cu o scădere de 14 puncte procentuale a cumpărătorilor care achiziționează articole „în principal sau numai în magazin", comparativ cu anul trecut. Cu toate acestea, cu puține schimbări în ceea ce privește cheltuielile generale planificate pentru sărbătorile de sfârșit de an, respondenții rămân foarte conștienți de bugetele pe care le pot aloca în acest scop. Consumatorii din SUA și Europa intenționează să cheltuiască mai puțin de sărbători (39% și, respectiv, 35%), în comparație cu consumatorii chinezi (11%), mulți dintre aceștia intenționând să cheltuiască mai mult (45%).
Georgiana Iancu, Partener, Lider Consumer Products & Retail, EY România: „Consumatorii au demonstrat în repetate rânduri în ultimii ani că se pot adapta diverselor schimbări cu care s-au confruntat. Ei reevaluează în mod constant ceea ce consideră esențial și evită din ce în ce mai mult achizițiile impulsive, neesențiale. Însă experiența rămâne importantă ca factor decisiv pentru consumatori, atunci când aleg să facă cumpărături online în loc să se îndrepte spre un magazin. Vom putea vedea în săptămânile următoare și cum evoluează obiceiurile de consum ale românilor pe parcursul unor evenimente promoționale precum Black Friday, dar și în perioada premergătoare sărbătorilor de iarnă".
Consumatorii se adaptează la nevoile legate de schimbările climatice
După o vară cu fenomene meteorologice extreme, costuri energetice în creștere și modificări continue ale recoltelor și culturilor, consumatorii se confruntă cu efectele în timp real ale schimbărilor climatice. 42% dintre ei se gândesc să schimbe alimentele pe care le consumă, din cauza faptului că schimbările climatice au dus la creșterea prețurilor sau la limitarea disponibilității, iar 29% au fost deja nevoiți să facă noi alegeri. Procentul de consumatori care au început deja să cumpere produse care îi protejează de impactul schimbărilor climatice este, de asemenea, ridicat, de 25%. Impactul resimțit merge dincolo de alimente și produse, 48% dintre consumatorii cu vârste cuprinse între 18 și 42 de ani (generația Z și milenialii) se relochează sau se gândesc să se relocheze într-o zonă cu o climă mai blândă, iar 62% își adaptează sau se gândesc să își adapteze locuințele, pentru a face faţă schimbărilor climatice. Mai mulți consumatori au menționat că se gândesc să facă aceste schimbări în comparație cu cei care au făcut deja acest lucru, ceea ce indică faptul că urmează un comportament mai adaptabil.
Generațiile acționează și cheltuiesc în mod diferit raportat la sustenabilitate
Future Consumer Index evidențiază dorinţa consumatorilor de a cumpăra mai bine pentru ei înșiși și pentru planetă - o noțiune adesea proclamată de generațiile mai tinere, dar acționată de generațiile mai în vârstă, conform datelor actuale ale studiului. Generațiile mai în vârstă sunt mai active în adoptarea unor comportamente de stil de viață pentru a-și reduce impactul de mediu: 65% dintre baby boomeri (58-76 de ani) aduc pungi reutilizabile la magazin, comparativ cu doar 43% din generația Z, iar 63% dintre baby boomeri reciclează sau refolosesc ambalajele după utilizare, comparativ cu 48% dintre mileniali. Dintre aceste două exemple de acțiuni sustenabile, consumatorii europeni au fost cei mai activi, în comparație cu cei din SUA și China2. Cu toate acestea, atunci când vine vorba de a cheltui mai sustenabil, generațiile mai tinere se uită în bugetul lor și verifică de două ori afirmațiile companiilor3. 37% din generația Z au indicat că sunt dispuși să plătească pentru bunuri și servicii mai durabile, comparativ cu 29% din generația baby boomers. 31% dintre membrii generației Z au verificat ratingurile de sustenabilitate ale produselor, comparativ cu 18% dintre cei din generația baby boomers.
Responsabilitatea pentru schimbare
Mai mult de două treimi (67%) dintre respondenți motivează disponibilitatea de a-și schimba obiceiurile deoarece sunt real preocupați de fragilitatea planetei. Un procent de 56% dintre respondenți consideră că ei sunt cei care ar trebui să împingă companiile să obțină rezultate sociale și de mediu mai bune, 73% spun că firmele trebuie să genereze schimbarea, iar 77% spun că guvernul ar trebui să o facă.
