![ZRP](/banners/zrvp_bigad03.gif)
Familia, un factor cheie care influenţează comportamentul sustenabil (studiu)
16 Noiembrie 2023
AgerpresDe asemenea, factorii pe care românii îi consideră stimulatori pentru un comportament pro sustenabil sunt informaţia, implicarea, exemplele de bună practică sau implicarea companiilor private. Nevoia de informare privind sustenabilitatea este confirmată de aproape trei din patru români.
Familia este un factor cheie care influenţează comportamentul sustenabil, peste jumătate (53%) dintre cei care îşi autoevaluează deprinderile drept sustenabile declarând că au fost influenţaţi în adoptarea acestora de către familie, arată rezultatele celui mai recent studiu IRES.
De asemenea, factorii pe care românii îi consideră stimulatori pentru un comportament pro sustenabil sunt informaţia, implicarea, exemplele de bună practică sau implicarea companiilor private. Nevoia de informare privind sustenabilitatea este confirmată de aproape trei din patru români.
Conform cercetării, 51% dintre români au auzit vorbindu-se în ultima perioadă despre ideea de sustenabilitate, iar doi din trei se declară pro sustenabilitate, ceea ce sugerează dezirabilitatea acestui tip de comportament la nivel social.
"Familia este factorul cheie care influenţează comportamentul sustenabil, iar aproape 3 din 4 români confirmă nevoia de informare, respondenţii indicând drept factori stimulatori pentru un comportament pro sustenabil informaţia, implicarea, exemplele de bună practică sau implicarea companiilor private", arată autorii studiului "Comportamente de sustenabilitate ale Românilor", realizat în cadrul campaniei BAT România "Alege Asumat un Oraş Curat".
Potrivit studiului, între cele mai frecvent evidenţiate comportamente sustenabile se numără colectarea şi reciclarea selectivă (98%), achiziţia de electrocasnice cu consum redus de energie (97%), participarea la acţiuni de ecologizare, împădurire, stoparea defrişării (96%), utilizarea de pungi biodegradabile sau ambalaje reciclabile (95%), izolarea termică a locuinţelor (95%), reducerea deşeurilor în urma consumului de alimente (95%) sau utilizarea becurilor de tip led (94%).
"Un viitor mai bun începe cu fiecare dintre noi şi cu fiecare gest pe care îl facem, la nivel individual. Ne bucurăm ca, prin acest studiu, să oferim un reper important de informare, aşa cum au indicat şi respondenţii, pentru a încuraja comportamentul responsabil la nivel de societate. Sustenabilitatea este în centrul afacerii BAT şi, alături de o strategie foarte clară la nivel de grup şi parametri de evaluare specifici, credem în acţiuni concrete şi exemple de bună practică care pot să contribuie, în mod real, la un viitor mai bun pentru generaţiile următoare", a declarat Ileana Dumitru, director juridic şi afaceri externe, Aria Europa de Sud - Est din cadrul BAT.
Potrivit studiului IRES, 54% dintre români spun că, în gospodăria lor, adulţii sunt preocupaţi în cea mai mare măsură de economisirea energiei electrice, a apei, colectare selectivă sau alte acţiuni sustenabile.
Sustenabilitatea este asociată cu susţinerea financiară, utilizarea eficientă a resurselor, durabilitate, protecţia mediului, utilizarea resurselor regenerabile, reciclare şi preocupare pentru viitor. Rugaţi să definească conceptul, cei mai mulţi intervievaţi au menţionat "susţinerea financiară a unei idei sau a unui proiect" (18%), iar 15% au precizat că sustenabilitatea se referă la utilizarea eficientă a resurselor, conservarea acestora; mai sunt amintite frecvent şi continuitatea sau durabilitatea (11%), responsabilitatea financiară (7%) sau activităţi benefice pentru mediu şi omenire (6%).
