
Horváth: „Ultima milă” până la destinatar este responsabilă de 77% din costurile de transport
16 Mai 2023
BizLawyerEvoluțiile tehnologice și abordările structurale vor schimba semnificativ segmentul final („ultima milă” parcursă), din cadrul unei curse efectuate de o companie de transport, considerat a fi cel mai costisitor * Industria transporturilor și logisticii nu va putea renunța la energiile fosile până în 2035, deși traficul rutier este responsabil pentru cele mai multe emisii de CO2 * Lipsa de know-how digital a companiilor de transport și logistică generează o creștere a achizițiilor, fuziunilor și a parteneriatelor cu firme din IT * Tehnologiile digitale, în special în ceea ce privește integrarea comerțului, a producției și a logisticii, devin din ce în ce mai relevante pentru companiile din această industrie.
![]() |
Potrivit analizei „Transformarea în industria de transport și logistică (2023)”, reglementările în interiorul orașelor (taxe de drum, zone în care nu se circulă cu mașina), dar și creșterea costurilor și deficitul de personal necesită noi abordări tehnologice și structurale pentru a depăși provocările legate de „ultima milă” parcursă dintr-o cursă. Inovațiile tehnologice în materie de livrare (vehicule de livrare cu emisii zero, drone) și schimbările structurale (micro-huburi, combinarea livrărilor între diverși furnizori de servicii) vor putea îmbunătăți calitatea serviciilor de livrare la domiciliu, reducând costurile.
În viitorul apropiat, conștientizarea problemelor de mediu va continua să câștige teren, însă obstacolele tehnice, ciclul de viață lung al unor active, disponibilitatea resurselor și, în unele cazuri, lipsa de rentabilitate financiară garantează că renunțarea completă la energiile fosile în industria transporturilor și a logisticii nu va fi posibilă până în 2035, relevă același studiu.
Traficul rutier e responsabil pentru cele mai multe emisii CO2, iar tendința este aceea de a muta transportul coletelor pe calea ferată, deja electrificată pe scară largă. În 2023, în Germania, 35% dintre noile camioane înmatriculate vor utiliza combustibili alternativi.
Potrivit studiului, pentru a-și îmbunătăți sustenabilitatea business-ului, operatorii logistici se concentrează pe economia circulară, în special pe reciclarea ambalajelor. Standardizarea ambalajelor și automatizarea proceselor sunt factori-cheie pentru economia circulară care facilitează reciclarea și reutilizarea și materialelor.
Respondenții în cadrul studiului afirmă că funcționarea eficientă a industriei este afectată, în primul rând, de un număr disproporționat de mare al angajaților care vor părăsi acest domeniu de activitate în următorii ani, în timp ce mai puțini oameni vor fi disponibili pentru angajare. Industria transporturilor și a logisticii se caracterizează, de asemenea, prin salarii sub medie, o atractivitate scăzută a activității, condiții de muncă dificile, precum și puține oportunități de dezvoltare a carierei.
Digitalizarea este un factor de schimbare a pieței în direcția fuziunilor și achizițiilor și a parteneriatelor între companii IT și companii de logistică, iar pentru a crește capacitățile digitale și a obține performanțe digitale, companiile de transport și logistică apelează din ce în ce mai mult la parteneriate cu companii de tehnologie și la achiziții de startup-uri. Achizițiile de companii din IT de către grupurile globale din transport și logistică s-au dublat între T1 2020 (10) și T4 2021 (21).
Potențialul stadiului actual al tehnicii poate fi exploatat prin digitalizarea multor procese (de exemplu: recunoașterea documentelor și a mărfurilor periculoase cu ajutorul inteligenței artificiale). În următorii ani, va apărea un nou potențial de digitalizare ca urmare a noilor tehnologii (Digital Twin, Internet-of-Things). De-a lungul întregului lanț valoric al produselor, se pot obține câștiguri de eficiență prin conectarea digitală a producției, a comerțului cu amănuntul și a logisticii. În viitor, companiile de transport și logistică se vor concentra din ce în ce mai mult pe dezvoltarea și aplicarea de soluții digitale pentru a contracara presiunile asupra costurilor, precum și lipsa de personal.
