Studiu Deloitte: Companiile din majoritatea sectoarelor direcționează mai mult de jumătate din bugetul de marketing către activități din mediul digital
15 Decembrie 2022
BizLawyer• Industriile comunicații și media și comerț investesc cel mai mult în activități de marketing digital, aproape 90% din bugetul de marketing fiind direcționat către această zonă • Ponderea cheltuielilor destinate colectării și analizei datelor (analytics) a ajuns la un nivel record
Sursa: Pixabay |
Companiile din majoritatea industriilor direcționează mai mult de jumătate din bugetul de marketing (58%) către activități din mediul digital, potrivit celei mai recente ediții a studiului Chief Marketing Officer, realizat de Universitatea Duke cu sprijinul Deloitte. Cei mai mari investitori în marketing digital sunt companiile din comunicații și media, care direcționează 90% din bugetul de marketing către această zonă, și cele din comerț (87%), urmate de cele din domeniul tehnologiei (70%). La polul opus, printre companiile care încă implementează o pondere importantă de activități de marketing diferite de cele digitale se numără cele din sănătate, care direcționează doar 51% din buget către marketingul digital, din energie (53%) și din domeniul financiar-bancar și al asigurărilor (61%).
În ceea ce privește categoriile de cheltuieli pentru activitățile de marketing digital, acestea sunt în continuare dominate de publicitate (paid media), cu 44% din bugetul dedicat mediului digital, incluzând SEO, publicitate la posturi TV digitale, video-uri create pentru mediul online sponsorizate etc. A doua categorie de cheltuieli, cu 34% din bugetul de marketing digital, o reprezintă promovarea pe canalele proprii (owned media), care se referă la mesaje de marketing prin e-mail, inclusiv instrumentele de automatizare a acestora, dezvoltarea propriilor site-uri și a platformelor online, asistența oferită clienților în urma procesului de vânzare prin soluții digitale precum chatboturile etc. A treia categorie de cheltuieli (11%) este reprezentată de acțiunile care generează notorietate, dar care nu sunt controlate de companii (earned media), cum ar fi recenziile, conținutul generat de utilizatori etc.
Ponderea cheltuielilor cu promovarea pe dispozitivele mobile și în social media revine la valorile înregistrate înainte de pandemie și ajunge la 14%, respectiv 15% din bugetul de marketing, după ce ambele au urcat la 23% în primele luni de la izbucnirea pandemiei de COVID-19.
Studiul arată că, pe măsură ce organizațiile devin mai experimentate în implementarea de tactici de marketing digital, nivelul investițiilor în anumite acțiuni specifice acestui domeniu stagnează sau chiar scade. De exemplu, activități precum îmbunătățirea aplicațiilor companiei, gestionarea datelor personale și marketingul digital direct au înregistrat scăderi în ultimul an. În schimb, companiile investesc în activități care vizează optimizări ale site-urilor (75%), în colectarea și analizarea datelor (67%) și în promovarea pe canale digitale, inclusiv motoare de căutare (64%).
„Acum doi ani, profesioniștii în marketing au fost nevoiți să se adapteze rapid la o nouă realitate în care interacțiunea fizică nu era posibilă și să găsească soluții de a transpune activitățile de marketing în online pentru a-și ajuta companiile să păstreze legătura cu clienții existenți, dar și să atragă noi clienți. Activitățile de marketing digital au reprezentat unul dintre pilonii succesului înregistrat de organizații în perioada pandemiei, iar acum am intrat într-o nouă etapă, în care folosirea de noi tactici și de instrumente, cum ar fi colectarea și analizarea datelor, creează premisele unei abordări mai structurate și mai ușor de măsurat”, a spus Ruxandra Băndilă, Director Marketing și Business Development, Deloitte România.
Concluziile raportului subliniază că specialiștii în marketing au un apetit tot mai mare pentru investițiile în modalități care să-i ajute să obțină informații legate de clienții și de potențialii lor clienți, ținând cont de faptul că ponderea cheltuielilor destinate colectării și analizei datelor (analytics) a ajuns la un nivel record de 9% din bugetul de marketing, iar tendința ascendentă este de așteptat să se mențină în următorii trei ani și să ajungă la aproape 15%. Specialiștii în marketing folosesc analizele de date în aproape jumătate din deciziile pe care le iau (49%), comparat cu 38%, înainte de pandemie, iar, dintre toate sectoarele de activitate, comerțul este cel mai înclinat să utilizeze analizele de date disponibile sau solicitate (69%).
