ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Nouă din zece angajatori au în plan să facă angajări până la finalul anului (sondaj)

26 Septembrie 2023   |   Agerpres

Potrivit studiului citat, 45,1% dintre respondenţi consideră că se află într-o companie cu brand de angajator puternic. 35,6% încă lucrează în acest sens şi sunt la început cu acţiunile de employer branding, iar 19,3% declară că nu au un brand de angajator.

 
 
Nouă din zece angajatori au în plan să facă angajări până la finalul anului, iar 50% dintre ei susţin că salariile şi bonusurile pe care le oferă sunt elementele care îi ajută cel mai mult să atragă candidaţi, potrivit unui sondaj realizat de o platformă de recrutare online din România.

"91,2% dintre angajatorii care au participat la cel mai recent sondaj derulat de eJobs România au declarat că au în plan să facă angajări până la finalul anului. 5,4% spun că au blocat toate angajările, în timp ce 3,4% nu ştiu exact care va fi cursul evenimentelor până la final de an", relevă datele din sondajul menţionat.

Dintre cei care au în continuare poziţii deschise, 44,4% estimează că numărul de colegi noi pe care îi vor adăuga în echipe în următoarele 3 luni nu va fi mai mare de 5, 20,4% au un plan de 6-10 angajări noi, 18,5% estimează că numărul de recrutări va fi cuprins între 11 şi 50. Potrivit sondajului, 7,3% dintre angajatori au deschise între 51 şi 100 de poziţii, 5,4% între 101 şi 250 şi 1,3% între 251 - 500.


De asemenea, 2,6% spun că se află în plină campanie de recrutări masive şi vor să angajeze peste 500 de oameni până la final de an.

Întrebaţi care sunt atuu-rile pe care cred că le au şi care îi pot ajuta în atragerea candidaţilor, 50,3% au pus pe primul lor salariile şi bonusurile oferite. 40,1% menţionează şi comunicarea constantă şi transparentă, 37,2% au inclus şi flexibilitatea programului şi a managerilor într-un top al primilor 3 diferenţiatori cheie pe care îi au faţă de concurenţă.

Alte aspecte punctate au mai fost beneficiile extrasalariale, echipa şi mediul de lucru, posibilitatea de a creşte în carieră, munca remote sau echilibrul între viaţa personală şi cea profesională, se precizează în comunicatul companiei.

"Angajatorii sunt conştienţi de faptul că un salariu bun poate să-i ajute mult să găsească mai repede oamenii potriviţi pentru joburile pe care le au deschise. Ştiu însă, la fel de bine, că încep să mai conteze şi alte lucruri pentru că tot mai mulţi candidaţi caută "pachetul complet" atunci când vor să-şi schimbe jobul. Tocmai de aceea, sunt deja câţiva ani de când companiile investesc sume considerabile în brandul de angajator şi în imaginea pe care şi-o construiesc în relaţia cu candidaţii şi cu angajaţii", a susţinut Bogdan Badea, CEO eJobs.

Potrivit studiului citat, 45,1% dintre respondenţi consideră că se află într-o companie cu brand de angajator puternic. 35,6% încă lucrează în acest sens şi sunt la început cu acţiunile de employer branding, iar 19,3% declară că nu au un brand de angajator.

"Deşi 6 din 10 angajatori spun că lipsa unui brand de angajator solid devine un impediment în procesul de recrutare, o treime dintre respondenţi cred că acest lucru poate fi evitat dacă lipsa unui brand de angajator este compensată prin salarii şi beneficii, în timp ce 13,6% spun că procesele de recrutare nu le-au fost influenţate până acum de faptul că nu au un brand de angajator de sine stătător", a explicat Badea.

În acest sens, 48,8% dintre companiile participante la sondaj au declarat că, pentru anul acesta, bugetul de employer branding a reprezentat 1% din cifra de afaceri. 20,2% investesc în acest scop între 1% şi 2%, 16,7% între 2% şi 5%, 10,5% între 5% şi 10% şi 3,9% alocă mai mult de 10% din cifra de afaceri bugetului de employer branding. "Deşi pare puţin, în cifre absolute vorbim de sume care pot depăşi chiar 1 milion de euro pe an, în cazul companiilor foarte mari, care angajează masiv în fiecare an şi în special care activează în industrii care se confruntă cu un nivel ridicat al fluctuaţiei de personal. Cu toate acestea, trebuie menţionat şi faptul că 28% dintre respondenţi au menţionat că, în 2023, au renunţat complet la bugetul de employer branding", a mai spus Bogdan Badea.

