
IMM-urile româneşti duc o mare luptă de supravieţuire în 2024 (analiză)
03 Octombrie 2024
AgerpresÎn acest context, tot mai instabil şi impredictibil, firmele locale ar trebui să îşi crească vânzările cu minimum 30%-40% la nivelul anului sau în următoarele 6 luni pentru a face faţă provocărilor economice şi a-şi asigura predictibilitatea şi stabilitatea de care au nevoie.
IMM-urile româneşti duc în 2024 cea mai mare luptă pentru creştere sau chiar pentru supravieţuire, având în vedere inflaţia ridicată şi concurenţa tot mai mare, în multe cazuri neloială, arată o analiză realizată de o agenţie de promovare online pentru IMM-uri.
Potrivit sursei citate, în acest context, tot mai instabil şi impredictibil, firmele locale ar trebui să îşi crească vânzările cu minimum 30%-40% la nivelul anului sau în următoarele 6 luni pentru a face faţă provocărilor economice şi a-şi asigura predictibilitatea şi stabilitatea de care au nevoie.
"Pentru cele mai multe IMM-uri, promovarea online a devenit principalul vector de vânzări şi de creştere a business-ului, având în vedere bugetele limitate pentru marketing. Însă condiţiile economice din 2024 sunt cele mai dificile din ultimii ani. Concurenţa este acerbă, iar multe firme locale se confruntă cu presiunea unor jucători internaţionali sau a unor firme care aplică şi practici neloiale. Din acest motiv, peste 60% din afacerile din România alocă buget pentru promovare online, în Google şi Meta, însă multe nu reuşesc să aibă performanţa de vânzări necesară pentru a putea combate greutăţile economice. Nu este nevoie de cheltuieli impresionante de zeci de mii de euro pentru a creşte vânzările. Este nevoie de experţi care să înţeleagă business-ul firmei, să gândească un plan de promovare axat pe vânzare şi care să obţină maximumul de vânzare din fiecare ban investit de firme, experţi care să ducă afacerea la următorul nivel prin intermediul reclamelor plătite. Până atunci, cum cele mai multe IMM-uri depind de vânzarea online, riscul de scădere rapidă sau chiar de închidere a afacerii poate deveni o realitate", a declarat Alex Popescu, co-fondator Pixer Agency, într-un comunicat al companiei.
Potrivit sursei citate, în acest context, tot mai instabil şi impredictibil, firmele locale ar trebui să îşi crească vânzările cu minimum 30%-40% la nivelul anului sau în următoarele 6 luni pentru a face faţă provocărilor economice şi a-şi asigura predictibilitatea şi stabilitatea de care au nevoie.
"Pentru cele mai multe IMM-uri, promovarea online a devenit principalul vector de vânzări şi de creştere a business-ului, având în vedere bugetele limitate pentru marketing. Însă condiţiile economice din 2024 sunt cele mai dificile din ultimii ani. Concurenţa este acerbă, iar multe firme locale se confruntă cu presiunea unor jucători internaţionali sau a unor firme care aplică şi practici neloiale. Din acest motiv, peste 60% din afacerile din România alocă buget pentru promovare online, în Google şi Meta, însă multe nu reuşesc să aibă performanţa de vânzări necesară pentru a putea combate greutăţile economice. Nu este nevoie de cheltuieli impresionante de zeci de mii de euro pentru a creşte vânzările. Este nevoie de experţi care să înţeleagă business-ul firmei, să gândească un plan de promovare axat pe vânzare şi care să obţină maximumul de vânzare din fiecare ban investit de firme, experţi care să ducă afacerea la următorul nivel prin intermediul reclamelor plătite. Până atunci, cum cele mai multe IMM-uri depind de vânzarea online, riscul de scădere rapidă sau chiar de închidere a afacerii poate deveni o realitate", a declarat Alex Popescu, co-fondator Pixer Agency, într-un comunicat al companiei.
Cele mai mari probleme cu care IMM-urile se confruntă în 2024 sunt inflaţia, concurenţa neloială şi creşterea cheltuielilor salariale, potrivit Consiliului Naţional al IMM-urilor din România (CNIPMMR), citat în comunicat.
Totodată, datele ONRC arată o creştere cu aproape 10% a numărului de cereri de insolvenţă în prima jumătate din an faţă de anul trecut, fiind încă un indicator al dificultăţilor economice pentru mediul de business local. Astfel, pentru a rezista acestor dificultăţi şi a evita o eventuală insolvenţă, cererea pentru promovare online cunoaşte o creştere spectaculoasă an de an, fiind cu 30% mai mare în ultimii ani, atât din partea firmelor care vând produse, cât şi din cea a firmelor care vând servicii. Tot mai interesate de promovare online, în Google, Meta sau pe TikTok, sunt afacerile mici, la început de drum, care de altfel nu pot rezista fără promovare în contextul concurenţei tot mai mari şi a inflaţiei ridicate.
