Investiţii de 515 miliarde de dolari anunţate de constructorii auto pentru electrificarea gamelor, în următorii 10 ani (consultant)
19 Noiembrie 2021
AgerpresÎnmatriculările de autovehicule hibride electrice de pasageri au reprezentat peste 20% din totalul pieţei UE, în trimestrul al treilea din 2021, depăşind segmentul pe motorină şi devenind, pentru prima dată, a doua cea mai populară opţiune de motorizare din Uniune.
Constructorii auto au anunţat investiţii cumulate de 515 miliarde de dolari, în următorii 5-10 ani, pentru electrificarea gamelor, iar aproape toate companiile au lansat sau vor lansa maşini electrice, de la Dacia până la Rolls Royce, mai ales în contextul în care multe ţări nu vor mai permite vânzarea de maşini noi pe benzină sau diesel după anul 2030, reiese dintr-o analiză realizată de Deloitte România.
"Industria auto şi-a revenit mai repede decât previziunile iniţiale după blocajul produs de pandemia de COVID-19 în 2020 în întreaga lume. La nivel european, vânzările sunt în creştere faţă de anul trecut, iar cererea rămâne ridicată. Cu toate acestea, producătorii auto se confruntă cu mai multe provocări pentru perioada care urmează - criza componentelor şi a materiilor prime, incertitudinile generate de pandemie, investiţiile necesare pentru electrificare şi digitalizare, în contextul obiectivelor de mediu anunţate de autorităţi, şi implicaţiile fiscale ale acestor transformări (...) În acest context, grupurile de componente legate de vehiculele electrificate (EV) înregistrează creşteri susţinute, la nivel global, în timp ce componentele motoarelor cu combustie internă (ICE) fie stagnează, fie sunt în declin, potrivit analizelor Deloitte derulate la nivel global. Iar valul de noi tehnologii disponibile în prezent sau care se profilează la orizont ar trebui să determine atât producătorii, cât şi furnizorii de componente să se concentreze pe pregătirea adecvată pentru ceea ce urmează, analizând parteneriate şi alianţe strategice pentru a-şi asigura creşterile viitoare (...) Constructorii auto au anunţat deja investiţii cumulate de 515 miliarde de dolari, în următorii cinci-zece ani, pentru electrificarea gamelor. Potrivit unei analize Reuters, aproape toate companiile au lansat sau vor lansa maşini electrice, de la Dacia până la Rolls Royce, dat fiind faptul că multe ţări nu vor mai permite vânzarea de maşini noi pe benzină sau diesel după 2030", susţine Ciprian Gavriliu, partener Servicii Fiscale în cadrul Deloitte România.
"Industria auto şi-a revenit mai repede decât previziunile iniţiale după blocajul produs de pandemia de COVID-19 în 2020 în întreaga lume. La nivel european, vânzările sunt în creştere faţă de anul trecut, iar cererea rămâne ridicată. Cu toate acestea, producătorii auto se confruntă cu mai multe provocări pentru perioada care urmează - criza componentelor şi a materiilor prime, incertitudinile generate de pandemie, investiţiile necesare pentru electrificare şi digitalizare, în contextul obiectivelor de mediu anunţate de autorităţi, şi implicaţiile fiscale ale acestor transformări (...) În acest context, grupurile de componente legate de vehiculele electrificate (EV) înregistrează creşteri susţinute, la nivel global, în timp ce componentele motoarelor cu combustie internă (ICE) fie stagnează, fie sunt în declin, potrivit analizelor Deloitte derulate la nivel global. Iar valul de noi tehnologii disponibile în prezent sau care se profilează la orizont ar trebui să determine atât producătorii, cât şi furnizorii de componente să se concentreze pe pregătirea adecvată pentru ceea ce urmează, analizând parteneriate şi alianţe strategice pentru a-şi asigura creşterile viitoare (...) Constructorii auto au anunţat deja investiţii cumulate de 515 miliarde de dolari, în următorii cinci-zece ani, pentru electrificarea gamelor. Potrivit unei analize Reuters, aproape toate companiile au lansat sau vor lansa maşini electrice, de la Dacia până la Rolls Royce, dat fiind faptul că multe ţări nu vor mai permite vânzarea de maşini noi pe benzină sau diesel după 2030", susţine Ciprian Gavriliu, partener Servicii Fiscale în cadrul Deloitte România.
Conform datelor publicate de Asociaţia Producătorilor Europeni de Automobile, citate de compania de consultanţă, în Europa, piaţa auto a crescut, în primele nouă luni din 2021, atât pe segmentul pentru pasageri (+6,6%), cât şi pe cel al vehiculelor comerciale (+19,1%). Pe acest fond, România a urmat acelaşi trend, cu un avans al vânzărilor pe segmentul de pasageri de 4,3%, în perioada menţionată, şi de aproape 30% în privinţa vehiculelor comerciale.
