ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Studiu Horváth: Unul din zece joburi în domeniul financiar rămâne neocupat

28 Februarie 2023   |   BizLawyer

Costurile cu forța de muncă din domeniul financiar vor crește cu 16%, pe fondul neocupării locurilor vacante * Pozițiile pentru care deficitul de personal se resimte cel mai acut într-un departament financiar sunt cele de: Controlling (73%), Data Center/IT (68%) și Contabilitate (32%) * Creșterea investițiilor în soluții digitale, realizarea unor schimbări organizaționale și crearea unui mediu de lucru flexibil sunt printre cele mai importante măsuri care pot fi luate.

 
 
Mai mult de 10% dintre pozițiile curente deschise din domeniul financiar rămân neocupate, ceea ce încarcă volumul de muncă al angajaților existenți, iar costurile cu forța de muncă sunt estimate să crească cu circa 16%.  Acestea sunt câteva dintre concluziile studiului „CFO-Study – Finance and the War for Talents”, realizat, în ianuarie 2023, de compania de consultanță în management Horváth, care are patru decenii de experiență internațională, fiind activă și în România, din 2005.  

Raportul arată că găsirea oamenilor potriviți și a competențelor necesare pentru pozițiile deschise în timp util sunt cele mai mari provocări privind forța de muncă pe segmentul financiar. Astfel, 95% dintre respondenții la studiu afirmă că nu reușesc să ocupe posturile vacante la timp, iar 85% spun că există o discrepanță aflată în creștere de competențe și abilități între angajați și cerințele jobului.


Pozițiile pentru care deficitul de personal este cel mai acut într-o organizație financiară sunt cele de: Controlling (73%), Data Center/IT (68%) și contabilitate (32%), arată studiul Horváth, realizat în rândul a câteva zeci de executivi financiari de top din țări precum Germania, Slovacia, Austria, Elveția și Liechtenstein.

Analiza arată că această competiție de talente, atât internă, cât și globală, reprezintă cele mai mari provocări în privința atragerii de personal nou. Astfel, 76% dintre respondenții la studiu se confruntă cu o competiție acerbă pentru talente în anumite locații ale companiilor, 59% dintre aceștia se confruntă cu competiția globală aflată în creștere de pe piața muncii, 46% cu schimbări locale demografice și 32% cu lipsa calificării (în domeniul financiar existând o cerere foarte mare de cunoștințe specifice).

Totodată, studiul Horvath arată că abilitățile interactive (66%) și cele de business (63%) vor fi cele mai căutate în 2025. În privința celor interactive, pe primul loc în rândul respondenților se află cele de comunicare și colaborare (71%), urmate de orientarea spre soluții (60%). Abilitățile specifice și funcționale de business rămân importante pentru rolurile de execuție  în domeniul financiar. Înțelegerea business-ului, aptitudinile digitale, cele legate de data strategy și application, dar și capacitatea de implementare sunt cele mai căutate abilități de business.

În aceste condiții, conducătorii departamentelor financiare (CFOs) apelează, în primul rând, la eficiență pentru a contracara lipsa forței de muncă în viitor. Potrivit studiului, cele mai eficiente măsuri de combatere a acestui fenomen presupun ca organizațiile financiare să devină mai atractive pentru noi talente.

