
Financial Times: Renault iese câştigător din haosul provocat de tarifele lui Trump
11 Aprilie 2025
AgerpresŞeful de la Renault urmează să prezinte în acest an o nouă strategie de creştere, în car cel mai probabil se va concentra pe investiţiile în tehnologie şi inovare, extinderea afacerilor Renault în domeniile conexe cu autoturismele, precum software şi finanţare.
Turbulenţele provocate de politicile comerciale ale preşedintelui SUA, Donald Trump, au dat peste cap întreaga industrie auto, cu excepţia unui mic jucător, grupul francez Renault, relatează Financial Times.
După un proces de restructurare care a durat cinci ani, şi cu vânzări reduse pe piaţa din SUA, Renault este izolat, cel puţin pentru moment, de tarifele de 25% impuse de Trump la toate vehiculele importate în Statele Unite.
"Am avut parte de multe provocări ca director general al Renault în ultimii patru ani, dar măcar, în acest caz, nu sunt primul care trebuie să se îngrijoreze", a declarat directorul general de la Renault, Luca de Meo, într-un interviu acordat Financial Times.
După un proces de restructurare care a durat cinci ani, şi cu vânzări reduse pe piaţa din SUA, Renault este izolat, cel puţin pentru moment, de tarifele de 25% impuse de Trump la toate vehiculele importate în Statele Unite.
"Am avut parte de multe provocări ca director general al Renault în ultimii patru ani, dar măcar, în acest caz, nu sunt primul care trebuie să se îngrijoreze", a declarat directorul general de la Renault, Luca de Meo, într-un interviu acordat Financial Times.
Cu toate acestea, analiştii şi surse din interiorul companiei avertizează că o încetinire generală a pieţei auto, provocată de instabilitatea tarifară, ar putea afecta planurile lui Luca de Meo de a extinde cota de piaţă a Renault pe segmentul vehiculelor electrice şi hibride.
"În mijlocul furtunii, ne descurcăm destul de bine, dar vom vedea cum va arăta nava după ce turbulenţele se vor sfârşi. Furtuna este severă", a declarat o sursă din cadrul companiei.
Tarifele drastice impuse de Trump asupra automobilelor şi componentelor auto au perturbat lanţurile globale de aprovizionare, afectând grav marii producători precum Toyota, Volkswagen, General Motors şi Hyundai.
Stephen Reitman, analist la Bernstein, apreciază că Renault se numără printre producători cei mai protejaţi la incertitudinea generată de noile tarife. Totuşi, acest lucru nu ar mai fi valabil în contextul unei crize care ar cuprinde întreaga piaţă.
Sub conducerea lui Luca de Meo, Renault şi-a redus costurile şi a modernizat gama de modele, beneficiind de expertiza lui Gilles Le Borgne, fost director de inginerie la PSA. De asemenea, Renault şi-a păstrat capacitatea globală de producţie şi prezenţa geografică la o scară mai mică decât alţi rivali, preferând să producă un volum mai mic de maşini, dar cu marje de profit mai mari. Această strategie s-a dovedit eficientă, mai ales într-un moment în care competitori majori precum Stellantis şi Volkswagen se confruntă cu presiuni economice din partea pieţelor din China şi SUA.
Cu toate acestea, chiar dacă vânzările Renault în SUA sunt nesemnificative, compania nu este complet imună la efectele încetinirii economice globale. Preţul acţiunilor Renault a scăzut cu 9% în ultimele zile, pe fondul temerilor legate de cererea tot mai slabă pentru automobile.
Odată finalizată restructurarea companiei, Luca de Meo intenţionează să crească ponderea vehiculelor electrice în totalul vânzărilor Renault de la 12%, până la 20% şi să reducă decalajul faţă de Toyota pe piaţa automobilelor hibride din Europa. În prezent, Toyota deţine o cotă de 48% pe acest segment, comparativ cu 20% pentru Renault.
"Ambiţia mea este să mă asigur că Renault poate juca în finala Cupei Campionilor Europeni, pentru eu cred că avem capacitatea şi resursele", a spus Luca de Meo.
