ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Piaţa eCommerce din România va depăşi valoarea de 8,8 miliarde de euro, în acest an (estimări)

12 Martie 2025   |   Agerpres

La nivelul anului 2024, valoarea pieţei a atins un nou record, în jurul valorii de 7,7 miliarde de euro, cu perspective de creştere şi în 2025, peste nivelul de opt miliarde de euro.

 
 
Valoarea pieţei de comerţ electronic din România va depăşi opt miliarde de euro, în 2025, după ce în 2024 a ajuns la 7,7 miliarde de euro, arată estimările cuprinse într-un raport de specialitate, publicat miercuri.

Potrivit ediţiei a doua a "eCommerce Insights 2025", realizată de MerchantPro, în ciuda contextului geopolitic şi socio-economic dificil, piaţa locală de eCommerce a arătat o rezilienţă ridicată şi o capacitate bună de adaptare, marcând o creştere de 8%, semnificativ superioară creşterii economice (1%), aliniată cu evoluţia retailului total (+8,4%, potrivit INS, pentru primele unsprezece luni din 2024).

La nivelul anului 2024, valoarea pieţei a atins un nou record, în jurul valorii de 7,7 miliarde de euro, cu perspective de creştere şi în 2025, peste nivelul de opt miliarde de euro.


Estimările Statista relevă faptul că valoarea medie a achiziţiilor online realizate de către un client online, în 2024, a fost de circa 857 de euro.

Specialiştii notează că, în timp de 55% dintre români au cumpărat cel puţin o dată online pe parcursul anului trecut, cumpărătorii din mediul rural alimentează creşterea printr-o adopţie superioară celor din urban, unde eCommerce-ul a devenit deja parte din stilul de viaţă.

Datele analizate de platforma locală de soluţii SaaS pentru eCommerce, MerchantPro în cadrul analizei de piaţă eCommerce Insights, arată că regiunile cu cea mai slabă acoperire a comerţului electronic rămân Oltenia (38,4%) şi Sud Muntenia (39,5%), iar zona cea mai activă este Bucureşti - Ilfov, cu 64,1%. Celelalte regiuni istorice ale ţării se situează în jurul mediei de 55%.

Conform analizei de specialitate, o treime dintre tranzacţiile efectuate în 2024 au fost achitate cu cardul, iar metodele alternative precum Revolut Pay şi Apple Pay devin din ce în ce mai populare.

În acest context, Generaţia Z este segmentul de cumpărători care preferă platformele mobile, achiziţionează pe baza conţinutului video şi acordă importanţă sustenabilităţii.

De asemenea, tot mai mulţi consumatori aleg să cumpere de pe marketplace-uri mari şi aleg un magazin online în funcţie de criterii care le asigură o experienţă convenabilă şi transparentă. Astfel, cel mai important factor pentru 41% dintre respondenţi este livrarea gratuită, în timp ce 27% apreciază descrierile detaliate ale produselor. Totodată, aproape un sfert dintre români (24%) evită magazinele cu taxe ascunse, iar returul gratuit contează pentru 21%. În plus, 15% preferă opţiuni flexibile, cum ar fi plata la livrare sau livrarea directă la domiciliu.

Clasamentul categoriilor preferate de produse este condus de "Frumuseţe şi produse de îngrijire" (Beauty), care a depăşit popularitatea segmentului "Fashion", fiind opţiunea de achiziţii online pentru 64% din public. În acelaşi timp, "Farma" se bucură de popularitate superioară categoriei-vedetă a ultimului deceniu, "Electronice".

La nivel general, piaţa eCommerce din România este polarizată între jucătorii mici, numeroşi şi flexibili, şi companiile mari, care controlează o mare parte din venituri.

Datele centralizate relevă faptul că 98,3% dintre companii sunt mici, însă generează doar 41% din cifra de afaceri a sectorului. Companiile mari, deşi reprezintă doar 0,025% din total, aduc o treime din veniturile pieţei, iar companiile medii-mari (50-249 angajaţi) au înregistrat o creştere accelerată de 31,6% în cifra de afaceri.

Potrivit sursei citate, 64% dintre români cumpără de pe site-uri internaţionale, în principal pentru preţuri mai mici, iar aproape jumătate (47%) apelează la acestea pentru produse care nu sunt disponibile în magazinele locale.