„Atragerea talentelor în companii a fost, este și va rămâne o provocare pentru multe domenii de activitate. Actualul ‘Război al talentelor’ din domeniul financiar este pus de executivii financiari, respondenți în studiul nostru, pe baza unor factori externi. Măsurile de prevenire a acestui fenomen se concentrează pe metode ce țin de eficiență pentru a reduce nevoia de forță de muncă. Astfel, creșterea investițiilor în soluții digitale, realizarea unor ajustări, schimbări organizaționale în sectorul financiar și crearea unui mediu de lucru flexibil,  sunt printre cele mai importante măsuri care pot fi luate”, a declarat Anca Moiș, Senior Manager, Horváth România.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 3717 / 16626
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
De vorbă cu Anne Marie Mateeas, Country Legal Head Novartis, profesionistul pentru care integritatea reprezintă valoarea fundamentală, despre profesia juridică, experiențele acumulate și provocările abordate | “În sfera carierei mele, dezvoltarea unor valori precum respectul profund pentru lege, promovarea transparenței și adoptarea unei abordări centrate pe identificarea și implementarea de soluții eficiente sunt aspecte esențiale care îmi ghidează fiecare decizie și acțiune. Chiar și momentele dificile sau deciziile care s-au dovedit a fi mai puțin potrivite au avut un impact valoros, învățându-mă lecții esențiale”
NNDKP obține poziții de top în clasamentele The Legal 500 EMEA 2024
CMS asistă PPC în achiziția unui parc eolian operațional de 84 MW în România. Mircea Moraru (Corporate M&A) a coordonat echipa, cu sprijinul lui Horea Popescu (Corporate M&A)
Vlad Peligrad s-a desprins din asocierea cu KPMG Legal, unde era partener și lansează o firmă proiectată să asigure întreg spectrul de servicii juridice | Vlad Peligrad, Managing Partner & Founder PeligradLaw: ”Suntem la început, în procesul de formare a echipei. Până la sfârșitul anului firma va avea 8-10 avocați”
LegiTeam: Experienced Lawyer Employment | Reff & Associates
Noi Avocați Colaboratori Seniori în cadrul PNSA. Andra Vieriu și Maria Dima fac un pas înainte în carieră
Stratulat Albulescu obține în prima instanță amendarea Primarului General al Municipiului București pentru neexecutarea unei hotărâri judecătorești definitive. Partenerul Adriana Dobre a coordonat echipa care a obținut una dintre primele decizii judecătorești de acest fel: amendă de 20% din salariul minim brut pe economie pe zi de întârziere, la care se adaugă penalități de 500 lei ̸ zi de întârziere
Rundă amplă de promovări în mai multe arii de practică din cadrul biroului Kinstellar din București. Opt avocați au făcut un pas înainte în carieră | Victor Constantinescu (Managing Partner): ”Recunoaștem în mod oficial contribuțiile colegilor prin aceste promovări. Împărtășesc valorile pe care le avem, s-au dovedit a fi membri de valoare pentru echipa locală și așteptăm cu nerăbdare să îi vedem acumulând noi realizări”
Studiul CMS European M&A 2024 | Piața de fuziuni și achiziții s-a dovedit rezistentă în 2023, CMS acordând consultanță într-un număr record de tranzacții. Horea Popescu, coordonator al practicii Corporate M&A în CEE și Managing Partner al CMS România: “În ciuda unui context plin de provocări, CMS a oferit consultanță în 68 de tranzacții de fuziuni și achiziții în regiune, dintre care peste 50% au fost determinate de intrarea unor investitori strategici pe noi piețe, demonstrând soliditatea practicii noastre în întreaga regiune”
Stratulat Albulescu & Asociații estimează pentru anul 2024 un nivel de activitate, în practica de Real Estate, cel puțin egal cu cel de anul trecut, marcat însă de o anumită expectativă din partea dezvoltatorilor, prudența fiind cuvântul cheie auzit cel mai frecvent de la clienți. Vor exista însă și ferestre de oportunitate care în mod cert vor fi accesate de jucătorii cu un apetit crescut la risc | “Cel mai probabil vom asista, în cursul acestui an, la o deblocare a situației și la o creștere a numărului de tranzacții, chiar și timidă”, spun avocații
O soluție reper a ÎCCJ obținută de D&B David și Baias clarifică modalitatea de calcul a cifrei de afaceri la care se aplică amenzile Consiliului Concurenței
Creștere de doi digiți, anul trecut, pentru Milcev Burbea, firmă recunoscută de ghidurile juridice internaționale pentru practica de proprietate intelectuală | Despre mandatele provocatoare și numeroasele proiecte cu grad ridicat de complexitate, într-o discuție cu Gabriela Milcev (Managing Partner): ”Forța biroului nostru constă într-o abordare echilibrată, croită pe nevoile cazului, combinând, ca într-o rețetă care nu este niciodată aceeași, consultanța și litigiul, precum și persoanele și abordările potrivite pentru apărarea intereselor clientului. Adesea ne confruntăm cu necesitatea de a opera în alte jurisdicții, la nivel internațional”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...