ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Propunerile de modificare a Codului Fiscal vor produce o nouă reajustare a pieţei IT; digitalizarea în business va încetini (companie)

23 August 2023   |   Agerpres

Totodată, măsurile propuse vor genera profituri mai mici pentru firmele de software şi servicii IT.

 
 
Propunerile de modificare a regimului fiscal aplicabil celor care îşi desfăşoară activitatea în industria de IT produc deja efecte, chiar dacă nu au intrat în vigoare, iar în perioada următoare se va produce o nouă reajustare a pieţei, cu potenţiale blocaje în demersul de digitalizare a companiilor din România şi cu reorientări ale programatorilor către alte pieţe, consideră reprezentanţii unei companii de profil.

Totodată, măsurile propuse vor genera profituri mai mici pentru firmele de software şi servicii IT.

"Programatorii au început deja, preventiv, să ceară fee-uri mai mari cu aproximativ 10%, iar companiile din software şi servicii încearcă să transfere, mai departe, aceste costuri la clienţi. Contextul, însă, la nivel de piaţă locală, dar şi globală, este unul de restrângere a activităţii şi a bugetelor în IT, nicidecum de disponibilitate pentru creşteri de costuri pe proiecte. Mai mult, în ultimul an, companiile au renunţat la proiecte neesenţiale şi, astfel, a devenit tot mai greu pentru firmele de servicii IT să acceseze proiecte noi", a declarat Mihai Filip, CEO Oves Enterprise.


Acesta a menţionat că nu este exclus un nou blocaj al pieţei IT, în care companiile îngheaţă proiecte şi păstrează bugete.

În lipsa proiectelor pe piaţa locală, sau a proiectelor slab plătite, tot mai mulţi programatori îşi vor căuta proiecte pe mai mulţi bani în afara României, şi orientându-se către ţări cu taxe mai mici şi cu stabilitate mai mare, cum este Moldova, spre exemplu, unde taxele sunt plafonate la 8% pentru următorii 10 ani, precizează sursa citată.

"Multe companii nu vor reuşi să păstreze developerii cu experienţă implicaţi în proiecte. Iar situaţii precum renunţarea la talentele cu fee-uri ridicate, în acord cu skill-urile, şi recrutarea unor angajaţi mai puţin experimentaţi şi mai ieftini, aşa cum s-a întâmplat la Google US, de exemplu, vor fi tot mai frecvente. Firmele de IT vor putea absorbi această creştere a fee-urilor doar dacă piaţa îşi va reveni din toamnă. Dacă nu, trebuie să găsim soluţii. Este însă sigur că, acum, clienţii nu vor creşte bugetele, iar digitalizarea în business în România va încetini", a subliniat Mihai Filip.

Potrivit comunicatului companiei, modificările fiscale referitoare la industria IT presupun introducerea unui impozit pe venit de 10% pentru programatorii cu venituri de peste 10.000 de lei pe lună. Alte propuneri vehiculate în spaţiul public vizează majorarea impozitului pe dividende de la 8% la 10% şi un impozit pe venit în creştere la 3%, de la 1%, pentru microîntreprinderile care realizează venituri peste 300.000 lei şi desfăşoară activităţi pe CAEN: 5821 - Activităţi de editare a jocurilor de calculator, 5829 - Activităţi de editare a altor produse software, 6201 - Activităţi de realizare a soft-ului la comandă, 6209 - Alte activităţi de servicii privind tehnologia informaţiei.

Oves Enterprise este o companie românească de dezvoltare de software, înfiinţată în 2015 la Cluj-Napoca. În prezent, 80% din cifra de afaceri a companiei este generată de proiecte din afara României, ce integrează tehnologii noi din sfera inteligenţei artificiale şi big data. OVES Enterprise are, în prezent, peste 200 de angajaţi şi birouri în România, Germania, Emiratele Arabe Unite şi SUA.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 3659 / 18203
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Mușat & Asociații a obținut rejudecarea cererii de revizuire în cazul torționarilor lui Gheorghe Ursu
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Filip & Company a asistat Mozaik Investments la vânzarea unui pachet minoritar din acțiunile 5 to go către Invenio Partners și ACP
Mușat & Asociații își actualizează identitatea vizuală și lansează un nou website
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
INTERVIURI 2+1 | Povestea lui “Timi”, numele de alint al biroului NNDKP din Nord-Vestul țării, înființat acum 20 de ani într-o perioadă fără smartphone, Google sau LinkedIn, spusă de doi avocați care au trăit intens toate etapele devenirii sale ca furnizor pentru mediul de afaceri local, standard de etică și membru al comunității academice: ”Vineri la prânz încă nu se născuse ideea; luni, la 10:15, era aprobată”. Mai apoi, ”cu profesionalism, corectitudine și smerenie” a devenit ”un organism viu și adaptabil, care se modelează după viața afacerilor din regiune în fiecare moment”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Băiculescu & Asociații continuă extinderea. Alți doi avocați se alătură firmei, întărind departamentele de Drept Penal și Litigii | Vasile Băiculescu (Managing Partner): ”Fundația unei societăți de avocatură este formată din echipe solide, orientate spre soluții și dedicare pentru client. Continuăm să creștem pentru a oferi un serviciu de calitate”
Insolvență ̸ Restructurare | În spatele scenei, alături de echipa NNDKP, într-o discuție cu trei dintre coordonatorii acestui segment de practică ce a generat venituri de cca. 11 % din total, anul trecut. Debt-recovery rămâne în continuare o parte importantă din activitatea echipei. Focusul tinde să migreze spre procedurile de pre-insolvență, iar componenta de turnaround și restructurare crește în mod constant. Numărul procedurilor de insolvență va crește cu 10-12% în următorii doi ani, estimează avocații
Bondoc și Asociații obține o clarificare importantă la ÎCCJ cu privire la stabilirea competenței pentru soluționarea litigiilor în legătură cu încheierea contractelor finanțate din fonduri alocate prin PNRR, de către beneficiari privați care nu au obligația aplicării procedurilor de achiziție publică
Țuca Zbârcea & Asociații a oferit asistență juridică în legătură cu obținerea unei facilități de credit în valoare de 29,5 mil. € de către o societate parte a Weerts Group
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...