Şeful de la Renault urmează să prezinte în acest an o nouă strategie de creştere, în car cel mai probabil se va concentra pe investiţiile în tehnologie şi inovare, extinderea afacerilor Renault în domeniile conexe cu autoturismele, precum software şi finanţare. De asemenea, grupul francez mizează pe parteneriate pentru a compensare pentru mărimea sa redusă.
Însă o componentă cheie pentru creşterea Renault în viitor va fi îmbunătăţirea vânzărilor de automobile electrice. Rezultatele bune ale Renault au fost impulsionate de vânzările solide şi marjele oferite de marca low-cost Dacia, vânzările de modele hibride au crescut cu 45%, însă vânzările sale de vehicule electrice au scăzut cu aproape 20%, fiind responsabile pentru doar 9% din vânzările totale.
Cu prilejul unei vizite recente la uzina de la Douai, nordul Franţei, care se va concentra în întregime pe modele electice, Luca de Meo a spus că această uzină va fi "în centrul bătăliei" pentru viitorul grupului. De pe porţile uzinei vor ieşi exemplare din noul R5 E-Tech, pe măsură ce acest model va fi lansat pe pieţele din Europa.
De asemenea, Renault are de gând să lanseze un nou automobil electric marca Dacia şi o versiune mai accesibilă a modelului R5.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 535 / 19422 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam | Mitel & Asociații recrutează avocat cu experiență (Litigii și Soluționare a Disputelor)
Cine sunt campionii pieței locale evidențiați în ultimul clasament IP Stars 2025 | Baciu Partners are cele mai multe recomandări în prima bandă din domeniul mărcilor. ZRVP și Dincă & Speciac sunt pe primul palier al performanței, urmate de Mușat & Asociații și NNDKP
LegiTeam: Lawyer - Corporate M&A | Reff & Associates
Kinstellar asistă Special Flanges pe toate aspectele, tranzacționale și de taxe, în achiziția producătorului industrial român Vilmar SA, cu o echipă pluridisciplinară coordonată de Zsuzsa Csiki (Partener, Co-Head of Corporate M&A) | Skadden, Simmons&Simmons și alte două firme de avocați din România au fost de o parte și de alta în această tranzacție
CMS, alături de Bitdefender la achiziția Mesh Security | Horea Popescu (Managing Partner CMS România) și Mircea Moraru (Senior Counsel), în echipa multidisciplinară coordonată de la Londra, care a oferit consultanță cumpărătorului în toate aspectele tranzacției supusă acum aprobărilor din partea autorităților de reglementare
“Schimbare” este cuvântul de ordine pe piața muncii, spun avocații de Employment de la Mușat & Asociații, fenomenul fiind potențat de avansul tehnologic rapid, evoluția așteptărilor angajaților și necesitatea adaptării la noile realități economice și sociale | Echipa gestionează un număr mare de proiecte care implică restructurări ample ale companiilor multinaționale, creşterea numărului de litigii fiind evidențiată în analiza tendințelor observate. De vorbă cu membrii echipei despre mandatele strategice încredințate de companii lideri în industrii variate și provocările anului 2025
CMS își consolidează echipa din România prin promovarea a șapte avocați | Horea Popescu, managing partner CMS România: ”Aceste promovări reflectă nu doar calitatea muncii lor, ci și energia și dedicarea cu care aduc rezultate remarcabile clienților noștri și ne poziționează perfect pentru a ne continua creșterea și dezvoltarea competențelor”
O gamă variată de mandate pentru avocații de Employment de la Mitel & Asociații | Schimbările din zona legislației muncii și noile tendințe în politica de personal, analizate de Mădălina Mitel (Partener) și Cristina Dan (Counsel)
LegiTeam | Mitel & Asociații recrutează avocat definitiv (Drept Societar și Comercial)
LegiTeam | Mitel & Asociații recrutează avocat definitiv (Real Estate)
Women in Business Law EMEA Awards 2025 | Patru case locale independente de avocați și două birouri ale unor firme internaționale, pe lista scurtă pentru titlul de “Firma anului în România”. NNDKP, CMS și Schoenherr, printre premianți, Popescu & Asociații, listată în trei categorii. Ce avocați români sunt în prim plan, anul acesta
LegiTeam | Mitel & Asociații caută avocat stagiar pentru practica de Drept Societar și Comercial
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...