ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Studiu Deloitte: Cheltuielile de sărbători vor depăși nivelurile pre-pandemice pentru prima dată anul acesta, 72% dintre consumatori așteptându-se la prețuri mai mari

18 Decembrie 2023   |   BizLawyer

Studiul arată că bugetul mediu alocat de consumatori a fost suplimentat la $1.652, în contextul majorării inflației, dar cea mai mare parte din totalul cheltuielilor de sărbători (68%) va fi efectuată de un grup restrâns de consumatori (27%), care vor aloca sume mai mari, de minimum $2.146 pentru achiziționarea a zece cadouri, în comparație cu restul consumatorilor, care vor cumpăra opt cadouri.

Sursa: Pixaby

 
 
Cheltuielile de sărbători vor depăși nivelurile pre-pandemice pentru prima dată anul acesta, înregistrând o creștere de 10% comparativ cu 2019 și de 14% față de 2022, în condițiile în care 72% dintre consumatori se așteaptă la prețuri mai mari pentru produsele din categoriile alimente și băuturi (86%), îmbrăcăminte și accesorii (82%), electronice (80%), articole pentru casă (72%), jucării (71%) și îngrijire personală (70%), potrivit studiului Deloitte Holiday Retail Survey 2023. În același timp, 56% dintre comercianți se așteaptă la majorări ale prețurilor de sub 10%, iar 74% dintre ei mizează pe o creștere a vânzărilor de sărbători.

Studiul arată că bugetul mediu alocat de consumatori a fost suplimentat la $1.652, în contextul majorării inflației, dar cea mai mare parte din totalul cheltuielilor de sărbători (68%) va fi efectuată de un grup restrâns de consumatori (27%), care vor aloca sume mai mari, de minimum $2.146 pentru achiziționarea a zece cadouri, în comparație cu restul consumatorilor, care vor cumpăra opt cadouri.


„Cel mai recent Eurobarometru arată că majoritatea cetățenilor statelor membre UE au resimțit o scădere a nivelului de trai, indicând însă și o ușoară revenire a optimismului pe fondul scăderii inflației la nivelul UE de la 10,9% în 2022 la 4,9% în septembrie 2023. Din păcate, România se remarcă prin a doua cea mai mare rată anuală a inflației dintre statele membre, de 9,2% în septembrie, lună în care, conform INS, au continuat să crească prețurile atât pentru mărfurile alimentare și nealimentare, cât și pentru servicii. De altfel, și studiul Deloitte sugerează că nivelul cheltuielilor pentru cumpărăturile de sărbători a crescut în principal pe fondul creșterii prețurilor, aspect care este de așteptat să se reflecte și în obiceiurile de consum ale românilor”, a declarat Raluca Bâldea, Partener Servicii Fiscale, Deloitte România, și Liderul industriei de retail și bunuri de larg consum.

Cumpărăturile online au atins noi culmi în timpul pandemiei, însă anul acesta se vor menține la nivelul din 2022, în timp ce magazinele fizice revin tot mai mult în preferințele consumatorilor. Astfel, 63% dintre respondenți plănuiesc să facă achiziții online, 37% vor opta pentru cumpărături offline, iar 28% vor achiziționa online, însă vor ridica produsul din magazinul fizic. Abilitatea de a interacționa cu produsul (44%), asigurarea calității produsului (39%) și evitarea costurilor asociate livrării (28%) sunt principalele motive ale consumatorilor care aleg să cheltuiască mai mult în mediul offline.

Categoriile de produse care înregistrează cele mai mari creșteri ale prețurilor vor pierde teren anul acesta, consumatorii alegând să ofere cadouri sub formă de vouchere. Suma medie pe care cumpărătorii aleg să o aloce pentru achiziționarea de carduri cadou este de $300, comparativ cu $217 în 2022.

În plus, studiul subliniază că 75% dintre respondenți sunt tentați să cumpere cadouri pentru sine. În cazul în care bugetul nu le va permite acest lucru, 53% afirmă că vor prioritiza cadourile pentru ceilalți în detrimentul celor pentru ei înșiși. Pe de altă parte, comercianții care vor reuși să le satisfacă nevoile și motivațiile consumatorilor în căutare de cadouri pentru ei înșiși vor putea genera vânzări suplimentare anul acesta. Cadourile practice (51%), cele care vin în întâmpinarea propriilor pasiuni sau hobby-uri (42%), precum și cele care oferă momente de relaxare (39%) sau au o durată mare de utilizare (33%) răspund principalilor factori motivatori.

Ca și anul trecut, doar 34% dintre respondenții studiului plănuiesc să folosească rețelele de socializare pentru achizițiile de sărbători. Se vor folosi, însă, de acest canal pentru a citi recenzii ale produselor (20%), pentru a descoperi produse și idei de cadouri (19%), pentru a descoperi oferte (18%) sau pentru a vizita paginile comercianților (14%).

