
Studiu Deloitte: șase din zece directori de marketing au folosit inteligența artificială în activitățile derulate în ultimul an
12 Decembrie 2023
BizLawyerPersonalizarea conținutului (53%) și crearea de conținut (49%) sunt principalele zone în care inteligența artificială este utilizată în activitățile de marketing, subliniază studiul.
![]() |
Personalizarea conținutului (53%) și crearea de conținut (49%) sunt principalele zone în care inteligența artificială este utilizată în activitățile de marketing, subliniază studiul, urmate de îmbunătățirea rentabilității investițiilor în marketing digital prin optimizarea conținutului și a calendarului activităților (37%) și de publicitatea programatică și achiziționarea de spațiu publicitar (35%). În ceea ce privește crearea de conținut, blogurile (65%), conținutul site-urilor (62%) și rețelele de socializare (55%) sunt ariile principale în care organizațiile folosesc instrumente bazate pe inteligență artificială.
„Folosirea inteligenței artificiale în activitățile de marketing este încă în stadiu incipient, dar efectele sale sunt deja vizibile. Din perspectiva specialiștilor în marketing, inteligența artificială ar putea răspunde unor provocări precum gestionarea și optimizarea conținutului utilizat pe numeroase canale, pentru a oferi clienților o experiență unitară și personalizată în diferite ecosisteme și puncte de contact cu brandul sau chiar pentru a asigura conformarea cu diferite reglementări și a evita situații neplăcute precum vânzarea unui produs nepotrivit unui client sau dezinformarea. Pentru echipele de marketing, inteligența artificială va juca rolul unui facilitator și le va permite să lucreze mai eficient, să-și înțeleagă mai bine clienții și să-și cultive abilitățile care vor completa beneficiile tehnologiei”, a declarat Ruxandra Băndilă, Director Marketing și Business Development, Deloitte România.
În perioada post-pandemică, companiile avansează în procesul de transformare a activităților de marketing digital, aproape un sfert dintre specialiștii de marketing (24%) care au participat la sondaj considerând că organizațiile lor fac investiții digitale integrate, comparativ cu doar 14% anul trecut, iar 13% dintre respondenți declarând că organizațiile folosesc investițiile în activități digitale pentru luarea și evaluarea deciziilor de marketing, comparativ cu 7% cu un an în urmă.
Analizând tipurile de cheltuieli, creșterile rămân modeste. Raportul evidențiază o ușoară creștere, de 2% față de anul trecut, a cheltuielilor cu acțiunile de marketing pe dispozitive mobile, care au ajuns la 16% din bugetul de marketing și care vor depăși maximul atins în perioada pandemiei, de 23%, în cinci ani, ajungând la 27%, conform estimărilor. Directorii de marketing continuă să susțină faptul că acțiunile de marketing pe dispozitivele mobile au o contribuție slabă la performanța companiei (2,9, pe o scară de la 1 la 7), din cauza dificultății de a urmăriri parcursul consumatorului de-a lungul tuturor punctelor de interacțiune digitală (40%), de a corela activitățile pe dispozitivele mobile cu strategia generală de marketing (38%) și din cauza expertizei insuficiente a echipelor în acest domeniu (37%).
Cheltuielile cu activitățile pe rețelele de socializare reprezintă 16% din bugetul de marketing, iar studiul estimează că acestea vor rămâne constante în următoarele 12 luni, înregistrând o creștere de doar 3%. În schimb, în următorii cinci ani, acestea vor depăși maximul atins în perioada pandemiei, de 23%, și vor ajunge la 24%.
În ceea ce privește abilitățile viitorilor specialiști în marketing, prioritatea identificată de respondenții la studiu constă în capacitatea de a-și reevalua rapid abordarea pe măsură ce apar noi priorități, urmată de creativitate și de capacitatea de a inova și de a naviga într-un context incert. La polul opus, abilitățile din zona financiară sunt cel mai puțin căutate.
Cu toate acestea, organizațiile nu se bazează doar pe capacitățile angajaților de a implementa activități de marketing. Acestea apelează la agenții, furnizori sau parteneri, specialiștii în marketing externalizând 20% din activități în prezent, pondere care urmează să crească cu cinci puncte procentuale în anul următor.
Cea mai recentă ediție a CMO Survey este rezultatul răspunsurilor oferite de peste 300 de directori de marketing, activi în 15 industrii din SUA.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 4193 / 19900 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 2 - 6 years Attorney at Law | Dispute Resolution
bpv Grigorescu Ștefănică: tranzacțiile strategice și consolidările sectoriale definesc piața de fuziuni și achiziții | 2025 aduce structuri inovatoare, distressed M&A și o redefinire a noțiunii de succes, într-o piață în care avocații devin arhitecții echilibrului între reglementări stricte și interesele investitorilor. Cătălin Grigorescu (managing partner): „Succesul în tranzacții nu se mai măsoară doar în valoare, ci în capacitatea de a le finaliza într-un mediu juridic tot mai complex”
LegiTeam: Atorney at Law (0 - 2 years) - Dispute Resolution | Reff & Associates
Banking & Finance | Echipa Popovici Nițu Stoica & Asociații, coordonată de partenerul Bogdan C. Stoica, a acordat consultanță Grupului La Fântâna pentru accesarea unei finanțări sindicalizate de 70 milioane euro, menită să susțină activitatea curentă și dezvoltarea businessului
BSMP - Bohâlțeanu și Asociații a asistat UNIGEA România în contractarea unei finanțări de 30,25 milioane EUR pentru dezvoltarea unui proiect solar de referință de 85 MW în Arad. Echipă pluridisciplinară, coordonată de partenerii Daniela Milculescu și Ionuț Bohâlțeanu, într-un efort multijurisdicțional ce a reunit investitori și consultanți cheie din patru țări
Principalele aspecte pe care angajatorii trebuie să le aibă în vedere pentru a se conforma legislației privind combaterea discriminării și hărțuirii la locul de muncă | De vorbă cu Dan Dascălu (Partener) și Sonia Bălănescu (Managing Associate) - D&B David și Baias, despre prevederile legale în vigoare, combaterea acestui fenomen și modul în care poate fi diminuat riscul apariției unor litigii inițiate de salariați
Voicu & Asociații is looking for Junior level Business Lawyers
Filip & Company a asistat ACP Credit în acordarea unei noi runde de finanțare rețelei de clinici veterinare PartnerVet. Echipa, coordonată de Alexandra Manciulea (partener) și Rebecca Marina (counsel)
Clifford Chance își consolidează practica de Litigii prin recrutarea lui Remus Codreanu ca partener în echipa din București
Kinstellar are un nou Office Managing Partner în București | Iustinian Captariu a preluat managementul biroului de la Victor Constantinescu, cel care a condus echipa locală timp de șase ani, cu rezultate remarcabile. Kristóf Ferenczi, Firm Managing Partner: ”Numirea lui Iustinian face parte din programul nostru de planificare a succesiunii, un element esențial pentru a asigura creșterea și succesul continuu al Kinstellar”
ANALIZĂ | Gabriel Resources a deschis o procedură de anulare a hotărârii ICSID prin care Tribunalul arbitral a respins cererea de peste 3 mld. USD privind controversatul proiect minier de la Roșia Montană, iar România a răspuns cu un Contramemoriu care demontează acuzațiile și atacă frontal strategia reclamanților. Dacă statul ar pierde, impactul ar fi devastator pentru finanțele publice și ar compromite rezultatele măsurilor pe care guvernul Bolojan încearcă să le implementeze
CMS | Join Our Team: Tax Consultant - Tax Department
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...