Program de guvernare | Creşterea finanţării pentru sănătate cu 1% din PIB pe an, prioritate la Ministerul Sănătăţii
23 Decembrie 2024
AgerpresProgramul de guvernare prevede creşterea progresivă a finanţării alocate sănătăţii cu 1% din PIB pe an, până la media europeană, dar şi îmbunătăţirea şi predictibilitatea finanţării sistemului de sănătate prin bugetare multianuală, acordarea de deduceri pentru asigurări complementare de sănătate şi realizarea unui grad ridicat de absorbţie a fondurilor europene dedicate domeniului sănătăţii în perioada 2025-2028.
Creşterea finanţării pentru sănătate cu 1% din PIB pe an, dar şi un grad ridicat de absorbţie a fondurilor europene sunt printre priorităţile Ministerului Sănătăţii, conform programului de guvernare.
Documentul arată că se va acţiona pentru "creşterea încrederii cetăţenilor şi a rezilienţei sistemului de sănătate, prin modificări legislative care să încurajeze competiţia loială şi transparentă între sistemul public şi cel privat de sănătate, urmând exemplul de bune practici din alte ţări europene".
Documentul arată că se va acţiona pentru "creşterea încrederii cetăţenilor şi a rezilienţei sistemului de sănătate, prin modificări legislative care să încurajeze competiţia loială şi transparentă între sistemul public şi cel privat de sănătate, urmând exemplul de bune practici din alte ţări europene".
Programul de guvernare prevede creşterea progresivă a finanţării alocate sănătăţii cu 1% din PIB pe an, până la media europeană, dar şi îmbunătăţirea şi predictibilitatea finanţării sistemului de sănătate prin bugetare multianuală, acordarea de deduceri pentru asigurări complementare de sănătate şi realizarea unui grad ridicat de absorbţie a fondurilor europene dedicate domeniului sănătăţii în perioada 2025-2028.
Se au în vedere, totodată, "restructurarea sistemului de sănătate publică, dezvoltarea reţelei de laboratoare de sănătate publică, dezvoltarea capacităţii de intervenţie în teren, dezvoltarea politicilor de prevenţie şi de screening, precum şi a monitorizării bolilor cronice".
O altă prioritate a programului de guvernare este implementarea accelerată a Planului naţional de combatere şi control al cancerului.
Dezvoltarea asistenţei medicale comunitare, prin construirea, modernizarea şi dotarea centrelor medicale din mediul rural şi oraşele mici, este unul dintre obiectivele de guvernare în domeniul sănătăţii pentru următorii patru ani.
Tot la capitolul obiectivelor, se mai au în vedere dezvoltarea asistenţei medicale primare, iar pentru asigurarea personalului în mediul rural şi în zone defavorizate se are în vedere finanţarea unui pachet de instalare şi de retenţie pentru medici, farmacişti şi asistenţi medicali. Pentru medicii de familie ajunşi la vârsta pensionării, se are în vedere prelungirea, la cerere, a perioadei de activitate, dar cu avizul autorităţii locale.
Programul prevede continuarea şi finalizarea investiţiilor în spitale şi clădiri noi prin PNRR, demararea investiţiilor pentru alte spitale şi clădiri noi, din împrumuturi externe, inclusiv prin parteneriate public-privat.
În ceea ce priveşte politica în domeniul medicamentului, programul prevede scurtarea duratei de introducere în compensare a medicamentelor inovative, dar şi încurajarea dezvoltării industriei farmaceutice autohtone.
La capitolul "Prevenţia şi programele de sănătate", se are în vedere accelerarea derulării programelor naţionale de screening, depistare precoce şi extinderea acestora cu finanţare de la UE, dar şi dezvoltarea reţelei judeţene de centre de prevenire, consiliere şi combatere a adicţiei la droguri, cu prioritate pentru copii şi adolescenţi.
Implementarea Planului naţional de îngrijiri paliative, creşterea finanţării pentru minimum 4.000 de paturi de paliaţie, dezvoltarea de centre publice de paliaţie pentru copii, sunt alte măsuri prevăzute în programul de guvernare.
Referitor la resursele umane, se are în vedere "încurajarea revenirii profesioniştilor români din domeniul medical din diaspora prin debirocratizarea recunoaşterii profesionale". Tot aici sunt menţionate ca priorităţi finalizarea Registrului Profesioniştilor din Sănătate şi corelarea locurilor şi posturilor scoase la concurs cu nevoile reale de asistenţă medicală la nivel local şi regional. Nu în ultimul rând, se prevede implementarea unui nou sistem de asigurări de malpraxis pentru toţi profesioniştii din sănătate.
La capitolul Digitalizare, este prevăzută, între altele, realizarea unei noi Platforme Unice a Asigurărilor de Sănătate "pentru facilitarea accesului pacienţilor, debirocratizare şi eliminarea fraudelor".
Operaţionalizarea Dosarului Electronic de Sănătate (DES), instrument medical pentru accesul facil al pacientului la toate categoriile de servicii, "cu asigurarea unei protecţii maximale ale datelor cu caracter personal", este o altă prioritate în domeniul digitalizării în sănătate.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 4 / 18214 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
ZRVP: 30 de ani de tradiție în avocatură, un nou look pentru viitor | Cosmin Vasile (managing partner): Noua imagine reflectă identitatea și tradiția brandului nostru, reinterpretate într-o manieră modernă și îndrăzneață
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Mușat & Asociații a obținut rejudecarea cererii de revizuire în cazul torționarilor lui Gheorghe Ursu
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Filip & Company a asistat Mozaik Investments la vânzarea unui pachet minoritar din acțiunile 5 to go către Invenio Partners și ACP
Mușat & Asociații își actualizează identitatea vizuală și lansează un nou website
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
INTERVIURI 2+1 | Povestea lui “Timi”, numele de alint al biroului NNDKP din Nord-Vestul țării, înființat acum 20 de ani într-o perioadă fără smartphone, Google sau LinkedIn, spusă de doi avocați care au trăit intens toate etapele devenirii sale ca furnizor pentru mediul de afaceri local, standard de etică și membru al comunității academice: ”Vineri la prânz încă nu se născuse ideea; luni, la 10:15, era aprobată”. Mai apoi, ”cu profesionalism, corectitudine și smerenie” a devenit ”un organism viu și adaptabil, care se modelează după viața afacerilor din regiune în fiecare moment”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Băiculescu & Asociații continuă extinderea. Alți doi avocați se alătură firmei, întărind departamentele de Drept Penal și Litigii | Vasile Băiculescu (Managing Partner): ”Fundația unei societăți de avocatură este formată din echipe solide, orientate spre soluții și dedicare pentru client. Continuăm să creștem pentru a oferi un serviciu de calitate”
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...