ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Unu din trei români nu au redirecţionat niciodată cei 3,5% din impozitul pe venit (studiu)

21 Mai 2025   |   Agerpres

Conform cercetării, românii preferă să redirecţioneze impozitul în principal către ONG-uri pentru copii şi educaţie (39%), cazuri medicale individuale (37%) şi biserici sau parohii (18%).

 
 
Unu din trei români (33%) nu au redirecţionat niciodată cei 3,5% din impozitul pe venit, 67% dintre românii din mediul urban au redirecţionat cel puţin o dată şi în măsură semnificativ mai mare cei cu vârste între 35-44 ani (80%), relevă un studiu realizat de Reveal Marketing Research şi dat miercuri publicităţii.

Cel mai recent studiu Reveal Marketing Research a analizat atitudinile şi comportamentele românilor referitor la redirecţionarea procentului de 3,5% din impozitul pe venit, în contextul în care termenul limită pentru completarea formularului este 25 mai. După această dată, suma va fi direcţionată automat către bugetul de stat.


Conform cercetării, românii preferă să redirecţioneze impozitul în principal către ONG-uri pentru copii şi educaţie (39%), cazuri medicale individuale (37%) şi biserici sau parohii (18%).

Cei mai mulţi dintre români aleg să completeze Formularul 230 online (43%) sau să îl depună în format fizic la sediul ONG-ului/ bisericii alese (39%).

Redirecţionarea impozitului este puternic influenţată de relaţiile personale: şase din zece români au fost rugaţi de cineva cunoscut să completeze Formularul 230. 90% dintre români cred că redirecţionarea a 3,5% din impozit este utilă, iar 82% au încredere că banii ajung la destinaţia corectă.

Studiul mai arată că 83% dintre românii din mediul urban sunt familiarizaţi cu posibilitatea de a redirecţiona până la 3,5% din impozitul pe venit către o cauză non-profit, prin completarea Formularului 230.

Dintre cei care au redirecţionat, 43% au transformat acest gest într-un obicei anual, comparativ cu 24% care completează formularul doar ocazional.

În ceea ce priveşte sursele de informare, majoritatea românilor au aflat pentru prima dată despre Formularul 230 de la un prieten sau o rudă (26%), de la angajator (25%) sau direct de la un ONG (19%).

"Rezultatele studiului arată că românii sunt deschişi să redirecţioneze procentul 3,5% din impozitul pe venit, mai ales când cunosc cauza sau la îndemnul cunoscuţilor. În acest context, studiile de tip U&A şi Segmentare sunt instrumente valoroase pentru ONG-uri, ajutându-le să înţeleagă în profunzime tipologiile donatorilor, motivaţiile acestora şi să identifice cele mai eficiente strategii de comunicare pentru a creşte redirecţionarea impozitului pe venit," a declarat Marius Luican, director General Reveal Marketing Research, citat într-un comunicat remis AGERPRES.

Analiza arată că, în general, redirecţionarea impozitului este puternic influenţată de relaţiile personale. 59% dintre români au fost rugaţi de cineva cunoscut să completeze formularul, procent care urcă la 65% în cazul tinerilor cu vârste între 25-34 de ani, la 69% pentru cei între 35-44 de ani, iar în rândul persoanelor cu venituri lunare de peste 5.000 lei ajunge la 79%.

Analiza pe segmente socio-demografice arată că ONG-urile care sprijină copiii şi educaţia sunt preferate într-o măsură mai mare de către persoanele care au copii (44%), în timp ce ONG-urile pentru protecţia animalelor sunt alese mai degrabă de tinerii cu vârste între 18-24 de ani şi de cei fără copii - ambele categorii înregistrând un procent de 17%, comparativ cu 10% la nivelul întregului eşantion.

Procedura de depunere preferată este completarea online (43%), iar 39% aleg să îl depună în format fizic, direct la sediul ONG ului sau al bisericii.

90% dintre români cred, în mare şi foarte mare măsură, că mecanismul de redirecţionare a 3,5% din impozitul pe venit este util şi eficient pentru sprijinirea societăţii civile, iar 82% au încredere că sumele ajung la destinaţia corectă.

Principalii factori care i-ar motiva pe români să completeze din nou formularul de redirecţionare includ cunoaşterea directă a unei cauze care are nevoie de sprijin (53%), simplificarea procesului de completare şi trimitere (37%), accesul la mai multe informaţii despre cum funcţionează şi de ce este important acest mecanism (32%) şi o promovare mai eficientă în mass-media (31%).

Ca tendinţă, persoanele de peste 55 de ani sunt mai interesate să cunoască direct cauza care are nevoie de sprijin (63%). Cei care nu au completat până acum formularul îşi doresc, într-o proporţie mai mare, ca acesta să fie mai uşor de completat (40%) şi să primească mai multe informaţii despre cum funcţionează şi de ce este important acest mecanism (40%). În acelaşi timp, tinerii cu vârste între 25- 34 de ani (36%), precum şi cei care au completat până în prezent cel puţin o dată formularul (36%), consideră importantă o promovare mai bună în mass-media.

Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piaţă full-service, specializată în marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development.

Studiul Reveal Marketing Research s-a desfăşurat online în perioada 9-15 mai pe un eşantion reprezentantiv pentru universul persoanelor cu vârsta 18+, utilizatori de internet, din mediul urban. Mărimea eşantionului a fost de 1.008 respondenţi, iar eroarea maximă de eşantionare este +/-3.1% la un nivel de încredere de 95%.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 1535 / 20660
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Apreciată constant de ghidurile juridice internaționale pentru mandatele sofisticate, practica de Capital Markets a CMS România a devenit, prin consistență și profunzime, unul dintre pilonii reputației firmei pe piața locală și un reper important în rețeaua sa regională | De vorbă cu Cristina Reichmann (Partener) despre disciplina pregătirii pentru bursă, finețea aplicării regulilor de piață și forța unei echipe care lucrează articulat, cu roluri clare și obiective aliniate
Filip & Company a organizat în parteneriat cu Asociația Studenților în Drept cea de-a zecea ediție a Concursului de negocieri simulate „Teodora Tudose”
MAXIM ̸ Asociații asistă EMSIL TECHTRANS în tranzacția imobiliară încheiată cu METSO pentru o proprietate industrială din Oradea
Kinstellar a consiliat GEA Group, firmă cu operațiuni în peste 150 de țări, cu privire la crearea unui joint venture cu RebelDot, companie de tehnologie din Cluj-Napoca. Echipa care a gestionat proiectul a fost condusă de Rusandra Sandu (Partner) și Mihai Stan (Managing Associate)
Mitel & Asociații dezvoltă o practică de litigii construită în jurul unui nucleu de avocați cu mare experiență, capabilă să ducă la capăt mandate complexe cu impact financiar și reputațional major, într-o piață în care disputele devin tot mai tehnice și mai dure | De vorbă cu Magda Dima (Partener) despre cum se construiește strategia, se evaluează riscurile și se formează generația nouă de litigatori
Echipa de Concurență a RTPR îmbină experiența cu precizia operațională, într-o formulă remarcată în Legal 500 și Chambers | De vorbă cu partenerii Valentin Berea și Roxana Ionescu despre modul de lucru care privilegiază consistența și rigoarea, cu rezultate ce confirmă profesionalismul și anvergura practicii
NNDKP, Popescu & Asociații și ZRVP au cei mai mulți profesioniști listați în Benchmark Litigation - 2025. Ce avocați au intrat în liga „Litigation Stars” și prin ce s-au remarcat firmele aflate în plutonul de forță al practicii
Mușat & Asociații confirmă, în Real Estate, forța unei echipe obișnuite să lucreze sub presiunea timpului și a reglementărilor, menținând proiectele pe un traseu sigur de la due diligence la implementare | De vorbă cu Monia Dobrescu (Partener) despre combinația de rigoare juridică, luciditate în evaluarea riscurilor și creativitate în soluții, într-o periodă plină de provocări
NNDKP confirmă, prin practica de Litigii, că este prima opțiune pentru companiile care au nevoie de reprezentare în dosare cu miză de sute de milioane de euro, în instanțe și arbitraje la curți internaționale | De vorbă cu Emil Bivolaru (Partener Executiv) și Sorina Olaru (Partner) despre combinația dintre strategie, tehnologie și echipe capabile să ducă la capăt dosare complexe cu soluții favorabile, construite pe argumente solide, într-o piață a disputelor sofisticată
Patru firme de avocați din România, evidențiate pentru activitatea în domeniul Competition ̸ Antitrust | NNDKP, CMS, TZA și D&B David și Baias au intrat în topul global al firmelor cu cea mai bună practică de concurență. Cine sunt avocații evidențiați de GCR 100 – 2026 și care au fost proiectele care au adus recunoaștere echipelor locale
ZRVP, desemnată din nou „Firma de Avocatură a Anului din România” la Lexology Index Awards 2025 | Dr. Cosmin Vasile (Managing Partner): Un premiu obținut doi ani la rând spune un lucru simplu: că echipa merge în direcția bună. O astfel de recunoaștere confirmă nivelul profesional atins și, în același timp, ne obligă să rămânem la fel de exigenți
Fiscalitate ̸ Litigii Fiscale - Practica de Taxe a Kinstellar funcționează ca un „hub” integrat între drept, fiscalitate și finanțe, ce conturează un parcurs procedural previzibil, din faza de control al documentelor până la soluțiile finale ale instanței. Clienții beneficiază de pregătire proactivă, probatoriu robust și o echipă calibrată pentru litigii sofisticate | De vorbă cu Theodor Artenie (Counsel) și Raluca Botea (Counsel) despre tendințele ultimului an, prevenție, timing și modul de lucru al unei echipe recunoscute de directoarele internaționale
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...