ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Reuters: Planurile de extindere a staţiilor de reîncărcare pentru EV, încetinite de problemele din reţelele electrice ale UE

04 Decembrie 2023   |   Agerpres

"Având în vedere că 40% din reţelele noastre electrice au mai mult de 40 de ani, iar capacitatea noastră de transport transfrontalier urmează să se dubleze până în 2030, sunt necesare investiţii în valoare de 584 de miliarde de euro", a precizat Executivul comunitar.

 
 
Şoferii maşinilor electrice care sperau să-şi încarce bateriile la una dintre cele 1.600 staţii de reîncărcare pentru vehicule electrice (EV) ale companiei energetice Repsol din Spania ar putea fi extrem de dezamăgiţi, întrucât aproape jumătate din ele sunt "în hibernare" fiindcă nu au alimentare cu energie electrică, transmite Reuters.
 
Astfel de deficienţe sunt evidente în Uniunea Europeană, unde săptămâna trecută Comisia Europeană a propus un Plan de Acţiune pentru a se asigura că reţelele electrice ale blocului comunitar vor funcţiona mai eficient şi vor continua să fie implementate mai rapid. Măsurile ar urma să fie aplicate în următoarele 18 luni şi includ rezolvarea deficienţelor staţiilor de reîncărcare pentru vehicule electrice.
 
"Având în vedere că 40% din reţelele noastre electrice au mai mult de 40 de ani, iar capacitatea noastră de transport transfrontalier urmează să se dubleze până în 2030, sunt necesare investiţii în valoare de 584 de miliarde de euro", a precizat Executivul comunitar.
 
Însă, în pofida declaraţiilor liderilor europeni, sporesc problemele care împiedică progresul spre un transport mai verde în UE, au declarat pentru Reuters firme din industrie şi companii energetice.
 
Măsurile de stimulare pentru construirea de huburi de reîncărcare în UE variază considerabil de la ţară la ţară. De exemplu, o sursă din Germania a declarat că permisul pentru un astfel de hub a fost întârziat luni de zile din cauza reglementărilor de mediu pentru protejarea unui singur copac, iar un alt hub, de pe o autostradă aglomerată, a aşteptat zece luni evaluarea de sunet înainte de a obţine aprobarea.
 
"Deşi lucrările de instalare a staţiilor de reîncărcare rapidă şi ultra-rapidă pentru maşinile electrice necesită doar 2 - 3 săptămâni, din cauza cerinţelor administrative diferite din Spania, procesul complet poate dura de la unul la doi ani", susţin reprezentanţii Repsol.
 
Grupul ChargeUp Europe susţine că, deşi recunoaşterea permiselor de către Comisia Europeană este o problemă, nu au fost propuse încă acţiuni sau instrumente concrete. Recomandări specifice pentru statele membre pentru accelerarea acordării permiselor ar urma să apară la un anumit moment, în următorii doi ani, conform planurilor Executivului comunitar. Aceste evoluţii încetinesc lansarea hub-urilor de reîncărcare în UE, fiind puse în pericol obiectivele de mediu ale UE şi renunţarea la vehiculele pe benzină şi motorină.
 
"Timpul necesar pentru conectarea la reţea a staţiilor de reîncărcare pentru vehicule electrice poate fi într-adevăr perceput ca o barieră în calea accelerării folosirii EV şi problema trebuie rezolvată", a declarat un purtător de cuvânt al Comisiei.
 
Perioada de înfiinţare a staţiilor rapide de reîncărcare EV a crescut de la şase luni la doi ani, susţin reprezentanţii din industrie, din cauza reglementărilor stufoase de la nivel local.
 
"Este ca şi cum Kafka se întâlneşte cu tranziţia energetică. Avem multe probleme care afectează evoluţia Europei, dar le putem rezolva". Numărul EV creşte mai rapid decât numărul total de staţii publice de reîncărcare, a declarat pentru Reuters Lucie Mattera, secretar general al ChargeUp Europe. Grupul estimează că numărul de staţii de reîncărcare va creşte de nouă ori, în timp ce numărul EV va creşte de zece ori, până în 2030.
 
Anul acesta, UE a adoptat o reglementare pentru instalarea până în 2030 a staţiilor rapide de reîncărcare EV la fiecare 60 de kilometri de-a lungul unor reţele rutiere desemnate pentru automobile şi la fiecare 100 de kilometri pentru vehiculele utilitare grele. Dar obţinerea datelor de bază despre potenţialele hub-uri reprezintă o dificultate majoră, susţin firmele care dezvoltă staţiile.
 
"Uneori trebuie să trimiţi corespondenţa pe suport fizic. Chiar atunci când ei spun da, nu ştii când va fi nevoie de o modernizare a reţelelor electrice", a apreciat Peter Badik, cofondatorul firmei de reîncărcare EV Greenway Network, care a înfiinţat 1.300 de puncte de încărcare în Slovacia, Croaţia şi Polonia.
 