„Industria transporturilor și a logisticii este supusă unor provocări, din multiple direcții, între care se află creșterea prețurilor la energie, nevoia de a reduce emisiile cu efect de seră, respectiv presiunile clienților, care vor o mai mare viteză și personalizare a serviciilor. Nu în ultimul rând, acestora li se adaugă deficitul de personal, așteptat să aibă efecte mai acute decât în alte industrii. Experții din domeniu caută soluții, între care se remarcă economia circulară și digitalizarea. Adaptabilitatea strategică, structurală și culturală a companiilor și a angajaților acestora reprezintă factorul decisiv în menținerea prosperității financiare și a competitivității, în prezent și în viitor, pentru această industrie,” consideră Constantin Pelehra, Senior Project Manager, Horváth România.
Datele studiului Horváth arată că, printre principalele obiective ale transformării în transporturi și logistică, se numără: (1) promovarea arhitecturilor și a platformelor deschise, astfel încât datele să poată fi partajate atât în cadrul companiilor, cât și între sectoare economice; (2) extinderea rețelelor de aprovizionare în Europa, atunci când clienții anunță schimbări în fluxurile de mărfuri; (3) stabilirea managementului strategic al produselor pentru a diversifica portofoliul de produse într-un mod semnificativ; și (4) îmbunătățirea condițiilor de muncă, concentrarea pe retenția personalului și optimizarea imaginii industriei.
În cadrul studiului „Transformarea în industria de transport și logistică (2023)” au fost intervievați 32 de experți, cercetători și manageri din peste 15 companii globale de top din domeniu precum DB Schenker, DPD, Hapag-Lloyd, Hermes, Lufthansa Cargo, Rail Cargo Group și altele.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 147 / 13947 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

LegiTeam: Reff & Associates is looking for experienced Lawyer | Employment
Băncilă, Diaconu și Asociații a asistat acționarii Clarfon S.A. în vânzarea unei participații majoritare către V4C. Radu Diaconu (Managing Partner), a coordonat echipa de proiect
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat definitiv | Litigii
Cum a trecut echipa de Legal de la Teleperformance România, firmă cu cca. două mii de angajați, prin maratonul schimbărilor din legislația muncii. Laura Rudnyanszky, Chief Legal Officer: Am considerat că este foarte important să se aloce resurse adecvate pentru a ne asigura că procesul de conformare este gestionat în mod corespunzător și că organizația este în conformitate cu noile cerințe legislative | Care sunt provocările anului și noile tendințe în zona de resurse umane
Avocații Popescu & Asociații au o bogată experiență în auditarea riscurilor de natură penală, ei participând, cu ani în urmă, la primele astfel de proceduri din România. Echipa are azi toate resursele umane și profesionale necesare auditării aspectelor sesizate de către clienți, oferind soluții complete și investigații complexe | Adrian Chirvase, Partener: Indiferent de natura și amploarea problemelor cu privire la care ni se solicită sprijinul, modalitatea de lucru urmează un tipar caracterizat prin seriozitate, profesionalism și eficiență
Stratulat Albulescu a acordat asistență juridică grupului Walden în achiziția companiei de transport Alex International Transport 94. Echipa, coordonata de Silviu Stratulat și Raluca Gabor
LegiTeam | GNP Guia Naghi & Partners: Junior Associate ̸ Associate to join our Consultancy Team
Corporate & Commercial - Powered by CMS | România a devenit un magnet pentru investitori în tehnologie (TMT)
Clifford Chance, „Firma de avocatură a anului în Europa” la gala Chambers and Partners. Ce firmă a obținut premiul în România
Jurisdicția preferată a antreprenorilor permite finanțarea parțială a achiziției de imobile în Emiratele Arabe Unite prin instituții bancare islamice locale în condiții avantajoase, de care pot beneficia inclusiv cetățenii români. Despre strategia optimă de structurare a investiției și condițiile obținerii unei finanțări, într-o discuție cu Casiana Dușa, avocat senior și specialist în business islamic
Din culisele unui arbitraj internațional complex | Gabriel Resources a cuantificat costuri de 47,1 mil. $ cu avocații White & Case și de 9 mil. $ cu echipa Țuca Zbârcea & Asociații în arbitrajul ICSID generat de proiectul aurifer eșuat de la Roșia Montană. Sumele alocate experților au fost evaluate la aproape 5 mil. $, iar cheltuielile administrative s-au apropiat de 1 mil. $. România a cerut tribunalului să respingă cererea “amețitoare” privind costurile suportate de reclamant
LegiTeam | Bulboacă & Asociații is looking for an Attorney at Law ̸ Corporate ̸ M&A
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...