Georgiana Iancu: „În cazul consumatorilor români, nu ar fi ușor să facem o corelare tangibilă între percepțiile și comportamentele lor. Deseori, ei sunt nevoiți să își adapteze stilul de viață pentru a răspunde provocărilor cu care se confruntă, în principal cele legate de creșterea prețurilor. Astfel, obiceiurile privind un consum mai sustenabil ar putea fi, mai degrabă, efectul și nu un obiectiv al consumatorilor români".
1. Consumatorii care vor participa la campaniile din perioada Sărbătorilor: 56% vor participa la nivel global - 53% China, 55% Europa, 50% SUA.
2. Aducerea pungilor de cumpărături reutilizabile la magazin: Europa 61%, SUA 40%, China 34%.
3. Consumatorii europeni: Franța, Marea Britanie, Germania, Danemarca, Suedia, Finlanda, Norvegia, Italia, Spania, Țările de Jos.
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
| Articol 4936 / 20323 | Următorul articol |
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |
Kinstellar asistă Integral Capital Group în achiziția unei participații majoritare la clinica de fertilizare in vitro Calla, prin subsidiara sa Embryos
Filip & Company a asistat consorțiul de bănci care a intermediat a doua emisiune de obligațiuni prin care Romgaz a atras 500 de mil. € de pe piețele internaționale| Alexandru Bîrsan (managing partner) și Olga Niță (partener) au coordonat echipa
IAM Global Leaders 2026 | 13 români, printre care Ana-Maria Baciu (Baciu Partners), Sorina Olaru și Florina Firaru (NNDKP), Alina Tugearu (ZRVP) și Răzvan Dincă (RD&A) au intrat în liga celor mai apreciați specialiști în domeniul brevetelor, la nivel global. Prin ce s-au remarcat aceștia și cum îi văd clienții
Filip & Company a asistat BCR și BRD în legătură cu oferta publică inițială a Cris Tim Family Holding | Olga Niță (partener) și Alexandru Bîrsan (managing partner) au coordonat echipa
Cum arată practica de Concurență de la NNDKP: anvergură și consistență, echipă compactă, dar profund specializată, disciplină procedurală și gândire strategică. Pe prima bandă a ghidurilor juridice internaționale, semn că performanța nu este episodică, ci rezultatul unei culturi profesionale care asigură calitate, ritm și claritate în mandate complexe | De vorbă cu Anca Diaconu (Partener) și Oana Popescu-Mitricoaia (Senior Associate) despre munca avocaților în proiecte în care miza, presiunea de timp și finețea analizei fac diferența
Clifford Chance Badea a asistat Cris-Tim Family Holding în legătură cu IPO-ul istoric în valoare de 454,35 milioane RON | Daniel Badea (Managing Partner): ”Sperăm ca succesul Cris-Tim să încurajeze și alte branduri românești să vină pe bursă”
Filip & Company a asistat DIGI Romania S.A. în legătură cu emisiunea de obligațiuni de 600 mil. €. Alexandru Bîrsan (managing partener) a coordonat echipa
ANALIZĂ | Cum a răspuns România acuzațiilor aduse de Nova Group Investments la ICSID: Tribunalul arbitral a respins teza „campaniei coordonate”, dar a penalizat statul pentru „retorica ofensivă”. România a câștigat cauza pe fond, dar a fost sancționată simbolic prin soluția pe costuri, pentru maniera în care și-a condus apărarea
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat definitiv Dreptul muncii | Consultanță
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat definitiv Real Estate | Consultanță
Cum lucrează una dintre cele mai performante echipe de Concurență de pe piața locală și care sunt particularitățile ce o diferențiază | O discuție cu Manuela Guia (Managing Partener GNP Guia Naghi & Partners) și Otilia Vîlcu (Partener), despre munca avocaților pe toată plaja serviciilor de concurență, standarde înalte și modul în care operează astfel încat să asigure clienților siguranță, claritate, robustețe probatorie și soluții care trec testul autorităților și al instanțelor
România solicită despăgubiri de 2 miliarde de euro la Curtea Internațională de Arbitraj din Londra pentru blocarea proiectului „Casa Radio” din București, dezvoltat de Plaza Centers NV | Statul și investitorii se înfruntă pe două planuri, comercial și investițional, cu seturi de remedii și probatoriu diferite, dar și cu potențiale efecte de interferență
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...









RSS