Sondajul platformei de recrutare a fost realizat în luna septembrie a acestui an, pe un eşantion de 494 de companii, reprezentate de HR manageri, specialişti în HR, manageri de echipe, CEO şi antreprenori.

Lansată în 1999, eJobs este prima platformă de recrutare din România şi liderul pieţei locale de profil, cu 5 milioane de CV-uri, peste 2 milioane de vizitatori unici pe lună şi 300.000 companii care au beneficiat de serviciile companiei. Începând cu anul 2012, este parte a grupului Ringier AG, compania internaţională de media localizată în Zurich, Elveţia.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 3574 / 18400
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Mușat & Asociații promovează șapte avocați în ariile fuziuni și achiziții, litigii și arbitraj, drept bancar și financiar, piețe de capital și achiziții publice
VIDEO | Dicționar de arbitraj: Intervenția instanței în arbitraj (Powered by ZRVP)
RTPR, alături de Integral Capital Group la investiția în Embryos. Echipa de proiect, coordonată de Costin Tărăcilă (Managing Partner) și Marina Fechetă-Giurgică (Senior Associate)
CMS asistă grupul M Core cu privire la achiziția portofoliului de centre comerciale (Strip Malls) din România de la MAS Plc. Roxana Frățilă (partener) și Mircea Moraru (senior counsel), au coordonat avocații care au acoperit aspectele tranzacționale, iar Ana Radnev (partner) și Alina Tihan (senior counsel) au condus echipa de drept bancar
Promovări la Schoenherr: Monica Cojocaru devine partner în structura internațională a grupului, alți trei avocați fac un pas înainte în carieră | Sebastian Guțiu, managing partner: ”Aceste promovări vin să confirme valoarea pe care o atribuim contribuției efective a colegelor noastre la dezvoltarea ariilor de practică din care fac parte – corporate m&a, energy, banking & finance, labour & employment – și a relației cu clienții firmei”
Clifford Chance Badea și-a extins echipa cu 15 avocați în 2024, după cel mai accelerat ritm de creștere și recrutare din ultimii ani | Daniel Badea, Managing Partner: ”Am avut colegi care au lucrat în birourile internaționale ale Clifford Chance, dar și în locuri precum Stockholm sau Zurich, pe proiecte transfrontaliere de o complexitate foarte mare, acoperind aproape toate continentele”
Sun Wave Pharma România, la vânzare. Jefferies consiliază exitul LetterOne, fond de investiții legat de doi oligarhi ruși
BACIU PARTNERS, numită ”Gold Stars of Romanian IP” de World Trademark Review în clasamentele WTR 1000 2025. Patru membri ai echipei, desemnați profesioniști de top în clasamentul individual
Trei firme de avocați din România, evidențiate pentru activitatea în domeniul Competition ̸ Antitrust | NNDKP, CMS și D&B David și Baias au intrat în topul global al firmelor cu cea mai bună practică de concurență. Cine sunt avocații evidențiați de GCR 100 – 2025 și care au fost proiectele care au adus recunoaștere echipelor locale
Cum a evoluat anul trecut Ioana Gelepu The Office Litigation & Enforcement, butic de litigii evidențiat de ghidurile juridice internaționale, și care au fost proiectele care au antrenat un număr considerabil de analize juridice | Ioana Gelepu, fondator: ”Sunt mulțumită că am reușit să mă implic în toate detaliile proiectelor pe care le gestionăm, suficient de variate cât să satisfacă setea mea neobosita de nou”
Cum poți dezvolta o carieră internațională cu programul Erasmus+ | Povestea lui Constantin Roșca, absolvent de Drept plecat din Fălticeni, care a ales să studieze la Universitatea din Istanbul. El este azi masterand în Drept Internațional Public în cadrul Universității Koç, cea mai prestigioasă din Turcia și stagiar în cadrul biroului Esenyel ̸ Partners, unul din cele mai cunoscute birouri internaționale de avocatură și consultanță juridică din țara desfășurată pe două continente
Bulboacă & Asociații a sprijinit obținerea unei finanțări de capital de lucru în valoare de 20 de milioane EUR pentru Frigoglass, asumând din nou un rol de reprezentare dublă. Colaborare cu două firme internaționale de avocați, în acest proiect
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...