ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

PwC: Fluctuaţia de personal a scăzut la o rată de 17,2% în 2020

16 Februarie 2021   |   Agerpres

Din procentul de 17,2%, cea mai mare parte, respectiv 13,2%, au fost încetări voluntare. Cea mai mare fluctuaţie de personal a fost înregistrată în sectorul de retail şi FMCG, de 25,1%, iar cea mai mică în servicii financiare, de 8%.

 
 
Fluctuaţia de personal în companiile din România a scăzut semnificativ anul trecut, la o rată medie de 17,2%, de la 23,1% în 2019, pe fondul incertitudinilor generate de pandemia Covid-19 la nivelul întregii economii, reiese din raportul HR Barometru realizat de PwC România şi dat marţi publicităţii.
 
Din procentul de 17,2%, cea mai mare parte, respectiv 13,2%, au fost încetări voluntare. Cea mai mare fluctuaţie de personal a fost înregistrată în sectorul de retail şi FMCG, de 25,1%, iar cea mai mică în servicii financiare, de 8%.
 
"Pe fondul incertitudinii create de pandemie, piaţa forţei de muncă a cunoscut un uşor îngheţ anul trecut. Angajaţii au preferat stabilitatea şi siguranţa, iar angajatorii au recrutat mai puţin decât în anii anteriori sau chiar deloc. După o perioadă de expectativă, pe măsură ce munca de la distanţă s-a dovedit funcţională în multe sectoare, companiile au început să regândească relaţiile de muncă, având în prim plan flexibilitatea şi mobilitatea. Angajatorii au înţeles că schimbările din ultimul an nu sunt conjuncturale şi că trebuie să îşi adapteze modelele de business acestor tendinţe. Ne aflăm, deci, în pragul unui proces de transformare care va avea loc pe termen lung, iar faptul că multe companii au inclus în bugetele pentru 2021 creşteri salariale arată că, atât angajatorii, cât şi angajaţii, se obişnuiesc treptat cu noua normalitate", a declarat Ionuţ Simion, country managing partner, PwC România.
 
Potrivit raportului, bugetul salarial al companiilor respondente va creşte în medie cu 3,8% în acest an, comparativ cu 2020 când procentul a fost de 5,6%.
 
De asemenea, barometrul mai semnalează că telemunca s-a transformat anul trecut din beneficiu în necesitate şi este de aşteptat să continue pentru mulţi angajaţi şi pe termen lung. Astfel, 43% dintre companiile respondente la HR Barometru au arătat că vor aplica telemunca pe termen lung, 52% încă analizează această perspectivă şi doar 5% nu iau în calcul permanentizarea telemuncii sau declară că aceasta nu este relevantă pentru activitatea lor.
 
În ceea ce priveşte modelul aplicat, 44% au arătat că vor alterna munca la birou cu telemunca, conform opţiunii angajaţilor, 40% vor combina venirea la birou şi telemunca pe baza unei planificări, 16% vor adopta telemunca permanentă pentru anumiţi angajaţi, conform opţiunii acestora, iar 2% telemunca permanentă obligatorie pentru anumiţi angajaţi.
 
"După experienţa ultimului an, în care şi-a dovedit eficienţa, era de aşteptat ca munca de la distanţă să fie aplicată de multe organizaţii pe termen lung. Această direcţie este datorată, pe de o parte, perspectivei incerte legate de evoluţia pandemiei, care nu va dispărea prea curând, iar pe de altă parte de beneficiile care s-au conturat atât pentru angajaţi (protecţie, flexibilitate, autonomie), cât şi pentru angajatori (reduceri de costuri). Provocarea mai departe este de a găsi acea modalitate de permanentiza telemunca pentru a maximiza avantajele pe care le poate aduce, dar şi pentru a diminua efectele secundare asupra anumitor procese de business, a căror eficacitate este limitată în mediul virtual, sau asupra stării de bine a angajaţilor, serios afectată în această perioadă", a afirmat Oana Munteanu, director People & Organisation PwC România.
 
Aceasta a subliniat că tehnologia va permite politici foarte versatile şi personalizate, dar este nevoie şi de o regândire în ansamblu a mai multor politici de resurse umane, în special a strategiilor de compensaţii şi beneficii.
 
Anul trecut, companiile şi-au redus bugetul pentru învăţare şi dezvoltare în medie cu 7% comparativ cu 2019, cea mai mare scădere fiind în retail şi FMCG, de 27,5%. Pentru 2021, însă, sectorul retail/FMCG estimează o creştere cu peste 23% a fondurilor alocate pentru învăţare şi dezvoltare, iar la nivelul pieţei este estimată o majorare de 27,5% comparativ cu 2020.
 
