ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Horváth: Două din trei companii europene vor să își mute unele activități de business din China

09 Februarie 2023   |   BizLawyer

62% dintre reprezentanții companiilor incluse într-un studiu Horváth, majoritatea provenind din Europa, au indicat faptul că au planuri clare privind relocarea din această țară, iar 54% au planuri similare privind relocarea din SUA * Companiile aflate în căutarea valorificării potențialului pe noi piețe se concentrează în primul rând pe Europa, în proporție de (66%), apoi pe Asia (47%), America de Nord (37%) și America de Sud (33%) * Dependențele/interdependențele în raport cu piețele din afara Europei sunt privite din ce în ce mai negativ de către 80% dintre manageri și investitori

 
 
Două din trei companii europene intenționează să-și transfere unele dintre activitățile de business din China în alte state, iar țări asiatice „occidentalizate”, precum India, Japonia, Singapore, Coreea de Sud, Taiwan și Indonezia, sunt vizate a deveni piețe principale în locul Chinei. Aceasta este principala concluzie a studiului „Deglobalization Tendencies”, realizat anul trecut, de compania de consultanță în management Horváth, cu patru decenii de experiență internațională, activă și în România, din 2005.

Majoritatea respondenților în cadrul studiului afirmă că se vor concentra pe valorificarea unor oportunități de creștere a business-ului în primul rând în Europa (66%), apoi în Asia (47%), America de Nord (37%) și America de Sud (33%), în timp ce perspectiva asupra piețelor din afara Europei devine din ce în ce mai critică. Astfel, 80% dintre manageri și investitori văd drept un aspect negativ dependența de piețe „străine”, 77% consideră că aceste piețe ridică probleme privind managementul riscurilor, iar 78% constată că aceste piețe non-europene le-au cauzat dificultăți privind lanțurile de aprovizionare.


Pe fondul acestor motive de îngrijorare, poziția Chinei drept „fabrică a lumii” este pusă la îndoială: 62% dintre companiile europene au planuri foarte clare de relocare din această țară, dar 54% au planuri similare și în privința relocării din SUA. 85% dintre respondenți apreciază costul conformității cu cerințele de reglementare locale pe piețele externe, în special China și SUA, ca fiind foarte mare.

În locul globalizării, companiile își propun „localizarea” lanțurilor valorice (de la producție la vânzare), ceea ce s-ar traduce prin „producție în China pentru piața chineză sau producție în Europa pentru piața europeană”. Regionalizarea business-urilor are în vedere în principal activitățile legate de logistică (52%), producție (51%), vânzări (40%) și achiziții (37%). Diversificarea în creștere în privința achizițiilor (din două sau mai multe surse) și siguranța capacităților de livrare a companiilor se află în creștere pe agenda managementului.

Studiul Horváth arată că 71% dintre respondenți plănuiesc să dezvolte business-urile pe alte piețe și țări, pentru anumite părți din lanțul lor valoric, iar în alegerea acestor piețe contează cel mai mult: stabilitatea politică (56%), securitatea aprovizionării (54%) și sustenabilitatea (53%).

Așteptarea managerilor este că vor profita de relocarea activităților în țările din estul Europei datorită costurilor mai mici. Pentru România, reprezentanții Horváth văd deglobalizarea ca o oportunitate, țara noastră având posibilitatea să devină un centru important pentru Europa și pentru investiții noi. Acest lucru poate fi observat şi din nivelul investiţiilor directe record în 2022, de peste 11 miliarde de EUR, de aproape 4 ori mai mult faţă de 2020.

În ceea ce privește viitorul globalizării, 27% dintre respondenți consideră că acest fenomen va continua în cadrul unor blocuri comerciale, 19% dintre aceștia cred că va fi greu de împăcat globalizarea cu sustenabilitatea pe termen lung, 17% se așteaptă ca, în viitor, să scadă gradul de globalizare, iar 15% că aceasta se va reîntoarce la nivelurile de dinaintea crizei Covid, în următorii ani.

