Furnizorii interesaţi pot solicita anularea unor obligaţii de plată datorate bugetului ANCOM, până la 25 noiembrie
06 Noiembrie 2024 Agerpres
Decizia ANCOM nr. 694/2024 pentru aprobarea procedurii de anulare a unor obligaţii de plată datorate bugetului Autorităţii a fost publicată în Monitorul Oficial al României nr. 1087 din 31 octombrie 2024.
Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) a adoptat o procedură de anulare a unor obligaţii de plată datorate bugetului Autorităţii, prin care furnizorii interesaţi pot solicita anularea unor obligaţii bugetare datorate ANCOM prin depunerea unui formular tipizat până cel târziu la 25 noiembrie 2024.
ANCOM precizează că procedura a fost adoptată în vederea aplicării noilor reglementări ce vizează măsurile fiscal-bugetare în domeniul gestionării creanţelor bugetare.
Decizia ANCOM nr. 694/2024 pentru aprobarea procedurii de anulare a unor obligaţii de plată datorate bugetului Autorităţii a fost publicată în Monitorul Oficial al României nr. 1087 din 31 octombrie 2024.
ANCOM precizează că procedura a fost adoptată în vederea aplicării noilor reglementări ce vizează măsurile fiscal-bugetare în domeniul gestionării creanţelor bugetare.
Decizia ANCOM nr. 694/2024 pentru aprobarea procedurii de anulare a unor obligaţii de plată datorate bugetului Autorităţii a fost publicată în Monitorul Oficial al României nr. 1087 din 31 octombrie 2024.
Beneficiarii facilităţilor prevăzute de decizie sunt toţi debitorii, persoane juridice şi persoane fizice, care, la data de 31 august 2024 inclusiv, figurează în evidenţele ANCOM cu obligaţii bugetare principale restante sau numai cu obligaţii de plată a accesoriilor restante rezultate în urma obligaţiilor bugetare principale plătite până la această dată, dacă acestea nu au fost achitate până la data intrării în vigoare a OUG nr. 107/2024, act normativ care stă la baza deciziei ANCOM.
De asemenea, procedura se aplică şi debitorilor declaraţi insolvabili, debitorilor aflaţi în procedură de insolvenţă sau persoanelor cărora li s-a stabilit răspunderea solidară potrivit Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare sau răspunderea potrivit Legii nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, cu modificările şi completările ulterioare sau potrivit Legii nr. 85/2006 privind procedura insolvenţei, cu modificările şi completările ulterioare.
Ca urmare a OUG nr. 107/2024, ANCOM acordă amânarea la plată a obligaţiilor de plată accesorii reprezentate de dobânzi, penalităţi de întârziere sau alte accesorii rămase nestinse la data emiterii "Situaţiei privind debitele restante datorate bugetului ANCOM", până la data soluţionării cererii de anulare a accesoriilor sau, în cazul nedepunerii acestei cereri, până la data de 25 noiembrie 2024 inclusiv, pentru fiecare debitor care notifică instituţia conform ordonanţei de urgenţă.
Totodată, sunt anulate obligaţiile de plată a accesoriilor reprezentate de dobânzi, penalităţi de întârziere sau alte accesorii. Se ia şi măsura de anulare a unui procent de 50%, respectiv 25%, după caz, din obligaţiile bugetare principale restante la data de 31 august 2024 inclusiv, pentru debitorii persoane fizice care se încadrează în prevederile ordonanţei de urgenţă.
Prevederile deciziei nu se aplică obligaţiilor bugetare care fac obiectul unor procese penale aflate în curs de desfăşurare la data intrării în vigoare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 107/2024 sau care încep ulterior acestei date, sunt stabilite prin hotărâri penale definitive, reprezintă prejudicii care fac obiectul art. 10 din Legea nr. 241/2005 pentru prevenirea şi combaterea evaziunii fiscale, cu modificările şi completările ulterioare.
Procedura se aplică următoarelor obligaţii bugetare administrate de Autoritate: tariful de monitorizare, tariful de utilizare a spectrului, tariful de utilizare a resurselor de numerotaţie, contribuţia pentru compensarea costului net al furnizării serviciilor din sfera serviciului universal, amenzi administrative şi alte sume datorate bugetului ANCOM, precum şi obligaţiilor accesorii aferente acestora.
Pentru a putea beneficia de facilităţi, furnizorii interesaţi care îndeplinesc condiţiile de acordare a anulării obligaţiilor de plată a accesoriilor datorate bugetului ANCOM sau de anulare a unui procent de 50%, respectiv 25%, după caz, din obligaţiile bugetare principale restante la data de 31 august 2024 inclusiv, trebuie să transmită la ANCOM cererea de anulare până la data de 25 noiembrie 2024. Aceasta poate fi depusă la registratura Autorităţii sau comunicată prin poştă, cu scrisoare recomandată cu confirmare de primire ori transmisă prin poşta electronică, semnată cu certificat digital.
