ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Starea de bine din punct de vedere financiar înseamnă, pentru jumătate dintre români, un fond de rezervă (studiu)

31 Octombrie 2024   |   Agerpres

Milenialii asociază cel mai mult starea de bine cu o atitudine lipsită de grija banilor.

 
 
Starea de bine din punct de vedere financiar înseamnă, pentru jumătate dintre români, ca fiecare individ să aibă un fond de rezervă, iar contul din bancă să nu fie niciodată gol, potrivit unui studiu publicat cu ocazia Zilei Mondiale a Economisirii.

"Pentru 54% dintre românii care au fost implicaţi în studiul Dynata, starea de bine din punct de vedere financiar înseamnă ca fiecare individ să aibă un fond de rezervă, iar contul din bancă să nu fie niciodată gol. 35% dintre respondenţii la acest studiu au asociat starea de bine şi linişte interioară cu o atitudine responsabilă faţă de bani. Românii care economisesc o fac în primul rând ca să se simtă mai în siguranţă. Doar 27% dintre respondenţi spun că economisesc mai ales pentru experienţe plăcute cum ar fi vacanţele, iar 23% pentru mici plăceri. 19% strâng bani pentru obiective bine stabilite, cum ar fi un apartament mai mare sau organizarea nunţii. Doar 6% pun bani în depozite şi conturi de economisire pentru câştigul adus de dobândă", se arată într-un comunicat Revolut.


Cu ocazia Zilei Mondiale a Economisirii, compania financiară globală a întrebat 21.000 de consumatori, printre care şi 1.000 de români, despre comportamentul lor de economisire şi cum reuşesc să îşi păstreze încrederea în capacităţile lor financiare.

Astfel, milenialii asociază cel mai mult starea de bine cu o atitudine lipsită de grija banilor. Pentru 56% dintre participanţii cu vârste cuprinse între 35 şi 44 de ani, confortul financiar este obţinut atunci când au suficiente fonduri pentru situaţii neprevăzute. Mai puţin preocupaţi de aceasta sunt cei cu vârste cuprinse între 25-34 de ani (50%).

Vacanţele şi educaţia sunt două dintre motivele puternice pentru generaţia Z în privinţa scopurilor de a economisi (31% şi, respectiv, 14%).

În acelaşi timp, generaţia bunicilor (65+) economiseşte mai ales pentru a cumpăra cadouri de sărbători copiilor şi nepoţilor (25%), în timp ce generaţia X (45-54 de ani) îi include pe cei mai mulţi dintre respondenţii care au spus că nu reuşesc să facă deloc economii (6%).

Principalele obstacole în calea economisirii sunt: cheltuielile neprevăzute (42%), veniturile insuficiente (38%), costul mare al vieţii (22%), educaţia financiară limitată (10%).

Generaţiile resimt diferit obstacolele privind economisirea. Veniturile mici ale celor din Generaţia Z îi împiedică pe aceştia să economisească atât cât ar vrea, spun 43% dintre respondenţii din această categorie. Cheltuielile neprevăzute sunt o piedică pentru mileniali în a-şi atinge scopurile privind economisirea (50%). La polul opus, boomerii (22%) declară că economisesc în ciuda piedicilor. De altfel, studiul arată că disciplina financiară este mai degrabă legată de înţelepciunea adusă de experienţa de viaţă decât de educaţia financiară. Boomerii au cel mai mic procent de răspunsuri care indică acest aspect ca o piedică importantă pentru executarea planurilor de economisire (6%), în timp ce media celei mai tinere generaţii incluse în studiu, 18-24 de ani, este 19% (10% media generală).

"Un nivel de trai foarte bun a fost mereu pe lista de priorităţi a românilor, dar aproape 55% dintre ei îşi folosesc din fondurile de rezervă pentru a ţine pasul cu cei din jur care îşi permit orice. Doar 45% dintre respondenţi au spus că nimeni şi nimic nu îi deturnează de la planurile lor de a-şi îndeplini anumite obiective pe termen lung. Un respondent din trei a recunoscut că a trebuit să dea bani pe produse pe care nu şi le permitea doar pentru a fi în ton cu prietenii, iar tot un român din trei a răspuns că, dimpotrivă, nu a cedat presiunilor grupului de a face cumpărături nejustificate. 7% dintre respondenţi au recunoscut că au fost nevoiţi să îşi folosească economiile pentru a adopta un stil de viaţă asemănător celui promovat pe social media. 12% au răspuns că nu au economii şi asta îi face să resimtă mai puţin presiunea venită dinspre familie, prieteni sau social media, în a urma anumite tendinţe", se precizează în comunicatul Revolut.

Femeile (24%) se lasă mai uşor influenţate de prieteni, când vine vorba de cheltuieli, în timp ce bărbaţii reuşesc să reziste mai bine tentaţiilor impuse de grupul de referinţă (37% vs 29%).

Totodată, Generaţia Z este de departe cea mai tentată să cedeze la presiunile grupului de prieteni şi să cheltuiască din economii, pentru a-şi oferi un stil de viaţă ca al acestora (67% vs 55% în medie). Categoria de vârstă 45-54 ani a înregistrat cea mai ridicată rată de răspuns cu privire la utilizarea economiilor pentru a cumpăra produse pe care nu şi le permitea (35% vs 30% media). Dintre toate generaţiile, seniorii (55+ ani) sunt cel mai puţin expuşi la acest comportament determinat social deoarece nu fac economii (18% vs 12% media generală).