În ceea ce privește echipele de marketing, raportul arată că se menține preferința pentru munca de acasă, respondenții confirmând că aproape jumătate din echipele lor (49%) lucrează de acasă tot timpul, în timp ce 58%, doar parțial.
Raportul Chief Marketing Officer este efectuat pe baza răspunsurilor a peste 270 de profesioniști în marketing care sunt membri ai echipelor de top management, de la companii ce activează în 15 sectoare din SUA. Raportul analizează principalele teme pentru liderii de marketing și pentru alte părți interesate în contextul post-pandemic.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 5951 / 18099 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat definitiv, cu experiență relevantă în profesie între 5-8 ani | Litigii
CMS, desemnată de Mergermarket drept firma anului în domeniul fuziunilor și achizițiilor în Europa Centrală și de Est
LegiTeam: Lawyer - Corporate M&A | Reff & Associates
Insolvență ̸ Restructurare | În spatele scenei, alături de echipa NNDKP, într-o discuție cu trei dintre coordonatorii acestui segment de practică ce a generat venituri de cca. 11 % din total, anul trecut. Debt-recovery rămâne în continuare o parte importantă din activitatea echipei. Focusul tinde să migreze spre procedurile de pre-insolvență, iar componenta de turnaround și restructurare crește în mod constant. Numărul procedurilor de insolvență va crește cu 10-12% în următorii doi ani, estimează avocații
Insolvență ̸ Restructurare | Bulboacă & Asociații reprezintă atât debitori aflați în insolvență sau pre-insolvență, în mandate ce implică atragere de fresh money, parteneri equity noi, negocieri cu creditori existenți pentru reașezarea creditelor și a garanțiilor actuale, cât și investitori și finanțatori dispuși să investească în companii aflate în astfel de proceduri. Cătălin Petrea, Deputy Managing Partner: “Ne implicăm total în proiecte în care credem că există o șansă reală de restructurare. Preferăm să nu folosim elemente inovative, ci strategii testate, care să reechilibreze raportul de încredere dintre participanții la proceduri”
Băiculescu și Asociații obține o soluție de clasare într-un dosar complex de evaziune fiscală, spălare de bani și grup infracțional organizat. Vasile Băiculescu (Managing Partner): ”Rezultatul reflectă nu doar respectarea principiilor fundamentale ale dreptului, ci și angajamentul nostru de a proteja interesele clienților într-un mod ferm și etic”
Filip & Company a asistat Qemetica în obținerea aprobării Consiliului Concurenței pentru achiziția diviziei de siliciu precipitat a PPG
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat definitiv | Litigii
Frații Micula obțin în SUA încă un verdict în defavoarea României, care ar trebui să plătească penalitați de 14 mil. USD, după ce un judecător american a aprobat sancțiuni de pană la 100.000 USD ̸ săptămână, considerând că reclamanții nu au primit întreaga sumă din hotărârea ICSID pronunțată în 2013 | Curtea de Justiție a Uniunii Europene a confirmat luna trecută decizia de a interzice României să plătească sumele din sentința arbitrală, invocând încălcări ale normelor privind ajutoarele de stat
Cum văd coordonatorii departamentelor juridice din companiile mari industriile în care activează și provocările anului 2025 | Alexandru Dinuță, Legal and Administrative Manager la Amromco Energy: ”În următoarea perioadă ne așteptăm la majorări de taxe și impozite, dar și la liberalizarea prețului energiei. O creștere a prețurilor la energie în Europa nu poate aduce decât un val imediat de scumpiri resimțit local”
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Laura Rudnyanszky, Global Regulatory Lead – Accenture, profesionist al Dreptului antrenat în proiecte complexe, care coordonează azi o echipă de avocați în reglementări globale: ”În carieră, îmi respect clienții și echipa, tratând fiecare provocare cu profesionalism și empatie. Aspirația mea este să ocup o poziție de conducere în cadrul unei organizații care valorizează inovația și responsabilitatea socială, unde să pot influența pozitiv modul în care se practică dreptul și cum se integrează tehnologia în procesele juridice”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Andreea Zvâc, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Wolf Theiss, despre mediul în care s-a împlinit profesional, implicare și valori: “În avocatură ai posibilitatea de a fi creativ și nu te plictisești niciodată. Pentru o evoluție sustenabilă și coerentă a unui avocat, munca și pasiunea ar trebui să fie pe primul loc”
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...