ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

BCR Social Finance: 75 milioane de lei disponibile pentru finanţarea IMM-urilor, ONG-urilor şi persoanelor implicate în educaţie

01 Iulie 2021   |   Agerpres

Pornind de la acest parteneriat, BCR Social Finance lansează trei tipuri noi de produse de creditare, care se concentrează pe finanţarea IMM-urilor ce investesc în calificarea şi reconversia profesională a angajaţilor, a organizaţiilor care furnizează servicii de educaţie şi formare (grădiniţe, şcoli şi ONG-uri) şi pentru studenţi, în vederea continuării studiilor.

 
 
BCR Social Finance a încheiat un acord cu Fondul European de Investiţii pentru o finanţare de 75 de milioane de lei, disponibilă pentru IMM-uri, ONG-uri şi persoanele implicate în educaţie şi dezvoltarea competenţelor profesionale, au anunţat reprezentanţii organizaţiei în cadrul unei conferinţe de presă.
 
Pornind de la acest parteneriat, BCR Social Finance lansează trei tipuri noi de produse de creditare, care se concentrează pe finanţarea IMM-urilor ce investesc în calificarea şi reconversia profesională a angajaţilor, a organizaţiilor care furnizează servicii de educaţie şi formare (grădiniţe, şcoli şi ONG-uri) şi pentru studenţi, în vederea continuării studiilor.
 
Ştefan Buciuc, CEO BCR Social Finance, a menţionat că instituţia pe care o conduce a acordat până în prezent finanţări în valoare 530 de milioane lei, prin 14.000 de credite destinate susţinerii micro-întreprinderilor şi ONG-urilor.
 
De asemenea, în 2020, BCR Social Finance a oferit sprijin pentru microîntreprinderi prin acordarea a 1.400 de credite, în valoare de 70 milioane de lei. În acelaşi timp, 8 ONG-uri au fost finanţate cu 1.300.000 lei, creditele beneficiind de dobândă subvenţionată 100% de Fundaţia Erste.
 
Prin acordul de garantare încheiat în cadrul EFSI Skills & Education Guarantee Pilot, BCR Social Finance îşi propune în următorii trei ani să îmbunătăţească accesul la oportunităţile de dezvoltare a educaţiei, prin trei produse noi de creditare.
 
Potrivit reprezentanţilor BCR Social Finance, primul produs de creditare este Finanţare Skills and Education, categoria B - produs destinat IMM-urilor interesate să investească în perfecţionarea şi recalificarea forţei de muncă. Acest instrument de finanţare vine să ajute IMM-urile să asigure continuitatea locurilor de muncă pentru angajaţii lor şi chiar creşterea afacerii.
 
Al doilea produs de creditare este Finanţare Skills and Education, categoria C - produs destinat IMM-urilor şi ONG-urilor implicate în educaţie. Acest instrument de finanţare vine în sprijinul antreprenorilor care conduc o instituţie de învăţământ, şcoală privată, grădiniţă sau formare privată şi afaceri de dezvoltare a abilităţilor profesionale şi au nevoie de finanţare pentru activitatea lor.
 
Totodată, al treilea produs de creditare este Finanţare Skills and Education, categoria A - produs destinat studenţilor, prin care se pot acoperi cheltuielile cu taxa de studio, echipamente, cărţi şi alte materiale legate de studiu, cheltuieli de cazare şi mobilitate
 
"Această iniţiativă vine să stimuleze investiţiile în educaţie, formare şi perfecţionare, ca răspuns la nevoile în continuă schimbare ale economiei. Contextul pandemic şi digitalizarea accelerată au dus la creşterea cererii pentru o forţă de muncă calificată, pregătită şi adaptabilă, anticipând că viitorul în piaţa muncii se bazează pe perfecţionare şi recalificare.", au precizat reprezentanţii BCR Social Finance.
 
Astfel, prin acordul de garantare încheiat în cadrul EFSI Skills & Education Guarantee Pilot, o nouă iniţiativă dedicată stimulării accesului la finanţare în domeniul educaţiei, formării şi dezvoltării competenţelor, susţinută de Fondul European pentru Investiţii Strategice, BCR Social Finance îşi propune în următorii trei ani să îmbunătăţească accesul la oportunităţile de dezvoltare a educaţiei, printr-un apel la acţiune către toate părţile interesate să acceseze fonduri destinate asigurării unui proces de învăţare continuu, pentru cei care îşi doresc să se îşi dezvolte competenţele.
 
"Fondul European de Investiţii se bucură să susţină o nouă investiţie destinată îmbunătăţirii educaţiei, formării şi dezvoltării competenţelor, acest parteneriat cu BCR Social Finance fiind una dintre primele iniţiative de finanţare a creşterii calificării şi reconversiei profesionale din România. Finanţarea este orientată spre susţinerea întreprinderilor mici şi mijlocii, a societăţii civile, studenţilor, cursanţilor şi antreprenorilor şi este o investiţie pentru viitor", a declarat Alain Godard, directorul executiv al Fondului European de Investiţii.
 
BCR Social Finance oferă finanţare de până la 600.000 lei pentru creditele pentru capital de lucru şi investiţii, cu o perioadă maximă de rambursare de 84 de luni pentru creditul de investiţii şi 36 de luni pentru împrumutul de capital de lucru.
 