Studiul HR Barometru a fost derulat de PwC în perioada 27 ianuarie - 1 februarie 2021, pe baza informaţiilor furnizate de 56 de companii participante din IT&C, BPO Produse industriale, Energie (utilităţi /produse petroliere), Farmaceutic /Medical, Servicii financiare şi FMCG/Retail.
 
Aproape o treime (32%) dintre companiile respondente au între 101 - 500 angajaţi, 23% sub 100 angajaţi, 18% între 1.001 - 3.000 angajaţi, 18% peste 3.000 angajaţi şi 9% între 501 - 1.000 angajaţi.
 
PwC este o reţea de firme prezentă în 155 de ţări cu mai mult de 284.000 de profesionişti ce oferă servicii de calitate în domeniul auditului, consultanţei fiscale şi consultanţei pentru afaceri.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 13432 / 17692
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Dinamică nouă, caracterizată printr-un apetit crescut al investitorilor pentru tranzacții | Piața de M&A a crescut cu 8,2% în T1-T3. Jucătorii strategici au rămas principalii actori, cei mai activi investitori fiind din SUA
Legiteam | Cherciu & Co is looking for two Junior ̸ Mid - Level Lawyers
Mușat & Asociații a asistat Naxxar Renewable Energy cu privire la vânzarea pachetului rămas de 40% din Naxxar Wind Farm Four către grupul polonez Polenergia. Mandat complex care a cuprins, printre altele, aspecte de M&A, finanțări și navigarea prin reglementările sofisticate specifice sectorului energetic
Dr. Cosmin Vasile (Managing Partner ZRVP) va susține un curs de arbitraj la INPPA : “Procedura arbitrală în arbitrajul instituționalizat” | Înscrierile se fac până pe 10 octombrie
LegiTeam | CMS CAMERON MCKENNA NABARRO OLSWANG LLP SCP is looking for: Associate (Banking & Finance Team)
EXCLUSIV | O companie din grupul controlat de ”regele eolienelor” a trimis Ministerului Finanțelor o notificare de arbitraj și o cerere de soluționare pe cale amiabilă a disputei. Tratatul Cartei Energiei, temeiul juridic al conflictului cu statul român
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocați stagiari | Litigii
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Voichița Crăciun, Head of legal and compliance - PAID România, profesionist 20 de ani experiență, care a acordat servicii de asistență juridică și reprezentare în proiecte complexe, unor companii interne și internaționale, în diferite domenii de activitate: ”Planurile de viitor sunt strâns legate de cele ale companiei pentru care lucrez și unde doresc să continui să aduc un plus de valoare prin activitatea mea și a departamentului pe care îl coordonez”
VIDEO | Dicționar de arbitraj: Tranzacțiile în arbitraj (Powered by ZRVP)
Avocații din practica de Protecția Datelor de la NNDKP spun că există în continuare prevederi neclare în legislație și „pete albe” de reglementare | Iurie Cojocaru (Partener): “De foarte multe ori, clienții se confruntă cu dificultăți în ceea ce privește ștergerea datelor sau oferirea unor răspunsuri adecvate la solicitările de exercitare de drepturi, în condițiile în care legislația, ghidurile și jurisprudența oferă prea puțin spațiu de manevră”
Bohâlțeanu & Asociații a asistat Emma Lambda în achiziția Stratum Energy Romania, într-un mandat complex, desfășurat pe parcursul ultimilor 2 ani. Echipă multidisciplinară, formată din profesioniști specializați în Corporate ̸ M&A, Energy și Real Estate | Ionuț Bohâlțeanu (Managing Partner): ”Un proiect de mare anvergură pentru echipa noastră, având în vedere specificul domeniului, gradul complex de structurare a tranzacției și jurisdicțiile implicate”
Țuca Zbârcea & Asociații apără interesele statului român în litigiul inițiat de Damen Holding la Curtea de Arbitraj de la Viena | Legea 187 ̸ 2023 referitoare la guvernanța corporativă a întreprinderilor publice a pus pe butuci modelul de cooperare cu investitorul olandez la Damen Shipyards Mangalia SA, o companie în care statul deține 51%, prin Șantierul Naval 2 Mai SA. Pierderea litigiului antrenează plata unor ”despăgubiri semnificative”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...