„Pe fondul turbulențelor economice din ultima perioadă, este firesc pentru managerii companiilor europene, atât furnizori cât și vânzători, să caute noi soluții pentru restructurarea rapidă a relațiilor economice globale. Tot mai multe companii doresc să reducă la minimum dependențele pentru a-și crește reziliența și pentru a asigura continuitate în aprovizionare. Trebuie dezvoltate noi piețe de vânzare, cu riscuri mai reduse, care împărtășesc aceleași valori, Europa aflându-se în topul preferințelor. În același timp, trebuie avute în vedere și obiectivele de sustenabilitate”, a declarat Kurt Weber, Managing Director, Horváth România.

Studiul Horváth, intitulat „Deglobalization Tendencies”, a fost realizat, anul trecut, prin chestionarea a 150 de top manageri din toate industriile, din 6 piețe europene principale: Germania, Franța, Italia, Polonia, Spania și Marea Britanie. Managerii intervievați lucrează pentru companii cu vânzări anuale de cel puțin 200 de milioane de euro.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 6742 / 19463
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Clifford Chance a asistat băncile în legătură cu emisiunea record de 1,5 miliarde RON a Băncii Transilvania, prima sa emisiune de obligațiuni sustenabile denominată în lei. Proiect coordonat din București, cu avocați din Londra în echipă
Women in Business Law EMEA Awards 2025 | CMS câștigă titlul de de “Firma anului în România”. Un avocat in-house local, desemnat ”General Counsel of the Year” pentru regiune
LegiTeam: Atorney at Law (0 - 2 years) - Dispute Resolution | Reff & Associates
Tranzacție rară pe piața românească | Cum au lucrat avocații Legal Ground în proiectul legat de achiziția unor obligațiuni ‘tokenizate’, înregistrate și tranzacționate prin sistemul blockchain. Mihai Dudoiu (Partener): ”Pe lângă aspectele comune unor proiecte de finanțare ‘clasice’, a fost necesară integrarea unei componente de fintech. Arhitectura juridică a trebuit adaptată unui cadru relativ nou și încă în formare din punct de vedere normativ”
BizLawyer îi prezintă pe avocații care au devenit parteneri în ultimele runde de promovări | Corina Roman, avocat format în câteva firme mari, spune că a regăsit „cu drag”, la BACIU PARTNERS, aceeași preocupare pentru knowledge și dedicare față de mandatele primite de la clienți. “Nu am crezut niciodată că voi lucra într-un proiect cu sateliți, dar iată că aici am avut această ocazie. Și mi-a plăcut enorm, pentru că m-a scos din zona de confort. Acum, datorită acelei experiențe, știm mai multe și putem explora și acest tip de proiecte la nivel de echipă”
Employment | Pe parcursul ultimului an, s-a remarcat o preocupare crescută din partea angajatorilor pentru „descifrarea” obligațiilor tot mai complexe care le revin în temeiul legislației de dată recentă, spun avocații specializați în Dreptul Muncii de la PNSA. De vorbă cu Ioana Cazacu, coordonatoarea practicii, despre noutățile din legislația muncii, solicitările clienților și mandatele complexe în care a fost implicată echipa
BRD coordonează un club loan de 190 mil. € pentru NE Property BV. Avocații CMS au consiliat consorțiul bancar în această finanțare
LegiTeam: Lawyer - Corporate M&A | Reff & Associates
Cine sunt campionii pieței locale evidențiați în ultimul clasament IP Stars 2025 | Baciu Partners are cele mai multe recomandări în prima bandă din domeniul mărcilor. ZRVP și Dincă & Speciac sunt pe primul palier al performanței, urmate de Mușat & Asociații și NNDKP
CMS își consolidează echipa din România prin promovarea a șapte avocați | Horea Popescu, managing partner CMS România: ”Aceste promovări reflectă nu doar calitatea muncii lor, ci și energia și dedicarea cu care aduc rezultate remarcabile clienților noștri și ne poziționează perfect pentru a ne continua creșterea și dezvoltarea competențelor”
LegiTeam | Mitel & Asociații recrutează avocat cu experiență (Litigii și Soluționare a Disputelor)
Țuca Zbârcea & Asociații câștigă pentru Silcotub un litigiu major privind recalcularea prețului energiei electrice în lumina Ordonanței de urgență nr. 27 ̸ 2022
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...