ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Lipsa personalului, cea mai mare provocare a anului viitor pentru afacerile din ospitalitate (sondaj)

15 Octombrie 2024   |   Agerpres

41,7% dintre respondenţi consideră că segmentul QSR (Quick-Service-Restaurant) va avea cea mai mare creştere în 2025, urmat de segmentul de livrări şi take-away (29,4%) şi experienţele culinare de tip fine dining (18,9%).

 
 
Lipsa personalului reprezintă cea mai mare provocare a anului viitor pentru afacerile din ospitalitate, urmată de schimbările legislative şi reglementările guvernamentale, precum şi instabilitatea economică, arată un studiu sondaj de opinie realizat de Hospitality Culture Institute.

"Lipsa personalului se remarcă a fi cea mai mare provocare a anului viitor pentru afacerile din ospitalitate (37,2%), urmată de schimbările legislative şi reglementările guvernamentale (27,8%) şi instabilitatea economică (22,8%). Totodată, 32,8% dintre respondenţi afirmă că profitabilitatea în industria HoReCa va rămâne relativ constantă anul viitor (32,8%), în timp ce 29,4% se aşteaptă la o creştere uşoară, iar 23,9% dintre respondenţi se pregătesc pentru o scădere uşoară a profitabilităţii", arată datele sondajului, conform unui comunicat remis, marţi, AGERPRES.


În schimb, 41,7% dintre respondenţi consideră că segmentul QSR (Quick-Service-Restaurant) va avea cea mai mare creştere în 2025, urmat de segmentul de livrări şi take-away (29,4%) şi experienţele culinare de tip fine dining (18,9%). Pe de altă parte, doar 10% dintre respondenţi se aşteaptă ca piaţa de street-food să înregistreze cea mai mare creştere în 2025.

"Anul acesta am văzut o evoluţie remarcabilă în industria ospitalităţii. Pe de-o parte, vorbim de consolidarea brandurilor mari, consacrate, iar pe de altă parte de noi jucători care au atras atenţia prin inovaţii în abordări şi servicii. Ne bucurăm să observăm, totodată, jucători locali care se extind în plan internaţional. Şi datorită lor, din ce în ce mai mulţi investitori străini se uită către branduri româneşti, ceea ce ne dă speranţe că piaţa noastră se pregăteşte să depăşească, în sfârşit, acea lungă perioadă de tranziţie", a afirmat Florin Maxim, fondator Hospitality Culture Institute, citat în comunicat.

Peste 750 de profesionişti HoReCa au celebrat în această lună, la Ateneu, câştigătorii anului în cadrul Romanian Hospitality Awards.

În timpul Galei, liderii industriei HoReCa au semnalat principalele provocări ale anului 2025, în cadrul unui sondaj de opinie realizat de Hospitality Culture Institute.

Romanian Hospitality Awards este un proiect dezvoltat de Hospitality Culture Institute, centru de resurse pentru antreprenorii din ospitalitate. Misiunea Institutului este de a identifica tendinţe cu impact economic, social, politic şi cultural şi de a împărtăşi know-how şi soluţii aplicate.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 2698 / 20464
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
În spatele scenei, alături de avocații din practica de Real Estate de la Țuca Zbârcea & Asociații, într-un mediu în care calitatea documentației, calibrarea riscurilor și gestionarea inteligentă a calendarului determină dacă un proiect se finanțează, se construiește și se capitalizează corect | De vorbă cu Răzvan Gheorghiu-Testa (partener) despre tendințele pieței imobiliare și forța unei echipe care operează integrat, folosește inteligent regulile și anticipează riscurile, astfel încât proiectele complicate, de la teren și autorizare până la finanțare, leasing și exit să ajungă la linia de sosire
Clifford Chance Badea a asistat consorțiul de bănci de investiții în legătură cu emisiunea de obligațiuni AT1 de 500 milioane Euro lansată de Banca Transilvania pe piețele externe
Popovici Nițu Stoica & Asociații a asistat Hexagon în achiziția Platformei CUG din Cluj, într-unul dintre cele mai mari proiecte imobiliare ale anului
Patru firme de avocați, în proiectul prin care Banca Transilvania a finalizat cu succes cea mai mare emisiune de obligaţiuni AT 1 din Europa Centrală şi de Est
Lexology Index: Arbitration - 2026 | Arbitrajul românesc nu mai este doar „prezent” în clasamentele globale, ci începe să-și contureze, în mod coerent, un ecosistem. Patru avocați, printre care Cosmin Vasile (ZRVP), Crenguța Leaua (LDDP) și Luminița Popa (Popa Legal) formează nucleul de influență al practicii. ZRVP Și LDDP au cei mai mulți profesioniști în categoriile Thought Leaders și Future Leaders. România devine un „hub” credibil în arbitrajul regional
Fiscalitate ̸ Litigii Fiscale - Practica de Taxe a Kinstellar funcționează ca un „hub” integrat între drept, fiscalitate și finanțe, ce conturează un parcurs procedural previzibil, din faza de control al documentelor până la soluțiile finale ale instanței. Clienții beneficiază de pregătire proactivă, probatoriu robust și o echipă calibrată pentru litigii sofisticate | De vorbă cu Theodor Artenie (Counsel) și Raluca Botea (Counsel) despre tendințele ultimului an, prevenție, timing și modul de lucru al unei echipe recunoscute de directoarele internaționale
PNSA asistă Rex Concepts în obținerea unor linii de finanțare de la Bank Pekao pentru dezvoltarea rețelelor Burger King și Popeyes | Echipa de proiect a fost coordonată de partenerul Silviu Stoica, alături de Ioana Lazăr (Senior Associate) și Crina Stan (Associate)
Primul pas real spre avocatura de business | În culisele programului de practică juridică organizat de Țuca Zbârcea & Asociații, o adevărată școală de formare și începutul unui dialog profesional. Cursanții implicați în program au apreciat comunicarea continuă și proiectele în care au fost implicați și ar recomanda această experiență altor studenți. Avocații-mentori spun că experiența de practică autentică oferă prilejul de a înțelege care sunt valorile ce definesc profesia
Schoenherr asistă Allianz-Țiriac Asigurări în vânzarea unei clădiri de birouri către Primavera Development. Echipa, coordonată de Mădălina Mitan (partner)
Într-un an cu investigații mai tehnice și presiune pe termene, DLA Piper România așază practica de Concurență pe trei piloni - oameni, metodă, ritm, astfel încât proiectarea strategiilor, controlul probelor și continuitatea între faze să producă cele mai bune rezultate | De vorbă cu membrii unei echipe sudate, condusă de lideri cu experiență și antrenată pe industrii sensibile, despre prudență juridică și curaj tactic, cooperare internă și rigoare probatorie, bazate pe înțelegerea fină a mediului de business și utilizarea tehnologiei ca multiplicator de acuratețe
GNP obține o nouă soluție favorabilă definitivă la Înalta Curte de Casație și Justiție prin care a fost anulată o decizie de sancționare emisă de Consiliul Concurenței | Reper jurisprudențial care impune un standard de analiză mai riguros în litigiile de concurență
Băncilă, Diaconu și Asociații a asistat asociații Mamaia Resort Hotels în vânzarea părților lor sociale către Steaua de Mare Hotels & Resorts
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...