ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Studiu Deloitte: Cheltuielile de sărbători vor depăși nivelurile pre-pandemice pentru prima dată anul acesta, 72% dintre consumatori așteptându-se la prețuri mai mari

18 Decembrie 2023   |   BizLawyer

Studiul arată că bugetul mediu alocat de consumatori a fost suplimentat la $1.652, în contextul majorării inflației, dar cea mai mare parte din totalul cheltuielilor de sărbători (68%) va fi efectuată de un grup restrâns de consumatori (27%), care vor aloca sume mai mari, de minimum $2.146 pentru achiziționarea a zece cadouri, în comparație cu restul consumatorilor, care vor cumpăra opt cadouri.

Sursa: Pixaby

 
 
Cheltuielile de sărbători vor depăși nivelurile pre-pandemice pentru prima dată anul acesta, înregistrând o creștere de 10% comparativ cu 2019 și de 14% față de 2022, în condițiile în care 72% dintre consumatori se așteaptă la prețuri mai mari pentru produsele din categoriile alimente și băuturi (86%), îmbrăcăminte și accesorii (82%), electronice (80%), articole pentru casă (72%), jucării (71%) și îngrijire personală (70%), potrivit studiului Deloitte Holiday Retail Survey 2023. În același timp, 56% dintre comercianți se așteaptă la majorări ale prețurilor de sub 10%, iar 74% dintre ei mizează pe o creștere a vânzărilor de sărbători.

Studiul arată că bugetul mediu alocat de consumatori a fost suplimentat la $1.652, în contextul majorării inflației, dar cea mai mare parte din totalul cheltuielilor de sărbători (68%) va fi efectuată de un grup restrâns de consumatori (27%), care vor aloca sume mai mari, de minimum $2.146 pentru achiziționarea a zece cadouri, în comparație cu restul consumatorilor, care vor cumpăra opt cadouri.


„Cel mai recent Eurobarometru arată că majoritatea cetățenilor statelor membre UE au resimțit o scădere a nivelului de trai, indicând însă și o ușoară revenire a optimismului pe fondul scăderii inflației la nivelul UE de la 10,9% în 2022 la 4,9% în septembrie 2023. Din păcate, România se remarcă prin a doua cea mai mare rată anuală a inflației dintre statele membre, de 9,2% în septembrie, lună în care, conform INS, au continuat să crească prețurile atât pentru mărfurile alimentare și nealimentare, cât și pentru servicii. De altfel, și studiul Deloitte sugerează că nivelul cheltuielilor pentru cumpărăturile de sărbători a crescut în principal pe fondul creșterii prețurilor, aspect care este de așteptat să se reflecte și în obiceiurile de consum ale românilor”, a declarat Raluca Bâldea, Partener Servicii Fiscale, Deloitte România, și Liderul industriei de retail și bunuri de larg consum.

Cumpărăturile online au atins noi culmi în timpul pandemiei, însă anul acesta se vor menține la nivelul din 2022, în timp ce magazinele fizice revin tot mai mult în preferințele consumatorilor. Astfel, 63% dintre respondenți plănuiesc să facă achiziții online, 37% vor opta pentru cumpărături offline, iar 28% vor achiziționa online, însă vor ridica produsul din magazinul fizic. Abilitatea de a interacționa cu produsul (44%), asigurarea calității produsului (39%) și evitarea costurilor asociate livrării (28%) sunt principalele motive ale consumatorilor care aleg să cheltuiască mai mult în mediul offline.

Categoriile de produse care înregistrează cele mai mari creșteri ale prețurilor vor pierde teren anul acesta, consumatorii alegând să ofere cadouri sub formă de vouchere. Suma medie pe care cumpărătorii aleg să o aloce pentru achiziționarea de carduri cadou este de $300, comparativ cu $217 în 2022.

În plus, studiul subliniază că 75% dintre respondenți sunt tentați să cumpere cadouri pentru sine. În cazul în care bugetul nu le va permite acest lucru, 53% afirmă că vor prioritiza cadourile pentru ceilalți în detrimentul celor pentru ei înșiși. Pe de altă parte, comercianții care vor reuși să le satisfacă nevoile și motivațiile consumatorilor în căutare de cadouri pentru ei înșiși vor putea genera vânzări suplimentare anul acesta. Cadourile practice (51%), cele care vin în întâmpinarea propriilor pasiuni sau hobby-uri (42%), precum și cele care oferă momente de relaxare (39%) sau au o durată mare de utilizare (33%) răspund principalilor factori motivatori.

