Utilizarea Inteligenţei Artificiale la locul de muncă, creştere de aproape 4 ori (studiu EY)
30 Octombrie 2024
BizLawyerMai bine de o treime dintre respondenţi au raportat că utilizarea IA le-a ameliorat productivitatea (37%) şi le-a permis să se concentreze pe activităţile cu valoare ridicată (36%).
Utilizarea Inteligenţei Artificiale generative (GenAI) la locul de muncă a înregistrat o creştere semnificativă, de aproape patru ori, de la 22% în 2023, la 75% în prezent, cea mai ridicată rată de utilizare fiind atribuită sectorului tehnologic (90%), iar cea mai mică sectorului guvernamental şi public (60%), potrivit studiului EY Work Reimagined 2024.
Mai bine de o treime dintre respondenţi au raportat că utilizarea IA le-a ameliorat productivitatea (37%) şi le-a permis să se concentreze pe activităţile cu valoare ridicată (36%).
Potrivit unui comunicat EY, utilizarea efectivă a IA este în strânsă dependenţă de programele de învăţare din cadrul organizaţiilor şi de calitatea acestora. Peste jumătate dintre angajaţii care utilizează IA (58%) declară că programele de dezvoltare şi instruire ale organizaţiei lor sunt "peste medie" sau "excelente", relevă studiul.
Mai bine de o treime dintre respondenţi au raportat că utilizarea IA le-a ameliorat productivitatea (37%) şi le-a permis să se concentreze pe activităţile cu valoare ridicată (36%).
Potrivit unui comunicat EY, utilizarea efectivă a IA este în strânsă dependenţă de programele de învăţare din cadrul organizaţiilor şi de calitatea acestora. Peste jumătate dintre angajaţii care utilizează IA (58%) declară că programele de dezvoltare şi instruire ale organizaţiei lor sunt "peste medie" sau "excelente", relevă studiul.
Pornind de la peisajul tehnologic redefinit prin utilizarea la scară largă a IA, studiul arată şi faptul că activitatea profesională se îndepărtează tot mai mult atât de ideea de loc de muncă, cât şi de aceea de carieră. Astfel, angajaţii valorifică primordial existenţa unui pachet salarial cât mai mare (81%), un nivel mai ridicat al bunăstării şi carierei (79%) şi telemunca (75%).
Totodată, cercetarea EY indică şi faptul că intenţia de demisie creşte, în special în rândul generaţiilor Z şi Millenials. Peste 38% dintre respondenţi au declarat că vor analiza posibilitatea de a demisiona în următoarele 12 luni, 25% dintre aceştia menţionând că intenţionează să-şi schimbe domeniul de activitate.
Această atitudine este în mod particular prezentă în rândul milenialilor, 40% dintre aceştia intenţionând să plece de la locul de muncă actual, faţă de 23% dintre Baby Boomers.
O preferinţă diferită de plecare se manifestă şi în cazul bărbaţilor - de 1,2 ori mai mare comparativ cu femeile.
Per total, intenţia angajaţilor de a demisiona a crescut cu 4% faţă de anul precedent. Potrivit studiului, în pofida incertitudinilor economice, 37% dintre aceştia au declarat că în următorul an îşi vor schimba angajatorul.
"În contextul actual, devine o aşteptare naturală oferirea unor elemente de recompensare din ce în ce mai pragmatice. În timp ce anumite elemente vor rămâne perene - calitatea leadership-ului de exemplu, mulţi dintre motivatorii de moment sunt semnificativ mai pragmatici. Organizaţiile care îşi doresc succesul într-un termen scurt vor trebui să suprapună oferirea unui cadru tehnologic complex cu elemente de motivare foarte tangibile", este de părere Claudia Sofianu, Partner EY Romania PAS TAX Leader, citată în comunicat.
De asemenea, studiul detaliază măsura în care organizaţiile pot atinge un "avantaj în domeniul talentelor", din perspectiva a cinci dimensiuni: wellbeing; tehnologie; remunerare; învăţare, dezvoltare, carieră; cultură şi climat organizaţional.
În luna august 2024, organizaţia globală EY a desfăşurat a cincea ediţie a studiului Work Reimagined pentru a înţelege mai bine schimbările constante ale dinamicii resurselor umane la nivel global, modelele de lucru şi echilibrul de putere între angajatori şi angajaţi.
Cercetarea a cuprins un sondaj în rândul a 17.350 de angajaţi şi a 1.595 de angajatori din cadrul unor organizaţii cu cel puţin 500 de salariaţi la nivel mondial. Respondenţii au provenit din 27 de sectoare economice şi 23 de ţări din regiunile America de Nord şi de Sud, Asia-Pacific şi EMEIA (Europa, Orientul Mijlociu, India şi Africa).
EY este una dintre cele mai mari firme de servicii profesionale la nivel global, cu 395.442 de angajaţi în peste 700 de birouri în 150 de ţări şi venituri de aproximativ 49,4 miliarde dolari în anul fiscal încheiat la 30 iunie 2023.
Prezentă în România încă din anul 1992, EY furnizează, prin intermediul celor peste 900 de angajaţi din România şi Republica Moldova, servicii integrate de audit, asistenţă fiscală, juridică, strategie şi tranzacţii, consultanţă pentru companii multinaţionale şi locale.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 342 / 18216 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
ZRVP: 30 de ani de tradiție în avocatură, un nou look pentru viitor | Cosmin Vasile (managing partner): Noua imagine reflectă identitatea și tradiția brandului nostru, reinterpretate într-o manieră modernă și îndrăzneață
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Mușat & Asociații a obținut rejudecarea cererii de revizuire în cazul torționarilor lui Gheorghe Ursu
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Filip & Company a asistat Mozaik Investments la vânzarea unui pachet minoritar din acțiunile 5 to go către Invenio Partners și ACP
Mușat & Asociații își actualizează identitatea vizuală și lansează un nou website
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
INTERVIURI 2+1 | Povestea lui “Timi”, numele de alint al biroului NNDKP din Nord-Vestul țării, înființat acum 20 de ani într-o perioadă fără smartphone, Google sau LinkedIn, spusă de doi avocați care au trăit intens toate etapele devenirii sale ca furnizor pentru mediul de afaceri local, standard de etică și membru al comunității academice: ”Vineri la prânz încă nu se născuse ideea; luni, la 10:15, era aprobată”. Mai apoi, ”cu profesionalism, corectitudine și smerenie” a devenit ”un organism viu și adaptabil, care se modelează după viața afacerilor din regiune în fiecare moment”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...