Preferința pentru cadouri sustenabile este în creștere față de anul trecut, mai arată studiul, în special în rândul consumatorilor mai tineri, reprezentanți ai generațiilor Z și Millennials, 55% dintre aceștia declarând că preferă această categorie de produse. De asemenea, analiza Deloitte arată că un consumator care alege cadouri sustenabile cheltuie în medie cu 29% mai mult față de cei care nu țin cont de acest criteriu.

Studiul Deloitte Holiday Retail Survey 2023 a fost realizat pe baza unui sondaj la care au participat peste 4.300 de consumatori din SUA și 43 de directori din companii de retail care au, în proporție de peste 93%, venituri anuale de peste un miliard de dolari.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 4596 / 20396
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Clifford Chance Badea a asistat consorțiul de bănci de investiții în legătură cu emisiunea de obligațiuni de 600 milioane Euro lansată de DIGI România
ANALIZĂ | Eurohold Bulgaria AD & Euroins Insurance Group AD vs România: 1-1 după prima încleștare la ICSID. Arbitrii au decis bifurcarea procedurii și vor analiza mai întâi efectele Acordului de denunțare a tratatelor bilaterale intra-UE. Urmează o fază preliminară decisivă - dacă România are dreptate, Tribunalul nu va avea jurisdicție, iar dosarul se oprește
PNSA, consultanții Five Elms Capital în runda de finanţare serie B a companiei Digitail Inc. | Echipă pluridisciplinară extinsă, coordonată de Florian Nițu (Partener M&A) și Diana Dobra (Managing Associate)
VIDEO-INTERVIURI ESENȚIALE | Horea Popescu, Managing Partner CMS Romania și Head of CEE Corporate M&A: De când coordonez practica de fuziuni și achiziții în CEE, este pentru prima dată când numărul tranzacțiilor din România este cel mai mare din regiune după primele nouă luni. A fost un an interesant din perspectiva private equity, însă investitorii strategici rămân în continuare cei de bază. Toate ariile de practică au fost foarte ocupate, dar finanțările și departamentul de Banking, cu mandate ce însumează 3 miliarde euro, ”poartă coroana” anul acesta
Cum arată, din interior, practica de Concurență de la 360Competition într-un an cu FDI intens, investigații tot mai tehnice și o presiune procedurală care schimbă regulile jocului | De vorba cu Adrian Șter (Managing Partner) despre axele de lucru care definesc practica, evaluarea corectă a riscului şi „linia de apărare” oferită clienţilor. Modelul senior-led bazat pe echipe compacte, rapiditate în decizii şi claritate în recomandări, arată de ce un boutique specializat e chemat frecvent acolo unde mandatele devin prea complicate pentru abordări standard
‘Leading lawyers’ in Romania | RTPR, NNDKP, CMS, TZA și PNSA au cei mai mulți avocaţi recomandaţi de IFLR 1000, ediția 2025. Ce firme sunt recomandate în practicile de M&A, Banking & Finance, Capital markets și Project development
Practica de Concurență de la Băncilă, Diaconu și Asociații își confirmă maturitatea prin claritate și execuție disciplinată, luciditate tactică și robustețe în decizie | De vorbă cu Claudia Grosu (Managing Associate) despre modul de lucru al unei echipe care anticipează, ordonează pașii esențiali și finalizează impecabil mandatele dificile
Într-un an cu investigații mai tehnice și presiune pe termene, DLA Piper România așază practica de Concurență pe trei piloni - oameni, metodă, ritm, astfel încât proiectarea strategiilor, controlul probelor și continuitatea între faze să producă cele mai bune rezultate | De vorbă cu membrii unei echipe sudate, condusă de lideri cu experiență și antrenată pe industrii sensibile, despre prudență juridică și curaj tactic, cooperare internă și rigoare probatorie, bazate pe înțelegerea fină a mediului de business și utilizarea tehnologiei ca multiplicator de acuratețe
CMS, alături de Buildcom EOOD la achiziția Argus în România. Echipă pluridisciplinară, cu Rodica Manea (Corporate M&A) și Cristina Reichmann în prim plan
Filip & Company a acordat asistență juridică companiei Instant Factoring în structurarea și implementarea unui parteneriat transfrontalier de securitizare în valoare de 30 de milioane EUR cu un fond din Luxemburg
Schoenherr a asistat fondatorii Calla Oradea în vânzarea unei participații majoritare către Integral Capital Group I Echipa, coordonată de Mădălina Neagu (partner)
Mușat & Asociații anunță cooptarea fostei președinte a Curții Supreme, Corina Corbu, în poziția de Partener Coordonator al Departamentului de Litigii | Gheorghe Mușat, Senior Partner: ”Este un mare câștig pentru firmă, pentru avocații firmei, pentru clienții firmei”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...