McKinsey&Company | Inflaţia, invazia din Ucraina şi costul serviciilor medicale - principalele motive de îngrijorare pentru români
12 Decembrie 2022
AgerpresPotrivit McKinsey&Company România, consumatorii români se adaptează la incertitudinea în creştere.
Inflaţia este principala îngrijorare pentru două treimi dintre consumatorii din România, aceasta fiind urmată de invazia din Ucraina şi costul serviciilor medicale, conform studiului "Consumer Sentiment Survey", realizat în noiembrie de o companie de consultanţă în management.
Cercetarea a urmărit trei teme (cum se simt consumatorii, ce observă aceştia şi cum reacţionează) şi a înregistrat aproximativ 1.000 de respondenţi, cu vârsta de peste 18 ani din toate categoriile de venituri.
Astfel, potrivit McKinsey&Company România, consumatorii români se adaptează la incertitudinea în creştere. În ultimele 4-6 săptămâni, 80% dintre aceştia şi-au schimbat comportamentul atunci când au cumpărat alimente şi produse esenţiale, de exemplu au ales produse de uz casnic mai ieftine sau marca proprie a retailerului. Românii au ales branduri mai ieftine sau de tip marcă proprie mai ales în ceea ce priveşte produsele de uz casnic (77%), gustările şi dulciurile (71%), alimentele congelate (70%), lactatele şi ouăle (67%).
Cercetarea a urmărit trei teme (cum se simt consumatorii, ce observă aceştia şi cum reacţionează) şi a înregistrat aproximativ 1.000 de respondenţi, cu vârsta de peste 18 ani din toate categoriile de venituri.
Astfel, potrivit McKinsey&Company România, consumatorii români se adaptează la incertitudinea în creştere. În ultimele 4-6 săptămâni, 80% dintre aceştia şi-au schimbat comportamentul atunci când au cumpărat alimente şi produse esenţiale, de exemplu au ales produse de uz casnic mai ieftine sau marca proprie a retailerului. Românii au ales branduri mai ieftine sau de tip marcă proprie mai ales în ceea ce priveşte produsele de uz casnic (77%), gustările şi dulciurile (71%), alimentele congelate (70%), lactatele şi ouăle (67%).
În acelaşi timp, în ultimele 4-6 săptămâni, 30% dintre consumatori au schimbat magazinul de la care îşi fac cumpărăturile, nedistingându-se clar un format de retail câştigător. Cei care au făcut acest lucru au fost motivaţi de preţurile mai mici (35%) şi de economii în ceea ce priveşte costurile cu benzina (18%). Aproximativ 22% dintre respondenţi au spus că au luat această decizie pentru a obţine un raport calitate-preţ mai bun sau strict o calitate mai bună.
"Inflaţia a fost percepută ca fiind una dintre primele trei surse de îngrijorare de peste 80% dintre respondenţi şi ca fiind preocuparea numărul unu de către două treimi dintre consumatori. Ca urmare, consumatorii îşi direcţionează cheltuielile către bunuri esenţiale şi către retaileri precum discounterii, hipermarketurile şi supermarketurile. Comparativ cu alte ţări din Europa, doar britanicii sunt mai îngrijoraţi decât românii de creşterea preţurilor, inflaţia fiind cel mai important motiv de îngrijorare pentru 69% dintre britanici. Mai puţin îngrijoraţi de creşterea preţurilor sunt italienii (52%), spaniolii (53%), francezii şi germanii (57%), notează realizatorii studiului.
În rândul românilor, cei mai îngrijoraţi de efectele inflaţiei sunt aceia cu venituri mari şi Baby Boomers (persoanele născute între 1946 şi 1964), aceştia devenind mult mai conştienţi de impactul total asupra bugetului personal şi al familiei, dorind astfel să se protejeze de neprevăzut şi să menţină un stil de viaţă sustenabil. Generaţia Millenials (persoane născute între 1981 şi 1996) este în principal îngrijorată de siguranţa locului de muncă, iar Generaţia Z (persoane născute între 1997 şi 2012, peste 18 ani) de schimbările climatice.
"Consumatorii români iau măsuri pentru a-şi proteja veniturile în faţa incertitudinii crescânde, prioritizând achiziţiile esenţiale şi alegând produse mai ieftine sau cu atenţie mai mare faţă de raportul calitate-preţ. Companiile care îşi fac timp să înţeleagă modul în care se comportă consumatorii vor putea să îi sprijine adecvat", a afirmat Alexandru Filip, managing partner McKinsey&Company România.
Dacă inflaţia este preocuparea principală, celelalte două îngrijorări majore ale românilor sunt invazia Ucrainei şi accesibilitatea serviciilor medicale.
