ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Mai mulţi producători întârzie cu până la 6 luni finalizarea unui vehicul, din cauza crizei de microcipuri (reprezentant Dacia)

27 Octombrie 2021   |   Agerpres

Reprezentantul Renault Group România a apreciat că actuala criză a microcipurilor nu se va încheia în acest an.

 
 
Mai mulţi producători de automobile, printre care şi Dacia, au întârzieri de până la 6 luni în finalizarea şi livrarea vehiculelor din gama celor cu echipări bune, din cauza crizei mondiale de microcipuri, a declarat, marţi, directorul de Comunicare al Renault Group România, Cristian Nevzoreanu, într-o dezbatere despre transformarea economiei româneşti.
 
"Criza de cipuri a afectat industria de automobile locală, europeană şi mondială, este un subiect extrem de dureros, pentru că duce la multă frustrare, atât din partea noastră - am trecut de 40 de zile de oprirea producţiei pe anul acesta din cauza lipsei de cipuri şi credeţi-mă că nu suntem (Dacia, n.r.) cei mai afectaţi. Deci nu am putut să producem atât de mult pe cât ne-am dorit, clienţii au ajuns să aştepte şi până la 6 luni un vehicul - dacă doreşti un vehicul bine echipat, îl poţi aştepta şi 6 luni. Iar această situaţie este la mai multe mărci, nu este numai la noi. Problema pentru noi e că trebuie să întrerupem producţia, problema pentru clienţi e că trebuie să îşi amâne planurile şi să aibă multă răbdare, până îşi vor primi maşinile noi", a afirmat Cristian Nevzoreanu.
 
Reprezentantul Renault Group România a apreciat că actuala criză a microcipurilor nu se va încheia în acest an.
 
"Această criză se va estompa anul viitor. Eram mai optimişti că se va estompa în trimestrul IV al acestui an, însă lucrurile nu sunt atât de simple. Este o consecinţă a faptului că cipurile vin dintr-o anumită direcţie, de departe (din China, n.r.) şi a faptului că deschiderea unei anumite capacităţi de producţie de cipuri durează ani de zile şi costă miliarde. Se vor mişca lucrurile, eu îmi doresc să se întâmple şi în Europa aşa ceva şi să avem şi noi ceva de făcut pe această temă", a adăugat Cristian Nevzoreanu.
 
Pe de altă parte, pe subiectul modului în care transformarea producţiei de maşini a Renault către un model mai ecologic îi va afecta pe furnizorii din România ai fabricii Dacia, reprezentantul Renault Group România a subliniat că producătorul practică o abordare responsabilă, pentru a nu îi afecta financiar prea mult pe furnizori.
 
"Noi ne dorim, şi este normal, ca per ansamblu un automobil să fie mai puţin poluant, începând cu procesul de fabricaţie, care implică piese de la furnizor, deci implică şi o generare de CO2 la furnizor. Deci categoric că şi ei trebuie să-şi adapteze procesele de producţie, pentru a emite mai puţin CO2, deci pentru a merge către platforme industriale 'verzi', însă lucrăm cu foarte multă grijă şi responsabilitate, întrucât e o vorbă la noi care spune aşa: trebuie să fim atenţi când Dacia tuşeşte, pentru că atunci furnizorii pot face pneumonie. Deci orice modificare importantă la noi poate avea un efect extrem de puternic asupra furnizorilor. Cum este de exemplu acum creşterea preţului materiilor prime, creşterea preţului energiei, utilităţilor. Fiecare companie are un anumit potenţial de a suporta creşterea tuturor acestora, până la un anumit punct - cu cât întreprinderea este mai mică şi mai fragilă, cu atât riscul e mai mare. Deci lucrăm foarte strâns cu furnizorii noştri, pentru a-i ajuta, a-i acompania şi a găsi împreună cele mai bune soluţii şi care trec şi prin partea de cercetare-dezvoltare-inovare, mai ales că avem şi centrul de inovare de la Titu", a adăugat Cristian Nevzoreanu.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 10776 / 17793
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Studiu Refinitiv | CMS și DLA Piper rămân printre cele mai active firme de avocați care au acordat consultanță în tranzacțiile de M&A din primele nouă luni ale anului 2024. Filip & Company strălucește în Europa Estică, iar Clifford Chance se remarcă pe ‘Bătrânul continent’. Activitatea de fuziuni și achiziții continuă să crească la nivel global și scade pe piețele emergente
ZRVP câștigă în primă instanță un dosar cu miza de peste 27,5 mil. RON pentru Premier Energy, pe piața gazelor naturale. Andrei Dumitrescu (partener) și Eugen Tudose (managing associate), în prim plan
Filip & Company a asistat AGISTA în vânzarea întregii sale participații deținute în cadrul Dendrio Solutions și creșterea participației în Fort. Echipa, coordonată de Alexandru Bîrsan (partener, M&A)
Reff & Asociații și Deloitte România au asistat fondul de investiții SARMIS Capital în preluarea pachetului majoritar al producătorului de hârtie MG-Tec Industry
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Alice Radu, General legal counsel Romania – Bulgaria | Robert Bosch: ”Rolul de avocat in-house se redefinește constant. Trebuie să ai deschiderea să înveți domenii noi, să poți și să vrei să îți asumi riscuri, să inovezi constant ceea ce livrezi către clienții interni”
Legiteam | Cherciu & Co is looking for two Junior ̸ Mid - Level Lawyers
LegiTeam | CMS CAMERON MCKENNA NABARRO OLSWANG LLP SCP is looking for: Associate (Banking & Finance Team)
Dr. Cosmin Vasile devinde membru al “Europe Task Force” creat de Institute for Transnational Arbitration
Mușat & Asociații și Hogan Lovells au asistat Romgaz în prima emisiune de obligațiuni din sectorul gazelor naturale, un proiect istoric pe piața de capital, care a generat un interes uriaș din partea investitorilor internaționali. Mandatul a implicat o echipă multidisciplinară, condusă de Gheorghe Mușat (Senior Partner), Paul Buta (Managing Partner) și Răzvan Stoicescu (Deputy Managing Partner)
Filip & Company a asistat Ministerul Finanțelor Publice în prima emisiune de obligațiuni verzi Samurai pe piața de capital din Japonia. Doi parteneri în echipa de proiect
Reff & Asociații și Deloitte România au asistat BLIK România în obținerea autorizației de funcționare pe piața locală. Colaborare strânsă între echipele de avocați și consultanți din România și Polonia
Finanțele caută avocați pentru litigii arbitrale internaționale judecate potrivit regulilor de arbitraj ICC Paris | Acorduri-cadru de reprezentare juridică a României semnate cu cel mult 6 firme, într-un interval de 4 ani. Pentru de a primi cât mai multe propuneri, complete și corecte, termenul de transmitere a ofertelor a fost prelungit
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...