În acelaşi timp, înmatriculările de autovehicule hibride electrice de pasageri au reprezentat peste 20% din totalul pieţei UE, în trimestrul al treilea din 2021, depăşind segmentul pe motorină şi devenind, pentru prima dată, a doua cea mai populară opţiune de motorizare din Uniune. În aceeaşi perioadă, a crescut şi cererea de vehicule electrice cu baterie (BEV), cu 56,7% (faţă de trimestrul trei din 2020), datorită stimulentelor acordate pe diferite pieţe. Drept urmare, toate cele patru pieţe majore din UE au înregistrat creşteri duble sau chiar de trei cifre: Italia (+122%), Germania (+62,7%), Franţa (+34,6%) şi Spania (+21,8%), reiese din datele Asociaţiei Europene.
De asemenea, vehiculele electrice hibride plug-in (PHEV) şi-au extins ponderea din vânzările de maşini din UE, înmatriculările crescând cu 42,6%. "Tot Italia a înregistrat cea mai puternică urcare dintre cele patru pieţe cheie, cu 130,6% în trimestrul al treilea din 2021, urmată de Spania (+87,5%), Franţa (+49,5%) şi Germania (+37,5%). Şi cererea de vehicule electrice hibride (HEV) a crescut semnificativ în ultimele trei luni (+31,5%) şi, cu aproape jumătate de milion de unităţi vândute, acestea se menţin pe primul loc în topul motoarelor alternative în termeni de volum", notează Deloitte România.
"Aşadar, piaţa este deja orientată pe direcţia trasată de UE prin obiectivele de mediu anunţate - Europa să devină primul continent neutru din punct de vedere climatic până în 2050, potrivit pactului verde european (Green Deal); reducerea emisiilor cu cel puţin 55% până în 2030, ţintă intermediară stabilită prin iniţiativa Fit For 55. Dar, pentru atingerea acestor obiective, Comisia Europeană propune ţinte ambiţioase în domeniul transporturilor, respectiv reducerea emisiilor de CO2 generate de autoturisme, cu 55%, şi de camionete, cu 50%, până în 2030, şi zero emisii pentru autoturismele noi până în 2035. În acest scop, instituţia promovează dezvoltarea pieţei pentru autovehiculele cu emisii reduse sau zero şi urmăreşte să se asigure că cetăţenii dispun de infrastructura necesară pentru încărcarea acestor vehicule, atât pentru călătorii scurte, cât şi lungi", susţine consultantul.
În acest context, Consiliul UE a dat, deja, undă verde reformei privind taxarea rutieră (eurovinieta), astfel încât vehiculele grele, iniţial camioanele cele mai mari, să poată fi taxate în funcţie de emisiile de CO2, urmând ca sistemul să fie extins treptat la alte tipuri de vehicule grele. "Directiva europeană pe această temă este în proces de elaborare, iar statele membre vor avea la dispoziţie doi ani de la intrarea în vigoare pentru a include dispoziţiile în legislaţia lor naţională. Sistemul este programat să intre în vigoare din 2026 şi reprezintă, în acelaşi timp, un preţ pe poluare şi un stimulent pentru utilizarea combustibililor mai puţin poluaţi şi pentru investiţiile în tehnologiile verzi", menţionează sursa citată.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 10888 / 18225 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
ZRVP: 30 de ani de tradiție în avocatură, un nou look pentru viitor | Cosmin Vasile (managing partner): Noua imagine reflectă identitatea și tradiția brandului nostru, reinterpretate într-o manieră modernă și îndrăzneață
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
INTERVIURI 2+1 | Povestea lui “Timi”, numele de alint al biroului NNDKP din Nord-Vestul țării, înființat acum 20 de ani într-o perioadă fără smartphone, Google sau LinkedIn, spusă de doi avocați care au trăit intens toate etapele devenirii sale ca furnizor pentru mediul de afaceri local, standard de etică și membru al comunității academice: ”Vineri la prânz încă nu se născuse ideea; luni, la 10:15, era aprobată”. Mai apoi, ”cu profesionalism, corectitudine și smerenie” a devenit ”un organism viu și adaptabil, care se modelează după viața afacerilor din regiune în fiecare moment”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Băiculescu & Asociații continuă extinderea. Alți doi avocați se alătură firmei, întărind departamentele de Drept Penal și Litigii | Vasile Băiculescu (Managing Partner): ”Fundația unei societăți de avocatură este formată din echipe solide, orientate spre soluții și dedicare pentru client. Continuăm să creștem pentru a oferi un serviciu de calitate”
Insolvență ̸ Restructurare | În spatele scenei, alături de echipa NNDKP, într-o discuție cu trei dintre coordonatorii acestui segment de practică ce a generat venituri de cca. 11 % din total, anul trecut. Debt-recovery rămâne în continuare o parte importantă din activitatea echipei. Focusul tinde să migreze spre procedurile de pre-insolvență, iar componenta de turnaround și restructurare crește în mod constant. Numărul procedurilor de insolvență va crește cu 10-12% în următorii doi ani, estimează avocații
Bondoc și Asociații obține o clarificare importantă la ÎCCJ cu privire la stabilirea competenței pentru soluționarea litigiilor în legătură cu încheierea contractelor finanțate din fonduri alocate prin PNRR, de către beneficiari privați care nu au obligația aplicării procedurilor de achiziție publică
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...