ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Studiu Deloitte: Cheltuielile de sărbători vor depăși nivelurile pre-pandemice pentru prima dată anul acesta, 72% dintre consumatori așteptându-se la prețuri mai mari

18 Decembrie 2023   |   BizLawyer

Studiul arată că bugetul mediu alocat de consumatori a fost suplimentat la $1.652, în contextul majorării inflației, dar cea mai mare parte din totalul cheltuielilor de sărbători (68%) va fi efectuată de un grup restrâns de consumatori (27%), care vor aloca sume mai mari, de minimum $2.146 pentru achiziționarea a zece cadouri, în comparație cu restul consumatorilor, care vor cumpăra opt cadouri.

Sursa: Pixaby

 
 
Cheltuielile de sărbători vor depăși nivelurile pre-pandemice pentru prima dată anul acesta, înregistrând o creștere de 10% comparativ cu 2019 și de 14% față de 2022, în condițiile în care 72% dintre consumatori se așteaptă la prețuri mai mari pentru produsele din categoriile alimente și băuturi (86%), îmbrăcăminte și accesorii (82%), electronice (80%), articole pentru casă (72%), jucării (71%) și îngrijire personală (70%), potrivit studiului Deloitte Holiday Retail Survey 2023. În același timp, 56% dintre comercianți se așteaptă la majorări ale prețurilor de sub 10%, iar 74% dintre ei mizează pe o creștere a vânzărilor de sărbători.

Studiul arată că bugetul mediu alocat de consumatori a fost suplimentat la $1.652, în contextul majorării inflației, dar cea mai mare parte din totalul cheltuielilor de sărbători (68%) va fi efectuată de un grup restrâns de consumatori (27%), care vor aloca sume mai mari, de minimum $2.146 pentru achiziționarea a zece cadouri, în comparație cu restul consumatorilor, care vor cumpăra opt cadouri.


„Cel mai recent Eurobarometru arată că majoritatea cetățenilor statelor membre UE au resimțit o scădere a nivelului de trai, indicând însă și o ușoară revenire a optimismului pe fondul scăderii inflației la nivelul UE de la 10,9% în 2022 la 4,9% în septembrie 2023. Din păcate, România se remarcă prin a doua cea mai mare rată anuală a inflației dintre statele membre, de 9,2% în septembrie, lună în care, conform INS, au continuat să crească prețurile atât pentru mărfurile alimentare și nealimentare, cât și pentru servicii. De altfel, și studiul Deloitte sugerează că nivelul cheltuielilor pentru cumpărăturile de sărbători a crescut în principal pe fondul creșterii prețurilor, aspect care este de așteptat să se reflecte și în obiceiurile de consum ale românilor”, a declarat Raluca Bâldea, Partener Servicii Fiscale, Deloitte România, și Liderul industriei de retail și bunuri de larg consum.

Cumpărăturile online au atins noi culmi în timpul pandemiei, însă anul acesta se vor menține la nivelul din 2022, în timp ce magazinele fizice revin tot mai mult în preferințele consumatorilor. Astfel, 63% dintre respondenți plănuiesc să facă achiziții online, 37% vor opta pentru cumpărături offline, iar 28% vor achiziționa online, însă vor ridica produsul din magazinul fizic. Abilitatea de a interacționa cu produsul (44%), asigurarea calității produsului (39%) și evitarea costurilor asociate livrării (28%) sunt principalele motive ale consumatorilor care aleg să cheltuiască mai mult în mediul offline.

Categoriile de produse care înregistrează cele mai mari creșteri ale prețurilor vor pierde teren anul acesta, consumatorii alegând să ofere cadouri sub formă de vouchere. Suma medie pe care cumpărătorii aleg să o aloce pentru achiziționarea de carduri cadou este de $300, comparativ cu $217 în 2022.

În plus, studiul subliniază că 75% dintre respondenți sunt tentați să cumpere cadouri pentru sine. În cazul în care bugetul nu le va permite acest lucru, 53% afirmă că vor prioritiza cadourile pentru ceilalți în detrimentul celor pentru ei înșiși. Pe de altă parte, comercianții care vor reuși să le satisfacă nevoile și motivațiile consumatorilor în căutare de cadouri pentru ei înșiși vor putea genera vânzări suplimentare anul acesta. Cadourile practice (51%), cele care vin în întâmpinarea propriilor pasiuni sau hobby-uri (42%), precum și cele care oferă momente de relaxare (39%) sau au o durată mare de utilizare (33%) răspund principalilor factori motivatori.

