ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Reuters: Planurile de extindere a staţiilor de reîncărcare pentru EV, încetinite de problemele din reţelele electrice ale UE

04 Decembrie 2023   |   Agerpres

"Având în vedere că 40% din reţelele noastre electrice au mai mult de 40 de ani, iar capacitatea noastră de transport transfrontalier urmează să se dubleze până în 2030, sunt necesare investiţii în valoare de 584 de miliarde de euro", a precizat Executivul comunitar.

 
 
Şoferii maşinilor electrice care sperau să-şi încarce bateriile la una dintre cele 1.600 staţii de reîncărcare pentru vehicule electrice (EV) ale companiei energetice Repsol din Spania ar putea fi extrem de dezamăgiţi, întrucât aproape jumătate din ele sunt "în hibernare" fiindcă nu au alimentare cu energie electrică, transmite Reuters.
 
Astfel de deficienţe sunt evidente în Uniunea Europeană, unde săptămâna trecută Comisia Europeană a propus un Plan de Acţiune pentru a se asigura că reţelele electrice ale blocului comunitar vor funcţiona mai eficient şi vor continua să fie implementate mai rapid. Măsurile ar urma să fie aplicate în următoarele 18 luni şi includ rezolvarea deficienţelor staţiilor de reîncărcare pentru vehicule electrice.
 
"Având în vedere că 40% din reţelele noastre electrice au mai mult de 40 de ani, iar capacitatea noastră de transport transfrontalier urmează să se dubleze până în 2030, sunt necesare investiţii în valoare de 584 de miliarde de euro", a precizat Executivul comunitar.
 
Însă, în pofida declaraţiilor liderilor europeni, sporesc problemele care împiedică progresul spre un transport mai verde în UE, au declarat pentru Reuters firme din industrie şi companii energetice.
 
Măsurile de stimulare pentru construirea de huburi de reîncărcare în UE variază considerabil de la ţară la ţară. De exemplu, o sursă din Germania a declarat că permisul pentru un astfel de hub a fost întârziat luni de zile din cauza reglementărilor de mediu pentru protejarea unui singur copac, iar un alt hub, de pe o autostradă aglomerată, a aşteptat zece luni evaluarea de sunet înainte de a obţine aprobarea.
 
"Deşi lucrările de instalare a staţiilor de reîncărcare rapidă şi ultra-rapidă pentru maşinile electrice necesită doar 2 - 3 săptămâni, din cauza cerinţelor administrative diferite din Spania, procesul complet poate dura de la unul la doi ani", susţin reprezentanţii Repsol.
 
Grupul ChargeUp Europe susţine că, deşi recunoaşterea permiselor de către Comisia Europeană este o problemă, nu au fost propuse încă acţiuni sau instrumente concrete. Recomandări specifice pentru statele membre pentru accelerarea acordării permiselor ar urma să apară la un anumit moment, în următorii doi ani, conform planurilor Executivului comunitar. Aceste evoluţii încetinesc lansarea hub-urilor de reîncărcare în UE, fiind puse în pericol obiectivele de mediu ale UE şi renunţarea la vehiculele pe benzină şi motorină.
 
"Timpul necesar pentru conectarea la reţea a staţiilor de reîncărcare pentru vehicule electrice poate fi într-adevăr perceput ca o barieră în calea accelerării folosirii EV şi problema trebuie rezolvată", a declarat un purtător de cuvânt al Comisiei.
 
Perioada de înfiinţare a staţiilor rapide de reîncărcare EV a crescut de la şase luni la doi ani, susţin reprezentanţii din industrie, din cauza reglementărilor stufoase de la nivel local.
 
"Este ca şi cum Kafka se întâlneşte cu tranziţia energetică. Avem multe probleme care afectează evoluţia Europei, dar le putem rezolva". Numărul EV creşte mai rapid decât numărul total de staţii publice de reîncărcare, a declarat pentru Reuters Lucie Mattera, secretar general al ChargeUp Europe. Grupul estimează că numărul de staţii de reîncărcare va creşte de nouă ori, în timp ce numărul EV va creşte de zece ori, până în 2030.
 
Anul acesta, UE a adoptat o reglementare pentru instalarea până în 2030 a staţiilor rapide de reîncărcare EV la fiecare 60 de kilometri de-a lungul unor reţele rutiere desemnate pentru automobile şi la fiecare 100 de kilometri pentru vehiculele utilitare grele. Dar obţinerea datelor de bază despre potenţialele hub-uri reprezintă o dificultate majoră, susţin firmele care dezvoltă staţiile.
 