Obiectivele climatice ale UE au provocat perturbări ale activităţii companiilor energetice şi afectează autorităţile de reglementare, care par nepregătite pentru majorarea cererii EV în UE, unde până acum doar 5,4% din automobile folosesc combustibili alternativi, inclusiv electric, dintr-un total de 286 milioane. 
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 3639 / 19251
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
BizLawyer îi prezintă pe avocații care au devenit parteneri în ultimele runde de promovări | De vorbă cu Andrei Cosma (BACIU PARTNERS), revenit în avocatura locală după ce a activat ca general counsel pentru o firmă de tehnologie din Malta: ”Cred că succesul în avocatură apare atunci când un avocat înțelege cu adevărat distincția - și îmbinarea - dintre profesia de avocat și avocatura ca business. Ambele concepte au o importanță de sine stătătoare și trebuie creată o simbioză pentru a tinde spre succes”
Women Lawyers | Pentru Mateea Codreanu, apartenența la echipa Mușat & Asociații, în care a evoluat până la poziția de Partener, a fost decisivă în formarea sa: ”Este o provocare să începi parcursul avocațial ca avocat stagiar într-o firmă de avocatură lider, dar totodată și o premisă pentru o dezvoltare profesională rapidă”
Liviu Togan părăsește Dentons, unde coordona practica de drept penal și investigații și se alătură din nou firmei Mușat & Asociații, pe poziția de Partner: “Revin în cadrul unei echipe pe care o cunosc și în care am încredere”
LMG Life Sciences Awards EMEA 2025 | Kinstellar, Muşat & Asociaţii, NNDKP și Popescu & Asociații, pe lista scurtă din care va fi aleasă peste câteva zile ”South East Europe Firm of the Year”. Popescu & Asociații concurează cu patru firme internaționale de top pentru titlul de ”White Collar Crime Firm of the Year”, iar unul dintre partenerii săi, Mirel Rădescu, este printre cei patru finaliști la categoria ”White Collar Crime Lawyer of the Year”
Avocații Kinstellar spun că semnalul cel mai pregnant din ultima perioadă e dat de proiectele de reorganizare și apreciază că anul acesta va crește numărul companiilor care fac disponibilizări masive. Clienții sunt interesați de consolidarea politicilor privind prevenirea și combaterea hărțuirii la locul de muncă, precum și de regândirea modului de organizare a muncii, pe fondul unei tendințe de creștere a volumului de cauze privind litigiile de muncă | Activitate intensă în practica de Employment, evidențiată de ghidurile juridice internaționale, cu mandate diverse și o echipă expusă la proiecte cu un caracter multidisciplinar
GNP obține o soluție favorabilă pentru un operator de platformă, ce ar putea să contureze o practică constantă și predictibilă, în baza căreia autoritățile de reglementare naționale vor analiza întinderea răspunderii furnizorilor de servicii intermediare. Problemele juridice ridicate în acest litigiu vizează în principal modul de interpretare și aplicare a reglementărilor din Regimul eCommerce și DSA | Avocații Octavian Adam (Partener), Cristina Badea (Senior Associate) și Alice Moisac (Associate), în prim plan
Rising Stars | Eduard Morariu, unul dintre cei mai buni absolvenți ai generației 2022, a ales să profeseze ca avocat la Filip & Company, unde urmărește să se dezvolte în câteva dintre ramurile mai „nișate” ale Dreptului: „Parcursul meu a presupus implicarea în multe dosare de instanță și arbitraj, unele chiar de importanță națională, cu probleme de drept sensibile, dar și cu echipe de avocați excepționali, care le-au făcut față cu o măiestrie la care nu pot decât să aspir”
Cum lucrează echipele Băncilă, Diaconu și Asociații (EY Law) și Grants & Incentives Avisory (EY), în proiectele care vizează accesarea ajutoarelor de stat, în care au o rată de succes mai mare de 90% | Ramificarea multidisciplinară a expertizei permite echipei să ofere clienților o viziune completă asupra pașilor de parcurs și modului în care pot implementa soluțiile propuse, astfel încât să obțină cele mai mari beneficii. Ce servicii integrate asigură clienților și care sunt strategiile pentru maximizarea șanselor de obținere a fondurilor
OMV Aktiengesellschaft a mers pe mâna avocaților de la ZRVP într-un alt arbitraj ICC cu statul român și a câștigat încă 47 mil. €, plus dobânzi. Pretenții de alte 50 mil. € la orizont, într-o procedură nouă, inițiată în decembrie 2024, în care lucrează deja aceeași echipă de avocați
PNSA susține juridic Turneul Internațional Stradivarius
Premieră juridică în România | Popescu & Asociații obține prima despăgubire integrală pentru expropriere: peste 60 mil. lei pentru Viorelo International. Succesul este rezultatul unei strategii juridice riguroase, elaborate și implementate de o echipă interdisciplinară de specialiști
Premieră pe piața avocaturii din România: NNDKP, desemnată pentru a șaptea oară „Firma de avocatură a anului în România” la gala premiilor Chambers Europe 2025. | Ion Nestor, Co-Managing Partner: ” Această recunoaștere, care vine în anul în care sărbătorim 35 de ani de activitate, reprezintă încă o confirmare a poziției de top pe care NNDKP o ocupă pe piața avocaturii din România și validează munca, performanța și rezultatele excelente obținute de întreaga echipă”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...