ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

FNGCIMM a lansat ghidul complet al accesării garanţiilor financiare, dedicat antreprenorilor

04 Noiembrie 2025   |   Agerpres

Beneficiarii eligibili pentru garanţiile FNGCIMM sunt întreprinderile mici şi mijlocii (IMM) definite conform Legii 346/2004.

 
 
Fondul Naţional de Garantare a Creditelor pentru Întreprinderile Mici şi Mijlocii (FNGCIMM) a lansat Ghidul complet al accesării garanţiilor financiare, dedicat antreprenorilor români.

Potrivit unui comunicat al FNGCIMM, contextul economic actual, marcat de incertitudini, creşteri de costuri şi schimbări rapide în mediul de afaceri, impune companiilor un grad sporit de adaptabilitate şi rezilienţă. Tot mai multe IMM-uri sunt nevoite să-şi regândească strategiile, să investească în digitalizare, sustenabilitate şi eficientizare, pentru a rămâne competitive într-o piaţă în continuă transformare.

"La bază, o garanţie FNGCIMM funcţionează pe un principiu simplu: o instituţie de încredere - FNGCIMM - se angajează în faţa băncii să ramburseze creditul în procentul de garantare agreat, în cazul în compania nu mai poate susţine rambursarea creditului. Astfel, pot fi accesate finanţări necesare dezvoltării afacerii chiar şi atunci când firmele nu dispun de suficiente garanţii proprii. Procesul de accesare a unei garanţii este simplu, în 3 paşi: beneficiarul se adresează unei bănci şi solicită un credit; banca analizează proiectul propus de IMM şi, dacă este viabil din punct de vedere economic, solicită garantarea creditului de către FNGCIMM. FNGCIMM analizează dosarul şi emite garanţia care acoperă până la maximum 50% sau 80% din credit, în funcţie de tipul creditului", relevă comunicatul.


Garanţia FNGCIMM se deosebeşte de cele clasice prin faptul că nu sunt necesare ipoteci sau evaluări imobiliare suplimentare, aprobarea garanţiei durează între 2 până 10 zile, în funcţie de produs, garanţia rămâne valabilă pe toată durata creditului, dar şi prin procentul mare de acoperire a creditului.

Beneficiarii eligibili pentru garanţiile FNGCIMM sunt întreprinderile mici şi mijlocii (IMM) definite conform Legii 346/2004.

Companiile sunt eligibile pentru o garanţie FNGCIMM, dacă îndeplinesc următoarele criterii: demonstrează capacitate de rambursare prin documentele financiare depuse la bancă; nu se află în dificultate financiară, insolvenţă sau executare silită; nu înregistrează datorii restante la bugetul statului, conform Certificatului de atestare fiscală - dacă există datorii restante, acestea trebuie achitate până la data acordării creditului sau din creditul garantat de Fond, cu condiţia ca datoriile cuprinse în CAF să nu depăşească valoarea creditului garantat - nu figurează cu credite restante în Centrala Riscurilor de Credit (CRC); desfăşoară activităţi legale în orice domeniu permis de lege, cu excepţia: fabricării sau comercializării de arme şi muniţie, jocurilor de noroc şi pariurilor, fabricării produselor din tutun, caselor de schimb valutar.

"FNGCIMM pune la dispoziţie mai multe tipuri de garanţii adaptate la diferite nevoi de business, de la finanţări rapide pentru capital de lucru, până la proiecte de investiţii", se mai arată în comunicat.

Comisionul de garantare este singurul cost suportat de firmă pentru garanţia FNGCIMM şi depinde de tipul garanţiei şi de încadrarea companiei într-o clasă de risc. Acesta se plăteşte anual, pe toată durata garanţiei, şi se calculează ca procent aplicat: fie la valoarea garanţiei, pentru credite pe termen scurt (aferente finanţărilor pe termen până la 12 luni inclusiv), fie la soldul anual al garanţiei, pentru creditele de investiţii acordate pe termen mediu şi lung (pentru următorii ani întregi de garantare).

