Studiu Horváth: România a înregistrat cu 733% mai mulți cumpărători online în ultima decadă, de 7 ori mai mult decât Polonia, Cehia, Slovacia, Ungaria și Bulgaria
17 Martie 2022 BizLawyer
Vânzările prin e-commerce din România au înregistrat o creștere de peste 70% în 2020 comparativ cu anul precedent, ca urmare a pandemiei. Această rată de creștere nu a putut fi susținută și în 2021, parțial din cauza costurilor ridicate de acces în marketplace-urile de tip e-commerce * Creșterea numărului de cumpărători prin e-commerce din mediul urban din România a crescut cu 733% comparativ cu 2010, aproximativ de 7 ori mai mult decât media înregistrată de țările analizate în studiu: Polonia, Cehia, Slovacia, Ungaria și Bulgaria * Discrepanța dintre cumpărătorii prin e-commerce din mediul urban și cel rural este cea mai mare din Uniunea Europeană și în continuă creștere în ultimii 10 ani.
| |
„Comerțul online este unul dintre domeniile care a cunoscut un ritm de creștere extrem de accelerat în ultimii ani, în mare parte datorită schimbării așteptărilor și comportamentului de achiziție al clientului. În același timp, perturbările produse de multiplele restricții și de nevoia de adaptare la noua normalitate au avut efecte și asupra companiilor și intermediarilor lor, pentru care factori precum existența unei infrastructuri digitale, fiabilitatea serviciilor de curierat și optimizarea experienței clienților în timpul procesului de cumpărare au fost decisivi în evoluția rezultatelor e-commerce. Așadar, aflate în continuă creștere, nevoile clienților au impulsionat organizațiile să își îmbunătățească aceste procese de business și să pună accent pe inovații de tip digital-first”, explică Vlad Gheorghe, reprezentant Horváth.
Vânzările prin e-commerce în România au înregistrat o creștere foarte mare în 2020 (+71% comparativ cu 2019), ca urmare a pandemiei și a factorilor menționați anterior. Această creștere nu a putut fi susținută și în 2021, când s-au înregistrat vânzări cu doar 29% mai mari față de 2019. Relaxarea restricțiilor și posibilitatea de a cumpăra în persoană au jucat un rol important în această diminuare a ratei de creștere, precum a avut-o și faptul că în marketplace-urile de e-commerce costurile de acces sunt văzute ca fiind prohibitive (un exemplu fiind vânzările restaurantelor pe Bolt Food sau Glovo, care reprezintă un cost foarte mare pentru patroni). IMM-urile românești au avut de asemenea foarte mult de câștigat de pe urma vânzărilor e-commerce, rata fiind cu 40% mai mare în 2021 față de anul precedent în țările analizate - Polonia, Cehia, Slovacia, Ungaria și Bulgaria.
În ce privește creșterea numărului de cumpărători, se observă o evoluție mult mai accelerată în România comparativ cu media din țările analizate: din 2010 și până în 2021, România a înregistrat o creștere de 733% a cumpărăturilor online, în timp ce în peer group, în aceeași perioadă, creșterea a fost de doar 113%. Cu toate acestea, este important de menționat că sectorul e-commerce românesc este în mare măsură concentrat în mediul urban. Discrepanța dintre urban și rural este foarte mare, cifrele arătând cu 23% mai puțini cumpărători prin e-commerce în mediul rural față de cel urban, iar creșterea se accentuează de la an la an. Diferența dintre cele două segmente de cumpărători este cea mai mare din Uniunea Europeană (aproape triplă față de media UE) și cu mult peste media țărilor analizate în studiu.
În acest context economic incert, marcat de efectele pandemiei, soluția este o accelerare a digitalizării proceselor de business în numeroase industrii și sectoare de activitate, cu scopul de a oferi alternative viabile.
Horváth este una dintre cele mai importante companii internaționale, independente, de consultanță în management, prezentă și pe piața din România, începând cu 2005. Compania a fost înființată în Stuttgart, în 1981, de Prof. Dr. Péter Horváth, unul dintre pionierii Controlling-ului în Germania și are peste 1.000 de angajați. Horváth are birouri în Germania (Berlin, Düsseldorf, Frankfurt, Hamburg, München și Stuttgart), Austria, România, Elveția, Ungaria, Arabia Saudită și Emiratele Arabe, dar consultanții companiei stau la dispoziția clienților la nivel global. Horváth este membră a Cordence Worldwide, cea mai importantă alianță activă la nivel mondial, formată din companii de consultanță în management de prestigiu, cu aproape 70 de birouri în 24 de țări, situate pe trei continente.