Principalele surse de informare cu privire la acţiuni sustenabile sunt reprezentate de televiziune (6 din 10 respondenţi), site-uri de internet (aproximativ jumătate dintre intervievaţi), reţelele de socializare (3 din 10 participanţi la cercetare), precum şi radio (aproape o cincime dintre respondenţi).
Studiul a fost realizat de IRES în cadrul campaniei BAT România - Alege Asumat un Oraş Curat, iar concluziile sale se bazează pe percepţiile unui eşantion reprezentativ de 1101 respondenţi adulţi. Studiul a fost realizat de IRES în perioada 28 iulie - 4 august 2023, iar echipa de cercetare a folosit metoda de colectare CATI (interviu telefonic asistat de calculator).
BAT, cel mai mare jucător de pe piaţa tutunului din România, a generat un impact de peste 125 de miliarde de euro în economie în primii 25 de ani de prezenţă pe piaţa locală. Din această sumă, circa 24 de miliarde de euro reprezintă contribuţie directă la bugetul de stat, sub formă de taxe şi accize.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 3031 / 18445 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |
![](/banners/musatad01.gif)
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Practica de protecție a datelor este o componentă strategică a firmei Wolf Theiss, existând o cerere crescătoare în acest domeniu. Viitorul acestei arii este unul promițător, având în vedere majorarea volumului de date prelucrate și evoluțiile tehnologice rapide, spun avocații | Flavius Florea - Counsel: „Un aspect cheie este legat de avansul tehnologic, cum ar fi utilizarea tot mai frecventă a inteligenței artificiale și provocările aferente respectării principiilor GDPR”
Stratulat Albulescu o recrutează pe Andreea Șerban de la Reff & Asociații, pe poziția de Partener
Trei ofertanți intră în a doua rundă a vânzării Amethyst Healthcare, lanț paneuropean de radioterapie cu șase clinici în România. Goldman Sachs supraveghează tranzacția
Cei mai buni avocaţi în domeniul mărcilor, remarcați de WTR 1000, ediția 2025 | Baciu Partners, Răzvan Dincă & Asociaţii și Ratza & Ratza sunt lideri pe segmentele analizate, o bună expunere pentru TZA, Mușat, Schoenherr, ZRVP și NNDKP. Cum arată elita profesioniștilor din domeniu și ce spun clienții despre aceștia
Noi promovări în echipa RTPR | Andreea Nedeloiu devine Counsel, alți cinci avocați au terminat stagiatura și vin pe poziția de Associate
Promovări la Voicu & Asociații | Roxana Neguțu devine Senior Partner, noi poziții ocupate în cadrul Firmei
Filip & Company asistă eMAG şi HeyBlu în achiziția a 100% din acțiunile Orange Money IFN SA. Echipa, coordonată de Alina Stancu Bîrsan (partener) și Rebecca Marina (counsel)
Academia Română, reprezentată de Popescu & Asociații, obține o victorie semnificativă într-un proiect complex de retrocedare | Echipa coordonată de Octavian POPESCU (Managing Partner), Andreea MIHALACHE (Partner) și Ana Maria BULEA-CIURARU (Associate) stabilește un precedent important în protejarea bunurilor de importanță națională
O nouă echipă de coordonare la Filip & Company | Cristina Filip și Alexandru Bîrsan, co-Managing Partners, au un mandat de 4 ani. Mai mulți parteneri devin manageri sau co-manageri ai departamentelor firmei
VIDEO | Dicționar de arbitraj: Intervenția instanței în arbitraj (Powered by ZRVP)
Mușat & Asociații promovează șapte avocați în ariile fuziuni și achiziții, litigii și arbitraj, drept bancar și financiar, piețe de capital și achiziții publice
RTPR, alături de Integral Capital Group la investiția în Embryos. Echipa de proiect, coordonată de Costin Tărăcilă (Managing Partner) și Marina Fechetă-Giurgică (Senior Associate)
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...