"Credem cu tărie că unica şansă pentru dezvoltarea sustenabilă a societăţii se află în educaţie. Parteneriatul cu FEI este sudat de viziunea noastră comună de a face educaţia o prioritate şi ne mândrim că suntem prima instituţie românească care oferă instrumente de finanţare pentru perfecţionare şi recalificare, sprijinind IMM-urile să se adapteze la un mediu de lucru nou, complet diferit. Contextul pandemic ne-a arătat că valoarea educaţiei creşte în momentele de criză, în timp ce investiţiile în susţinerea educaţiei scad. Aşadar, ne dorim să absorbim acest context şi să schimbăm paradigma. Avem şansa de a diminua diferenţele educaţionale şi de a sprijini oamenii să dezvolte abilităţile necesare pentru a gestiona evoluţia digitală pe care o trăim, beneficiind de abilităţile pe care tehnologia nu le poate înlocui. Sperăm să atragem cât mai multe organizaţii care furnizează servicii de educaţie şi formare profesională, să le oferim acces la finanţare şi să construim împreună o comunitate mai puternică, pentru un viitor mai bun", a declarat Ştefan Buciuc, CEO BCR Social Finance.
 
Fondul European de Investiţii (FEI) face parte din Grupul Băncii Europene de Investiţii. Misiunea sa centrală este de a sprijini microîntreprinderile şi întreprinderile mici şi mijlocii din Europa, ajutându-le să acceseze finanţări. FEI proiectează şi dezvoltă capital de risc şi de creştere, garanţii şi instrumente de microfinanţare care vizează în mod specific acest segment de piaţă. În acest rol, FEI încurajează obiectivele UE în sprijinul inovării, cercetării şi dezvoltării, antreprenoriatului, creşterii şi ocupării forţei de muncă.
 
BCR Social Finance SA este o instituţie financiară nebancară (IFN), înfiinţată în 2008 sub denumirea de good.bee Credit (GBC), cu acţionariat Erste Social Finance Holding GmbH (51%) şi Banca Comercială Română SA (49%). BCR Social Finance IFN este supusă legislaţiei specifice şi regulamentelor emise de către şi sub supravegherea Băncii Naţionale. Erste Social Finance Holding GmbH este componenta de incluziune financiară a Grupului Erste (60%) şi Fundaţiei ERSTE (40%). Înfiinţată în 2008 de către Fundaţia Erste si Grupul Erste, scopul său fiind acela de a contribui la prosperitate şi de a facilita accesul la servicii financiare pentru toţi, prin investiţii integrate în infrastructura socială, servicii sociale, capital uman şi dezvoltarea abilităţilor, inovaţie, microfinanţare şi economie socială în regiunea CEE.
 
Banca Comercială Română (BCR), membră a Erste Group, este unul dintre cele mai importante grupuri financiare din România, incluzând operaţiunile de bancă universală (retail, corporate & investment banking, trezorerie şi pieţe de capital), precum şi societăţile de profil de pe piaţa leasingului, pensiilor private şi a băncilor de locuinţe. BCR oferă o gamă completă de produse şi servicii financiare, printr-o reţea de 18 centre de afaceri şi 16 birouri mobile dedicate companiilor şi 370 de unităţi retail situate în majoritatea oraşelor din ţară cu peste 10.000 de locuitori. 
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 3978 / 8455
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
ZRVP: 30 de ani de tradiție în avocatură, un nou look pentru viitor | Cosmin Vasile (managing partner): Noua imagine reflectă identitatea și tradiția brandului nostru, reinterpretate într-o manieră modernă și îndrăzneață
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
INTERVIURI 2+1 | Povestea lui “Timi”, numele de alint al biroului NNDKP din Nord-Vestul țării, înființat acum 20 de ani într-o perioadă fără smartphone, Google sau LinkedIn, spusă de doi avocați care au trăit intens toate etapele devenirii sale ca furnizor pentru mediul de afaceri local, standard de etică și membru al comunității academice: ”Vineri la prânz încă nu se născuse ideea; luni, la 10:15, era aprobată”. Mai apoi, ”cu profesionalism, corectitudine și smerenie” a devenit ”un organism viu și adaptabil, care se modelează după viața afacerilor din regiune în fiecare moment”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Băiculescu & Asociații continuă extinderea. Alți doi avocați se alătură firmei, întărind departamentele de Drept Penal și Litigii | Vasile Băiculescu (Managing Partner): ”Fundația unei societăți de avocatură este formată din echipe solide, orientate spre soluții și dedicare pentru client. Continuăm să creștem pentru a oferi un serviciu de calitate”
Insolvență ̸ Restructurare | În spatele scenei, alături de echipa NNDKP, într-o discuție cu trei dintre coordonatorii acestui segment de practică ce a generat venituri de cca. 11 % din total, anul trecut. Debt-recovery rămâne în continuare o parte importantă din activitatea echipei. Focusul tinde să migreze spre procedurile de pre-insolvență, iar componenta de turnaround și restructurare crește în mod constant. Numărul procedurilor de insolvență va crește cu 10-12% în următorii doi ani, estimează avocații
Bondoc și Asociații obține o clarificare importantă la ÎCCJ cu privire la stabilirea competenței pentru soluționarea litigiilor în legătură cu încheierea contractelor finanțate din fonduri alocate prin PNRR, de către beneficiari privați care nu au obligația aplicării procedurilor de achiziție publică
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...