
Studiu Horváth: Unul din zece joburi în domeniul financiar rămâne neocupat
28 Februarie 2023
BizLawyerCosturile cu forța de muncă din domeniul financiar vor crește cu 16%, pe fondul neocupării locurilor vacante * Pozițiile pentru care deficitul de personal se resimte cel mai acut într-un departament financiar sunt cele de: Controlling (73%), Data Center/IT (68%) și Contabilitate (32%) * Creșterea investițiilor în soluții digitale, realizarea unor schimbări organizaționale și crearea unui mediu de lucru flexibil sunt printre cele mai importante măsuri care pot fi luate.
Mai mult de 10% dintre pozițiile curente deschise din domeniul financiar rămân neocupate, ceea ce încarcă volumul de muncă al angajaților existenți, iar costurile cu forța de muncă sunt estimate să crească cu circa 16%. Acestea sunt câteva dintre concluziile studiului „CFO-Study – Finance and the War for Talents”, realizat, în ianuarie 2023, de compania de consultanță în management Horváth, care are patru decenii de experiență internațională, fiind activă și în România, din 2005.
Raportul arată că găsirea oamenilor potriviți și a competențelor necesare pentru pozițiile deschise în timp util sunt cele mai mari provocări privind forța de muncă pe segmentul financiar. Astfel, 95% dintre respondenții la studiu afirmă că nu reușesc să ocupe posturile vacante la timp, iar 85% spun că există o discrepanță aflată în creștere de competențe și abilități între angajați și cerințele jobului.
Raportul arată că găsirea oamenilor potriviți și a competențelor necesare pentru pozițiile deschise în timp util sunt cele mai mari provocări privind forța de muncă pe segmentul financiar. Astfel, 95% dintre respondenții la studiu afirmă că nu reușesc să ocupe posturile vacante la timp, iar 85% spun că există o discrepanță aflată în creștere de competențe și abilități între angajați și cerințele jobului.
Pozițiile pentru care deficitul de personal este cel mai acut într-o organizație financiară sunt cele de: Controlling (73%), Data Center/IT (68%) și contabilitate (32%), arată studiul Horváth, realizat în rândul a câteva zeci de executivi financiari de top din țări precum Germania, Slovacia, Austria, Elveția și Liechtenstein.
Analiza arată că această competiție de talente, atât internă, cât și globală, reprezintă cele mai mari provocări în privința atragerii de personal nou. Astfel, 76% dintre respondenții la studiu se confruntă cu o competiție acerbă pentru talente în anumite locații ale companiilor, 59% dintre aceștia se confruntă cu competiția globală aflată în creștere de pe piața muncii, 46% cu schimbări locale demografice și 32% cu lipsa calificării (în domeniul financiar existând o cerere foarte mare de cunoștințe specifice).
Totodată, studiul Horvath arată că abilitățile interactive (66%) și cele de business (63%) vor fi cele mai căutate în 2025. În privința celor interactive, pe primul loc în rândul respondenților se află cele de comunicare și colaborare (71%), urmate de orientarea spre soluții (60%). Abilitățile specifice și funcționale de business rămân importante pentru rolurile de execuție în domeniul financiar. Înțelegerea business-ului, aptitudinile digitale, cele legate de data strategy și application, dar și capacitatea de implementare sunt cele mai căutate abilități de business.
În aceste condiții, conducătorii departamentelor financiare (CFOs) apelează, în primul rând, la eficiență pentru a contracara lipsa forței de muncă în viitor. Potrivit studiului, cele mai eficiente măsuri de combatere a acestui fenomen presupun ca organizațiile financiare să devină mai atractive pentru noi talente.
„Atragerea talentelor în companii a fost, este și va rămâne o provocare pentru multe domenii de activitate. Actualul ‘Război al talentelor’ din domeniul financiar este pus de executivii financiari, respondenți în studiul nostru, pe baza unor factori externi. Măsurile de prevenire a acestui fenomen se concentrează pe metode ce țin de eficiență pentru a reduce nevoia de forță de muncă. Astfel, creșterea investițiilor în soluții digitale, realizarea unor ajustări, schimbări organizaționale în sectorul financiar și crearea unui mediu de lucru flexibil, sunt printre cele mai importante măsuri care pot fi luate”, a declarat Anca Moiș, Senior Manager, Horváth România.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 6554 / 19463 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
Clifford Chance a asistat băncile în legătură cu emisiunea record de 1,5 miliarde RON a Băncii Transilvania, prima sa emisiune de obligațiuni sustenabile denominată în lei. Proiect coordonat din București, cu avocați din Londra în echipă
Women in Business Law EMEA Awards 2025 | CMS câștigă titlul de de “Firma anului în România”. Un avocat in-house local, desemnat ”General Counsel of the Year” pentru regiune
LegiTeam: Atorney at Law (0 - 2 years) - Dispute Resolution | Reff & Associates
Tranzacție rară pe piața românească | Cum au lucrat avocații Legal Ground în proiectul legat de achiziția unor obligațiuni ‘tokenizate’, înregistrate și tranzacționate prin sistemul blockchain. Mihai Dudoiu (Partener): ”Pe lângă aspectele comune unor proiecte de finanțare ‘clasice’, a fost necesară integrarea unei componente de fintech. Arhitectura juridică a trebuit adaptată unui cadru relativ nou și încă în formare din punct de vedere normativ”
BizLawyer îi prezintă pe avocații care au devenit parteneri în ultimele runde de promovări | Corina Roman, avocat format în câteva firme mari, spune că a regăsit „cu drag”, la BACIU PARTNERS, aceeași preocupare pentru knowledge și dedicare față de mandatele primite de la clienți. “Nu am crezut niciodată că voi lucra într-un proiect cu sateliți, dar iată că aici am avut această ocazie. Și mi-a plăcut enorm, pentru că m-a scos din zona de confort. Acum, datorită acelei experiențe, știm mai multe și putem explora și acest tip de proiecte la nivel de echipă”
Employment | Pe parcursul ultimului an, s-a remarcat o preocupare crescută din partea angajatorilor pentru „descifrarea” obligațiilor tot mai complexe care le revin în temeiul legislației de dată recentă, spun avocații specializați în Dreptul Muncii de la PNSA. De vorbă cu Ioana Cazacu, coordonatoarea practicii, despre noutățile din legislația muncii, solicitările clienților și mandatele complexe în care a fost implicată echipa
BRD coordonează un club loan de 190 mil. € pentru NE Property BV. Avocații CMS au consiliat consorțiul bancar în această finanțare
LegiTeam: Lawyer - Corporate M&A | Reff & Associates
Cine sunt campionii pieței locale evidențiați în ultimul clasament IP Stars 2025 | Baciu Partners are cele mai multe recomandări în prima bandă din domeniul mărcilor. ZRVP și Dincă & Speciac sunt pe primul palier al performanței, urmate de Mușat & Asociații și NNDKP
CMS își consolidează echipa din România prin promovarea a șapte avocați | Horea Popescu, managing partner CMS România: ”Aceste promovări reflectă nu doar calitatea muncii lor, ci și energia și dedicarea cu care aduc rezultate remarcabile clienților noștri și ne poziționează perfect pentru a ne continua creșterea și dezvoltarea competențelor”
LegiTeam | Mitel & Asociații recrutează avocat cu experiență (Litigii și Soluționare a Disputelor)
Țuca Zbârcea & Asociații câștigă pentru Silcotub un litigiu major privind recalcularea prețului energiei electrice în lumina Ordonanței de urgență nr. 27 ̸ 2022
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...