ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Studiu Horváth: Unul din zece joburi în domeniul financiar rămâne neocupat

28 Februarie 2023   |   BizLawyer

Costurile cu forța de muncă din domeniul financiar vor crește cu 16%, pe fondul neocupării locurilor vacante * Pozițiile pentru care deficitul de personal se resimte cel mai acut într-un departament financiar sunt cele de: Controlling (73%), Data Center/IT (68%) și Contabilitate (32%) * Creșterea investițiilor în soluții digitale, realizarea unor schimbări organizaționale și crearea unui mediu de lucru flexibil sunt printre cele mai importante măsuri care pot fi luate.

 
 
Mai mult de 10% dintre pozițiile curente deschise din domeniul financiar rămân neocupate, ceea ce încarcă volumul de muncă al angajaților existenți, iar costurile cu forța de muncă sunt estimate să crească cu circa 16%.  Acestea sunt câteva dintre concluziile studiului „CFO-Study – Finance and the War for Talents”, realizat, în ianuarie 2023, de compania de consultanță în management Horváth, care are patru decenii de experiență internațională, fiind activă și în România, din 2005.  

Raportul arată că găsirea oamenilor potriviți și a competențelor necesare pentru pozițiile deschise în timp util sunt cele mai mari provocări privind forța de muncă pe segmentul financiar. Astfel, 95% dintre respondenții la studiu afirmă că nu reușesc să ocupe posturile vacante la timp, iar 85% spun că există o discrepanță aflată în creștere de competențe și abilități între angajați și cerințele jobului.


Pozițiile pentru care deficitul de personal este cel mai acut într-o organizație financiară sunt cele de: Controlling (73%), Data Center/IT (68%) și contabilitate (32%), arată studiul Horváth, realizat în rândul a câteva zeci de executivi financiari de top din țări precum Germania, Slovacia, Austria, Elveția și Liechtenstein.

Analiza arată că această competiție de talente, atât internă, cât și globală, reprezintă cele mai mari provocări în privința atragerii de personal nou. Astfel, 76% dintre respondenții la studiu se confruntă cu o competiție acerbă pentru talente în anumite locații ale companiilor, 59% dintre aceștia se confruntă cu competiția globală aflată în creștere de pe piața muncii, 46% cu schimbări locale demografice și 32% cu lipsa calificării (în domeniul financiar existând o cerere foarte mare de cunoștințe specifice).

Totodată, studiul Horvath arată că abilitățile interactive (66%) și cele de business (63%) vor fi cele mai căutate în 2025. În privința celor interactive, pe primul loc în rândul respondenților se află cele de comunicare și colaborare (71%), urmate de orientarea spre soluții (60%). Abilitățile specifice și funcționale de business rămân importante pentru rolurile de execuție  în domeniul financiar. Înțelegerea business-ului, aptitudinile digitale, cele legate de data strategy și application, dar și capacitatea de implementare sunt cele mai căutate abilități de business.

În aceste condiții, conducătorii departamentelor financiare (CFOs) apelează, în primul rând, la eficiență pentru a contracara lipsa forței de muncă în viitor. Potrivit studiului, cele mai eficiente măsuri de combatere a acestui fenomen presupun ca organizațiile financiare să devină mai atractive pentru noi talente.

