ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Raport PwC: Pe măsură ce costul vieții a crescut, 96% dintre consumatori au adoptat comportamente de economisire și peste două treimi și-au redus cheltuielile neesențiale

17 Februarie 2023   |   BizLawyer

Jumătate dintre consumatorii intervievați declară că se simt îngrijorați de situația lor financiară personală, iar 96% au adoptat comportamente de economisire.

Ruxandra Târlescu, Partener si Lider pentru industria de retail în cadrul PwC România

 
 
Peste două treimi (69%) dintre consumatorii de la nivel global și-au redus cheltuielile neesențiale și majoritatea (96%) au adoptat comportamente de economisire, în contextul în care scumpirile au atins niveluri record peste tot în lume, potrivit sondajului PwC Global Consumer Insights Pulse Survey 2023. 

În următoarele șase luni, consumatorii intenționează să-și reducă cheltuielile pentru toate categoriile analizate, cea mai mare scădere fiind prognozată pentru produsele de lux/premium sau produse de designer (53%), călătorii (43%) și îmbrăcăminte și încălțăminte (41%). În schimb, alimentele vor scădea cel mai puțin, cu 24%.

”Anul trecut majoritatea țărilor au înregistrat o inflație record, dobânzile la credite au crescut, iar consumatorii au fost nevoiți să-și reducă bugetul pentru cheltuielile neesențiale și să se orienteze către alternative mai ieftine pentru a face economii. Sondajul arată că tot mai mulți vânează promoții și oferte și s-au reorientat către "mărcile proprii", mai ieftine, ale retailerilor. Pentru ca retailerii să reușească în acest mediu macroeconomic dificil și să-și fidelizeze clienții, trebuie să valorifice și să diversifice canalele de distribuție, să ofere prețuri competitive și să investească într-o mai mare rezistență a lanțului de aprovizionare. Tendința de creștere a prețurilor va continua și în acest an, chiar dacă într-un ritm mai redus", a declarat Ruxandra Târlescu, Partener și Lider pentru industria de retail în cadrul PwC România.


Costul vieții influențează încrederea consumatorilor

Jumătate dintre consumatorii intervievați declară că se simt îngrijorați de situația lor financiară personală, iar 96% au adoptat comportamente de economisire.

Spre exemplu, aproape jumătate (49%) dintre consumatori declară că achiziționează anumite produse atunci când sunt în ofertă/promoție, 46% se orientează către comercianții cu amănuntul care oferă un raport calitate-preț mai bun, 40% utilizează site-uri de comparație pentru a găsi alternative mai ieftine, 34% cumpără în vrac pentru a economisi, iar 32% cumpără "mărcile proprii" ale retailerilor pentru a face economii.

Din punct de vedere demografic, Generația X este "cea mai îngrijorată" (47%) și a luat măsuri în ceea ce privește cheltuielile neesențiale, generația Baby Boomers este îngrijorată "într-o oarecare măsură" (33%) și ia măsuri, în timp ce generația Millennials este "îngrijorată", dar nu își schimbă comportamentul.

Creșterea prețurilor, cea mai mare problemă

Mai mult de jumătate dintre consumatori (56%) au declarat că majorarea prețurilor este cea mai frecventă problemă atunci când fac cumpărături în magazinul fizic, dar în aceeași măsură sunt îngrijorați de lipsa produselor din stoc (42%) și de disconfortul de a sta la cozi mai lungi (39%).

În cazul cumpărăturilor online, creșterea prețurilor (48%), disponibilitatea produselor (24%) și termenele de livrare mai lungi decât cele preconizate (24%) sunt principalele motive de îngrijorare raportate.

Cumpărăturile în magazinele fizice rămân în mare parte staționare de la an la an ca cel mai frecvent mijloc de consum (43%), în timp ce utilizarea smartphone-urilor (34%), a PC-urilor (23%) și a tabletelor (15%) au scăzut marginal.

În cadrul sondajul Global Consumer Insights Survey au fost intervievați 9.180 de consumatori din 25 de state la nivel mondial. 
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 3992 / 16802
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
ONV LAW își extinde echipa de avocați și își mărește portofoliul de proiecte cu 20%, în primele 3 luni ale anului. Afaceri de 1,5 mil E, anul trecut
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 3-5 years Atorney at Law | Dispute Resolution
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 0-3 years Atorney at Law | Dispute Resolution
Studiu Refinitiv | Piața tranzacțiilor de M&A s-a redresat în Q1 ̸ 2024, dar nu înregistrează creșteri pe piețele emergente. DLA Piper și CMS își mențin pozițiile fruntașe la nivel global, Schoenherr se remarcă în Europa, iar Filip & Company întră în topul consultanților din Europa Estică
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Alexandru Dinuță, Legal and Administrative Manager - Amromco Energy: ” Cred că un grup profesional atât de important nu poate evolua cu adevărat doar în virtutea inerției, ci trebuie să existe o coeziune reală. Competiția și concurența în anumite limite sunt clar productive, dar în final noi toți trebuie să fim, în primul rând, colegi de breaslă și nu adversari, chiar dacă lucrăm pentru un concurent de pe piață”
Dorsey & Whitney (Europe) LLP și Schoenherr România, alături de cumpărator în tranzacția prin care Eleco plc, firmă listată pe bursa londoneză, preia două companii de software locale. Ce consultanți au lucrat pentru vânzător
Avocații ZRVP au în derulare, de la începutul anului, cinci proiecte de M&A în domeniul energiei regenerabile şi alte câteva tranzacţii în alte sectoare economice | Anca Danilescu, Partener Senior: Nu doar profitabilitatea sau perspectivele de business ale societăţii – ţintă decid soarta unei tranzacţii, ci şi „sănătatea” juridică a acesteia, ceea ce face ca profesionalismul avocaţilor implicaţi în tranzacţie să încline semnificativ balanţa spre un final sau altul al respectivului proiect
BONDOC ȘI ASOCIAȚII anunță 5 noi promovări în cadrul echipei sale de avocați, inclusiv un nou partener | Lucian Bondoc, Managing Partner: Continuă recunoașterea meritocratică și echitabilă a atingerii unor praguri de experiență și a unor contribuții speciale la succesul nostru comun
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat stagiar | Litigii
LegiTeam: POPESCU & ASOCIAȚII recrutează avocați cu experiență | Litigii
De vorbă cu studenții admiși în fruntea listei la Facultatea de Drept a Universității București | Alexia Rizoiu, 85 de puncte la examenul organizat de Facultatea de Drept în anul 2022: ”Cuvântul-cheie în jurul căruia îmi concentrez activitatea de student este echilibrul. Satisfacția pe care o obții după ce ai reușit să înțelegi încă un concept sau o instituție a dreptului nu se compară cu nimic altceva; simți că ai mai făcut un pas spre a deveni profesionistul care îți dorești să fii”
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Mihai Rotaru, Deputy legal director – head of legal consultancy department - Banca Transilvania: ”În zilele noastre nu prea mai există domenii în care să poți crește un business ignorând latura juridică a afacerii. La modul general, cred că vom vedea din ce în ce mai mulți juriști în ipostaze diferite decât cele uzuale, de tehnicieni ai dreptului, în postura de antreprenori și fondatori în business-uri diverse, în echipe de design thinking, în echipe de dezvoltare produse și aplicații IT și, de ce nu, chiar cumulând toate aceste calități”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...