Cele mai îngrijorate persoane de atacurile din Ucraina sunt cele cu venituri mari şi românii din generaţia Baby Boom, iar accesul la servicii medicale este un motiv de îngrijorare pentru persoanele cu venituri mici şi generaţia Baby Boom.
Siguranţa locului de muncă este un factor semnificativ de stres pentru Millennials, iar schimbările climatice reprezintă o problemă importantă de îngrijorare pentru Generaţia Z şi pentru persoanele cu venituri ridicate.
În pus, se arată în studiul McKinsey&Company, 30% dintre consumatori au schimbat recent magazinul de la care îşi făceau în mod frecvent cumpărăturile, iar majoritatea respondenţilor se aşteaptă ca preţurile produselor de bază să crească pe tot parcursul anului viitor.
Consumatorii cumpără mai puţin din magazinele de proximitate şi din cele specializate (cu preţuri mai mari), preferând supermarketurile, hipermarketurile şi magazinele de tip discounter ca urmare a tendinţei de a renunţa la confort în favoarea preţului.
Magazinele de tip discount au cei mai fideli consumatori (doar 28% dintre clienţi au făcut mai puţine cumpărături), dar nu sunt încă destul de răspândite geografic - 28% dintre consumatori nu au cumpărat niciodată de la un discounter.
Cele mai afectate de noile comportamente de cumpărare par a fi magazinele alimentare specializate, 41% dintre clienţi cumpărând mai puţin din cadrul acestora în ultimele 4-6 săptămâni, conform studiului citat.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 6247 / 18330 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Avocații Teis și Asociații întorc rezultatul anulării unei proceduri de achiziție publică în etapa reevaluării ofertelor
Filip & Company devine prima firmă de avocatură independentă din CEE care adoptă Harvey, platformă de IA generativă de ultimă generație care s-a remarcat prin precizie, securitate și versatilitate | Cristina Filip (managing partner): ”Este un pas transformator care îmbunătățește, mai degrabă decât înlocuiește, experiența și contribuția umană”
Țuca Zbârcea & Asociații promovează un nou Partener Equity în structura de conducere a firmei. Șerban Pâslaru se alătură celor 8 fondatori ai firmei de avocatură | Florentin Țuca, Managing Partner: ”Este un semnal pe care vrem să-l transmitem generațiilor viitoare de avocați, un semn de deschidere către partenerii care doresc să aibă un rol mai pronunțat în treburile firmei”
Promovare la RTPR: Bogdan Cordoș, expertul în energie care s-a alăturat firmei imediat după absolvirea facultății, face un pas înainte în carieră și devine partener | Costin Tărăcilă, Managing Partner: ”Suntem mândri de echipa noastră care numără unii dintre cei mai talentați și experimentați avocați din România”
VIDEO | Dicționar de arbitraj: Garanția la plata cheltuielilor arbitrale (Powered by ZRVP)
Mitel & Asociații recrutează avocat cu experiență (Litigii și Soluționare a Disputelor)
România căștigă arbitrajul ICSID cerut de 15 grupuri de investitori și 28 de persoane fizice din 7 țări, care cereau compensații de 256 mil. € pentru tratamentul aplicat de autorități | Tribunalul arbitral a decis că țara noastră nu a încălcat niciuna din garanțiile acordate investitorilor, iar reclamanții îi vor plăti jumătate din costurile de arbitraj suportate în acest dosar
Noi promovări în structura de conducere a firmei POPESCU & ASOCIAȚII. Adina VLAICU, Andreea MIHALACHE și Mirel RĂDESCU devin parte a echipei de management | Octavian POPESCU, Managing Partner: ”Sunt profesioniști de elită, cu notorietate și impact remarcabil în domeniile lor de expertiză, iar prezența lor în structura noastră de coordonare consolidează poziția firmei ca partener juridic de încredere în mediul de business”
Mitel & Asociatii recrutează avocat cu experienta (Real Estate)
Filip & Company a asistat PayPoint Services în contractarea unui credit sindicalizat de la UniCredit Bank și BERD | Alexandru Bîrsan (partener) şi Camelia Ianțuc (senior associate) au coordonat echipa de proiect
Băiculescu și Asociații asistă una dintre cele mai mari companii de brokeraj din România într-o tranzacție de 2.000.000 RON | Antonia Prisacaru, Head of Litigation: ”Un exemplu de cooperare eficientă între echipă și client, dar și o provocare în gestionarea unor etape juridice complexe, de la litigii până la finalizarea negocierilor”
Primele mișcări pe piața muncii din avocatură | Băncilă Diaconu & Asociații recrutează un partener de la Stratulat Albulescu și un fost Head of Legal din sectorul bancar se alătură firmei Rizoiu & Asociații
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...