„Atragerea talentelor în companii a fost, este și va rămâne o provocare pentru multe domenii de activitate. Actualul ‘Război al talentelor’ din domeniul financiar este pus de executivii financiari, respondenți în studiul nostru, pe baza unor factori externi. Măsurile de prevenire a acestui fenomen se concentrează pe metode ce țin de eficiență pentru a reduce nevoia de forță de muncă. Astfel, creșterea investițiilor în soluții digitale, realizarea unor ajustări, schimbări organizaționale în sectorul financiar și crearea unui mediu de lucru flexibil,  sunt printre cele mai importante măsuri care pot fi luate”, a declarat Anca Moiș, Senior Manager, Horváth România.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 7487 / 20396
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Clifford Chance Badea a asistat consorțiul de bănci de investiții în legătură cu emisiunea de obligațiuni de 600 milioane Euro lansată de DIGI România
ANALIZĂ | Eurohold Bulgaria AD & Euroins Insurance Group AD vs România: 1-1 după prima încleștare la ICSID. Arbitrii au decis bifurcarea procedurii și vor analiza mai întâi efectele Acordului de denunțare a tratatelor bilaterale intra-UE. Urmează o fază preliminară decisivă - dacă România are dreptate, Tribunalul nu va avea jurisdicție, iar dosarul se oprește
PNSA, consultanții Five Elms Capital în runda de finanţare serie B a companiei Digitail Inc. | Echipă pluridisciplinară extinsă, coordonată de Florian Nițu (Partener M&A) și Diana Dobra (Managing Associate)
VIDEO-INTERVIURI ESENȚIALE | Horea Popescu, Managing Partner CMS Romania și Head of CEE Corporate M&A: De când coordonez practica de fuziuni și achiziții în CEE, este pentru prima dată când numărul tranzacțiilor din România este cel mai mare din regiune după primele nouă luni. A fost un an interesant din perspectiva private equity, însă investitorii strategici rămân în continuare cei de bază. Toate ariile de practică au fost foarte ocupate, dar finanțările și departamentul de Banking, cu mandate ce însumează 3 miliarde euro, ”poartă coroana” anul acesta
Cum arată, din interior, practica de Concurență de la 360Competition într-un an cu FDI intens, investigații tot mai tehnice și o presiune procedurală care schimbă regulile jocului | De vorba cu Adrian Șter (Managing Partner) despre axele de lucru care definesc practica, evaluarea corectă a riscului şi „linia de apărare” oferită clienţilor. Modelul senior-led bazat pe echipe compacte, rapiditate în decizii şi claritate în recomandări, arată de ce un boutique specializat e chemat frecvent acolo unde mandatele devin prea complicate pentru abordări standard
‘Leading lawyers’ in Romania | RTPR, NNDKP, CMS, TZA și PNSA au cei mai mulți avocaţi recomandaţi de IFLR 1000, ediția 2025. Ce firme sunt recomandate în practicile de M&A, Banking & Finance, Capital markets și Project development
Practica de Concurență de la Băncilă, Diaconu și Asociații își confirmă maturitatea prin claritate și execuție disciplinată, luciditate tactică și robustețe în decizie | De vorbă cu Claudia Grosu (Managing Associate) despre modul de lucru al unei echipe care anticipează, ordonează pașii esențiali și finalizează impecabil mandatele dificile
Într-un an cu investigații mai tehnice și presiune pe termene, DLA Piper România așază practica de Concurență pe trei piloni - oameni, metodă, ritm, astfel încât proiectarea strategiilor, controlul probelor și continuitatea între faze să producă cele mai bune rezultate | De vorbă cu membrii unei echipe sudate, condusă de lideri cu experiență și antrenată pe industrii sensibile, despre prudență juridică și curaj tactic, cooperare internă și rigoare probatorie, bazate pe înțelegerea fină a mediului de business și utilizarea tehnologiei ca multiplicator de acuratețe
CMS, alături de Buildcom EOOD la achiziția Argus în România. Echipă pluridisciplinară, cu Rodica Manea (Corporate M&A) și Cristina Reichmann în prim plan
Filip & Company a acordat asistență juridică companiei Instant Factoring în structurarea și implementarea unui parteneriat transfrontalier de securitizare în valoare de 30 de milioane EUR cu un fond din Luxemburg
Schoenherr a asistat fondatorii Calla Oradea în vânzarea unei participații majoritare către Integral Capital Group I Echipa, coordonată de Mădălina Neagu (partner)
Mușat & Asociații anunță cooptarea fostei președinte a Curții Supreme, Corina Corbu, în poziția de Partener Coordonator al Departamentului de Litigii | Gheorghe Mușat, Senior Partner: ”Este un mare câștig pentru firmă, pentru avocații firmei, pentru clienții firmei”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...