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
| Articol 11880 / 20589 | Următorul articol |
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |
NNDKP, Popescu & Asociații și ZRVP au cei mai mulți profesioniști listați în Benchmark Litigation - 2025. Ce avocați au intrat în liga „Litigation Stars” și prin ce s-au remarcat firmele aflate în plutonul de forță al practicii
Avocații Schoenherr, alături de Allianz-Țiriac Asigurări în tranzacția de preluare a Campion Broker. Echipa, coordonată de Monica Cojocaru (partener) și Georgiana Bădescu (partener)
Mușat & Asociații confirmă, în Real Estate, forța unei echipe obișnuite să lucreze sub presiunea timpului și a reglementărilor, menținând proiectele pe un traseu sigur de la due diligence la implementare | De vorbă cu Monia Dobrescu (Partener) despre combinația de rigoare juridică, luciditate în evaluarea riscurilor și creativitate în soluții, într-o periodă plină de provocări
NNDKP confirmă, prin practica de Litigii, că este prima opțiune pentru companiile care au nevoie de reprezentare în dosare cu miză de sute de milioane de euro, în instanțe și arbitraje la curți internaționale | De vorbă cu Emil Bivolaru (Partener Executiv) și Sorina Olaru (Partner) despre combinația dintre strategie, tehnologie și echipe capabile să ducă la capăt dosare complexe cu soluții favorabile, construite pe argumente solide, într-o piață a disputelor sofisticată
Patru firme de avocați din România, evidențiate pentru activitatea în domeniul Competition ̸ Antitrust | NNDKP, CMS, TZA și D&B David și Baias au intrat în topul global al firmelor cu cea mai bună practică de concurență. Cine sunt avocații evidențiați de GCR 100 – 2026 și care au fost proiectele care au adus recunoaștere echipelor locale
Filip & Company operează în segmentul cel mai sofisticat al pieței de Capital Markets, acolo unde se proiectează emisiuni pentru stat, bănci sistemice, companii listate și emitenți antreprenoriali, toate sub presiunea unui calendar strâns și a unor standarde de conformare ridicate | De vorbă cu Olga Niță (Partener) despre direcția pieței, proiectele-reper ale anului, modul în care funcționează ”laboratorul de soluții” și mecanismele interne care permit echipei să finalizeze, la timp și în siguranță, tranzacții extrem de sofisticate
ZRVP, desemnată din nou „Firma de Avocatură a Anului din România” la Lexology Index Awards 2025 | Dr. Cosmin Vasile (Managing Partner): Un premiu obținut doi ani la rând spune un lucru simplu: că echipa merge în direcția bună. O astfel de recunoaștere confirmă nivelul profesional atins și, în același timp, ne obligă să rămânem la fel de exigenți
Lexology Index: Arbitration - 2026 | Arbitrajul românesc nu mai este doar „prezent” în clasamentele globale, ci începe să-și contureze, în mod coerent, un ecosistem. Patru avocați, printre care Cosmin Vasile (ZRVP), Crenguța Leaua (LDDP) și Luminița Popa (Popa Legal) formează nucleul de influență al practicii. ZRVP Și LDDP au cei mai mulți profesioniști în categoriile Thought Leaders și Future Leaders. România devine un „hub” credibil în arbitrajul regional
Fiscalitate ̸ Litigii Fiscale - Practica de Taxe a Kinstellar funcționează ca un „hub” integrat între drept, fiscalitate și finanțe, ce conturează un parcurs procedural previzibil, din faza de control al documentelor până la soluțiile finale ale instanței. Clienții beneficiază de pregătire proactivă, probatoriu robust și o echipă calibrată pentru litigii sofisticate | De vorbă cu Theodor Artenie (Counsel) și Raluca Botea (Counsel) despre tendințele ultimului an, prevenție, timing și modul de lucru al unei echipe recunoscute de directoarele internaționale
Mușat & Asociații asistă cu succes asocierea DOGUS în adjudecarea și semnarea contractului pentru cel mai mare proiect de infrastructură derulat în ultimii ani de o autoritate publică în București
Filip & Company a asistat Global Vision Investment Fund S.A. în obținerea unei refinanțări pentru prima sa investiție în retail
Filip & Company a asistat Grupul Banca Transilvania în finalizarea achiziției BRD SAFPP SA. Alina Stancu Bîrsan (partener) a coordonat echipa
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...









RSS