Anterior cererii de anulare, furnizorii interesaţi au posibilitatea de a-şi exprima intenţia de a beneficia de anularea unor obligaţii prin depunerea, prin aceleaşi mijloace ca şi în cazul cererii de anulare, a unei notificări. Notificarea nu este obligatorie, ci are drept scop obţinerea amânării la plată a debitelor care pot face obiectul măsurilor de anulare.
ANCOM este instituţia care promovează interesele utilizatorilor de servicii prin promovarea concurenţei şi inovaţiei pe pieţele comunicaţiilor electronice şi serviciilor poştale, administrarea pro-competitivă a resurselor limitate (spectru radio, resurse de numerotaţie şi resurse tehnice asociate), încurajarea investiţiilor eficiente în reţele şi infrastructuri şi promovarea conectivităţii ultrarapide. De asemenea, ANCOM este Coordonator pentru servicii digitale în România.
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
| Articol 2434 / 20362 | Următorul articol |
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
VIDEO-INTERVIURI ESENȚIALE | Horea Popescu, Managing Partner CMS Romania și Head of CEE Corporate M&A: De când coordonez practica de fuziuni și achiziții în CEE, este pentru prima dată când numărul tranzacțiilor din România este cel mai mare din regiune după primele nouă luni. A fost un an interesant din perspectiva private equity, însă investitorii strategici rămân în continuare cei de bază. Toate ariile de practică au fost foarte ocupate, dar finanțările și departamentul de Banking, cu mandate ce însumează 3 miliarde euro, ”poartă coroana” anul acesta
CMS, alături de Buildcom EOOD la achiziția Argus în România. Echipă pluridisciplinară, cu Rodica Manea (Corporate M&A) și Cristina Reichmann în prim plan
Filip & Company a acordat asistență juridică companiei Instant Factoring în structurarea și implementarea unui parteneriat transfrontalier de securitizare în valoare de 30 de milioane EUR cu un fond din Luxemburg
Practica de Concurență de la Băncilă, Diaconu și Asociații își confirmă maturitatea prin claritate și execuție disciplinată, luciditate tactică și robustețe în decizie | De vorbă cu Claudia Grosu (Managing Associate) despre modul de lucru al unei echipe care anticipează, ordonează pașii esențiali și finalizează impecabil mandatele dificile
Schoenherr a asistat fondatorii Calla Oradea în vânzarea unei participații majoritare către Integral Capital Group I Echipa, coordonată de Mădălina Neagu (partner)
Mușat & Asociații anunță cooptarea fostei președinte a Curții Supreme, Corina Corbu, în poziția de Partener Coordonator al Departamentului de Litigii | Gheorghe Mușat, Senior Partner: ”Este un mare câștig pentru firmă, pentru avocații firmei, pentru clienții firmei”
Într-un an cu investigații mai tehnice și presiune pe termene, DLA Piper România așază practica de Concurență pe trei piloni - oameni, metodă, ritm, astfel încât proiectarea strategiilor, controlul probelor și continuitatea între faze să producă cele mai bune rezultate | De vorbă cu membrii unei echipe sudate, condusă de lideri cu experiență și antrenată pe industrii sensibile, despre prudență juridică și curaj tactic, cooperare internă și rigoare probatorie, bazate pe înțelegerea fină a mediului de business și utilizarea tehnologiei ca multiplicator de acuratețe
Filip & Company a oferit asistență juridică în legătură cu o nouă emisiune de obligațiuni corporative garantate de către Agroserv Măriuța, în valoare de 3 mil. €
Kinstellar asistă Integral Capital Group în achiziția unei participații majoritare la clinica de fertilizare in vitro Calla, prin subsidiara sa Embryos
Filip & Company a asistat consorțiul de bănci care a intermediat a doua emisiune de obligațiuni prin care Romgaz a atras 500 de mil. € de pe piețele internaționale| Alexandru Bîrsan (managing partner) și Olga Niță (partener) au coordonat echipa
Filip & Company a asistat BCR și BRD în legătură cu oferta publică inițială a Cris Tim Family Holding | Olga Niță (partener) și Alexandru Bîrsan (managing partner) au coordonat echipa
Clifford Chance Badea a asistat Cris-Tim Family Holding în legătură cu IPO-ul istoric în valoare de 454,35 milioane RON | Daniel Badea (Managing Partner): ”Sperăm ca succesul Cris-Tim să încurajeze și alte branduri românești să vină pe bursă”
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...









RSS