De asemenea, ca urmare a contextului economic tot mai dificil, şi firmele care vând pe segmentul B2B, către alte firme, se bazează în număr tot mai mare pe promovare online, în special prin Google Ads, dar şi Facebook Ads, LinkedIn Ads şi campanii de email marketing, care generează cele mai multe lead-uri calificate. Există o creştere de 35% în cererile de servicii PPC (pay per click) din partea companiilor B2B, în special în industriile de sănătate, servicii profesionale sau fotovoltaice.
Afacerile locale investesc în promovare Google Ads sau Facebook Ads de la sute de lei, la mii sau zeci de mii de euro, în funcţie de nivelul firmei şi bugetele de care dispun, precizează sursa citată. Afacerile din e-commerce, domeniul turismului şi cel al sănătăţii sunt cei mai mari investitori în marketing digital. Spre exemplu, firmele din domenii precum fashion şi servicii locale sunt printre cei mai mari investitori, cu bugete lunare între 1.000 şi 30.000 de euro doar în Facebook. Însă cel mai important indicator este randamentul avut de fiecare cheltuială în promovare online, subliniază specialiştii agenţiei.
Fondată de specialişti cu o experienţă de peste 8 ani în domeniul marketingului, Pixer Agency a dezvoltat un sistem care include servicii de PPC (Facebook Ads, Google Ads, TikTok Ads, LinkedIn Ads), graphic design şi editare video, landing pages orientate spre conversie, automatizări de email, SMS şi WhatsApp, sistem de programări integrat, copywriting şi articole SEO. Pixer Agency are peste 200 de clienţi în portofoliu din 35 de domenii.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 947 / 18626 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
Decizie de referință a ICCJ în ceea ce privește revocarea ilegală de către Ministerul Finanțelor Publice a ajutorului de stat acordat unui operator economic | Echipa Mușat & Asociații care a obținut soluția, coordonată de Angela Porumb (Partner)
LegiTeam: CMS CAMERON MCKENNA NABARRO OLSWANG LLP SCP is looking for: Associate | Corporate and M&A Practice Group (2-4 years definitive ̸ qualified lawyer)
Lady Lawyer | De vorbă cu Mihaela Ion, Partener PNSA: ”În fiecare moment important al vieții mele profesionale am simțit cum fiecare om din jurul meu a contribuit la pașii ce au urmat. Povestea continuă de aproape 20 de ani alături de echipa PNSA, pe care o simt deja ca parte din familie; spun asta pentru că au fost prezenți în orice etapă a vieții și devenirii mele ca om”
Sârbu Partners, firmă de avocați nou înființată, pornește la drum potențată de experiența bogată a fondatorilor
Clifford Chance Badea a asistat Alpha Bank și Alpha International Holdings la vânzarea către Vista Bank România a societăților Alpha Leasing România IFN și Alpha Insurance Brokers
Managing IP EMEA Awards 2025 | Muşat & Asociaţii, Baciu Partners, Milcev Burbea și Răzvan Dincă & Asociaţii, printre firmele aflate pe lista scurtă pentru titlul de “Firma anului în România” în fiecare dintre cele trei domenii analizate. Cum arată clasamentele întocmite de piața locală de ghidul juridic internațional specializat în IP
Cum lucrează avocații firmei Popescu & Asociații în proiectele care vizează accesarea ajutoarelor de stat, ce servicii integrate asigură clienților și care sunt strategiile pentru maximizarea șanselor de succes | Loredana Popescu (Partener): ”Rezultatele noastre includ un număr semnificativ de aplicații acceptate, creșterea rentabilității și succesul pe termen lung al afacerilor clienților”
Bondoc și Asociații SCA obține un nou succes în materia achizițiilor publice ce aduce clarificări importante în domeniu
Cum îi sprijină avocații GNP Guia Naghi și Partenerii pe clienții care solicită asistență în proiecte de obținere și implementare a ajutoarelor de stat și ce anume fac pentru a le spori șansele de succes | Manuela Guia (Managing Partner): „Considerăm că ar fi benefic să se acorde o atenție sporită industriilor cu potențial ridicat de creștere, cum ar fi tehnologiile verzi și digitalizarea. De asemenea, ar fi utilă o simplificare a procesului administrativ, pentru a facilita accesul mai rapid la finanțare și a reduce incertitudinea pentru investitori”
BACIU PARTNERS anunță promovările în cadrul echipei sale pentru anul 2025. Ana-Maria Baciu, Managing Partner: “Aceste promovări sunt o confirmare a dorinței noastre de a continua să construim o echipă pregătită pentru un peisaj de afaceri în continuă schimbare”
LegiTeam: WH Simion & Partners is looking for an Associate ̸ Senior Associate
Rising Star | Alexandra Iancu, unul dintre cei mai buni absolvenți ai promoției 2022, a ales echipa ZRVP. ”Odată intrat în profesie, media de la facultate nu mai contează atât de mult, pentru că „examenele” din practică au alte criterii de reușită și este important să demonstrezi că te vei putea încadra în aceste criterii”
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...