ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Orban anunţă constituirea unui Consiliu consultativ cu mediul de afaceri

08 Noiembrie 2019   |   AGERPRES

Şeful Guvernului a precizat că prima "operaţiune" în care va cere ajutorul mediului de afaceri este reducerea birocraţiei.

 
 
Premierul Ludovic Orban a anunţat vineri că a decis constituirea unui Consiliu consultativ cu mediul de afaceri.

"Am discutat cu domnul preşedinte Jianu (al CNIPMMR - n.r.) şi mai mulţi reprezentanţi ai mediului de afaceri şi vă anunţ în premieră că am luat decizia să constitui un Consiliu consultativ cu mediul de afaceri, care să fie cu adevărat un organism care să participe la fundamentarea oricărei decizii la nivel guvernamental şi în care vocile autorizate ale mediului privat să poată să îşi spună punctul de vedere pe orice fel de act normativ care are impact asupra mediului de afaceri. Nu este un act formal şi chiar poziţiile care vor fi exprimate în acest Consiliu consultativ al mediului de afaceri vor fi poziţiile de care vom ţine cont în deciziile pe care le vom lua", a afirmat Orban, la evenimentul "Topul naţional al firmelor private din România".


Şeful Guvernului a precizat că prima "operaţiune" în care va cere ajutorul mediului de afaceri este reducerea birocraţiei.

"Trebuie analizate care sunt toate frânele, procedurile inutile, pentru că foarte multe proceduri sunt inutile, trebuie analizate toate procedurile prin care se blochează diferitele iniţiative, să se stabilească termene clare pentru fiecare din tipul de proceduri şi să încercăm să fluidizăm toate aceste proceduri astfel încât relaţia cu administraţia să nu ducă la frâne pentru mediul de afaceri, ci pur şi simplu să fie o relaţie normală în care Guvernul să fie arbitrul care să asigure egalitate de şanse pentru toţi şi respectarea legii pentru toţi", a arătat Ludovic Orban.

Prim-ministrul a pledat şi pentru reducerea numărului de acte normative.

"Visez la o Românie în care să legiferăm exhaustiv, să nu fie necesar ca în fiecare lege să apară "n" hotărâri de Guvern şi ordine de ministru ca legislaţie secundară care să introducă noi reguli, care de multe ori să afecteze chiar reglementările ce sunt cuprinse în proiectul de lege. O dereglementare este necesară pentru că izvorul foarte multor proceduri birocratice există chiar în aceste reglementări din legislaţia secundară, care de multe ori depăşesc sau chiar încalcă cadrul legal", a explicat Orban.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 7068 / 8450
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
ZRVP: 30 de ani de tradiție în avocatură, un nou look pentru viitor | Cosmin Vasile (managing partner): Noua imagine reflectă identitatea și tradiția brandului nostru, reinterpretate într-o manieră modernă și îndrăzneață
RTPR alături de Grup Șerban Holding într-o finanțare de 73 mil. € acordată de un sindicat bancar. Echipa, coordonată de Alexandru Retevoescu (Partner) și Andreea Nedeloiu (Senior Associate) | Nicolae Lucian Șerban (CEO GSH): Ne dorim ca pe viitor să găsim în RTPR un partener pentru proiecte viitoare
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
INTERVIURI 2+1 | Povestea lui “Timi”, numele de alint al biroului NNDKP din Nord-Vestul țării, înființat acum 20 de ani într-o perioadă fără smartphone, Google sau LinkedIn, spusă de doi avocați care au trăit intens toate etapele devenirii sale ca furnizor pentru mediul de afaceri local, standard de etică și membru al comunității academice: ”Vineri la prânz încă nu se născuse ideea; luni, la 10:15, era aprobată”. Mai apoi, ”cu profesionalism, corectitudine și smerenie” a devenit ”un organism viu și adaptabil, care se modelează după viața afacerilor din regiune în fiecare moment”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Băiculescu & Asociații continuă extinderea. Alți doi avocați se alătură firmei, întărind departamentele de Drept Penal și Litigii | Vasile Băiculescu (Managing Partner): ”Fundația unei societăți de avocatură este formată din echipe solide, orientate spre soluții și dedicare pentru client. Continuăm să creștem pentru a oferi un serviciu de calitate”
Insolvență ̸ Restructurare | În spatele scenei, alături de echipa NNDKP, într-o discuție cu trei dintre coordonatorii acestui segment de practică ce a generat venituri de cca. 11 % din total, anul trecut. Debt-recovery rămâne în continuare o parte importantă din activitatea echipei. Focusul tinde să migreze spre procedurile de pre-insolvență, iar componenta de turnaround și restructurare crește în mod constant. Numărul procedurilor de insolvență va crește cu 10-12% în următorii doi ani, estimează avocații
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...