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 88 / 20400
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Primul pas real spre avocatura de business | În culisele programului de practică juridică organizat de Țuca Zbârcea & Asociații, o adevărată școală de formare și începutul unui dialog profesional. Cursanții implicați în program au apreciat comunicarea continuă și proiectele în care au fost implicați și ar recomanda această experiență altor studenți. Avocații-mentori spun că experiența de practică autentică oferă prilejul de a înțelege care sunt valorile ce definesc profesia
Clifford Chance Badea a asistat consorțiul de bănci de investiții în legătură cu emisiunea de obligațiuni de 600 milioane Euro lansată de DIGI România
PNSA, consultanții Five Elms Capital în runda de finanţare serie B a companiei Digitail Inc. | Echipă pluridisciplinară extinsă, coordonată de Florian Nițu (Partener M&A) și Diana Dobra (Managing Associate)
VIDEO-INTERVIURI ESENȚIALE | Horea Popescu, Managing Partner CMS Romania și Head of CEE Corporate M&A: De când coordonez practica de fuziuni și achiziții în CEE, este pentru prima dată când numărul tranzacțiilor din România este cel mai mare din regiune după primele nouă luni. A fost un an interesant din perspectiva private equity, însă investitorii strategici rămân în continuare cei de bază. Toate ariile de practică au fost foarte ocupate, dar finanțările și departamentul de Banking, cu mandate ce însumează 3 miliarde euro, ”poartă coroana” anul acesta
Cum arată, din interior, practica de Concurență de la 360Competition într-un an cu FDI intens, investigații tot mai tehnice și o presiune procedurală care schimbă regulile jocului | De vorba cu Adrian Șter (Managing Partner) despre axele de lucru care definesc practica, evaluarea corectă a riscului şi „linia de apărare” oferită clienţilor. Modelul senior-led bazat pe echipe compacte, rapiditate în decizii şi claritate în recomandări, arată de ce un boutique specializat e chemat frecvent acolo unde mandatele devin prea complicate pentru abordări standard
Într-un an cu investigații mai tehnice și presiune pe termene, DLA Piper România așază practica de Concurență pe trei piloni - oameni, metodă, ritm, astfel încât proiectarea strategiilor, controlul probelor și continuitatea între faze să producă cele mai bune rezultate | De vorbă cu membrii unei echipe sudate, condusă de lideri cu experiență și antrenată pe industrii sensibile, despre prudență juridică și curaj tactic, cooperare internă și rigoare probatorie, bazate pe înțelegerea fină a mediului de business și utilizarea tehnologiei ca multiplicator de acuratețe
CMS, alături de Buildcom EOOD la achiziția Argus în România. Echipă pluridisciplinară, cu Rodica Manea (Corporate M&A) și Cristina Reichmann în prim plan
Filip & Company a acordat asistență juridică companiei Instant Factoring în structurarea și implementarea unui parteneriat transfrontalier de securitizare în valoare de 30 de milioane EUR cu un fond din Luxemburg
Mușat & Asociații anunță cooptarea fostei președinte a Curții Supreme, Corina Corbu, în poziția de Partener Coordonator al Departamentului de Litigii | Gheorghe Mușat, Senior Partner: ”Este un mare câștig pentru firmă, pentru avocații firmei, pentru clienții firmei”
Filip & Company a oferit asistență juridică în legătură cu o nouă emisiune de obligațiuni corporative garantate de către Agroserv Măriuța, în valoare de 3 mil. €
Kinstellar asistă Integral Capital Group în achiziția unei participații majoritare la clinica de fertilizare in vitro Calla, prin subsidiara sa Embryos
Filip & Company a asistat consorțiul de bănci care a intermediat a doua emisiune de obligațiuni prin care Romgaz a atras 500 de mil. € de pe piețele internaționale| Alexandru Bîrsan (managing partner) și Olga Niță (partener) au coordonat echipa
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...