Studiul eCommerce Insights 2025 analizează pe larg şi tendinţele care conturează piaţa, precum impactul AI, deschiderea graniţelor odată cu intrarea în Schengen, concurenţa marilor jucători regionali, dar şi schimbările de legislaţie sau ascensiunea soluţiilor "as a Service" (XaaS) în comerţul electronic.

MerchantPro este un proiect al companiei ShopMania Net, care se adresează antreprenorilor din eCommerce din România şi Europa, prin funcţionalităţi competitive de eCommerce, servicii profesioniste de suport şi soluţii personalizate, adaptate necesităţilor specifice de dezvoltare.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 1190 / 19852
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Summer Internship-ul Mușat & Asociații, mai mult decât un stagiu de vară: program strategic de formare și recrutare, care le oferă studenților experiență practică autentică, mentorat direct de la parteneri și acces la Fellowship, cu șanse reale de a deveni parte din echipa firmei | De vorbă cu Ștefan Diaconescu (Partner) despre experiență completă a cursanților, cu expunere directă la multiple arii de practică și la cultura organizațională a uneia dintre cele mai mari firme de avocatură din România
Reff & Asociații | Deloitte Legal a asistat dezvoltatorul şi investitorul imobiliar Prime Kapital în emisiunea de obligațiuni de 100 mil. €. Partenerii Andrei Burz-Pînzaru și Irina Dimitriu, în prim plan
League Tables of Legal Advisors (H1 2025) | Piața globală a fuziunilor și achizițiilor a atins 2 trilioane USD – cel mai bun semestru pentru mega-deal-uri din 2020, dar cu cel mai mic număr de tranzacții din ultimele două decenii. CMS și Clifford Chance, printre primele în clasamentul global. Schoenherr are un avans impresionant în Europa și a asistat cele mai multe tranzacții în CEE
Filip & Company a asistat ACP Credit în acordarea unei noi runde de finanțare rețelei de clinici veterinare PartnerVet. Echipa, coordonată de Alexandra Manciulea (partener) și Rebecca Marina (counsel)
Clifford Chance își consolidează practica de Litigii prin recrutarea lui Remus Codreanu ca partener în echipa din București
Kinstellar are un nou Office Managing Partner în București | Iustinian Captariu a preluat managementul biroului de la Victor Constantinescu, cel care a condus echipa locală timp de șase ani, cu rezultate remarcabile. Kristóf Ferenczi, Firm Managing Partner: ”Numirea lui Iustinian face parte din programul nostru de planificare a succesiunii, un element esențial pentru a asigura creșterea și succesul continuu al Kinstellar”
Lexology Energy Rankings 2025 | Cine sunt avocații români care s-au remarcat într-o practică devenită, în ultimii ani, un adevărat laborator de inovație juridică: ZRVP, CMS, TZA și NNDKP au o amprentă bine conturată în Oil & Gas. NNDKP strălucește și în Power & Electricity, unde se remarcă și Kinstellar, dar și în Renewables
ANALIZĂ | Gabriel Resources a deschis o procedură de anulare a hotărârii ICSID prin care Tribunalul arbitral a respins cererea de peste 3 mld. USD privind controversatul proiect minier de la Roșia Montană, iar România a răspuns cu un Contramemoriu care demontează acuzațiile și atacă frontal strategia reclamanților. Dacă statul ar pierde, impactul ar fi devastator pentru finanțele publice și ar compromite rezultatele măsurilor pe care guvernul Bolojan încearcă să le implementeze
CMS | Join Our Team: Tax Consultant - Tax Department
Ana-Maria Baciu, avocatul din România cu cele mai multe nominalizări la gala Legal 500 CEE Awards 2025: Intellectual Property Lawyer of the Year, Romania Lawyer of the Year și CEE Partner of the Year. Astfel de validări contribuie nu doar la consolidarea brandului său personal, ci și la repoziționarea avocaturii de business din România ca un partener credibil, capabil să ofere consultanță sofisticată clienților internaționali
LegiTeam: Lawyer - Dispute Resolution and Employment | GNP Guia Naghi and Partners
Bulboacă & Asociatii caută un Avocat Colaborator pentru Echipa de Tranzacții de Elită (Corporate ̸ M&A)
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...