64% dintre participanţii la studiu au declarat că ar renunţa la unele obiective importante pentru a-şi satisface nişte dorinţe imediate. 24% cred că din cauza vremurilor imprevizibile este mai bine să îţi oferi bucurii imediate, în timp ce 29%, deşi sunt susţinători ai economisirii, tot ajung să cheltuiască. 11% dintre respondenţi sunt sceptici că ar putea să pună bani deoparte şi, în consecinţă, cheltuiesc pentru a-şi face anumite plăceri de moment.

Cei mai mulţi români (44%) ar renunţa la achiziţionarea unei maşini noi sau a unei case noi dacă ar fi nevoiţi să aleagă între o cheltuială imediată pentru ceva ce le face plăcere şi a economisi pentru o asemenea ţintă ambiţioasă. Proporţia celor care ar renunţa la planurile importante creşte în segmentul 35-44 de ani la 49%. 30% dintre respondenţi ar înceta să mai strângă bani pentru o casă nouă, cu cea mai ridicată rată de răspuns în rândul segmentului de vârstă 55-64 (35%). 27% ar renunţa la pornirea unei afaceri proprii, iar 20% ar renunţa la organizarea propriei nunţi (cel mai ridicat procent - 31% - fiind înregistrat în segmentul 18-24 de ani).

Dacă bărbaţii ar renunţa mai degrabă la o maşină nouă (46%) sau la o casă (33%), femeile ar amâna punerea în practică a planurilor antreprenoriale (29%) şi ar renunţa la nuntă (21%).

Revolut este o bancă licenţiată şi companie de investiţii. În 2015, s-a lansat în Regatul Unit, cu servicii de transfer de bani şi schimb valutar. În prezent, 45 de milioane de clienţi din lume folosesc zeci de produse ale companiei pentru a realiza mai mult de o jumătate de miliard de tranzacţii pe lună.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 490 / 18374
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
VIDEO | Dicționar de arbitraj: Abuzul de Drept în arbitraj (Powered by ZRVP)
Cum a evoluat anul trecut Ioana Gelepu The Office Litigation & Enforcement, butic de litigii evidențiat de ghidurile juridice internaționale, și care au fost proiectele care au antrenat un număr considerabil de analize juridice | Ioana Gelepu, fondator: ”Sunt mulțumită că am reușit să mă implic în toate detaliile proiectelor pe care le gestionăm, suficient de variate cât să satisfacă setea mea neobosita de nou”
Meet the Professionals | Monica Constantin, Legal & Corporate Affairs Director - Bergenbier SA, avocat ”antrenat” în multinaționale și cu o bogată experiență dobândită în gestionarea unor tranzacții de referință pe piața locală: ”Oamenii pe care i-am întâlnit au făcut diferența și au contribuit la dezvoltarea și la evoluția mea, atât colegi din business, din interiorul echipelor din care am făcut parte, cât și liderii care mi-au servit drept model”
Cum poți dezvolta o carieră internațională cu programul Erasmus+ | Povestea lui Constantin Roșca, absolvent de Drept plecat din Fălticeni, care a ales să studieze la Universitatea din Istanbul. El este azi masterand în Drept Internațional Public în cadrul Universității Koç, cea mai prestigioasă din Turcia și stagiar în cadrul biroului Esenyel ̸ Partners, unul din cele mai cunoscute birouri internaționale de avocatură și consultanță juridică din țara desfășurată pe două continente
CMS Emerging Europe M&A 2024 ̸ 25 | Piața de M&A din Europa emergentă se redresează, ajungând la cele mai ridicate niveluri din 2018 până în prezent. Horea Popescu, Partener CMS România: „Optimismul pare să devină marca anului 2025”
Filip & Company devine prima firmă de avocatură independentă din CEE care adoptă Harvey, platformă de IA generativă de ultimă generație care s-a remarcat prin precizie, securitate și versatilitate | Cristina Filip (managing partner): ”Este un pas transformator care îmbunătățește, mai degrabă decât înlocuiește, experiența și contribuția umană”
Țuca Zbârcea & Asociații promovează un nou Partener Equity în structura de conducere a firmei. Șerban Pâslaru se alătură celor 8 fondatori ai firmei de avocatură | Florentin Țuca, Managing Partner: ”Este un semnal pe care vrem să-l transmitem generațiilor viitoare de avocați, un semn de deschidere către partenerii care doresc să aibă un rol mai pronunțat în treburile firmei”
Promovare la RTPR: Bogdan Cordoș, expertul în energie care s-a alăturat firmei imediat după absolvirea facultății, face un pas înainte în carieră și devine partener | Costin Tărăcilă, Managing Partner: ”Suntem mândri de echipa noastră care numără unii dintre cei mai talentați și experimentați avocați din România”
Mitel & Asociații recrutează avocat cu experiență (Litigii și Soluționare a Disputelor)
România căștigă arbitrajul ICSID cerut de 15 grupuri de investitori și 28 de persoane fizice din 7 țări, care cereau compensații de 256 mil. € pentru tratamentul aplicat de autorități | Tribunalul arbitral a decis că țara noastră nu a încălcat niciuna din garanțiile acordate investitorilor, iar reclamanții îi vor plăti jumătate din costurile de arbitraj suportate în acest dosar
Noi promovări în structura de conducere a firmei POPESCU & ASOCIAȚII. Adina VLAICU, Andreea MIHALACHE și Mirel RĂDESCU devin parte a echipei de management | Octavian POPESCU, Managing Partner: ”Sunt profesioniști de elită, cu notorietate și impact remarcabil în domeniile lor de expertiză, iar prezența lor în structura noastră de coordonare consolidează poziția firmei ca partener juridic de încredere în mediul de business”
Mitel & Asociatii recrutează avocat cu experienta (Real Estate)
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...