Ca și anul trecut, doar 34% dintre respondenții studiului plănuiesc să folosească rețelele de socializare pentru achizițiile de sărbători. Se vor folosi, însă, de acest canal pentru a citi recenzii ale produselor (20%), pentru a descoperi produse și idei de cadouri (19%), pentru a descoperi oferte (18%) sau pentru a vizita paginile comercianților (14%).

Preferința pentru cadouri sustenabile este în creștere față de anul trecut, mai arată studiul, în special în rândul consumatorilor mai tineri, reprezentanți ai generațiilor Z și Millennials, 55% dintre aceștia declarând că preferă această categorie de produse. De asemenea, analiza Deloitte arată că un consumator care alege cadouri sustenabile cheltuie în medie cu 29% mai mult față de cei care nu țin cont de acest criteriu.

Studiul Deloitte Holiday Retail Survey 2023 a fost realizat pe baza unui sondaj la care au participat peste 4.300 de consumatori din SUA și 43 de directori din companii de retail care au, în proporție de peste 93%, venituri anuale de peste un miliard de dolari.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 4718 / 20518
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Clifford Chance Badea a asistat Nofar Energy în acordul de finanțare semnat cu BERD în valoare de 192 mil. €
Popescu & Asociații, singura firmă independentă locală evidențiată la gala ”The Lawyer European Awards”
ZRVP, desemnată din nou „Firma de Avocatură a Anului din România” la Lexology Index Awards 2025 | Dr. Cosmin Vasile (Managing Partner): Un premiu obținut doi ani la rând spune un lucru simplu: că echipa merge în direcția bună. O astfel de recunoaștere confirmă nivelul profesional atins și, în același timp, ne obligă să rămânem la fel de exigenți
Albota Law Firm își menține standardele ridicate în Real Estate cu o echipă alcătuită doar din avocați seniori, recunoscută constant în ghidurile internaționale. Practica are anvergură, ritm și disciplină, iar vizibilitatea internațională validează un mod de lucru orientat spre rezultat | De vorbă cu Oana Albota (Managing Partner) despre tendințele pieței, provocările perioadei modul în care lucrează echipa
Filip & Company a asistat Banca Transilvania în cea mai mare emisiune de obligațiuni AT1 din Europa Centrală și de Est | Echipa de proiect, coordonată de Alexandru Bîrsan (managing partner)
Clifford Chance Badea a asistat Nofar Energy la semnarea a trei contracte de operare și mentenanță (O&M) cu EnergoBit pentru trei parcuri fotovoltaice cu o capacitate totală de peste 360 MW
Balog & Stoica: Un nou jucător pe piața serviciilor juridice și o perspectivă contemporană asupra avocaturii
Lexology Index: Arbitration - 2026 | Arbitrajul românesc nu mai este doar „prezent” în clasamentele globale, ci începe să-și contureze, în mod coerent, un ecosistem. Patru avocați, printre care Cosmin Vasile (ZRVP), Crenguța Leaua (LDDP) și Luminița Popa (Popa Legal) formează nucleul de influență al practicii. ZRVP Și LDDP au cei mai mulți profesioniști în categoriile Thought Leaders și Future Leaders. România devine un „hub” credibil în arbitrajul regional
Fiscalitate ̸ Litigii Fiscale - Practica de Taxe a Kinstellar funcționează ca un „hub” integrat între drept, fiscalitate și finanțe, ce conturează un parcurs procedural previzibil, din faza de control al documentelor până la soluțiile finale ale instanței. Clienții beneficiază de pregătire proactivă, probatoriu robust și o echipă calibrată pentru litigii sofisticate | De vorbă cu Theodor Artenie (Counsel) și Raluca Botea (Counsel) despre tendințele ultimului an, prevenție, timing și modul de lucru al unei echipe recunoscute de directoarele internaționale
Țuca Zbârcea & Asociații și britanicii de la Legal 500 au lansat ediția 2025 a GC Powerlist Romania
Filip & Company a asistat Autonom Services S.A. la încheierea unui contract de facilități de credit în valoare de 300 mil. €. Ce avocați au fost în echipa de proiect
Popovici Nițu Stoica & Asociații a asistat Hexagon în achiziția Platformei CUG din Cluj, într-unul dintre cele mai mari proiecte imobiliare ale anului
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...