Ca și anul trecut, doar 34% dintre respondenții studiului plănuiesc să folosească rețelele de socializare pentru achizițiile de sărbători. Se vor folosi, însă, de acest canal pentru a citi recenzii ale produselor (20%), pentru a descoperi produse și idei de cadouri (19%), pentru a descoperi oferte (18%) sau pentru a vizita paginile comercianților (14%).

Preferința pentru cadouri sustenabile este în creștere față de anul trecut, mai arată studiul, în special în rândul consumatorilor mai tineri, reprezentanți ai generațiilor Z și Millennials, 55% dintre aceștia declarând că preferă această categorie de produse. De asemenea, analiza Deloitte arată că un consumator care alege cadouri sustenabile cheltuie în medie cu 29% mai mult față de cei care nu țin cont de acest criteriu.

Studiul Deloitte Holiday Retail Survey 2023 a fost realizat pe baza unui sondaj la care au participat peste 4.300 de consumatori din SUA și 43 de directori din companii de retail care au, în proporție de peste 93%, venituri anuale de peste un miliard de dolari.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 3666 / 19466
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
INTERVIURI ESENȚIALE | Portofoliul de investigații internaționale a crescut semnificativ în cadrul biroului Clifford Chance din București în ultimii ani, devenind o adevărată carte de vizită pentru practica din Romania. De vorbă cu Daniel Badea (Managing Partner) și Sabina Crângașu Huțanu (Counsel), despre modul în care funcționează o echipă de avocați români de top, implicată în mod constant în cele mai complexe litigii și investigații de anvergură din Europa
Women in Business Law EMEA Awards 2025 | CMS câștigă titlul de de “Firma anului în România”. Un avocat in-house local, desemnat ”General Counsel of the Year” pentru regiune
LegiTeam: Atorney at Law (0 - 2 years) - Dispute Resolution | Reff & Associates
Tranzacție rară pe piața românească | Cum au lucrat avocații Legal Ground în proiectul legat de achiziția unor obligațiuni ‘tokenizate’, înregistrate și tranzacționate prin sistemul blockchain. Mihai Dudoiu (Partener): ”Pe lângă aspectele comune unor proiecte de finanțare ‘clasice’, a fost necesară integrarea unei componente de fintech. Arhitectura juridică a trebuit adaptată unui cadru relativ nou și încă în formare din punct de vedere normativ”
Clifford Chance a asistat băncile în legătură cu emisiunea record de 1,5 miliarde RON a Băncii Transilvania, prima sa emisiune de obligațiuni sustenabile denominată în lei. Proiect coordonat din București, cu avocați din Londra în echipă
BizLawyer îi prezintă pe avocații care au devenit parteneri în ultimele runde de promovări | Corina Roman, avocat format în câteva firme mari, spune că a regăsit „cu drag”, la BACIU PARTNERS, aceeași preocupare pentru knowledge și dedicare față de mandatele primite de la clienți. “Nu am crezut niciodată că voi lucra într-un proiect cu sateliți, dar iată că aici am avut această ocazie. Și mi-a plăcut enorm, pentru că m-a scos din zona de confort. Acum, datorită acelei experiențe, știm mai multe și putem explora și acest tip de proiecte la nivel de echipă”
Employment | Pe parcursul ultimului an, s-a remarcat o preocupare crescută din partea angajatorilor pentru „descifrarea” obligațiilor tot mai complexe care le revin în temeiul legislației de dată recentă, spun avocații specializați în Dreptul Muncii de la PNSA. De vorbă cu Ioana Cazacu, coordonatoarea practicii, despre noutățile din legislația muncii, solicitările clienților și mandatele complexe în care a fost implicată echipa
BRD coordonează un club loan de 190 mil. € pentru NE Property BV. Avocații CMS au consiliat consorțiul bancar în această finanțare
LegiTeam: Lawyer - Corporate M&A | Reff & Associates
Cine sunt campionii pieței locale evidențiați în ultimul clasament IP Stars 2025 | Baciu Partners are cele mai multe recomandări în prima bandă din domeniul mărcilor. ZRVP și Dincă & Speciac sunt pe primul palier al performanței, urmate de Mușat & Asociații și NNDKP
CMS își consolidează echipa din România prin promovarea a șapte avocați | Horea Popescu, managing partner CMS România: ”Aceste promovări reflectă nu doar calitatea muncii lor, ci și energia și dedicarea cu care aduc rezultate remarcabile clienților noștri și ne poziționează perfect pentru a ne continua creșterea și dezvoltarea competențelor”
LegiTeam | Mitel & Asociații recrutează avocat cu experiență (Litigii și Soluționare a Disputelor)
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...