"Uneori trebuie să trimiţi corespondenţa pe suport fizic. Chiar atunci când ei spun da, nu ştii când va fi nevoie de o modernizare a reţelelor electrice", a apreciat Peter Badik, cofondatorul firmei de reîncărcare EV Greenway Network, care a înfiinţat 1.300 de puncte de încărcare în Slovacia, Croaţia şi Polonia.
 
Obiectivele climatice ale UE au provocat perturbări ale activităţii companiilor energetice şi afectează autorităţile de reglementare, care par nepregătite pentru majorarea cererii EV în UE, unde până acum doar 5,4% din automobile folosesc combustibili alternativi, inclusiv electric, dintr-un total de 286 milioane. 
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 1614 / 17226
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Filip & Company a asistat AROBS la cea mai mare operațiune de majorare de capital a unei companii de tehnologie listată la BVB. Olga Niță, partenerul care a coordonat echipa de proiect: ”Operațiunea nu doar că subliniază angajamentul față de creștere și inovație, dar contribuie semnificativ la dezvoltarea și consolidarea pieței noastre de capital”
Totul despre admiterea la Facultatea de Drept a Universitații București | Prof. univ. dr. Răzvan Dincă, decanul Facultății, despre examen: ”În elaborarea subiectelor se va proceda, ca în fiecare an, la câteva inovații de format menite să asigure selectarea candidaților care și-au însușit substanțial materiile concursului, fără a se limita la rutina formatului de subiecte practicat în anii precedenți. În ultimii ani s-a urcat de la 3,8 candidați pe loc spre 5 candidați pe loc cu finanțare publică și sperăm ca în acest an să menținem tendința de creștere a numărului de candidați și implicit a concurenței”
Industria farmaceutică, o ramură strategică pentru reindustrializarea României, este sprijintă prin implicarea moleculară a avocaților de la Bulboacă & Asociații în tranzacțiile de finanțare și refinanțare a unui lider din domeniul farmaceutic
Filip & Company a asistat grupul Digi Spania la încheierea a două contracte semnificative cu Telefónica Móviles España | Alexandru Bîrsan, partener: ”Aceasta este cea de-a patra tranzacție importantă pe care Digi o încheie în Spania în ultimele 15 luni”
RTPR alături de Global Records, compania independentă de top de muzică dance din CEE, la semnarea parteneriatul strategic cu Believe, una dintre cele mai importante companii de muzică digitală din lume
RMGC a pus deoparte 1,5 milioane de dolari pentru anularea deciziei în litigiul tranșat în favoarea României și pentru recuperarea costurilor generate de procedura de arbitraj | Cererea de anulare a fost depusă la secretarieatul ICSID. Compania vrea să lupte în instanță și pentru licența de exploatare de la Roșia Montană, anulată de ANRM luna trecută
Popescu & Asociații își extinde echipa de profesioniști și anunță cooptarea în structura de conducere a avocatului Bogdan ILEA, fost secretar de stat în Ministerul Justiției, care va coordona practica de Regulatory, Government & Public Affairs | Octavian POPESCU, Managing Partner: ”Profesionalismul și dedicarea sa sunt aliniate perfect cu valorile noastre”
Filip & Company a asistat Banca Transilvania în tranzacția de securitizare sintetică cu Banca Europeană de Investiții și Fondul European de Investiții
Cariere în Drept | Povestea Andreei Ungureanu, absolventă a Facultății de Drept din Iași, care a ales magistratura, după un program de master în Științe Penale, dorindu-și să activeze ca procuror. ”Deși pentru început se poate dovedi dificil și frustrant, este esențial pentru un tânăr la început de drum să dobândească lecția răbdării și o modestie a pașilor mici, făcuți cu tenacitate, către un ideal ce urmează a fi șlefuit”, spune tânăra, azi auditor de justiție în cadrul INM
Schoenherr și Asociații SCA | Sebastian Guțiu, numit ca membru supleant al Curții Internaționale de Arbitraj ICC
România a depus o cerere de anulare a hotărârii Tribunalului ICSID prin care a fost obligată să plătească 42,2 mil. € plus dobânzi și cheltuieli unor companii dezvoltatoare de centrale fotovoltaice | Biroul din Paris al unei firme americane și avocații MPR Partners din București reprezintă România în acestă fază a arbitrajului, reclamanții merg cu King & Spalding (Houston și Paris)
CMS obține o hotărâre importantă pentru producătorii de energie electrică și gaze naturale din România. Horia Drăghici, Partener: Această soluție a instanței poate facilita procesul de negociere, în favoarea proprietarilor de proiecte energetice
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...